Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?
#121
Posted 09 September 2009 - 12:27
#122
Posted 09 September 2009 - 13:03
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#123
Posted 09 September 2009 - 13:37
W dolnym chwycie rower wydaje się krótszy, ponieważ prawidłowym odruchem jest przesunięcie tyłka do przodu, bardziej na nos siodła.Za manetki czy dolny chwyt wyjdzie mniej więcej na to samo (choć teoretycznie ma to być dolny chwyt).
Do mierzenia przyjmuje się chwyt za korpusy manetek, a nie za obudowę manetek (w Sh).
#124
Posted 09 September 2009 - 13:41
W dolnym chwycie rower wydaje się krótszy, ponieważ prawidłowym odruchem jest przesunięcie tyłka do przodu, bardziej na nos siodła.Za manetki czy dolny chwyt wyjdzie mniej więcej na to samo (choć teoretycznie ma to być dolny chwyt).
Do mierzenia przyjmuje się chwyt za korpusy manetek, a nie za obudowę manetek (w Sh).
Podczas jazdy owszem przesuniesz się do przodu, ale nie podczas robienia pomiarów na sucho.
#128
Posted 09 September 2009 - 21:59
#129 Gosc_Dominik_*
Posted 11 September 2009 - 17:40
co sądzicie o tej kierownicy? Warto wierzyć w podana wagę 290g?
#130
Posted 12 September 2009 - 09:55
A co sądzimy - no cóż - budżetowy, najniższy model ritcheya, czyli bez szaleństwa raczej . Pewno znalazło by sie coś lepszego w tej cenie, chociaż ritchey to ritchey. ja bym kupił używke lepiej jak ma byc tanio
#132
Posted 12 September 2009 - 15:46
A jak pytasz konretnie to np. to :
http://allegro.pl/it...itchey_pro.html
Nie wiem czy to nie nowa, zapytaj, może będa tez inne rozmiary itd.
#134 Gosc_Dominik_*
Posted 12 September 2009 - 17:25
http://www.centrumro...mm/Produkt.aspx
ale są bardzo powolni w udzielaniu odp czy mają wersję 44cm na składzie. Chyba pozostanę przy niej.
#135
Posted 12 September 2009 - 17:59
Używanych kierownic aluminiowych nie powinno się kupować. Mogą być zmęczone, po wypadkowe i w konsekwencji pęknąć podczas normalnej jazdy. PRO ma kierownice dobre kierownice od 50 zł, więc nie widzę sensu wchodzić w używki.
No zależy jak się trafi, jak powypadkową to rzeczywiście. Ale nie przesadzał bym z tym, to że używana nie znaczy że zaraz pęknie, no chyba że jest przekatowana rzeczywiście, lub powypadkowa. Tak to nie widzę problemu. Ja swoją np. kupiłem w dobrym stanie, używaną rok, więc nie sądzę aby mogła pęknąć, zresztą większośc części kupiłem uzywanych, ale w dobrym stanie. Mam nadzieje że nie będzie problemu...
Co do tej kiery to powinna być ok, raczej lepsza od logica (tak mi się wydaje)
#136 Gosc_Dominik_*
Posted 12 September 2009 - 19:07
Kierownice się czasem łamią. Może to oznaczać bardzo nieprzyjemny upadek zwłaszcza, że do takich sytuacji dochodzi np. podczas finiszu, gdy jedzie się szybko i gnie się rower na wszystkie strony. Ale takie złamania raczej nie biorą się z nikąd. Osobiście znam dwóch ludzi, którym się przytrafiły takie przygody. W obu wypadkach rowery uczestniczyły wcześniej w różnych poważniejszych karambolach. Jakieś mikropęknięia, nie widoczne gołym okiem... Dlatego mimo, iż jestem bardzo oszczędny, to uważam, że po jakiś większych katastrofach należy wymieniać kierownicę. Na tej "niepewnej" można jeździć na przykład w zimie, podczas wyrabiania bazy. Gumy zmienia się dość często, choć kosztują niemało. Niech kierownica będzie taką trzecią gumą. Nie może to być w rowerze część zastana, nie zmieniana od wielu lat intensywnych sezonów. Takie rozwiązanie jest może droższe, ale bezpieczne. Chyba, że znasz jakąś firmę, która produkuje rewelacyjny sprzęt, niełamliwy. Chętnie bym się o czymś takim dowiedział. A już na pewno nie wolno kupować używanej kierownicy, chyba, że od kogoś całkowicie zaufanego.
#138
Posted 13 September 2009 - 10:21
Jadąc w dolnym chwycie albo wstając z siodełka czasem czuję jak kierownica się podemną ugina i teraz:
a) czy może być to wina złej pozycji (mam dużo za małą ramę)
czy jest duże prawdopodobieństwo że kierownica pęknie w mroźny dzień ? ostatnia właśnie tak skończyła
#139 Gosc_kobrys_*
Posted 13 September 2009 - 10:51
Pytanie za 100 pkt.
Jadąc w dolnym chwycie albo wstając z siodełka czasem czuję jak kierownica się podemną ugina i teraz:
a) czy może być to wina złej pozycji (mam dużo za małą ramę)
czy jest duże prawdopodobieństwo że kierownica pęknie w mroźny dzień ? ostatnia właśnie tak skończyła
Niech Cię ktoś podtrzyma i sprawdź na sucho - poproś kogoś silniejszego od Ciebie niech też sprawdzi - z tym nie ma śmiechów - pamiętaj prawdę życiową, którą kobryś Ci mówi:
Zęby nie grzyby, po deszczu nie rosną!!
Co do pozycji to mam 2cm krótszy mostek bo tak właśnie lubię - to raczej na pewno nie od tego.
Mam 90kg masy - jak wstanę i zaczynam przyspieszać uginają się płyty tektoniczne pode mną, ale nigdy mój rower - najważniejsza sztywność, zaraz po bezpieczeństwie.
#140
Posted 13 September 2009 - 11:03
po plaskim i na zjazdach jest super, na lukach i podjazach juz nie bardzo. na luku nie moge sie bardziej polozyc przy maksymalnej predkosci, bo nie moge rowerem skrecic, tak jak chce.
czym sie roznia kierownice ergo od klasycznych? klasyczne maja ten lamany dolny chwyt, a ergo wlasciwie tylko 1 dolny chwyt maja?