Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?


679 odpowiedzi w tym temacie

#121 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 09 wrzesień 2009 - 12:27

Jakieś tam znacznie zawsze ma chociaż większe znaczenie ma ustawienie siodła przód-tył.

#122 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 09 wrzesień 2009 - 13:03

Dzięki, właśnie początkowo miałem zbyt krótki mostek (jakieś 3cm), teraz jestem nieco bardziej wyciągnięty, ale za to jeździ się jakoś... stabilniej i pewniej.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#123 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 09 wrzesień 2009 - 13:37

Za manetki czy dolny chwyt wyjdzie mniej więcej na to samo (choć teoretycznie ma to być dolny chwyt).

W dolnym chwycie rower wydaje się krótszy, ponieważ prawidłowym odruchem jest przesunięcie tyłka do przodu, bardziej na nos siodła.
Do mierzenia przyjmuje się chwyt za korpusy manetek, a nie za obudowę manetek (w Sh).

#124 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 09 wrzesień 2009 - 13:41

Za manetki czy dolny chwyt wyjdzie mniej więcej na to samo (choć teoretycznie ma to być dolny chwyt).

W dolnym chwycie rower wydaje się krótszy, ponieważ prawidłowym odruchem jest przesunięcie tyłka do przodu, bardziej na nos siodła.
Do mierzenia przyjmuje się chwyt za korpusy manetek, a nie za obudowę manetek (w Sh).


Podczas jazdy owszem przesuniesz się do przodu, ale nie podczas robienia pomiarów na sucho.

#125 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 09 wrzesień 2009 - 13:49

Racja. Dlatego pomiary na sucho, a w przypadku braku pomocy osoby drugiej, szczególnie przy ustawianiu siodełka nie ma możliwości wykonać tego precyzyjnie.

#126 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 09 wrzesień 2009 - 19:09

To dziwnie z tymi minimum 5cm między czubkiem siodła a osią suportu, bo u mnie nie wiem czy będzie tyle nawet jak 35mm dam backset ... W każdej sytuacji musi tak być?

#127 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 09 wrzesień 2009 - 21:54

W dużej mierze zależy to od kąta przy suporcie. Ale jeżeli nawet jak masz siodło na max do tyłu i masz 35mm to jest to troche dziwne

#128 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 09 wrzesień 2009 - 21:59

Deadhorse, teraz tak sie temu bardziej przyjrzałem i raczej nie jest tak źle, przy siodle z tyłu i setbacku 2,5 raeczej mam te 5cm (trudno to sprawdzić, nie ma poziomicy ;), no ale i tak jest to dziwne. Może mam po prostu długie siodło. Inna sprawa że nie jest ono za wysoko... w takim wypadku set back 2cm może byc za mały nie?

#129 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 11 wrzesień 2009 - 17:40

http://allegro.pl/it...kazja_wawa.html
co sądzicie o tej kierownicy? Warto wierzyć w podana wagę 290g?

#130 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 12 wrzesień 2009 - 09:55

Waga może i dobrze podana, w koncu to ritchey (poszukaj w necie tylko czy to rzeczywiscie waga katologowa, bo moze sprzedawca naciagnął)

A co sądzimy - no cóż - budżetowy, najniższy model ritcheya, czyli bez szaleństwa raczej ;). Pewno znalazło by sie coś lepszego w tej cenie, chociaż ritchey to ritchey. ja bym kupił używke lepiej jak ma byc tanio ;)

#131 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 12 wrzesień 2009 - 14:29

"Pewno znalazło by sie coś lepszego w tej cenie"
Na przykład?

#132 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 12 wrzesień 2009 - 15:46

No nie wiem, poszukaj może czegoś z FSA, chyba omega była by nie wiele droższa a na pewno lepsza, może coś z firmy pro, lub itm na allegro znajdziesz. A najlepiej coś używanego, według mnie zamiast kupowac najniższe modele richteya, gdzie płacisz za firme, lepiej kupić już coś uzywanego, ja za fsa energy dałem 100zł od kolegi z forum ;) lub jakąś mniej znaną firmę ale nie budżerową (jak pro np.)

A jak pytasz konretnie to np. to :

http://allegro.pl/it...itchey_pro.html

Nie wiem czy to nie nowa, zapytaj, może będa tez inne rozmiary itd.

#133 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 wrzesień 2009 - 16:59

Używanych kierownic aluminiowych nie powinno się kupować. Mogą być zmęczone, po wypadkowe i w konsekwencji pęknąć podczas normalnej jazdy. PRO ma kierownice dobre kierownice od 50 zł, więc nie widzę sensu wchodzić w używki.

#134 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 12 wrzesień 2009 - 17:25

W sumie to upatrzyłem sobie tą
http://www.centrumro...mm/Produkt.aspx
ale są bardzo powolni w udzielaniu odp czy mają wersję 44cm na składzie. Chyba pozostanę przy niej.

#135 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 12 wrzesień 2009 - 17:59

Używanych kierownic aluminiowych nie powinno się kupować. Mogą być zmęczone, po wypadkowe i w konsekwencji pęknąć podczas normalnej jazdy. PRO ma kierownice dobre kierownice od 50 zł, więc nie widzę sensu wchodzić w używki.


No zależy jak się trafi, jak powypadkową to rzeczywiście. Ale nie przesadzał bym z tym, to że używana nie znaczy że zaraz pęknie, no chyba że jest przekatowana rzeczywiście, lub powypadkowa. Tak to nie widzę problemu. Ja swoją np. kupiłem w dobrym stanie, używaną rok, więc nie sądzę aby mogła pęknąć, zresztą większośc części kupiłem uzywanych, ale w dobrym stanie. Mam nadzieje że nie będzie problemu...

Co do tej kiery to powinna być ok, raczej lepsza od logica (tak mi się wydaje)

#136 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 12 wrzesień 2009 - 19:07

Z kierownicami jest ten problem że materiał ulega zmęczeniu. Z kolarstwo.net:

Kierownice się czasem łamią. Może to oznaczać bardzo nieprzyjemny upadek zwłaszcza, że do takich sytuacji dochodzi np. podczas finiszu, gdy jedzie się szybko i gnie się rower na wszystkie strony. Ale takie złamania raczej nie biorą się z nikąd. Osobiście znam dwóch ludzi, którym się przytrafiły takie przygody. W obu wypadkach rowery uczestniczyły wcześniej w różnych poważniejszych karambolach. Jakieś mikropęknięia, nie widoczne gołym okiem... Dlatego mimo, iż jestem bardzo oszczędny, to uważam, że po jakiś większych katastrofach należy wymieniać kierownicę. Na tej "niepewnej" można jeździć na przykład w zimie, podczas wyrabiania bazy. Gumy zmienia się dość często, choć kosztują niemało. Niech kierownica będzie taką trzecią gumą. Nie może to być w rowerze część zastana, nie zmieniana od wielu lat intensywnych sezonów. Takie rozwiązanie jest może droższe, ale bezpieczne. Chyba, że znasz jakąś firmę, która produkuje rewelacyjny sprzęt, niełamliwy. Chętnie bym się o czymś takim dowiedział. A już na pewno nie wolno kupować używanej kierownicy, chyba, że od kogoś całkowicie zaufanego.



#137 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 12 wrzesień 2009 - 22:29

No właśnie o tym móie, że lipa jak jest powypadkowy ;) Inaczej nie powinno byc problemu

#138 karolm92

karolm92
  • Użytkownik
  • 94 postów
  • SkądWola

Napisano 13 wrzesień 2009 - 10:21

Pytanie za 100 pkt.
Jadąc w dolnym chwycie albo wstając z siodełka czasem czuję jak kierownica się podemną ugina i teraz:
a) czy może być to wina złej pozycji (mam dużo za małą ramę)
B) czy jest duże prawdopodobieństwo że kierownica pęknie w mroźny dzień ? ostatnia właśnie tak skończyła

#139 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 13 wrzesień 2009 - 10:51

Pytanie za 100 pkt.
Jadąc w dolnym chwycie albo wstając z siodełka czasem czuję jak kierownica się podemną ugina i teraz:
a) czy może być to wina złej pozycji (mam dużo za małą ramę)
B) czy jest duże prawdopodobieństwo że kierownica pęknie w mroźny dzień ? ostatnia właśnie tak skończyła


Niech Cię ktoś podtrzyma i sprawdź na sucho - poproś kogoś silniejszego od Ciebie niech też sprawdzi - z tym nie ma śmiechów - pamiętaj prawdę życiową, którą kobryś Ci mówi:
Zęby nie grzyby, po deszczu nie rosną!!

Co do pozycji to mam 2cm krótszy mostek bo tak właśnie lubię - to raczej na pewno nie od tego.

Mam 90kg masy - jak wstanę i zaczynam przyspieszać uginają się płyty tektoniczne pode mną, ale nigdy mój rower - najważniejsza sztywność, zaraz po bezpieczeństwie.

#140 dedzior21

dedzior21
  • Użytkownik
  • 143 postów
  • Skądrzeszów

Napisano 13 wrzesień 2009 - 11:03

mam kierownice 40 cm (c-c), czyli 42 cm od krawedzi do krawedzi (tak w ogole wymiary podane przez producentow odnosza sie do tej drugiej wartosci?). nie jezdzilem nigdy na innej, ale od samego poczatku, czulem ze jest za mala. mam 170 cm wzrostu i ponad 46 cm w barkach. jednak nauczylem sie trzymac troche szerzej rece, i juz nie sciska mi tak klatki, przyznam, ze jest super, do czasu kiedys na podjazdach wstane z siodla, to czuc, ze jest troche za wasko, do dobrego balansu rowerem.

po plaskim i na zjazdach jest super, na lukach i podjazach juz nie bardzo. na luku nie moge sie bardziej polozyc przy maksymalnej predkosci, bo nie moge rowerem skrecic, tak jak chce.

czym sie roznia kierownice ergo od klasycznych? klasyczne maja ten lamany dolny chwyt, a ergo wlasciwie tylko 1 dolny chwyt maja?



Dodaj odpowiedź