Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dętki


402 odpowiedzi w tym temacie

#201 Adidadi

Adidadi
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądLublin/Bychawa

Napisano 18 czerwiec 2013 - 17:57

Dziś zakupiłem Michelin AIRSTOP 700X18-23C / A1 / 52mm presta
na poprzedniej dętce mam 18/25 czy to wszystko będzie działać ?

#202 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 18 czerwiec 2013 - 18:03

Adidadi, 18/23 czy 18/25 to szerokość opon do jakich można dętkę zakładać.

#203 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 18 czerwiec 2013 - 18:15

Praktyka pokazuje, że górny wymiar można nieco przekroczyć, więc dętkę 18-23 można założyć spokojnie pod oponę 25 mm, a nawet 28 mm, będzie wtedy tylko minimalnie słabsza.

#204 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 czerwiec 2013 - 19:25

No ba! Znam nawet gościa, który jeździł na 29erze z dętkami pod rozmiar 32/47-622 - jak tłumaczył, robił budżetowo Supersonika :-D

A tak na poważnie: spokojnie o kilka milimetrów można wykroczyć poza zakres, ale tak jak napisał @marvelo, faktycznie dętka może być nieco osłabiona.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#205 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 czerwiec 2013 - 08:21

Praktyka pokazuje, że górny wymiar można nieco przekroczyć, więc dętkę 18-23 można założyć spokojnie pod oponę 25 mm, a nawet 28 mm, będzie wtedy tylko minimalnie słabsza.


Używałem decathlonowych budżetowych dętek z dedykacją 18-23 mm opony z oponami 28 mm, przy czym niektóre miały realnie więcej np. M. Dynamic a Kenda Kwest to miała z 30-milimetrowy balon. I działało...
Z drugiej strony: zrobiłem kiedyś "szybkie" kółka górskie 26'' z oponami 1.25 i 1.3; w krakowskim Bikershopie pan sprzedawca sprzedał mnie dętki pod gumy maks. 1.1 twierdząc - trzy razy pytałem, czy będą odpowiednie - że wszystko zadziała. I przy próbach napompowania strzelały dętki jak baloniki... I pięć dych spoczęło w pudełku z częściami. Tyle, że to były jakieś ultralajty po 50g...

#206 thomas_k7

thomas_k7
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądRybnik

Napisano 15 lipiec 2013 - 16:55

Continetal dętka szosa 18-25x700 S42mm
Continetal dętka szosa 18-25x700 SV42mm

Czym powinny różnić się te dętki? S42 a SV42?

#207 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 lipiec 2013 - 12:47

Continetal dętka szosa 18-25x700 S42mm
Continetal dętka szosa 18-25x700 SV42mm

Czym powinny różnić się te dętki? S42 a SV42?


Ja nie widzę różnicy. Conti stosuje oznaczenie wentyla Presta S albo SV (Sclaverand Ventile), choć może jakiś niuans jest. Bardziej bym patrzył na odmianę masy, bo są cztery Race:
- Race 100g
- Race Light 70g
- Race Supersonic 50g
- Race Training 130g

#208 thomas_k7

thomas_k7
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądRybnik

Napisano 16 lipiec 2013 - 15:57

Akurat masa nie gra tutaj kluczowej roli. Bardziej interesuje mnie cena.
S kosztuje na przykład 13 zł, SV kosztuje 14 zł. A różnicy w nich nie ma żadnej - taką otrzymałem odpowiedź od sprzedawcy.
Kiedyś myślałem, że S różni się od SV tym, że cały wentyl jest gładki.

#209 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 lipiec 2013 - 16:02

A czy nie chodzi przypadkiem o to, że któraś z nich ma wykręcany zawór? Conti stosunkowo niedawno wprowadziło takie zawory, może ktoś ma starszą wersję - ale szczerze mówiąc nie wiem, która jest która.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#210 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 lipiec 2013 - 17:18

A czy nie chodzi przypadkiem o to, że któraś z nich ma wykręcany zawór? Conti stosunkowo niedawno wprowadziło takie zawory, może ktoś ma starszą wersję - ale szczerze mówiąc nie wiem, która jest która.


Też to brałem pod uwagę, ale nie mam żadnych wiadomości na ten temat.
Z tabeli nowych wyrobów Conti to z pewnością nie wynika:
dętki Conti 2012
Teraz wszystkie Presty Conti oznaczane są S.
A dla odmiany wszystkie Presty Schwalbe - SV. :roll:

#211 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 lipiec 2013 - 17:40

Mam przed sobą katalog Conti z 2009 r. i w nim też są oznaczenia "S".

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#212 Andrzej K.

Andrzej K.
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 18 grudzień 2013 - 18:01

Właśnie montowałem ogumienie do nowiutkich kół Mavic Cosmic. Nie wiem jakim cudem przedziurawiłem przy tym 2 dętki Continental Race 28mm light :oops:

 

Dętki są w rozmiarze 622/630 a koła 622 i tę dętki wydają się trochę za długie. Krótszych nie znalazłem, a potrzebuje wentyl 80mm



#213 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 18 grudzień 2013 - 18:53

Sorry Andrzeju, nawet jak jesteś doświadczony, to przyczyną był Twój błąd. Te same dętki zakładałem niedawno do Cosmic'ów. Też mnie przeraził ich "nadmiarowy" obwód. Uczuliło mnie to jednak tak bardzo, że udało mi się. Mój fuks...



#214 Andrzej K.

Andrzej K.
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 18 grudzień 2013 - 19:03

solid_crank doświadczony za specjalnie nie jestem, ale wydaje mi się, że robiłem wszystko zgodnie ze sztuką

Napisz jaki masz patent, podobno to dobre dętki, więc coś ja musiałem popsuć

 

Zastanawiam się czy nie zamówić innych dętek, bo te Conti nie mają nakrętki na wentyl mocującej do obręczy



#215 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 18 grudzień 2013 - 19:59

Przecież napisałem, że być może to było tylko moje szczęście...

Przede wszystkim wdmuchnąłem powietrza w dętkę przed ułożeniem w oponce jak najmniej, żeby tylko dętka nie była "plackiem". Mimo to była za duża w obwodzie. Bałem się, że się pofałduje w oponce i starłem się ten "nadmiar" rozkładać w miarę równo na obwodzie. Ale najważniejsze - każde zakładanie łyżki na obręcz badałem dwa razy, upychałem dętkę do wewnątrz łyżką(koniecznie plastikową, nie metalową), bo to wtedy najłatwiej przyciąć taką delikatną dętkę łyżką o obręcz. Udało mi się i sprawują mi się bez zarzutu.

Ja nakrętek i tak nie używam. Zostało mi od czasu gdy jeździło się tylko na szytkach. To pewnie błąd. Ale... nobody is perfect ;-)



#216 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 luty 2014 - 07:31

Czy ktoś z was używał poniższych dętek, jak sprawdzają się praktyce ? Dętka będzie dla opony 28mm

 

Vittoria Ultralite 700×25/28  - 85g

Schwalbe SV18 (ExtraLight)  700×28/38 - 105g 

 

 



#217 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 14 luty 2014 - 18:52

Czy ktoś z was używał poniższych dętek, jak sprawdzają się praktyce ? Dętka będzie dla opony 28mm

 

Vittoria Ultralite 700×25/28  - 85g

Schwalbe SV18 (ExtraLight)  700×28/38 - 105g 

Podbijam pytanie.

 

Pod ponad 90kg, warto iść np. w Vittoria Ultralite czy lepiej wziąć "cięższe" dętki, jak tak to jakie polecacie pod 25mm opony ? Z góry dziękuję za odpowiedzi.



#218 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 luty 2014 - 19:16

Moje doświadczenia z wszelakiej maści ultralite'ami:

- znacznie częściej są wadliwe, a reklamacje z tego tytułu są trudne do wygrania
- jeżeli egzemplarz nie jest wadliwy, jest równie wytrzymały, co klasyczna dętka
- niższa waga nie oznacza niższej wytrzymałości, bo guma użyta do ich produkcji jest zupełnie inna
- zdarza się, że nieco szybciej schodzi z nich powietrze (mówię tu również o dętkach butylowych!)

Mój kolega przez bardzo długi czas jeździł na dętkach Schwalbe XXLight w rozmiarze 26 cali włożonych do opon od 29era(!) i działały wspaniale, jeździł z nimi nawet po trudnych kamienistych trasach. Z drugiej strony ja nie miałem tyle szczęścia, choć daleko mi do jednoznacznego stwierdzenia, że winne były dętki.

Oczywiście znajdzie się też 100 innych opinii na ten temat - nie twierdzę, że moja jest najprawdziwsza.
  • pHarry lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#219 szymonef

szymonef
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skąddolnośląskie

Napisano 14 luty 2014 - 20:03

Vittoria "ultralite" w wersji 25/28 pewnie będzie ważyć ze 100 gramów, bo moje - w wersji 23 mm - ważyły ponad 90 gramów. (deklarowane 80 g). Typowo włoskie podejście  ;-)



#220 Canyon990

Canyon990
  • Użytkownik
  • 184 postów

Napisano 14 luty 2014 - 20:06

W niedzielę złapałem 2 kapcie na 1km :( Przód, a później tył. Dętki Maxxis, nie wiem jaki model.

 

Moim zdaniem jak coś ma strzelić to strzeli, nie zależnie czy to Maxxis, Kenda czy Schwalbe itd.

 

 

Dziś kupiłem dętki Continental, bo takie były w sklepie.

 

Schodzące powietrze to nie problem, 2 minuty przed jazdą na dopompowanie to nie jest duży problem.





Dodaj odpowiedź