Trenażery - Ogólnie (Zwłaszcza Nieinteraktywne)
#281 Gosc_COOLBIKE_*
Posted 21 November 2008 - 15:59
Dla informacji - sprzedajemy trenażery od 8lat, głownie Tacx ale trafiały się też buble z chin z oporem wiatrowym. Widzieliśmy wiele, testowaliśmy, szukaliśmy lepszych itd.
Po 2latach testów różnych, nieobecnych w Polsce firm wybraliśmy najlepszą opcję.
Firmę specjalizującą się w trenażerach, z trwałymi i cichymi urządzeniami.
Minoura jest tak dobra, że w USA Giant położył łapę na tej marce.
Wiele firm buduje trenażery o kosmicznych wyglądach, mnoży ilość przełożeń na manetce ale gdy przyjrzeć się bliżej to ich osiągi są takie jak w moich najtańszych modelach.
Stary model RDA-850 kupiło mnóstwo ludzi z całej Polski. W Szczecinie 3 osoby trenują na Giantach za 7-10 tys. Mają dobre koła. Kółka dociskane są na tyle aby kółko się nie ślizgało, wektor właściwego oporu ma kierunek toczenia czyli grubość felgi nie ma znaczenia. Na chłopski rozum opór nie jest wytwarzany przez ściskanie obręczy.
Na 350 sprzedanych Minour (wszystkie modele). Miałem jedną wymianę modułu magnetycznego i 2 połamane manetki. To 10krotnie mniejszy poziom awaryjności i wad niż Tacx.
Jaka firma weszła by w dystrybucje bubla firmując go swoją nazwą??
Pan chyba zakłada, że każdy handlowiec to złodziej. Widać na handlu też się Pan nie zna.
#282
Posted 21 November 2008 - 16:13
Ale jeśli obręcz jest twardo anodowana tak jak Ambrosio F20 czy....moje przyszłe obręcze z anodowaną powierzchnią hamulcową, która poprawia jakość hamowania, takie rolki po prostu zużywają anodę i w tym przypadku wybrał bym opór działający na oponę.
Inny minus działania na obręcz: rama trenażera nie jest na tyle sztywna aby rower "siedział" w niej całkiem nieruchomo. Rower się buja, a koło jest odkształcane przez rolki i ciągle pracują szprychy - znacznie bardziej i w gorszy dla nich sposób niż podczas normalnej jazdy/w przypadku trenażerów z oporem działającym na oponę.
#283 Gosc_COOLBIKE_*
Posted 21 November 2008 - 16:55
Do każdego trenażera Minoura dołączony jest zacisk na tylne koło (ze stali CrV, 250HB)
co wraz ze stalowa ramą daje maksymalną sztywność. Będzie bujać tylko jeśli są luzy w pieście.
Trenażery są z obu stron regulowany tak aby umieścić koło dokładnie po środku. Nic się nie odkształca jeśli chodzi o obręcz. Szprychy zawsze obciążają się przy nyplach ale i tak mniej niż przy wjechania w dziurę w jezdni. Czy koło będzie wymagało częstszego centrowania niż zwykle? Nie sądzę. Ktoś dał by mi znać.
#285 Gosc_Ian Curtis_*
Posted 21 November 2008 - 19:54
Jestem doktorem ekonomii i ekonometrii więc zapewne się nie mogę znać na handlu. :mrgreen:O, Pan z tych wszystkowiedzących he he. Jak mój Tata.
Dla informacji - sprzedajemy trenażery od 8lat, głownie Tacx ale trafiały się też buble z chin z oporem wiatrowym. Widzieliśmy wiele, testowaliśmy, szukaliśmy lepszych itd.
Po 2latach testów różnych, nieobecnych w Polsce firm wybraliśmy najlepszą opcję.
Firmę specjalizującą się w trenażerach, z trwałymi i cichymi urządzeniami.
Minoura jest tak dobra, że w USA Giant położył łapę na tej marce.
Wiele firm buduje trenażery o kosmicznych wyglądach, mnoży ilość przełożeń na manetce ale gdy przyjrzeć się bliżej to ich osiągi są takie jak w moich najtańszych modelach.
Stary model RDA-850 kupiło mnóstwo ludzi z całej Polski. W Szczecinie 3 osoby trenują na Giantach za 7-10 tys. Mają dobre koła. Kółka dociskane są na tyle aby kółko się nie ślizgało, wektor właściwego oporu ma kierunek toczenia czyli grubość felgi nie ma znaczenia. Na chłopski rozum opór nie jest wytwarzany przez ściskanie obręczy.
Na 350 sprzedanych Minour (wszystkie modele). Miałem jedną wymianę modułu magnetycznego i 2 połamane manetki. To 10krotnie mniejszy poziom awaryjności i wad niż Tacx.
Jaka firma weszła by w dystrybucje bubla firmując go swoją nazwą??
Pan chyba zakłada, że każdy handlowiec to złodziej. Widać na handlu też się Pan nie zna.
#288
Posted 24 November 2008 - 20:41
Czy taki z allegro wystarczy http://allegro.pl/it...x20_gratis.html
Oczywiście dochodzi do tego rolka ustawiona zapewne na łożyskach i koło zamachowe.
#289
Posted 24 November 2008 - 20:50
#290
Posted 24 November 2008 - 20:53
Z tego co tu widze magne i koło zamachowe mogą być całkiem niewielkie http://allegro.pl/it...awansowany.html
#291
Posted 24 November 2008 - 21:04
1, zmieniac obciazenie przez zmiane rezystora. wiekszy rezystor wiekszy opor. w szczegolnosci przy podlaczeniu zamiast rezystora zrodla pradu stalego silnik bedzie napedzal kolo.
2. regulacja wzbudzeniem. im wiekszy prad tym wiekszy opor. jako ze to jest niskonapieciowe i stalonapieciowe zasilanie wystarczy zwykly maly potencjometr np taki jak galka glosnosci w radiu.
w szczegolnosci opornikiem moze byc samo uzwojenie stojana. tylko trzeba je zewrzec. no ale zawsze lepiej dac tam jakis opornik. wiekszy zakres regulacji sie otrzyma.
do magnesu zawsze trzeba miec tez uzwojenie albo jakies kolo zamachowe w ktorym latwo wytworzyc prady wirowe. w stali sie da ale chyba taki magnesik moze byc za slaby. nie wiem, bo nie jestem specjalista od napedow z wirujacym magnesem.
[ Dodano: 2008-11-24, 21:07 ]
w tych tenazerach podobnie jak np w tacxach ponizej T1680 nie podaje sie jakie obciazenie daja. sa tylko wykresiki ktore pokazuja ze 500W to tylko przy predkosci rzedu 45km/h.
w moim pomysle bedziesz mogl normalnie cwiczyc sile tzn bedzie sie dalo uzyskac prawie 1000W oporu przy kadencji rzedu 30-40 obr/min
#295
Posted 25 November 2008 - 14:57
#297
Posted 25 November 2008 - 16:50
A jak nie to
http://allegro.pl/it...acx_i_elte.html
Sam sie nad nim zastanawiam. Nie musisz miec slicka , wystarczy zwykła szosowa opona.
#299
Posted 25 November 2008 - 17:03
http://www.centrumro...d=1&skid=1&l=pl
Nowość Elite
Elite Parabolic Roller
http://www.centrumro...d=1&skid=1&l=pl
#300 Gosc_intel action_*
Posted 29 November 2008 - 09:47
http://www.allegro.p...d_xtrabike.html