Skocz do zawartości


Jaki licznik kupić ?


1348 odpowiedzi w tym temacie

#321 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 24 sierpień 2010 - 10:29

Dzięki - czyli w moim przypadku (a pewno nie tylko w moim) żeby użytkować pięćsetkę na dwóch rowerach (systematyczna zmiana, konieczność wyświetlania i rejestracji kadencji) należy kupić 1 sztukę 500hr/cad + dodatkowy gsc-10, odpuszczając sobie zakup dodatkowej podstawki (choć o ile wiem, to przy tym zakupie również w komplecie są dwie sztuki i tyleż samo gumek). Wersja "goła" z uwagi na nieopłacalność ekonomiczną dodatkowego zakupów czujników, nie wchodzi w rachubę. No może gdyby koszt 500+czujniki równał się kosztowi zakupu kompletu, to może wtedy zastanowiłbym się nad kupnem tej drugiej opaski hr.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#322 tropheus

tropheus
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • SkądPszów

Napisano 02 wrzesień 2010 - 11:22

Jak w polarach wygląda wymiana baterii w czujkach?
Słyszałem, że są jednorazowe...

#323 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 02 wrzesień 2010 - 11:51

Ja slyszalem ze wymiana baterii jest mozliwa tylko w serwisie zeby zachowac wodoodpornosc.

#324 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 03 wrzesień 2010 - 06:59

Jak w polarach wygląda wymiana baterii w czujkach?
Słyszałem, że są jednorazowe...


Sam licznik ma wymienną baterię pastylkową (chyba 2032 czy coś w tym stylu). Bateria wystarcza na ok. rok (u mnie ponad 1,5 roku zanim zaczęły być problemy z komunikacją licznik - czujniki, wystarczyło wymienić baterię w liczniku). Wymiana prosta - moneta, przekręcić pokrywkę w pozycję open wyjąć baterię, włożyć nową, zamknąć pokrywkę przekręcając w pozycję close. Uważać na gumkę uszczelki, żeby nie zgubić/zniszczyć.
W Polarach cs200 i wyżej czujnik tętna też ma podobną baterię (cieńszą), cs100 ma czujnik tętna starego typu, bez wymiennej baterii - bateria pada = wymiana całej opaski. Podobnie z czujnikami kadencji i prędkości, aczkolwiek tam żywotność baterii to ponad 5 tys. godzin pracy (1h dziennie przez 7 dni w tygodniu to będzie ponad 13,5 lat pracy...).

Ja slyszalem ze wymiana baterii jest mozliwa tylko w serwisie zeby zachowac wodoodpornosc.


Jaaasne - a wymiana oleju w serwisie autoryzowanym, żeby silnik mógł działać... Bzdura totalna - wystarczy uważać na oring, żeby go nie zgubić i tyle. A CS'y żadnej wodoodporności nie mają - tylko bryzgoodporność, czyli co najwyżej może na nie deszcz popadać, nie radzę zanurzać w wodzie 8-)

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#325 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 05 wrzesień 2010 - 10:20

padł mi licznik podczas Rajcza Tour :-(
wiem, że gościu nie ma takich już, załóżmy, że odzyskam kasę i będę chciał dołożyć parę groszy.
co jest mi potrzebne? podstawowe funkcje licznika, kadencja niepotrzebna. przydałoby się coś z rejestratorem trasy, wysokościami itp.
myślałem o tym:
http://allegro.pl/sz...1200731528.html
lub
http://allegro.pl/ho...1205243229.html
do tego koniecznie pulsometr i tutaj mam problem, kompletnie nie wiem jaki...
do wydania 350 zł max
jeżeli kupowałbym jeden z powyższych liczników (chyba, że macie jakąś alternatywę) to zostanie na pulsometr około 80 zł...będzie więcej "gadżetów" na kierownicy ale trudno...
proszę o propozycje...z góry dzięki.

#326 kaziklcd

kaziklcd
  • Użytkownik
  • 583 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 wrzesień 2010 - 14:43

Podepnę się pod temat.
Czy ktoś ma taki licznik i jak mu się sprawuje?

http://allegro.pl/mi...11.html#gallery

#327 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 06 wrzesień 2010 - 17:31

Jestem strasznie ciekaw jak będzie spisywać się garmin 705. Planowałem zakup 500, dodatkowo napaliłem się po postach Malika, ale trafiła się okazja i będzie nieco grubiej. Tyle dobrze, że od października mieszkam w Krakowie, także wcześniejsze planowanie trasy na komputerze z pewnością ułatwi mi życie.

O polarze nawet nie myślałem. Przez trzy lata jeździłem ze starym, dobrym s710i, aż w końcu rozpuścił się w powietrzu. IRDA nie działa, pasek się zepsuł, wysokościomierz też. A szanowałem go jak mało kto. Dla mnie polar to SZAJS. Ich sytuację poprawia fakt, że wspólnie z KEO planują wprowadzić bardzo dokładny pomiar mocy, właśnie w pedałach, ale będzie on nieziemsko drogi. Dla mnie to nieporozumienie, bo przy obecnych cenach piast power tap, systemu SRM i pogarszającej się reputacji fińskiej firmy, będzie to produkt zupełnie niekonkurencyjny.
Obym się mylił.

Malik, zapodaj jakieś wykresiki. :-D

#328 bonifacy

bonifacy
  • Użytkownik
  • 74 postów
  • Skądwielkopolska

Napisano 06 wrzesień 2010 - 18:02

ja czekam az wejdzie do sprzedazy garmin 800 zapowiada sie rewelacyjnie a ma byc tanszy od 705

#329 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 06 wrzesień 2010 - 18:07

ja czekam az wejdzie do sprzedazy garmin 800 zapowiada sie rewelacyjnie a ma byc tanszy od 705

bardzo prawdopodobne ceny dla Garmina EDGE 800 to 450 dolarów model podstawowy i 650 dolarów full zestaw z czujnikami i nawigacją.

#330 bonifacy

bonifacy
  • Użytkownik
  • 74 postów
  • Skądwielkopolska

Napisano 06 wrzesień 2010 - 19:23

ja czekam az wejdzie do sprzedazy garmin 800 zapowiada sie rewelacyjnie a ma byc tanszy od 705

bardzo prawdopodobne ceny dla Garmina EDGE 800 to 450 dolarów model podstawowy i 650 dolarów full zestaw z czujnikami i nawigacją.


czujniki juz mam, wiec w moim przypadku to zakup samego "komputerka"

#331 mickrz

mickrz
  • Użytkownik
  • 423 postów
  • SkądKatowice

Napisano 06 wrzesień 2010 - 19:24

Jako użytkownik zarówno licznika jak i GPS (Garmin Vista Cx) powiem/napiszę trochę o licznikach GPS. GPS lubi zgupieć (czyt. zgubić sygnał, złapać odbity sygnał), zdarzało mi się wjechać na Salmopol ze średnią wg GPS - 40km/h. Jak to możliwe - odbiernik złapał pojedynczy sygnał gdzieś np. z Wielkopolski :-D . Wszystko można oczywiście obrobić w domu, ale jeśli chcecie polegać na GPS jadąc wyścig/maraton to może być kicha. Złapie błędny sygnał i do końca maratonu nie będziecie wiedzieć ile km zostało. Trzeba też uważać na pomiar wysokości bez czujnika barometrycznego dokładność pionowa (wysokość) określa się jako 2xdokładność pozioma. Czyli jeśli dokładność GPS pokazuje +/- 8m to dokładność wysokości wynosi +/- 16m. To daje 32m! w skrajnym przypadku. Mój GPS ma czujnik barometryczny i na Salmopolu różnice wynosiły max 2m przy skrajnie różnych warunkach pogodowych.

#332 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 06 wrzesień 2010 - 19:44

Vista Cx ma przestarzaly modul gps ktory rzeczywiscie mial klopoty z lapaniem sygnalu, w lisciastym lesie byla kicha. Nowsza wersja Hcx ma nowszy modul i klopoty z sygnalem praktycznie nie wystepuja. Nowe modele odbiornikow typu edge, oregon, 60csx maja dobry modul i zanik sygnalu praktycznie nie wystepuje. Inna sprawa ze jesli nie ma czujnika predkosci to w trudnych warunkach predkosc moze lekko skakac +-1-2km/h bo jest gorszy sygnal. Kolejna sprawa to ze gps pokazuje predkosc pozioma (rzut naszej trasy na plaszczyzne pozioma) wiec na podjazdach/zjazdach bedzie pokazywal mniejsza wartosc (o ile mniejsza wartosc i czy wogole cokolwiek znaczaca nie mam pojecia). Blad wysokosci jest nawet w skrajnych przypadkach 5x wiekszy od bledu pozycji. Zeby pokazana byla wysokosc wymagane sa sygnaly przynajmniej z 4 satelitow (do wyznaczenia pozycji z 3).

#333 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 08 wrzesień 2010 - 10:40

Garmin Edge 500. Fajna zabawka. http://connect.garmi...player/44002143
Mój wczorajszy trening na przełaju. Trochę w terenie, trochę na szosie.
Za nic w świecie nie kupiłbym polara.
Brak jakichkolwiek przewodów, czujników, magnesów itp, a i cena nie jest zła. 825 zł za licznik z pomiarem kadencji oraz pulsu.

Przyglądałeś się może baterii? Po iluś ładowaniach pewnie trzeba ją będzie wymienić.
Jak można do tego urządzenia wgrać trasę ?

#334 mickrz

mickrz
  • Użytkownik
  • 423 postów
  • SkądKatowice

Napisano 08 wrzesień 2010 - 10:55

Vista Cx ma przestarzaly modul gps...


Może nie przestarzały :-D ale starszy :-P

Problemy zdarzały się głównie na podjazdach koło betonowych wzmocnień stoku. I z tego co wiem nie jest to gubienie sygnału tylko złapanie sygnału odbitego. Ciekaw jestem czy rzeczywiście wraz ze wzrostem czułości modułu i ten problem został wyeliminowany. A zupełnie inną kwestią jest dokładność pomiarów nowszych modeli. Bo widizałem testy tzw "pływania" odbiornika (kładziesz na łące i za godzinę patrzysz jaki dystans odbiornik pokonał) i tu nowsze modele wypadały gorzej niż starsze.

Sorki trochę za bardzo w stronę GPS a za mało w stronę liczników :-)

#335 bonifacy

bonifacy
  • Użytkownik
  • 74 postów
  • Skądwielkopolska

Napisano 08 wrzesień 2010 - 11:14

dawno temu mialem viste (z czarnobialym wyswietlaczem) i byla jedynie wspomagaczem licznika, za czesto gubila sygnal i pokazywala dane z kosmosu

najlepszym rozwiazaniem jest gps ktory dodatkowo ma czujnik predkosci

#336 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 08 wrzesień 2010 - 11:15

Plywanie pozycji wystepuje tylko gdy odbiornik jest nieruchomy wiec na rowerze nie ma to znaczenia, w czasie postojow tez jest to pomijalne, wogole to plywanie to jest taki problem troche na sile wytworzony zeby i podczas normalnego uzytkowania nic nie utrudniajacy. Pozatym zczytywanie odbitych sygnalow jest normalna cecha nowszych modeli. Modul sirf star III ktory jest np w garminie 60 (ale i wielu innych odbiornikach) posiada nazwijmy to lepszy zasieg bo wlasnie oprocz sygnalow bezposrednich wykorzystuje takze sygnaly odbite. Okreslenie co jest powodem roznych dziwnych zachowan odbiornika jest czesto nie mozliwe. Sa miejsca w szczerym polu, bez zanych przeszkod a obiorniki tam wariuja.

#337 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 08 wrzesień 2010 - 20:00

Zdumiewające, choć mnie nie dziwi, że w tym roku na TdP niektóre rowerki z grup profi zaopatrzone były jeszcze w liczniki PRZEWODOWE.

Stas

#338 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 09 wrzesień 2010 - 18:54

podbijam temat:
padł mi licznik podczas Rajcza Tour :-(
wiem, że gościu nie ma takich już, załóżmy, że odzyskam kasę i będę chciał dołożyć parę groszy.
co jest mi potrzebne? podstawowe funkcje licznika, kadencja niepotrzebna. przydałoby się coś z rejestratorem trasy, wysokościami itp.
myślałem o tym:
http://allegro.pl/sz...1200731528.html
lub
http://allegro.pl/ho...1205243229.html
do tego koniecznie pulsometr i tutaj mam problem, kompletnie nie wiem jaki...
do wydania 350 zł max
jeżeli kupowałbym jeden z powyższych liczników (chyba, że macie jakąś alternatywę) to zostanie na pulsometr około 80 zł...będzie więcej "gadżetów" na kierownicy ale trudno...
proszę o propozycje...z góry dzięki.

#339 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 09 wrzesień 2010 - 20:31

Jakbyś używał wielkich liter na początku zdania, kropek i przecinków to może by ktoś i za pierwszym razem pomógł, nikomu się pewnie nie chce przebijać przez taki słowotok ;) Bez obrazy oczywiście.

#340 tymon

tymon
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPiekary Śląskie

Napisano 09 wrzesień 2010 - 20:37

Używa ktoś z was licznika ciclosport 4.3A? Jestem ciekawy jak działa i jak z dokładnością pokazywania aktualnej wysokości i nachylenia.

Pozdrawiam.



Dodaj odpowiedź