Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?


679 odpowiedzi w tym temacie

#81 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 11 lipiec 2009 - 18:29

ja mam 175cm i raczej szerzej barki niż wężej - 42cm jest najlepszym rozwiazaniem dla mnie - obawiam sie że węższa byłaby niewygodna dla mnie już - kwestia odblokowania też ma wielkie znaczenie i właśnie doskonale mi się oddycha...

co do samej budowy - OS + erg...

polecam 3T Ergonova - napewno nie najtańsza ale nigdy na lepszej nie jeździłem, a jeździłem długo na klasycznych...

#82 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 11 lipiec 2009 - 18:29

No dobra, a co w takim razie z doborem rozmiaru? Jak to wyliczyć? Jaki był by dla mnie najbardziej odpowiedni? Bo chyba nie 44?

A czy na prawdę jest taka różnica między 31 a 25?

#83 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 11 lipiec 2009 - 18:37

kobrys, no fajną ma geometrię ta ergonowa, tak płynnie przechodzi. Niestety ja szukam czegoś góra 25% tej ceny jaką podałeś.

Z tego co piszesz dla mnie 42 też była by odpowiednia, a powiedz jaki masz wymiar barków? Bo ja mam właśnie 42, aczkolwiek nie wiem czy dobrze mierzę, może mniej by wyszło. A wzrost 172cm.

#84 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 lipiec 2009 - 21:38

Poczytaj dobrze sobie o rozmiarach kierownic szosowych , bo częsć firm podaje szerokosć kierownicy oś-oś, a częsć mierzy po zewnętrznych - tutaj mogą być spore róznice.

Po drugie z dobrych kierownic masz firmę PRO, tańsze Accenty, itd.

Szersza kierownica daje takze większą stabiność przy ciągnięciu na stojąco pod górke i na zjazdach, ale tutaj zwrócić warto uwage że szersza kierownica wymusza szerszy chwyt co moze mieć wpływ na długość mostka

Ostatnio jeżdziłem na kierownicy FSA WING , i to jest to co mnie np. potrzeba - szeroki, wygodny, płaski chwyt w poziomie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#85 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 12 lipiec 2009 - 17:29

kobrys, no fajną ma geometrię ta ergonowa, tak płynnie przechodzi. Niestety ja szukam czegoś góra 25% tej ceny jaką podałeś.

Z tego co piszesz dla mnie 42 też była by odpowiednia, a powiedz jaki masz wymiar barków? Bo ja mam właśnie 42, aczkolwiek nie wiem czy dobrze mierzę, może mniej by wyszło. A wzrost 172cm.


ciężko określić ile mam w barkach - nie wiem jak mierzyć - znając siebie zawsze wyłamywałem się ze standardów - przy 176cm wzrostu mam 140cm obwód barków bo trenowałem kiedyś siłowo dosyć długo a teraz jeszcze pływam także mięso jest...

ja preferuję pójście do sklepu złapanie kazdegu wymiaru z góry i z dołu w łapy i pobieganie po sklepie symulując jazdę ;)

Jeśli chodzi o tańsze ERGO to FSA produkuje model Omega i Wing Pro które na ebayu z przsyłką czasem można wyrwać za 100zł - w sigmie przy odrobinie szczęscia można podobnego do Ergonovej jednak chudszego w chwycie Truvativa za 22funty - jakby ktoś zamawiał i być się doczepił miałbyś okazję...

Generalnie z klasycznych kierownic podobają mi sie już tylko te co do Campy pasują czyli tą którą ma jarek w BMC

pozatym tylko ergonova...

śeitnie sprawdza się też w niej dolny chwyt nawet na długich podjazdach - ostatnio miałem okazję 20km lekki pojazd jechać... świetna...

jak chcesz zobaczyć jak sie na tle roweru prezentuje pisz..

#86 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 13 lipiec 2009 - 13:41

Ostatnio jeżdziłem na kierownicy FSA WING , i to jest to co mnie np. potrzeba - szeroki, wygodny, płaski chwyt w poziomie.

A spotkałeś się z tą kierownicą w wersji Compact ?
Chodzi mi o skrócenie odległości do mocowania klamkomanetek (żebym nie musiał się wyciągać przy trzymaniu klamkomanetek jak rogów w góralu) bez skracania mostka.
Chyba widziałem taką kierę zamontowaną w rowerze w sklepie i wyglądało to trochę śmiesznie.

#87 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 14 lipiec 2009 - 17:30

Więc zdecydowałem się jednak na rozmiar 40cm ergo (od kolegi z forum), mam nadzieję że będzie ok ;)

Dobrze żem zrobił? (ostatecznej decyzji nie podjąłem). Domyślam się że sensownej odpowiedzi nie dostanę, ale warto pytać bo kto pyta nie błądzi (czy jakos tak to było) ;-)

#88 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 459 postów
  • Skądz neta

Napisano 14 lipiec 2009 - 17:38

ja mam ITM 43cm ale na mostek 25,5 i jest mi niepotrzebna. rozstaw barków mierzy się zwykłym ściskiem meblarskim odpowiedniej wielkości. Kierownica lepsza szersza niz za wąska

#89 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 14 lipiec 2009 - 21:09

Podłącze się pod temat. Jaka jest różnica między kierownicami PRO ( aluminiowe).
Kierownice XLT /PLT ważą około 270, jedna kosztuje 92, druga 130. Jest jeszcze Vibe , która waży 285 gram i kosztuje 216. Warto inwestować w Vibe , z tego co ogólnie napisane PRO to sztywne komponenty. Z drugiej strony zależy mi na dobrych częściach bo startuje w triathlonach.

#90 Gosc_tomiq_*

Gosc_tomiq_*
  • Gość

Napisano 15 lipiec 2009 - 08:10

szerokość barków to 1/4 wzrostu. Siłownia nic tu chyba nie zmienia? Wychodzi z tego że dla wzrostu 168 kiera 42, wzrost 176 kiera 44. Tak było jest i będzie, jeśli chodzi o ergonomię, choć możliwe są oczywiście osobiste preferencje (ja osobiście mam właśnie kierę42 choć wzrost równe 176...). Bartosz, zainteresuj się Ovalem, mają w ofercie kierownice w standardzie 26 mm, od drogich R900 do sporo tańszych R500. Mam tę markę od niedawna i uważam że jest super.

#91 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 15 lipiec 2009 - 14:31

szerokość barków to 1/4 wzrostu. Siłownia nic tu chyba nie zmienia?


No to chyba jakaś brednia ten wzór. Przecież wiadomo że jeden jest chudszy, a drugi szerszy, tak więc przeliczanie barkow według wzrostu jest według mnie bez sensu. Myślę że koleś mierzący 170cm może mieć takie same barki jak ten mierzący 180cm :lol:

Co do moich barków to będzie jakieś 41cm, myślę że kiera 40cm będzie ok?

#92 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 15 lipiec 2009 - 14:57

Przez jakis dłuższy czas standardem była kierownica 42. Obecnie rzeczywiście stosuje coraz śmielej kierownice 44. Logika mówi, że na 40 mozna się ułożyc bardziej aerodynamicznie, ale ... znów do glosu dochodzi analiza - "coś za coś".
Jeśli masz szerokie ramiona wąska kierownica bedzie powodowac scisniecie mostka i niezbyt komfortową jazdę, w skrajnych przypadkach ból.
Ja wyznaję prostą zasadę nie przesadzac ani w jedną ani w drugą stronę. Dla przeciętnego kolarza wybór jest prosty albo 42 albo 44. 40 i 46 wykluczam.
Obecnie intensywnie uzywam dwóch rowerkow letnich. Fondriest ma kierownice 42, a Bianchi 44 cm - jezdzi się super i nie widzę zadnej różnicy, to tyle .... Nie pamiętam co mam w rowerkach zimowych, ale chyba 42.
Raczej jestem wierny klasycznemu zestawowi: korby 170 kierownica 42

Stas

#93 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 23 lipiec 2009 - 06:44

Poszukuję kierownicy FSA Wing Pro Compact - tzn. o zmniejszonych wymiarach głębokość/wysokość wynoszących 80/124mm (standardowa ma 90/145mm). Może być też FSA Omega Compact.

Z Unibike odpisali mi, że nie mają. Może ktoś zna sklep, gdzie handlują rurkami produkcji FSA ?

Mogą być kompaktowe kierownice innych producentów.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#94 manczkin

manczkin
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lipiec 2009 - 12:12

To zapytaj kiedy będą mieli bo są przedstawicielami tej firmy i odpowiedź, że nie mają jest z ich strony niepoważna.
Powinni zaproponować sprowadzenie Ci na zamówienie.

#95 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 23 lipiec 2009 - 21:07

Powinni zaproponować sprowadzenie Ci na zamówienie.

Też myślałem, że tak odpowiedzą.
Ale dziś byłem w sklepie u Sypytkowskiego i miałem okazję przymierzyć się do tej kierownicy. Jeszcze w sobotę nie wiedzieli o jaką kierownicę mi chodzi, a wczoraj wyciągnęli z pudełka nową szosówkę Whistle i w komplecie była ta kiera.
Po przymiarce już nie jestem tak entuzjastycznie nastawiony. W "normalnej" kierownicy w dolnym chwycie można dosięgnąć do klamek, w tej kompaktowej jest to praktycznie niemożliwe. W dolnym chwycie trzyma się za poziome rurki i z tego chwytu nie można dosięgnąć klamek, choć jazda w takim chwycie może być bardzo wygodna. Nie można chwycić za część idącą w dół pod klamkami, bo jest bardzo krótka, po prostu nie ma tam miejsca na dłoń.

#96 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 06 wrzesień 2009 - 14:45

Czy ktoś używa kierownicy 3T Ergonova PRO ?

Chodzi mi o opinie na na temat wygody jazdy w dolnym chwycie i czy jest wtedy możliwość sięgnięcia do klamek hamulcowych.

Jak pisałem w poprzednim poście przymierzałem się do kompaktowej kierownicy FSA i w dolnym chwycie nie można hamować, przynajmniej klamkami Shimano (a może były źle ustawione, bo to był rower z wystawy w sklepie ?). Ja mam osprzęt Campy.

Czy ktoś jeździ z taką kierownicą (lub innymi kompaktowymi) i klamkami Campy ? Wolałbym mieć możliwość hamowanie np. na zjazdach, po przyjęciu aerodynamicznej pozycji, czyli jazdy w dolnym chwycie.

#97 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 06 wrzesień 2009 - 15:02

To wydaje mi się nie możliwe aby w dolnym chwycie nie mozna było hamować :shock: :shock:

#98 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 06 wrzesień 2009 - 17:30

Bartosz, być może klamki były źle ustawione, ale takie miałem odczycie. W dolnym chwycie takiej kierownicy dłoń da się położyć tylko na części poziomej, palcami w dół, a klamki są do przodu. Nie ma tam tego kawałka rurki biegnącego skośnie w dół, pod klamką właśnie.
Dlatego interesuje mnie opinia osób używających takiej kierownicy.

Modele jakie biorę pod uwagę, to:
- 3T Ergonova PRO: http://www.thenew3t....=ergonova&d=PRO
- FSA OMEGA HANDLEBAR: http://road.fullspee...&layout=product Drop/Reach: 125/80mm (compact)
- FSA WING PRO HANDLEBAR: http://road.fullspee...&layout=product Drop/Reach: 125/80mm (compact)

#99 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 06 wrzesień 2009 - 19:16

chyba ciekawsza jest http://www.zipp.com/...tail.php?ID=61#

#100 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 06 wrzesień 2009 - 19:38

mama, może i ciekawa, ale nie czytałeś moich poprzednich postów.
Mi zależy na małym wyprzedzeniu (Reach), które u ZIPP-a jest nie mniejsze niż 84mm. Natomiast w 3T masz 77mm, a w tych FSA 80mm (te linki kierownic FSA mogą być mylące, ale jak już otworzy ci się strona to poszukaj wersji compact np. FSA WING PRO -compact i popatrz jakie ma wyprzedzenie)
Brałem pod uwagę jeszcze tą: http://www.eastonbik...d_ea50_'09.html , ale polski dystrybutor nie potrafił określić jakie ma, czy pełnowymiarowe, czy ze zmniejszonym barankiem.



Dodaj odpowiedź