Jeśli Nie Canyon, To Co ?
#41
Napisano 17 lipiec 2014 - 10:35
- etiop lubi to
#42
Napisano 17 lipiec 2014 - 14:42
Kilka zdań podsumowujących temat.
Jeśli nie Canyon, to ... Canyon! Wyszło na to, że taki tytuł powinien mieć ten temat.
Po kilku tygodniach dumania, kilku nieprzespanych nocach(serio), rozważeniu wielu opcji, postanowiłem przeprosić się z Canyonem. Chyba mam do tej marki słabość
Miałem oczywiście obawy, ale tym razem strzał okazał się celny. Rowerek przyszedł w idealnym stanie.
Mój wybór to model Ultimate CF SLX 9.0Pro. Osprzęt to Campa Record. Muszę przyznać, że ładnie się komponuje z kolorem ramy.
W ogóle okazało się, że kolor ramy jest inny od modelu CF SLX 7.0 (zdjęcie w 1 poście). Rower na Campie jest bardziej czarny, tamten na Ultegrze był jaśniejszy- grafitowy. Nie ukrywam, że ucieszyłem się faktem, że jest czarniejszy.
Generalnie estetyka tego roweru, jak i parametry techniczne, idealnie wpasowują się w mój gust. Jestem mega zadowolony
Obecnie czekam na dosłanie z Canyon'a szerszej kiery i dłuższego mostka na wymianę.
Póki co, odchudziłem go już o 202 gramy, szybką wymianą siodła i zacisków kół. Doszły za to pedały -188g.Całość z pedałami na chwilę obecną to ok. 6,4 kg. W przyszłości, po wymianie kół, sztycy, kiery i mostka spokojnie będzie 5 z przodu.
@fiftongo
Powiem Ci, że szkoda, że nie zdążyłeś z zakupem 9.0 SL. Też przez moment myślałem o tym modelu. Jednak, nie przekonują mnie R-syski ze swoimi okrągłymi karbonowymi szprychami. Jeśli by stał na Ksyrium WTS, poważnie rozważył bym jego zakup.
Choć kolorystycznie do ramy w kolorze Stealth, najbardziej pasowała mi jednak czarna Campa. Cena oczywiście też miała znaczenie.
Jeśli nie masz awersji do Shimano, to może 9.0 na Dura Ace? To chyba najbardziej zdroworozsądkowy wybór.
Endurace CF nie brałem w ogóle pod uwagę, geometria jest zbyt turystyczna. Dla mnie rower musi być ostry ja brzytwa
Ale jak ktoś lubi rowerowy cruising, to czemu nie, idealny rowerek.
Nie wiem, co Ci radzić. Chyba filozofii nie odkryję jeśli powtórzę mądrość, że przy takim budżecie masz multum możliwości. Kieruj się przede wszystkim serduchem i intuicją , rowerek ma być Twój , a nie skądinąd życzliwych, ale jednak doradców.
#43
Napisano 17 lipiec 2014 - 15:53
no to widzę, że trochę dorzuciłeś do początkowej sumy
Teraz rozważam zakup limitowanej edycji Ultimate CF https://www.canyon.c...524#tab-reiter2
O jakim 9.0 na Dura Are mówisz? Ja chcę się zamknąć w około 3 tysiącach ojro, więc linia SLX odpada, także ze względu na dostępność mojego rozmiaru (M).
#44
Napisano 17 lipiec 2014 - 18:46
@fiftongo
Trochę dorzuciłem, ale tak właściwie, to wróciłem do pierwotnego planu, jeszcze z początku roku
Pytałeś o CF sl 9.0, a ja pisałem o CF slx. 9.0sl na Sram Red. i o innych SLX-ach. w tym o 9.0 na DuraAce.
Sory, pokręciłem z tym symbolami.
Dopiero teraz zobaczyłem tą wersję limitowaną. Wow :shock:
Według mnie, bardzo ciekawa propozycja. Fajne zestawienie kolorystyczne. Na równym wysokim poziomie rama, koła i osprzęt. Rama trochę cięższa od SLX, ale dzięki temu pewnie będzie mocniejsza. Szkoda, że dopiero dostępny we wrześniu, ale i tak myślę warto kupić.
Jeśli byś się decydował to zrób to szybko , bo mam przeczucie, że rozejdzie się szybko, szczególnie w Twoim popularnym rozmiarze M.
#45 Gosc_adazz_*
Napisano 19 lipiec 2014 - 06:13
Kilka zdań podsumowujących temat.
Jeśli nie Canyon, to ... Canyon! .........
...........
Nie wiem, co Ci radzić. Chyba filozofii nie odkryję jeśli powtórzę mądrość, że przy takim budżecie masz multum możliwości. Kieruj się przede wszystkim serduchem i intuicją , rowerek ma być Twój , a nie skądinąd życzliwych, ale jednak doradców.
Gratuluję! 8-)
To naprawdę ładny rower, w tych czasach rowery są jak sprzęt AGD (niestety), dobierasz wielkość, kolor, funkcje, wagę ... reszta jest wręcz identyczna, i o identycznej użyteczności.
No i Twoje końcowe zdanie powinno być przyklejone do wątku "jaki rower" 8-)
A swoją drogą podobny budżet przeznaczę na swój nowy rower, z tym że ja chcę złożyć sobie w głowie mam kilka modeli, każdy skrajnie różny - ale za to każdy intrygujący mnie :-D kolejność wg. stopnia "chciejstwa";
- Colnago C59, pierwszy wybór - moje marzenie, prosta, lekka i fajna rama typu Diamant,
- BMC Teammachine, "hajtek" którym jak się przejechałem to oszalałem ....
- Ridley Noah RS, super wygląd, zaufanie do pancernych ram Ridleya *(obecnie jeżdżę na Ridley'u),
Cokolwiek nie wybiorę będzie na Ultegrze, a koła się zobaczy - chcę Corima stożek, na szytki, pozostałe szpeje chcę z 3T, Elite, Fizik.
Dam znać jak już coś kupię :-P
#46
Napisano 19 lipiec 2014 - 09:04
Dzięki adazz
Jestem pewny, że złożysz odpowiedni dla siebie rower. Sam proces doboru części , składania tego do kupy, daje dużo satysfakcji.
Tak się rodzi rower z duszą
Jak pisałem wcześniej, trochę z braku czasu, trochę z lenistwa, tym razem postawiłem na gotowca. Czy mi to wyjdzie na zdrowie? Mam nadzieje, że nie będzie źle. Napisałem tym razem, bo już mam w swojej "stajni" dwa rowerki, złożone osobiście.
Też planuję po pewnym czasie małe i trochę większe korekty w osprzęcie.
Na pierwszy ogień kiera i mostek. Tu skłaniam się podobnie ja Ty, do 3T. Myślę, też o wymianie sztycy, bo ta waży aż 216g, straszny kloc, odnosząc to do lekkiej ramy. Plusem jej jest wygląd i dobre tłumienie.
Na koniec koła. Tu jeśli się zdecyduję, to będą to cosmic ultimate od Mavica.
Póki co, rower robi za całkiem gustowny ścienny obrazek
#50
Napisano 19 lipiec 2014 - 15:57
Jezeli to nie jest efekt zdjecia, to cos tu jest nie tak.
Ekstremalnie wysunieta sztyca, do tego krociutki mostek.
Jezeli jest to dobre ustawienie, musisz miec dosc kolosalna dysproporcje budowy ciala. Bardzo dlugie nogi i krotki tulow i ramiona.
Rama, to rozmiar 50 i jaka masz dlugos sztycy, standard 330mm? Jesli tak to sztyca, przy tym ustawieniu siedzi w ramie ile 2-3cm?
Jesli mialbym teraz zmieniac rame, raz jeszcze rozwazylbym powrot do slx, bardzo fajna rama, szkoda tylko, ze bb nie jest w jakims standardzie pod oske 30mm ale i tu nie ma tragedii z adapterami mozna taka korbe zalozyc.
Miales okazje zwazyc sama rame i widelec?
#51
Napisano 19 lipiec 2014 - 22:13
Wyjaśniam. Nie jestem mutantem, ofiarą Czernobyla, czy innym stworem z kolosalnymi dysproporcjami
To nie jest moje ustawienie. W pierwszym poście napisałem ile mam wzrostu. Oj nie czytamy.
Sztyca na foto, jest tylko delikatnie zatknięta dla potrzeb zdjęcia. Nic na razie nie ruszam, czekam na paczkę, która już do mnie idzie z Niemiec. Będzie szersza kiera 42cm i dwa dodatkowe mostki (90 i 100). Coś dobierzemy. Na pewno wylecą wszystkie podkładki spod mostka, połowa sztycy schowa się w rurę. Z przymiarek wychodzi, że siodło będzie 4cm powyżej kierownicy. Liczyłem na więcej, ale nie jest źle.
Przepraszam, że zawiodłem tych, którzy myśleli, że tak wyekwipowanym sprzętem (plus komplet odblasków) wyjadę w miasto na mały lansik
@1415chris
Niestety nie ważyłem mojej ramy. Nie bardzo chce mi się demontować osprzęt. Choć trochę korci.
Z pewnego źródła wiem jednak, że set: rama, widelec, stery w moim rozmiarze tj. XS (50) waży 1140g
Z czego: 58 g stery, widelec: 325g, rama: 757g.
#52
Napisano 19 lipiec 2014 - 22:27
Wiesz, patrzymy na to co widzimy i stad te komentarze.
A wysuniecie sztycy na zalaczonym zdjeciu jest przesadne, tym bardziej biorac pod uwage, dlugosc samej sztycy.
Ale spraw wyjasniona, wiec czekamy na zdjecia finalnego ustawienia roweru.
Rozumiem, ze rozbieranie roweru jest klopotliwe. Bylem ciekaw jak to wyglada w rzeczywistosci.
Moja rama, poprzedni model SLX w rozmiarze 62 z lozyskami sterowki wazyla 1057g.
Plus za siodlo Speedneedle!
Rower bedzie lzejszy jak wyrzucisz oslone pomiedzy kaseta i szprychami i nakretki wetylkow
#53
Napisano 19 lipiec 2014 - 22:41
Rozumiem, że te 1057g , to bez widelca? Jeśli tak, to sporo, jak na SLX-a, oczywiście. Widać ostro teraz zjechali z wagą. Mam nadzieje, że nie odbije się to zbytnio na żywotności.
Speedneedla mam już w dwóch rowerach i bardzo sobie chwalę. Będzie więc i w szosie.
Osłona i nakrętki rzecz jasna, polecą.
#54 Gosc_Miro87_*
Napisano 20 lipiec 2014 - 21:11
Ciekaw byłem co wybierzesz jeśli nie Canyon... no i zaskoczenie rowerek fajny przy czym utwierdzam się do zakupu swojej pierwszej szosy równiez Canyona co prawda nie tak wypasionej bo Roadlite Al na ultegrze, ale myślę że na pierwszą szosę jak dla mnie ten model wystarczy Dużo myślałem o Specu Allezz którego rama się bardziej podoba ale w takiej samej cenie nawet pełnej 105 nie ma Czekam więc tak jak i reszta na finalne foto i szerokiej drogi
#55
Napisano 21 lipiec 2014 - 09:40
@Miro87
Dokładnie, ten Roadlite jest idealnym rowerkiem na pierwszą szosę. Będziesz zadowolony.
To, że padło ponownie na Canyona, to chyba efekt tego, że nie jestem pamiętliwy i zbyt długo nie noszę w sobie urazy. To podobno korzystne dla zdrowia
Zakładając temat byłem po prostu wściekły jak agrest, na całą tą sytuację z pierwszym zamówieniem. Dwa miesiące oczekiwania, szarpaniny i ślepa uliczka.
Dlatego, byłem gotowy na małą rewolucję i zakup roweru innej marki. Tak mi się przynajmniej wydawało.
Dlaczego rewolucję ? Canyon, to od paru lat moja ulubiona marka, a rower na tej ramie, miałem na celowniku już od dłuższego czasu.
Po trzech tygodniach na polu walki, z myślami, opcjami, gdy już dymy bitewne opadły. Okazało się, że ostał się tylko on, Canyon
#57 Gosc_adazz_*
Napisano 21 lipiec 2014 - 20:16
@ gucio
Daj szansę temu Canyonowi, nie zmieniaj nic *( na razie, póki co, bo to i tak nieuniknione) :-D wszak waga tego roweru jest bardzo, ale to bardzo przyzwoita.
No i daj znać jak się rama sprawuje w terenie, z jej wagą podjazdy 10% wchodzą pewnie jak masełko :-P
#59
Napisano 14 sierpień 2014 - 13:50
Jeszcze go "dopieszczam", także póki co, nie chciałbym pisać pustych frazesów czy innych laurek.
Jedno mogę powiedzieć ,rower jest bardzo komfortowy, przynajmniej jeśli chodzi o porównanie z poprzednikiem (rama alu mtb+ karbon widelec+ karbon sztyca+ karbon kiera). Tłumi nierówności rewelacyjnie, mimo alu kierownicy.
Czytając opinie na jego temat myślałem , że będzie w tym względzie, bardziej bezkompromisowy.