Dętki
#41
Napisano 20 styczeń 2011 - 21:33
a propo w zeszłym roku było załamanie klimatu i pewnie takie były wyniki a nie inne, w sumie dętka to dętka , ale i tak wole lekkie i pompować codziennie sprawdzając ciśnienie, taki nawyk , przynajmniej snaków nie mam.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#44
Napisano 20 styczeń 2011 - 21:53
Ogólnie ta dętka fossa jest chyba dość ... specyficzna, z powodu śniegu jeszcze nie miałem okazji nabijać km konkretnie, ale na wiosnę postaram się porównać je ze zwykłymi dętkami. To o czym piszę to... jakby inna amortyzacja, co dziwne przy wbiciu 8 atmosfer, tylne koło przy oponie deteonator, ale jak wspomniałem - to może być efekt niskich temperatur.. będzie czas - przetestuję... Możliwe że to dlatego że cały czas regularnie jeżdżę na szytkach po parkiecie i po prostu muszę zrestartować swoje odczucia dętkowe... a może ktoś jeszcze je nabył to się na wiosnę przekonamy ile są warte. Dla mnie atrakcyjne jest to naprawianie zapalniczką ( w teorii przynajmniej)
#46
Napisano 12 luty 2011 - 19:18
Oba wentyle 42mm, różnica jest taka, że Kenda ma zaworki "gołe", a Conti gwintowane na całej długości i z nakrętką.
Ja już je mam, tylko nie mogę się zdecydować, które dać na pierwszy montaż.
Może ktoś ułatwi mi podjęcie decyzji ?
#54
Napisano 15 luty 2011 - 14:41
Niektóre dętki MTB ważą tyle, co opony szosowe :-)
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#55
Napisano 22 marzec 2011 - 21:13
Wyjaśnić to można tak:zmieniłem później dętki - nie opony - i poskutkowało
Dętki light mają dwa razy cieńsze ścianki od normalnych/zwykłych dętek, np. Maxxis Welter Weight 0,9 mm a Flyweight 0,45 mm, w oponie była drobina która dziurawiła tą dętkę wycieniowaną a na normalnej już nie robiła wrażenia.
Dlatego prze lightach trzeba szczególnie uważać na wszelkie drobiny i macać namiętnie oponę z każdej strony.
Mam teraz pod oponą dętki Ultremo 45 gram sztuka i fika bezproblemowo. Należy pamiętać że lekkie dętki stosujemy z lekkimi oponami inaczej mija się to celem.
No i najważniejsza rzecz:
Jeśli łapiemy często gume to zmieniamy opony, najlepiej na takie z porządną wkładką anty-przebiciową ( np z vectranu) a nie kombinujemy z dętkami które nie odgrywają w tej kwestii żadnej roli.
#56
Napisano 19 kwiecień 2011 - 21:34
Aż do dzisiaj :cry: :-? Szczęście trwało 1kkm i nastąpiło przegięcie pałki, a było to tak:Mam teraz pod oponą dętki Ultremo 45 gram sztuka i fika bezproblemowo
Wybieram się na trening a tu nie ma luftu w tylnym kole, lekkie zdziwienie ale zabieram się za naprawę dętki, dziurka jak po szpilce od wewnętrznej strony (od felgi), myślę może się przekręciła.
Łatam, zakładam, za chwile syczenie, takie samo przebicie 10cm dalej, ciśnienie mi podskoczyło. Macam opaski, felge, opone i nic, wszystko gładkie jak dupcia niemowlaka.
Łatam drugi raz, zakładam tak starannie że zajmuje mi to 10min, zmieniam opone, pompuje 3atm!, za chwile syczenie, kolejna dziura...
Wszystkie trzy przebicia w jednej linii kilkanaście centymetrów od siebie, na prawde nie potrafie sobie tego wytłumaczyć dlaczego.
A teraz najlepsze:
Zakładam nową dętkę, tym razem maxxis ultralight, pompuje 7atm i za chwile huk jak z granatu, wycisnęła oponę i ją rozerwało, z tych nerwów musiałem ją źle ułożyć pod oponą :-| Najlepsze jest to, że eksplozja była tak mocna że koło ma lekkie bicie.
Ma ktoś tak dużą łatkę?
Bilans dnia:
Przejechany dystans - 0m
2 dętki zmarnowane
Wyleczyłem się z superlightów, na pocieszenie została mi świadomość że kupiłem je za pół ceny (druga sztuka w przednim kole spisuje się bez zarzutu).
Podsumowując, na dzień dzisiejszy najlepsze butylowe dętki cena/jakość/waga to Maxxis Ultralight, jedyny ich minus to krótki wentyl.
#59
Napisano 20 kwiecień 2011 - 14:11
Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
Samo pęknięcie nie jest wynikiem felernej dętki, tylko złego ułożenia pod oponą, miałem wcześniej tą dętke założoną i wszystko było ok.
Pytam się dlatego, że mimo bardzo dużej wady dętki, jaką jest pęknięcie na długości kilku centymetrów podsumowujesz ją jako:
Skoro dętka pęka to krótki wentyl nie jest jej jedynym minusem. Tym bardziej, że mój kolega miał identyczny przypadek z identyczną dętką. Ja jeszcze nie miałem z nią żadnych problemów, podobnie jak 2 innych moich kolegów.najlepsze butylowe dętki cena/jakość/waga to Maxxis Ultralight, jedyny ich minus to krótki wentyl.