Elite Rampa już stoi u mnie , sprawdziłem i fajnie działa z e820 , tylko teraz się zastanawiam czy moja rama karbonowa da rade
czy lepiej kupić alu
Posted 29 September 2016 - 21:39
Heh... Nie do końca. Mata przede wszystkim po to, żeby nie nasyfić z łańcucha (i częściowo z siebie) na podłogę. Opona po to, żeby była lepsza przyczepność i przeniesienie mocy (a hałas może być nawet ciut większy niż przy miękkiej oponie).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 30 September 2016 - 05:19
Heh... Nie do końca. Mata przede wszystkim po to, żeby nie nasyfić z łańcucha (i częściowo z siebie) na podłogę. Opona po to, żeby była lepsza przyczepność i przeniesienie mocy (a hałas może być nawet ciut większy niż przy miękkiej oponie).
Widziałem już różne komentarze na ten temat, przykładowo Szymon z SzajBajka zachwalał jaki to opona i mata dają upgrade jeśli chodzi o hałas trenażera. Po forach czytam mieszane komentarze, na stronie decathlon ktoś napisał że opona tacx sprawiła że trenażer chodzi głośniej, więc nie ma jednoznacznej opinii.
Posted 30 September 2016 - 06:59
Opona trenażerowa jest twardsza niż drogowa, tak więc o ile opona drogowa nie jest bieżnikowana i nie bije, to powinna być cichsza, jednak łatwiej o poślizgi zwłaszcza na rolkach metalowych i o mniejszej średnicy.
Mata może (i tak jest) zmniejszać wibracje przenoszone na podłogę, ale nie zmniejsza samego hałasu generowanego przez rower/trenażer. Fizycznie jest to możliwe tylko jako przenoszenie drgań na podłogę i stworzenie swoistego pudła rezonansowego z pomieszczenia w którym się ćwiczy.. Owszem, jeśli ten hałas przenosi się na podłogę i strop, zwiększać odczuwanie hałasu, to drgania mogą wkurzać sąsiadów, wtedy ograniczanie tego jest jak najbardziej wskazane. Ja przy 3 trenażerach z tym kłopotu nie miałem, więc sztucznych problemów nie ma co szukać. Jeśli komuś przeszkadza hałas generowany przez trenażer, a zauważyłem, że dotyczy to zwłaszcza trenażerów z rolkami o małej średnicy, to niech kupuje trenażer o niskim poziomie hałasu, ewentualnie niech jeździ na niskich prędkościach i dużych oporach trenażera. Przede wszystkim szybkość obracania się koła wpływa na generowany hałas - jeśli "jedzie się" na 50km/h to hałas będzie znacznie większy niż przy "prędkościach" 20km/h.
Elite Rampa już stoi u mnie , sprawdziłem i fajnie działa z e820 , tylko teraz się zastanawiam czy moja rama karbonowa da rade
czy lepiej kupić alu
O ile nie będziesz całego treningu przeprowadzał z mocnym deptaniem na stojąco (zwłaszcza sprinty) testując wytrzymałość skrętną tylnego widelca i mocowania suportu, to najmniejszych problemów mieć nie będziesz. No chyba, że masz jakąś treningówkę do eksploatacji, to faktycznie można jej używać. Bardziej bym się martwił o zużycie łożyska tylnego koła, w trenażerach z dociskiem rolki do opony łożysko koła nie ma lekkiego żywota, no i tu zdecydowanie warto kupić jakieś nie drogie koło treningowe obute w treningową oponę trenażerową. Raz, że nie będzie problemów ze zmianą koła/opony do jazdy na zewnątrz i na trenażerze, dwa oszczędzasz drogie koło.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 30 September 2016 - 08:21
Mata bardzo przydaje się do tłumienia wibracji, które są głównym problemem w budynkach piętrowych (nie bezpośredni dźwięk hamulca, rolki czy koła). Trenażer będzie więc znacznie bardziej cichy ale nie dla nas tylko dla sąsiadów/innych domowników piętro niżej gdzie wibracje mogą wywołać trzęsienie ziemi.
Jeśli zaś chodzi o specjalną oponę Tacxa to nie zauważyłem żadnej różnicy. Cichsza to ona na pewno nie jest. Nie wiem jak z oponami innych firm. Trenażerowe opony są przede wszystkim twardsze, żeby mniej się zużywały. Nie wydaje mi się żeby taka opona mogła mniej hałasować.
Posted 30 September 2016 - 09:54
Opona do trenażerów jest:
1. Cichsza od opon bieżnikowanych
2. Trwalsza od normalnych opon szosowych.
1. Nie prawda - no chyba, że masz na poparcie twierdzenia jakieś konkretne pomiary.
2. Prawda.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 30 September 2016 - 10:56
Posted 30 September 2016 - 11:52
Oj, to zależy jaki ten bieżnik jest, jakoś przyzwyczaiłem się do moich ze śladowym bieżnikiem, nic wystającego, a raczej rowki odprowadzające wodę, to i u mnie nie ma różnicy. Jednak faktycznie jeśli opona ma jakieś wystające ząbki/bieżnik, to będzie głośniejsza.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 30 September 2016 - 15:21
Dzisiaj dotarła Rampa.
Przyznam że na początek (takie pierwsze wrażenie) trochę plastikowo to wygląda w porównaniu do mojego poprzedniego japońskiego Minoura które było wykonane z metali.
No i jednak Minoura ma bardzo dokładne wykonane i spasowanie.
Wszyskie elementy mocowania do ramy są plastikowe (poza śrubami/podkładkami/nakrętkami oczywiście).
Po dzwięku wnioskuję żę sam mechanizm obciążenia jest na ślimaku (może z silnikiem krokowym) a nie elektromagnesie.
Posted 05 October 2016 - 06:59
Głośnoś trzeba rozpatrywać w dwóch grupach.
Tam gdzie trenażer generuje dużą moc, a prędkość ogólnie jest niska czyli podjazdy, jest cicho, na spokojnie można oglądać filmy, słuchać muzyki etc.
W momencie przekroczenia 30km/h trenażer zaczyna hałasować, ale nie ma tutaj tragedii, głośniej chyba potrafi strzelić łańcuch przy zmianie biegów.
Posted 05 October 2016 - 13:36
Road - Pinarello Dogma 60.1 2009
Tri - S-Works Shiv 2017
Posted 07 October 2016 - 19:58
Witam wszystkich. Pytanie mam do Was. Czym się różni trenażer z Deca ten: http://www.decathlon...id_8369374.htmlod tradycyjnego Turbo Muin ?