Jump to content


Photo

Dętki


402 replies to this topic

#221 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 14 February 2014 - 21:20

Podbijam pytanie.

 

Pod ponad 90kg, warto iść np. w Vittoria Ultralite czy lepiej wziąć "cięższe" dętki, jak tak to jakie polecacie pod 25mm opony ? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Myślę, że dętka o wadze około 70 g (np. Maxxis Ultralight, Schwalbe XXlight, Kenda Ultralite) powinna dać radę. Ja używałem nawet dętek Maxxis Flyweight (50 g) z oponami o realnej szerokości 25-26 mm i bywało, że cały sezon praktycznie wytrzymały bez awarii, ale te mają jednak tendencję do samoistnego pękania po około roku jazdy lub po napompowaniu do 9-10 barów (kiedyś tak jeździłem). Oczywiście dopompowywać trzeba takie cienkie dętki często, zwłaszcza w nieco szerszej oponie, bo muszą się bardziej rozciągnąć.



#222 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 14 February 2014 - 21:41

Niestety jest zależność markowa. Maxxisy ultralekkie to wyjątkowe badziewie. Ja przynajmniej mam takie doświadczenia z ich lekkimi dętkami.  pozdr



#223 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 February 2014 - 23:15

Vittoria "ultralite" w wersji 25/28 pewnie będzie ważyć ze 100 gramów, bo moje - w wersji 23 mm - ważyły ponad 90 gramów. (deklarowane 80 g). Typowo włoskie podejście  ;-)

 

 

Rzeczywiście, 3 dętki ważyły od 101 do 103 g


  • emilioni likes this

#224 Daniel_105

Daniel_105
  • Użytkownik
  • 185 posts

Posted 22 February 2014 - 18:01

Jak by ktoś szukał to w Decathlonie mają promocję - latexowe Miśki wyprzedają po 19,99zł.



#225 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 posts
  • SkądWLKP

Posted 27 February 2014 - 16:14

Witam, nie wiem czy odpowiedni temat.

 

Do ilu pompować dętki przy wadze 94kg, gdzieś wyczytałem, że im cięższy tym mniej nabijać. Najwyżej ktoś ogarnięty zweryfikuje:

1. Opona szosowa Vittoria Zaffiro 25mm, zakres 7-9

2. Opona przełajowa Challenge Griffo 32mm, zakres 3.1-5.1

 

Wypośrodkować, czyli 8 i 4 atmosfery ?



#226 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 27 February 2014 - 16:20

Im cięższy tym więcej, a nie mniej! Mniej nabijasz wtedy, kiedy masz szerszą oponę, ale przy tej samej oponie cięższy użytkownik powinien pompować mocniej.

Na szosie ok. 8 (z tyłu nawet 8,5) bar byłoby wg mnie dobrze, w przełaju faktycznie ok. połowy zakresu, bo im mniejsze ciśnienie, tym zasadniczo lepsza przyczepność w terenie. Ale tutaj wszystko wyjdzie w praniu, bo wiele zależy też od techniki i stylu jazdy, więc nic nie zastąpi eksperymentu.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#227 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 posts
  • SkądWLKP

Posted 27 February 2014 - 16:29

Rozumiem, dzięki za odpowiedź.



#228 martinelli

martinelli
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 April 2014 - 12:51

Chcę kupić zapasowe dętki i nie wiem jaką długość presty wziąć 42mm czy 60mm.

Opony continental grand prix 4000 25mm.

Koła mam mavic aksium race

 

http://www.bikestacj...2-630-60mm.html

 

http://www.bikestacj...2-630-42mm.html

 

Doradzicie?



#229 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 01 April 2014 - 12:58

42 wystarczą

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#230 System

System
  • Użytkownik
  • 643 posts
  • Skądz netu

Posted 14 April 2014 - 15:49

Co ile lat wymienić dętki, żeby mieć pewność, że nie wybuchnie lub sparcieje itp. ?

 

 



#231 System

System
  • Użytkownik
  • 643 posts
  • Skądz netu

Posted 06 May 2014 - 12:36

No i po 11 tys. km na oponach Vittoria Rubino - pierwsza guma i w ogóle pierwsza guma w szosówce - kamyk lub szkło.

 

 

Kleić starą dętkę czy nie, bo się dobrze nie zwulkanizuje bez opony ?  - na jakiś tam drugi zapas dętek. ;P

 

 



#232 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 06 May 2014 - 12:52

Jeśli uszkodzenie nie jest duże, to łatać, o ile tylko dętka nie jest bardzo stara i sparciała.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#233 System

System
  • Użytkownik
  • 643 posts
  • Skądz netu

Posted 07 May 2014 - 14:34

Oki załatam, bo dziurka malutka, ale... jeździcie z łatanymi dętkami w kolarzówkach ??

U mnie jest ciśnienie 9 - 10 atm.



#234 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 May 2014 - 14:58

Jeżdżę od dawna i nie narzekam (choć przez pewien czas byłem bardzo sceptyczny). Jeżeli tylko uskodzenie nie jest większe niż 2-3 mm i nie jest w miejscu trudnym do naprawienia (zaraz przy szwie albo przy zaworze), dobre łatki spokojnie wytrzymują.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#235 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 07 May 2014 - 15:00

... jeździcie z łatanymi dętkami w kolarzówkach ??

 

Pewnie, że tak. Dobrze przyklejona łatka nie ma prawa puścić. 

Najlepiej zastosować możliwie najmniejszą, cienką łatkę (np. Tip Top F0 http://www.gruszka20...r-0-tip_475.jpg), świeży klej, a miejsce klejenia odtłuścić benzyną ekstrakcyjną. Zwłaszcza w przypadku dętek ultra light lub flyweight nie dotykać ich nawet papierem ściernym lub dołączaną czasem do zestawów naprawczych metalową tarką, bo można zarysować powierzchnię (której łatka w całości nie przykryje) i dętka pęknie w tym miejscu.

 

Grube dętki (czyli dla szosówki 700 x 18-23/25 takie około 100-120 g)  można eksploatować nawet wiele lat, dopóki wyraźnie nie sparcieją. Te lekkie lub najlżejsze (50-80 g) zwykle lepiej wymienić co sezon, dwa, bo potrafią się z czasem rozłazić na szwach przy mocniejszym dopompowaniu. 



#236 System

System
  • Użytkownik
  • 643 posts
  • Skądz netu

Posted 20 May 2014 - 21:19

 No i przedwczoraj kolejna guma - tym razem przód - dętka przejechała 11 tys km, a dziurka powstała przy zaworze, przy wejściu zaworu w obręcz - widać, że dętka pracowała w tym otworze obręczy i się przetarła - trochę dziwne.

Ciśnienie mam w kołach 9-10 atm - waże 92 kg.

 



#237 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 20 May 2014 - 22:38

Nic w tym dzinego. 9-10 atmosfer to dużo, a i 11 tys przebiegu też. Pozdr

#238 System

System
  • Użytkownik
  • 643 posts
  • Skądz netu

Posted 22 May 2014 - 12:06

Mam zwykłe obręcze  - Którą dętkę kupić  MICHELIN A1 Airstop 18/23x622 pr 40mm 93 g czy MICHELIN A1 Airstop 18/23x622 pr 52mm 93 g ??

 

Różnią się praktycznie pr. 40 mm vs pr 50mm.

 

 



#239 System

System
  • Użytkownik
  • 643 posts
  • Skądz netu

Posted 22 May 2014 - 21:49

Na szybko kupiłem w Decatlonie dwupack za 14 zł - zważyłem jedną dętkę waga 108 gram - zobaczę co warte są dętki za 7 zł.



#240 Oko50

Oko50
  • Użytkownik
  • 15 posts

Posted 23 May 2014 - 08:42

...ktoś śmigał na dętkach authora? Ok 15pln, waga około 105g



Reply to this topic