Jump to content


Photo

Dętki


402 replies to this topic

#241 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 23 May 2014 - 20:53

Na szybko kupiłem w Decatlonie dwupack za 14 zł - zważyłem jedną dętkę waga 108 gram - zobaczę co warte są dętki za 7 zł.

Ja one używałem przez lat kilka w miejskim fiksie. Za te pieniądze - rewelka. Do kół treningowych/turystycznych/komunikacyjnych z obręczami o niskim profilu wydają się być baaaaardzo OK.



#242 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 posts
  • SkądWarszawa

Posted 26 May 2014 - 17:17

Ja bardzo polecam dętki Kenda Ultralite - ok. 20 zł, 75 g. Czego chcieć więcej?



#243 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 05 June 2014 - 16:13

Czy jeździ ktoś na detkach CST? Zależy mi przede wszystkim na dobrym trzymaniu powietrza,stąd nie wiem co wybrać czy CST czy decathlon czy coś innego.Z maxxisow się wyleczylem, nie dość że słabo trzymają, to i wentyl odłazi od gumy a wybieram się w daleką podróż rowerem wiec chciałbym unikać częstego pompowania i innych przygód detkowych 



#244 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 05 June 2014 - 17:07

CST są jak najbardziej w porządku. Jeździłem na kilku sztukach i mogę polecić. Choć to nieco zaskakujące biorąc pod uwagę fakt, że Maxxis należy do CST i teoretycznie jest marką pozycjonowaną wyżej. Nawiasem mówiąc, ich oponki (przynajmniej miejsko-trekkingowe) również są świetne.

Za to coraz bardziej zrażam się do dętek Vee Rubber! Nie wiem, czy trafiłem pechowo (np. na stary egzemplarz), czy to jakaś reguła, ale kilka kolejnych sztuk pękło ni z tego nic z owego. Wszystkie pęknięcia nastąpiły przy samym szwie i wyglądały bardziej jak drobne rozerwanie niż przebicie lub rozcięcie, dlatego wydaje mi się, że w grę wchodzi raczej wada produktu niż typowa awaria.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#245 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 06 June 2014 - 20:01

A więc nabyłem dętki CST,waga 99.2 grama:) juz żadnych super ultra ekstra ligtow nie chce. Zobaczymy jak się sprawdzą, chciałbym aby tygodniowo uchodziło nie więcej jak 0.5 bara 



#246 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 11 June 2014 - 18:28

Przetestowałem dętki CST na trzymanie ciśnienia,w 6 dni uszło 0.8 bara.Szału nie ma aczkolwiek jest lepiej,sporo lepiej niż w maxxisach.Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenia z dętkami gdzie kryterium będzie dobre trzymanie powietrza to bardo proszę o opinie .Jak mowie potrzebuje coś na długą wyprawę żeby przez 2 tygodnie trzymało te 90% ciśnienia wyjściowego ,bo jak wiadomo do szosy potrzeba pompki podłogowej a tej nie sposób zabrać do plecaka  a pompką ręczną mimo doświadczenia w armwrestlingu nadmucham co najwyżej 7 bar 



#247 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 11 June 2014 - 18:40

Bardzo wątpię, żeby jakakolwiek dętka utrzymała Tobie 90% ciśnienia przez 2 tygodnie. Prościej byłoby chyba zaopatrzyć się w naboje CO2.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#248 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 posts
  • SkądWarszawa

Posted 12 June 2014 - 18:40

Do jednego z moich kompletów kół założyłem jakiś czas temu na tył dętkę continental race. Przejechałem się na nich raz, zdjąłem je z roweru i na jakiś czas odłożyłem na bok. Po trzech tygodniach chciałem znowu je założyć na rower, ale okazało się, że z tyłu był flak. Wymieniłem dętkę na kendę, a tę conti napompowałem, żeby znaleźć dziurę. Jakie było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że nie ma żadnej dziury. W ciągu trzech tygodni ciśnienie w dętce spadło z 8 do 1 atmosfery. Generalnie conti race mają spoko opinie, ale jak widać nie ma zasady. 



#249 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 posts
  • SkądPoznań

Posted 12 June 2014 - 18:46

bardzo fajnie trzymają dętki vredestein. Tydzień trzymają ciśnienie, może minimalny ubytek rzędu 0,2bar. Ciężko mi stwierdzić, mam taką pompkę którą jak się podłączy i uszczelni to iglica otwiera zawór presty i część powietrza uchodzi do wężyka. Po takim ujściu zwykle pokazuje, że ubyło coś koło 0,8bar.



#250 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 12 June 2014 - 18:49

Dandy Horse, sprawdzałeś na słuch czy w wodzie?

Ja wielokrotnie miałem takie przygody z dętkami Maxxis Flyweight, że na oko nie było widać dziury, ale w wodzie już pojedyncze bąbelki dało się zauważyć. Taka dętka traciła właśnie ciśnienie powoli, ale znacznie szybciej niż normalnie.



#251 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 posts
  • SkądWarszawa

Posted 12 June 2014 - 20:32

Ta dętka leży napompowana już trzeci dzień obok mojego biurka. Gdyby była choćby mikrodziureczka, to już dawno by całe powietrze zeszło. 



#252 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 13 June 2014 - 20:01

Dandy Horse, ale że co: pompujesz dętkę luzem do 8 atm?



#253 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 posts
  • SkądWarszawa

Posted 13 June 2014 - 23:35

Nie, tę luzem napompowałem tylko minimalnie, żeby zrobił się balon. 



#254 System

System
  • Użytkownik
  • 643 posts
  • Skądz netu

Posted 19 July 2014 - 20:14

do usunięcia zdublowało się



#255 System

System
  • Użytkownik
  • 643 posts
  • Skądz netu

Posted 19 July 2014 - 20:14

 No i przedwczoraj kolejna guma - tym razem przód - dętka przejechała 11 tys km, a dziurka powstała przy zaworze, przy wejściu zaworu w obręcz - widać, że dętka pracowała w tym otworze obręczy i się przetarła - trochę dziwne.

Ciśnienie mam w kołach 9-10 atm - waże 92 kg.

I wczoraj kolejna guma też z przodu i znowu przy zaworze - tym razem przejechałem  tylko ok. 2000 km - może za mocno dokręciłem nakrętkę (chociaż wydaje mi się, że lekko dokręcam, bo się mi odkręca :P ).

Teraz nie będzie problemu z nakrętką, bo ją wyrzuciłem. :P

 

A może dętka, miała jakąś wadę przy zaworze ?

A może taka karma przy tym, jaki mamy klimat. :P



#256 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 19 July 2014 - 21:03

Czy ta dętka to może Rubena?

Moim zdaniem robią straszny szajs, już kilka dętek tej firmy widziałem właśnie z naderwanym zaworem.

Ja zawsze mocno dokręcam nakrętkę blokującą zawór i w dętkach Maxxis czy Kenda nigdy nie miałem problemu, a z Rubeną coś jest nie tak.

Opony też robią krzywe.

Osobiście wolę już chińskie wyroby.



#257 System

System
  • Użytkownik
  • 643 posts
  • Skądz netu

Posted 19 July 2014 - 23:21

Nie wiem co to było - oryginał Meridy jeszcze siedział - przyjrzę się czy jest producent.

Nigdy mocno nie nie dokręcałem nakrętki na zawór.

 



#258 System

System
  • Użytkownik
  • 643 posts
  • Skądz netu

Posted 20 July 2014 - 18:18

Cheng Shin takie miałem oryginalne dętki zakładane przez Meridę (ale ciśnienie nieźle trzymały). :)



#259 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 20 July 2014 - 19:05

Wszystkie latexowe Micheliny zaczely "popuszcac" powietrze w tempie od 2,5 bar ( przelaj ) do ZERO  w max 60 min . Wiek ?  Napompowalem "stare" kola i za chwile "zdziwienie" ...

 

Zwlaszcza ze dzien wczesniej 1a guma w sezonie - opony Michelin Pro 4 ( fatum jakies mam na Miski ;) ?  )  , detki Vittoria latex, ostry kamien centralnie ...Slyszalem jak wszedl, jak przebil i jak zeszlo wszystko na 5metrach....  Przy zakladaniu zapasu podwinela sie opaska ( moj blad, bylo szybko... ) i przy pompowaniu co2 rozerwalem zapas ( taka sama viittoria ) :-x  i zero latek, zeby kleic 1a.... 

 

1go dnia 5 detek latexowych do smieci :shock: no, ale ponad rok ( nie liczac 2 tygodni "przygody" z oponami Conti ) bez "flaka" :)

 

Jak ktos chce dobry butyl do przelaja, to Schwalbe byly wraznie lzejsze niz np Conti i nawet oponom Conti opieraly sie dosc dlugo w lapaniu "kapci" ( conti + conti w przelaju to proszenie sie o klopoty ) .


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#260 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 21 July 2014 - 13:21

Challange Latex w rozmiarze 28-38 schodzi od 3,5 bar do 2 bar przez 3 dni.

 

Dobre, drogie, trudno dostępne u nas.





Reply to this topic