Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jeśli Nie Canyon, To Co ?


61 odpowiedzi w tym temacie

#1 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 postów
  • Skądśląsk

Napisano 20 czerwiec 2014 - 16:31

Zakup Canyona, przechodzi do historii :(

Po miesiącu oczekiwania, rower przyszedł (foto z 22 maja, tuż po wyjęciu z kartonu). Była radość, niestety chwilowa. Bo po krótkich oględzinach okazało się, że jest uszkodzony. Obiecana wymiana na nowy, nie doszła do skutku. Być może, w wolnej chwili, założę oddzielny temat i przedstawię bliżej, moją  dwumiesięczną "przygodę" z Canyon'em. Na razie, ciszej nad tą  ... traumą.

 

Póki co, zostaje gotówka (14tyś) i brak pomysłów co kupić.

Zależy mi na sztywnej, lekkiej ramie(max 850g) i  solidnych kołach. Chciałbym aby, te dwa elementy (a szczególnie rama) służyły długo i były niezmienną bazą do późniejszych ewentualnych modyfikacji.

Canyon spełniał te kryteria niemal w 100%. Super lekka, sztywna i cichociemna rama i w miarę fajne kółka.

Stosunkowo ciężkie ramy i koła aero raczej odpadają.


Oczywiście, kluczową sprawą jest odpowiednia geometria ramy. Mam trochę nietypową budowę ciała. Przy 167cm wzrostu, długość nogi, to tylko 75cm. Przy tych parametrach, chciałbym mieć jak najniżej kierownicę w stosunku do siodła(pow. 5cm). Potrzebuję więc, małej ramy o sportowych kątach z niską główką (Stack ok.510mm) i krótką rurą podsiodłową (max. c-t 460mm) Z obliczeń wychodzi, że długość efektywna górnej rury. to ok. 520mm.

 

Przeglądam oferty różnych producentów i nie znajduję nic, spełniającego w/w kryteria, tj. : ceny, geometrii i pozostałych elementów roweru.

 

To moja pierwsza i zarazem ostatnia szosa. Nie mam cierpliwości i czasu na zabawy w kupno/sprzedaż, kolejnych rowerów. Dlatego strzał musi być celny.

 

 

Jeśli macie jakieś pomysły, to proszę o sugestie.


 

 

 

 

 

Załączone pliki



#2 afro

afro
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądWarszawa/Radom

Napisano 20 czerwiec 2014 - 16:38

ale maszyna szkoda ze tak wyszlo



#3 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 20 czerwiec 2014 - 16:51

co tam się rozwaliło?



#4 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2014 - 17:11

gucio, dnia 20 Cze 2014 - 15:31, napisał:

 

 

Zależy mi na sztywnej, lekkiej ramie(max 850g) i  solidnych kołach. Chciałbym aby, te dwa elementy (a szczególnie rama) służyły długo i były niezmienną bazą do późniejszych ewentualnych modyfikacji.



Jeśli macie jakieś pomysły, to proszę o sugestie.


 

Sugestia jest taka, że rama poniżej 850 g, która ma służyc długo to sprzecznośc. Jeżeli zależy Ci na czymś lekkim i oryginalnym, obstawiałbym Schmolke na tytanowej ramie, za 3 tyś euro:

 

http://www.schmolke-...1sc_sub_uci.jpg

 

Ale czy to będzie trwałe?

 

 

 

 

 

 

 

 

 



#5 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 20 czerwiec 2014 - 18:37

tytan schmolke? ani to sztywne, ani trwałe

zapytaj speców od tytanu, ta rama gnie się na prawo i lewo przy depnięciu, zapomnij o sztywności



#6 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 326 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 20 czerwiec 2014 - 19:20

gucio, dnia 20 Cze 2014 - 15:31, napisał:

 

To moja pierwsza i zarazem ostatnia szosa. Nie mam cierpliwości i czasu na zabawy w kupno/sprzedaż, kolejnych rowerów. Dlatego strzał musi być celny.

 

 

 

dlatego wybrałeś canyona z zakupem w ciemno? cyferki i geo to nie wszystko, kupując rower, szczególnie mając sprecyzowane wymagania i kupę kasy do wydania, to należy go przymierzyć.



#7 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2014 - 20:38

wiktor24, dnia 20 Cze 2014 - 17:37, napisał:

tytan schmolke? ani to sztywne, ani trwałe
zapytaj speców od tytanu, ta rama gnie się na prawo i lewo przy depnięciu, zapomnij o sztywności


Chętnie zapytam ,,speców od tytanu'', podaj mi ich namiary.

Ramy tytanowe są trwałe, powszechnie są uważane za ramy na całe życie, amator nie odczuje pewnie ich mniejszej sztywności, która jest porównywalna z ramami stalowymi.
Wątpliwość co do trwałości może budzić co najwyżej wylajtowanie tej ramy.

#8 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 postów
  • Skądśląsk

Napisano 20 czerwiec 2014 - 22:05

wiktor24, dnia 20 Cze 2014 - 15:51, napisał:

co tam się rozwaliło?

 

Pęknięcie ramy w okolicy zacisku sztycy. Ktoś mądry, skręcił zbyt mocno zacisk, bez sztycy.

 

 

kugel, dnia 20 Cze 2014 - 16:11, napisał:

Sugestia jest taka, że rama poniżej 850 g, która ma służyc długo to sprzecznośc. Jeżeli zależy Ci na czymś lekkim i oryginalnym, obstawiałbym Schmolke na tytanowej ramie, za 3 tyś euro:

 

http://www.schmolke-...1sc_sub_uci.jpg

 

Ale czy to będzie trwałe?

Dlaczego lekka karbonowa rama, nie może długo posłużyć?

Wykluczając zdarzenia losowe, typu kraksa, nie bardzo wiem, co miałoby jej zaszkodzić.

 

Tytan zdecydowanie odpada.

 

marcin., dnia 20 Cze 2014 - 18:20, napisał:

dlatego wybrałeś canyona z zakupem w ciemno? cyferki i geo to nie wszystko, kupując rower, szczególnie mając sprecyzowane wymagania i kupę kasy do wydania, to należy go przymierzyć.

 

Właśnie między innymi dlatego, wybrałem Canyon'a, bo od momentu otrzymania roweru, jest 30 dni na przymiarkę i ewentualny zwrot.

 

A może ten Scott:

http://www.scott.pl/...18&id_prod=5154

Geometria w rozmiarze 49 wydaje się ok. Koła chyba nie bardzo.

 

 



#9 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2014 - 22:07

Dlaczego tytan zdecydowanie odpada?

Co miałoby zaszkodzić wylajtowanej do granic ramie z włókien? - to co zwykle - zmęczenie materiału, uderzenia kamieni, uderzenia od wywrotek, pękniecie zmęczonej sterówki widelca carbo. W Canyonie wystarczał zbyt mocno dokręcony zacisk sztycy, co nie zdażyło by się zapewne w przeciętnej ramie alu za 600 zł...

#10 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 postów
  • Skądśląsk

Napisano 20 czerwiec 2014 - 22:40

Jakoś nie czuję tytanu.

 

Śmieję się,kiedy ludzie oglądając mój 12 letni rower, mówią, że wygląda na nówkę. Żeby nie było, nie wisi na haku, robię na nim ok. 6 tyś rocznie. Jeśli sprzęt użytkujemy z "czuciem" i uczuciem, będzie długo służył :)

Kraksy czy wypadki oczywiście się zdarzają, ale wtedy każda rama, bez względu na wagę dostanie za swoje.

 

 

 

 


  • mess lubi to

#11 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2014 - 23:00

Nie polecam karbonowej puszki poniżej 1000 gramów jako roweru kupionego z założeniem wieloletniej bezstresowej służby. 

Dla wielu karbon to czarodziejski materiał który można wykorzystywać praktycznie w dowolny sposób. 

Takie rzeczy to tylko w Erze. 



#12 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 czerwiec 2014 - 23:35

http://www.bike4race...C-Ultegra-.html

 

&&



#13 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 21 czerwiec 2014 - 00:37

gucio, dnia 20 Cze 2014 - 21:40, napisał:

Jakoś nie czuję tytanu.


Tak? A teraz?

http://fotos.rennrad-news.de/p/351503


Żartuję - powiedz, że potrzebujesz karbo maszynę bo fajnie wygląda i taka moda, a tytan wygląda staroświecko ma tych swoich cienkich rurkach.
Prawda jest jednak taka, że jeżeli chcesz mieć ,,trwały'' sprzęt to dysponując wskazaną kwotą i przy tej wadze tylko rama z tytanu.

Jak już chcesz ścigacza, co ,,będzie wyglądał'' to moim zdaniem ciekawe ramy z tego punktu widzenia robi firma Fuji

http://rower.com.pl/...ji-sst-2-1-c-28

A jak chcesz coś z tradycją to Bianchi albo Look

#14 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 21 czerwiec 2014 - 07:17

Tytan sobie odpuść, dobra rama Lynskey (Helix, R255) to prawie twój budżet. Nie pakowałbym się w ramę z Ti po kosztach (typu Planet X za 5k PLN). Gdzie koła, kokpit i osprzęt do tego.

 

Z tą kasą wszedłbym w jakiegoś Ridley'a (Helium + Ultegra, Chorus).



#15 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 postów
  • Skądśląsk

Napisano 21 czerwiec 2014 - 08:54

kugel, dnia 20 Cze 2014 - 23:37, napisał:

Tak? A teraz?

http://fotos.rennrad-news.de/p/351503


Żartuję - powiedz, że potrzebujesz karbo maszynę bo fajnie wygląda i taka moda, a tytan wygląda staroświecko ma tych swoich cienkich rurkach.
Prawda jest jednak taka, że jeżeli chcesz mieć ,,trwały'' sprzęt to dysponując wskazaną kwotą i przy tej wadze tylko rama z tytanu.

Jak już chcesz ścigacza, co ,,będzie wyglądał'' to moim zdaniem ciekawe ramy z tego punktu widzenia robi firma Fuji

http://rower.com.pl/...ji-sst-2-1-c-28

A jak chcesz coś z tradycją to Bianchi albo Look

 

Fajna ta Rosa. Klasyczna cienka rurka coś w sobie ma. Jednak chyba jeszcze do tego nie dojrzałem.

Poza tym klasyk w małym rozmiarze? Przy moich krótkich nóżkach, mógłbym pewnie zrezygnować ze sztycy ;)

Moda jest w moim przypadku ostatnim doradcą. Zresztą czy zamówiony przeze mnie Canyon był jakoś przesadnie odbajerowany?  Zwykły, lekki, matowy nie rzucający się w oczy karbonik.

Z opinii w necie, wyszło mi, że ma niezły stosunek waga/sztywność/cena, stąd decyzja o zakupie.

 

@mess, gibber

Niestety, Ridley raczej odpada. Nawet w najmniejszym rozmiarze: posiodłówka 480, główka 130, stack 530

Wszystkie wymiary przynajmniej o 2 cm za duże.

 



#16 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 21 czerwiec 2014 - 09:33

Dobre ramy i lekkie ma teraz Fokus a dobrym rozwiązaniem dla Ciebie jest Trek też super ramy i gwarancja



#17 EverRestOnTheBike

EverRestOnTheBike
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 czerwiec 2014 - 19:25

Dokładnie też bym proponował coś od Treka np. Madone serii 4.0 Jak by coś się w nim nie podobało to zawsze można skorzystać z Project One  ;-)  I pozmieniać to i owo Od malowania po osprzęt. Dodatkowo jest dożywotnia gwarancja na ramę  :-P  http://www.trekbikes...l/madone4series



#18 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Napisano 21 czerwiec 2014 - 21:04

Jeszcze jest Orbea orca m70 też ma dożywotnia gwarancje. Trochę ma słabe koła jak za tą cenę ale dosyć ciekawie wygląda.

#19 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 21 czerwiec 2014 - 21:08

Zamów sobie ramę u Rychtarskiego, z Twoim budżetem bez problemu złożysz rower na dobrym osprzęcie.



#20 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 postów
  • Skądśląsk

Napisano 21 czerwiec 2014 - 22:01

Treka mówiąc szczerze, nie rozważałem. Jakoś nie kojarzy mi się najlepiej i ten Bontrager w pakiecie. Rzuciłem teraz okiem na geometrię i wygląda nawet ciekawie, niestety od serii 6 w górę. Z tym, że wtedy cena już poza zasięgiem.

Bardzo fajny patent z tym Project One. Tak powinno być w każdym..., nie koniecznie banku ;)

 

 

Fokus też ma niezłą wydmuszkę (750g), geometria ok, tylko gdzie to kupić?

 

Dobrą rozmiarówkę dla mnie ma też: Bottecchia, Cube, Scott, Fokus, Jamis.

Może któryś z tych?

 





Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy