Dętki
#204
Posted 18 June 2013 - 19:25
A tak na poważnie: spokojnie o kilka milimetrów można wykroczyć poza zakres, ale tak jak napisał @marvelo, faktycznie dętka może być nieco osłabiona.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#205
Posted 19 June 2013 - 08:21
Praktyka pokazuje, że górny wymiar można nieco przekroczyć, więc dętkę 18-23 można założyć spokojnie pod oponę 25 mm, a nawet 28 mm, będzie wtedy tylko minimalnie słabsza.
Używałem decathlonowych budżetowych dętek z dedykacją 18-23 mm opony z oponami 28 mm, przy czym niektóre miały realnie więcej np. M. Dynamic a Kenda Kwest to miała z 30-milimetrowy balon. I działało...
Z drugiej strony: zrobiłem kiedyś "szybkie" kółka górskie 26'' z oponami 1.25 i 1.3; w krakowskim Bikershopie pan sprzedawca sprzedał mnie dętki pod gumy maks. 1.1 twierdząc - trzy razy pytałem, czy będą odpowiednie - że wszystko zadziała. I przy próbach napompowania strzelały dętki jak baloniki... I pięć dych spoczęło w pudełku z częściami. Tyle, że to były jakieś ultralajty po 50g...
#207
Posted 16 July 2013 - 12:47
Continetal dętka szosa 18-25x700 S42mm
Continetal dętka szosa 18-25x700 SV42mm
Czym powinny różnić się te dętki? S42 a SV42?
Ja nie widzę różnicy. Conti stosuje oznaczenie wentyla Presta S albo SV (Sclaverand Ventile), choć może jakiś niuans jest. Bardziej bym patrzył na odmianę masy, bo są cztery Race:
- Race 100g
- Race Light 70g
- Race Supersonic 50g
- Race Training 130g
#208
Posted 16 July 2013 - 15:57
S kosztuje na przykład 13 zł, SV kosztuje 14 zł. A różnicy w nich nie ma żadnej - taką otrzymałem odpowiedź od sprzedawcy.
Kiedyś myślałem, że S różni się od SV tym, że cały wentyl jest gładki.
#209
Posted 16 July 2013 - 16:02
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#210
Posted 16 July 2013 - 17:18
A czy nie chodzi przypadkiem o to, że któraś z nich ma wykręcany zawór? Conti stosunkowo niedawno wprowadziło takie zawory, może ktoś ma starszą wersję - ale szczerze mówiąc nie wiem, która jest która.
Też to brałem pod uwagę, ale nie mam żadnych wiadomości na ten temat.
Z tabeli nowych wyrobów Conti to z pewnością nie wynika:
dętki Conti 2012
Teraz wszystkie Presty Conti oznaczane są S.
A dla odmiany wszystkie Presty Schwalbe - SV. :roll:
#211
Posted 16 July 2013 - 17:40
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#212
Posted 18 December 2013 - 18:01
Właśnie montowałem ogumienie do nowiutkich kół Mavic Cosmic. Nie wiem jakim cudem przedziurawiłem przy tym 2 dętki Continental Race 28mm light :oops:
Dętki są w rozmiarze 622/630 a koła 622 i tę dętki wydają się trochę za długie. Krótszych nie znalazłem, a potrzebuje wentyl 80mm
#214
Posted 18 December 2013 - 19:03
solid_crank doświadczony za specjalnie nie jestem, ale wydaje mi się, że robiłem wszystko zgodnie ze sztuką
Napisz jaki masz patent, podobno to dobre dętki, więc coś ja musiałem popsuć
Zastanawiam się czy nie zamówić innych dętek, bo te Conti nie mają nakrętki na wentyl mocującej do obręczy
#215 Gosc_solid_crank_*
Posted 18 December 2013 - 19:59
Przecież napisałem, że być może to było tylko moje szczęście...
Przede wszystkim wdmuchnąłem powietrza w dętkę przed ułożeniem w oponce jak najmniej, żeby tylko dętka nie była "plackiem". Mimo to była za duża w obwodzie. Bałem się, że się pofałduje w oponce i starłem się ten "nadmiar" rozkładać w miarę równo na obwodzie. Ale najważniejsze - każde zakładanie łyżki na obręcz badałem dwa razy, upychałem dętkę do wewnątrz łyżką(koniecznie plastikową, nie metalową), bo to wtedy najłatwiej przyciąć taką delikatną dętkę łyżką o obręcz. Udało mi się i sprawują mi się bez zarzutu.
Ja nakrętek i tak nie używam. Zostało mi od czasu gdy jeździło się tylko na szytkach. To pewnie błąd. Ale... nobody is perfect ;-)
#217
Posted 14 February 2014 - 18:52
Czy ktoś z was używał poniższych dętek, jak sprawdzają się praktyce ? Dętka będzie dla opony 28mm
Vittoria Ultralite 700×25/28 - 85g
Schwalbe SV18 (ExtraLight) 700×28/38 - 105g
Podbijam pytanie.
Pod ponad 90kg, warto iść np. w Vittoria Ultralite czy lepiej wziąć "cięższe" dętki, jak tak to jakie polecacie pod 25mm opony ? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
#218
Posted 14 February 2014 - 19:16
- znacznie częściej są wadliwe, a reklamacje z tego tytułu są trudne do wygrania
- jeżeli egzemplarz nie jest wadliwy, jest równie wytrzymały, co klasyczna dętka
- niższa waga nie oznacza niższej wytrzymałości, bo guma użyta do ich produkcji jest zupełnie inna
- zdarza się, że nieco szybciej schodzi z nich powietrze (mówię tu również o dętkach butylowych!)
Mój kolega przez bardzo długi czas jeździł na dętkach Schwalbe XXLight w rozmiarze 26 cali włożonych do opon od 29era(!) i działały wspaniale, jeździł z nimi nawet po trudnych kamienistych trasach. Z drugiej strony ja nie miałem tyle szczęścia, choć daleko mi do jednoznacznego stwierdzenia, że winne były dętki.
Oczywiście znajdzie się też 100 innych opinii na ten temat - nie twierdzę, że moja jest najprawdziwsza.
- pHarry likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#220
Posted 14 February 2014 - 20:06
W niedzielę złapałem 2 kapcie na 1km Przód, a później tył. Dętki Maxxis, nie wiem jaki model.
Moim zdaniem jak coś ma strzelić to strzeli, nie zależnie czy to Maxxis, Kenda czy Schwalbe itd.
Dziś kupiłem dętki Continental, bo takie były w sklepie.
Schodzące powietrze to nie problem, 2 minuty przed jazdą na dopompowanie to nie jest duży problem.