Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trenażery - Ogólnie (Zwłaszcza Nieinteraktywne)


2448 odpowiedzi w tym temacie

#801 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 lipiec 2011 - 20:07

Odnosnie trenazerow.czy ktos mial do czynienia z czyms takim http://www.skleprowe...roducts=product ,ma, jezdzil, probowal.Opinie komentarze.dla mnie rewelacja. Cena rowniez z kosmosu :shock: Z drugiej strony taka rzecz kupuje sie raz na kilkadziesiat lat wiec sprawa jest do przemyslenia.


Jest takie coś jak "Szukaj" - wystarczy użyć i sprawdzić, czy na forum tego nie ma. A jest: Szukaj - nawet 2 wątki założono (choć wpisów dużo nie ma): pierwszy, drugi.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#802 zulu

zulu
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • Skąddolny śląsk

Napisano 02 sierpień 2011 - 12:47

Bardzo ciekawy jest model Kinetic Rock and Roll. Koszmarnie drogi ale ciekawy:


Nie mam regulowanego oporu, żadnej linki do sterowania obciążenia.
Czy to jest dobre rozwiązanie?

#803 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 02 sierpień 2011 - 17:26

Opcja szukaj gryzie? Nie chce się przeczytać 38 stron wątku, ale szukaj nie gryzie! Strona 33 tego wątku - była wzmianka i o R&R.

Dodam to czego nie ma tam napisane, że Kinetic produkuje bardzo dobre trenażery hydrauliczne (R&R jest trenażerem hydraulicznym), ze sprzęgłem magnetycznym - znaczy się komora hydrauliczna jest nie jest mechanicznie połączona z rolką napędzaną, łączenie jest za pomocą sprzęgła magnetycznego (magnesy neodymowe). Zaleta? Teoretycznie brak możliwości przecieku - żadnych oringów, uszczelnień rolki itp. Uszczelka jest, ale komora hydraliczna jest praktycznie skręcona raz i nie ma potrzeby rozkręcania. Kinetic daje nawet dożywotnią gwarancję na ten wynalazek (rama i jednostka oporowa).
Schemat budowy:

Dołączona grafika

Dodatkowo - R&R to duża krowa, trzeba mieć miejsce na rozłożenie podstawki. W niższej cenie o ok. 100$ można kupić Kinetic Road Machine różniący się chyba tylko podstawką (nie kiwa się), koło zamachowe zapewnia płynną jazdę -do zatrzymania koła potrzeba 15 s z 20 mil na godzinę (ok. 32,17 km/h) (koło zamachowe o wadze ok. 2,72kg), a wersji z dodatkowym obciążeniem koła zamachowego 5,44 kg, czyli razem ok. 8,16 kg (przeliczane z funtów) zatrzymanie z 25 mil/h (ok. 40 km/h) trwa ok. 60 sekund. To chyba nawet więcej niż potrzeba do symulacji jazdy na szosie.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#804 chamsin

chamsin
  • Użytkownik
  • 223 postów
  • Skądkatowice

Napisano 02 sierpień 2011 - 19:10

Kinetic Rock and Roll No...super jest przynajmniej na filmiku to kiwanie to jest to.na sztywnych trenazerach tego brakuje.Jakis dystrybutor w Polsce?Ok juz znalazlem.

#805 chamsin

chamsin
  • Użytkownik
  • 223 postów
  • Skądkatowice

Napisano 02 sierpień 2011 - 20:22

Troche jednak dyskredytuje go brak manetki do zmiany oporu.a moze to nie jest a z takie potrzebne?

#806 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 02 sierpień 2011 - 20:55

Manetki to mają albo trenażery magnetyczne, albo hybrydy hydrauliczno-magnetyczne. Kinetic R&R i RM to trenażery z jednostką hydrauliczną. Poczytaj sobie o zasadzie działania tego typu trenażerów, ja powtarzać się już nie mam zamiaru...

Tak duże kiwanie jak w R&R nie wiem czy jest potrzebne (można zablokować i trenować jak na sztywniaku lub zwolnić blokadę). Rama mojego CycleOps JetFluid Pro (zresztą cała seria ram CO Pro) jest sztywna, ale mocowanie roweru sprawia, że może on w niewielkim zakresie pracować - i jak dla mnie jest to duża zaleta, bo mam odczucie jakbym faktycznie na szosie się poruszał. Na sztywnym imadle innego trenażera odczuwam trening w stawach. Ale niektórzy wolą mieć rower zamocowany na "mur - beton", choć jak dla mnie to jest niefizjologiczne... A zresztą pisałem już o tym parę postów wyżej...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#807 Gosc_alik_*

Gosc_alik_*
  • Gość

Napisano 03 sierpień 2011 - 22:03

Dziś dotarł trenażer Elite SuperCrono Power Mag. Po krótkim teście stwierdzam, że to jest to czego oczekiwałem. Nawet nie jest taki głośny :) Odkurzacz jest 3 razy głośniejszy, spokojnie można oglądać tv, a za zamkniętymi drzwiami na pewno trenażera nie słychać. Pewnie wpływ na to ma też opona do trenażera (Conti Hometrainer). Póki co testowałem go 10 min tylko, bo zbyt ładna pogoda, by kręcić w miejscu. Porównania zbytniego nie mam, bo kręciłem do tej pory tylko na najtańszej Minoura na góralu i było...głośno. Ale góral ma też szerszą oponę, więc i powierzchnia styku z rolką większa, a co za tym idzie i hałas. Ogólnie polecam Power Mag. Dziękuję wszystkim za pomoc w wyborze :-)

#808 zulu

zulu
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • Skąddolny śląsk

Napisano 04 sierpień 2011 - 10:11

Na tej stronie jest napisane że kinetic można kupić z różnymi kołami zamachowymi polecają w wersji PRO: http://www.turbotrai...etic-rock-roll/

U nas w sklepach internetowych jest tylko jedna wersja. Czy wersja podstawowa nie będzie za słaba?
Nie kupuje się tak drogiego trenażera na rok.
Jak jest z gwarancją niby dożywotnia a może ktoś słyszał jak to jest w praktyce. Może z innymi produktami tego producenta.

#809 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 04 sierpień 2011 - 10:17

chyba bym wolał kupić rolki z mechanizmem oporowym...

u2250y2014v3.gif


#810 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 04 sierpień 2011 - 18:57

Na tej stronie jest napisane że kinetic można kupić z różnymi kołami zamachowymi polecają w wersji PRO: http://www.turbotrai...etic-rock-roll/

U nas w sklepach internetowych jest tylko jedna wersja. Czy wersja podstawowa nie będzie za słaba?
Nie kupuje się tak drogiego trenażera na rok.
Jak jest z gwarancją niby dożywotnia a może ktoś słyszał jak to jest w praktyce. Może z innymi produktami tego producenta.


A nie prościej było zaglądnąć na stronę producenta:
Why were the PRO and Rock And Roll PRO trainers discontinued?

In response to dealer’s requests we have streamlined our product line. We have made the PRO 12 lb plate an accessory that can bolt onto our fluid resistance and magnetic resistance units. So now you can take any Road Machine or Rock And Roll with a serial number larger than 76184 and make them a PRO with the T-015 Pro Flywheel.
Why were the PRO and Rock And Roll PRO trainers discontinued?

In response to dealer’s requests we have streamlined our product line. We have made the PRO 12 lb plate an accessory that can bolt onto our fluid resistance and magnetic resistance units. So now you can take any Road Machine or Rock And Roll with a serial number larger than 76184 and make them a PRO with the T-015 Pro Flywheel.


Dlatego też nie ma w sklepach innej wersji - chcąc mieć wersję PRO kupuje się po prostu dodatkowe koło zamachowe T-015 i przykręca. Ot i wszystko.

I jeszcze raz (ostatni!) napiszę - nie po to jest cięższe koło zamachowe, żeby było ciężej (za to odpowiada jednostka oporowa - ta się nie zmienia), ale po to, żeby bezwładność koła była większa. Jeśli byłbyś łaskaw przeczytać to co powyżej napisałem o czasach zatrzymania się koła roweru w wersji podstawowej i wersji PRO to może zrozumiesz o co chodzi.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#811 zulu

zulu
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • Skąddolny śląsk

Napisano 05 sierpień 2011 - 08:26

[quote name="prozor"][quote]
I jeszcze raz (ostatni!) napiszę - nie po to jest cięższe koło zamachowe, żeby było ciężej (za to odpowiada jednostka oporowa - ta się nie zmienia), ale po to, żeby bezwładność koła była większa. Jeśli byłbyś łaskaw przeczytać to co powyżej napisałem o czasach zatrzymania się koła roweru w wersji podstawowej i wersji PRO to może zrozumiesz o co chodzi.[/quote]

Bardzo cenię posty Prozor czytam dokładnie. Są napisane ze zrozumieniem tematu, obszernie, zawierają dużo technicznego języka, widać że temat jest analizowany pod różnymi kontami.
Zadałem to pytanie ponieważ na forach Anglojęzycznych jest napisane że jednak wersja pro daje większe obciążenie od normalnej.

#812 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 05 sierpień 2011 - 14:05

Dzięki za uznanie - staram się głupot nie pisać, choć nie zawsze mi się to udaje :-)

Wersja Pro (czyli z dodatkowym obciążeniem) większe obciążenie da, ale tylko przy przyspieszaniu - większa bezwładność. W końcu trzeba rozbujać dodatkowe 12 funtów, prawda?

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#813 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 19 sierpień 2011 - 20:03

Mam pytanko. Jeździł ktoś może na oponie Minoura Dualist? Według producenta ma przeznaczenie na szosę i trenażer. Myślałem o niej raczej jako oponce treningowej dzięki której w razie brzydkiej pogody będzie możliwe szybkie wpięcie rowerka w trenażer.

#814 Linker

Linker
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 22 sierpień 2011 - 15:02

Odebrałem dziś trenażer Tacx Sirius T1435 i po zmontowaniu wszystkiego okazało się że opona styka się z "tym czymś" co zaznaczyłem na zdjęciu. Opór jest tak duży że uniemożliwia to jakąkolwiek jazdę. Czy zrobiłem coś źle? Mam oponę semi-slick 28x1,75.

http://zapodaj.net/0...ddd30f.jpg.html

#815 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 22 sierpień 2011 - 15:10

Nie dostałeś przejściówki w zestawie ?
Mam Siriusa i są takie dwa kawałki plastiku, dzięki którym można dalej zamontować rolkę, to taka przejściówka na 28 cali.

Inna opcja, czy aby na pewno dobrze go montujesz. Czyli wkładasz rower, tak żeby był lekki odstęp od rolki i wtedy naciskasz ten niebieski pedał z tyłu i rolka dochodzi do opony, a te coś zaznaczone na zdjęciu się z nią nie styka.

#816 Linker

Linker
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 22 sierpień 2011 - 15:25

Czy to jest ta przejściówka?

http://zapodaj.net/c...3fc74e.jpg.html

#817 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 22 sierpień 2011 - 15:31

Tak, to ta przejściówka. Ta która jest na górze zdjęcia.
Zamontuj ją i powinno być ok.

#818 Linker

Linker
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 22 sierpień 2011 - 15:32

Ufff uratowałeś mi dzień, dzięki.

#819 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 23 sierpień 2011 - 20:58

Czym się kierować przy wyborze opony do trenażera ? - masą ?

Czy w tych oponach cięższe=lepsze, bo więcej gumy do zdarcia, czy lżejsze, jak w gumach szosowych ?

Obecnie dostępne opony: Tacx, Continental, Schwalbe , a ja nie wiem którą wybrać.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#820 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 sierpień 2011 - 23:33

Dostępne są jeszcze np. Vittoria itp.

Aż tak dużych różnic nie ma. No, może trochę:
- Tacx 250g
- Vittoria 262g
- Conti 280g
- Schwalbe 310 g

Uwzględniając fakt, że pod górę nie będziesz jeździł (symulacja jazdy pod górę to nie to samo, nie wciągasz tych zbędnych gramów na inną wysokość n.p.m.) i z pewnością rzadziej się rusza/przyspiesza, chyba nie ma istotnej różnicy.

Co do zużycia: moja opona Tacx (akurat taką dali gratis do trenażera tejże firmy) po ok. 2000km nie ma praktycznie najmniejszych śladów zużycia, jest tylko trochę brudna. Więc żywotnością wynikającą z ilości gumy użytej do produkcji opony nie ma też się co kierować.

Bierz najtańszą albo ulubioną markę i tyle!

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera




Dodaj odpowiedź