Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?
#501
Napisano 05 listopad 2015 - 12:32
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#503
Napisano 09 grudzień 2015 - 13:38
Aluminium utlenia się, ale powierzchniowo - i w ten sposób jednocześnie się pasywuje. Wewnętrzna struktura aluminium nie jest wówczas naruszana i w praktyce utrata wytrzymałości na tej drodze jest praktycznie pomijalna.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#504
Napisano 09 grudzień 2015 - 15:04
Bardziej niz utlenianie obawialbym sie dzialania zracego potu i soli.
#505
Napisano 09 grudzień 2015 - 17:09
Pot i sól również są utleniaczami dla aluminium, więc mówimy de facto o tym samym procesie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#506
Napisano 09 grudzień 2015 - 18:39
Widzialem kilka alu kierownic kompletnie przerzartych pod owijka, wlasnie przez dzialanie potu.
#510
Napisano 21 luty 2016 - 14:05
#511
Napisano 26 luty 2016 - 11:10
Szukam kompaktowej kierownicy z nak najmniejszym reachem i dropem. W obecnym rowerze Felt Z5 fabryczna ma 65/120 mm, ale na
rynku kupić taką jest chyba niemożliwe.
Przejrzałem ofertę wielu producentów i najbardziej zbliżona jest Bontrager:
http://www.trekbikes...e-vr-sf/p/12276
ma 70/120, ale raz, że cena jest wysoka, dwa nie wiem czy chcę karbonową kierownicę.
Jest jeszcze Pro:
http://www.pro-bikeg...mpact-handlebar
podobno ma 70/125 mm. Musze to jeszcze sprawdzić bo producent na stronie nie podaje.
Czy ktoś jest w stanie podsunąć jakąś inną propozycję?
I jeszcze jedno pytanie: czym kokretnie różnią się te dwie kierownice, na czym polega ergonomiczność drugiej?
http://www.pro-bikeg...mpact-handlebar
http://www.pro-bikeg...-ergo-handlebar
Jest jeszcze taki Bontrager:
http://katalog.bikew...31742/race_vr_s
ale w nieraz jest podawane 70/120
w innych 81/118
Nawet Bontrager miesza: w katalogu papierowym widnieje 70/120, na etykiecie na kierownicy 81/118.
#512
Napisano 26 luty 2016 - 12:38
Pro PLT compact mają R70 / D125 i w roku 2016 są tylko w wersji okrągłej i płaskiej (ergo) w górnych chwycie. Ja będę prawdopodobnie w przyszłym miesiącu kupował mostek i kierownicę PLT 2016 to coś więcej napiszę. Bontragery maję większy R 80 - teraz mam właśnie Race VR i jak dla mnie klamki 105 6800 są trochę za daleko.
#513
Napisano 26 luty 2016 - 14:56
Dzięki za informację.
W przyszłym tygodniu zaprzyjaźniony sklep będzie mieć PRO PLT Compact to porównam z Bontragerem VR-S, którego juz oglądałem.
VR-S w porównaniu z Ritcheyem Evocurve (83 mm drop) wydawał się wyraźnie mniejszy.
Właśnie mam ten sam problem, że w pozycji na klamkach jestem nieco za bardzo rozciągnięty, a mostek (100 mm) wolałbym zostawić.
#514
Napisano 26 luty 2016 - 21:20
Może taką ?
http://www.bikeateli...-alu-70-126-420
Właśnie taką nabyłem, jeszcze nie zamontowałem, a więc nie jeździłem i na razie nic nie mogę o niej powiedzieć.
Nie mniej należy zwrócić uwagę na to, że górny chwyt tej kierownicy, praktycznie na całej długości ma dużą średnicę (jest gruba w górnym chwycie) i dodatkowo jest lekko gięty do tyłu.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#516
Napisano 29 luty 2016 - 14:44
Ja może się podłączę. W szosie jeżdżę na 42cm, wielkimi krokami zbliża się budowa przełajówki - wiele części już mam. Została mi kierownica 42cm. Pytanie brzmi, czy w przełajach zastosować tą samą kierownicę, czy o 2cm szerszą? Odczuję różnice w panowaniu i kontroli nad rowerem jeżeli na szosie i przełajowym będę miał tą samą szerokość kierownicy?
#517
Napisano 01 marzec 2016 - 15:56
Na szosie ostatnio przesiadłem się na kierownicę 40c-c, natomiast w przełajówce miałem 44 i było ok, na pewno jest większe poczucie stabilności. Nie bez powodu w mtb standardem stały się kierownice 70cm, a niektórzy jeżdżą nawet na szerszych.
#518
Napisano 03 marzec 2016 - 16:50
Może ta informacja się komuś przyda:sklep sprowadził obydwie wcześniej wymienione kierownice (Bontager VR-S i PRO Compact PLT)
więc miałem okazję je porównać. Katalogowo PRO ma reach 70, drop 125, z Bontragerem sprawa jest bardziej skomplikowana ponieważ katalog podaje 70/120, etykieta przy kierownicy 81/118. W praktyce Bontrager jest w obu parametrach zauważalnie mniejszy.
W tej sytuacji zdecydowałem się na Bontagera.
#519
Napisano 31 maj 2016 - 23:04
Chciałbym zmienić kierownice w swojej szosie. Obecny model to Bontrager Race VR-C 85mm reach, 125mm drop.
Zależy mi na podobnych parametrach, szczególnie drop. Reach mogę poświęcić w granicach 10-15mm. Wymagania są dwa, płaska góra (w miarę) oraz cena nie przekraczająca 400 zł. Problem polega na tym, że poza tymi dwoma modelami PRO PLT Compact Ergo oraz Ritchey WCS Streem II, nie jestem w stanie znaleźć nic sensownego. Pomożecie?
#520
Napisano 02 czerwiec 2016 - 12:01
Niedawno kupilem PRO PLT Compact Ergo - sztywna, ladnie wykonana, wygodna. Klamki sa blizej w porownaniu do poprzedniej kiery ktora mialem. Moge polecic z czystym sumieniem
PS. no i w koncu polubilem sie z dolnym chwytem - ta kiera ma niewielka odleglosc miedzy gora a dolem, takze jazda w dolnym chwycie jest mega wygodna w porownaniu do tego co mialem wczesniej :-)