Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trenażery - Ogólnie (Zwłaszcza Nieinteraktywne)


2448 odpowiedzi w tym temacie

#1621 spec

spec
  • Użytkownik
  • 287 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 wrzesień 2016 - 20:58

Elite Rampa już stoi u mnie :) , sprawdziłem i fajnie działa z e820 , tylko teraz się zastanawiam czy moja rama karbonowa da rade

czy lepiej kupić alu



#1622 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 29 wrzesień 2016 - 21:06

A co ma z ramą się dziać? !

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#1623 Drake29a

Drake29a
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 29 wrzesień 2016 - 21:12

Zgodnie z tym co czytałem nie powinno być problemu.

 

Jak wygląda sprawa hałasu na Rampie? Korzystasz z maty/opony specjalnej?

Ja aktualnie czekam na przesyłkę ze sklepu z tym modelem.



#1624 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 29 wrzesień 2016 - 21:15

I mata i opona robi robotę jeśli chodzi o obniżenie hałasu.

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#1625 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 29 wrzesień 2016 - 21:39

Heh... Nie do końca. Mata przede wszystkim po to, żeby nie nasyfić z łańcucha (i częściowo z siebie) na podłogę. Opona po to, żeby była lepsza przyczepność i przeniesienie mocy (a hałas może być nawet ciut większy niż przy miękkiej oponie).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1626 Drake29a

Drake29a
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 30 wrzesień 2016 - 05:19

Heh... Nie do końca. Mata przede wszystkim po to, żeby nie nasyfić z łańcucha (i częściowo z siebie) na podłogę. Opona po to, żeby była lepsza przyczepność i przeniesienie mocy (a hałas może być nawet ciut większy niż przy miękkiej oponie).

 

Widziałem już różne komentarze na ten temat, przykładowo Szymon z SzajBajka zachwalał jaki to opona i mata dają upgrade jeśli chodzi o hałas trenażera. Po forach czytam mieszane komentarze, na stronie decathlon ktoś napisał że opona tacx sprawiła że trenażer chodzi głośniej, więc nie ma jednoznacznej opinii.



#1627 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 30 wrzesień 2016 - 05:58

Można zrobić z kartonu i pianki obudowę i w moim przypadku dość dobrze wyciszyło ale coś kosztem czegoś. Grzeje się bardzo i opona i rolka trenażera.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka



#1628 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 30 wrzesień 2016 - 06:27

Ja mam matę no name i oponę Tacxa, u mnie te elementy zmniejszyły hałas, wibracje nie przenoszą się na podłogę, a opona jest z zupełnie innej mieszanki niż drogowa i też ma to wpływ na głośność.

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#1629 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 wrzesień 2016 - 06:59

Opona trenażerowa jest twardsza niż drogowa, tak więc o ile opona drogowa nie jest bieżnikowana i nie bije, to powinna być cichsza, jednak łatwiej o poślizgi zwłaszcza na rolkach metalowych i o mniejszej średnicy. 

Mata może (i tak jest) zmniejszać wibracje przenoszone na podłogę, ale nie zmniejsza samego hałasu generowanego przez rower/trenażer. Fizycznie jest to możliwe tylko jako przenoszenie drgań na podłogę i stworzenie swoistego pudła rezonansowego z pomieszczenia w którym się ćwiczy.. Owszem, jeśli ten hałas przenosi się na podłogę i strop, zwiększać odczuwanie hałasu, to drgania mogą wkurzać sąsiadów, wtedy ograniczanie tego jest jak najbardziej wskazane. Ja przy 3 trenażerach z tym kłopotu nie miałem, więc sztucznych problemów nie ma co szukać. Jeśli komuś przeszkadza hałas generowany przez trenażer, a zauważyłem, że dotyczy to zwłaszcza trenażerów z rolkami o małej średnicy, to niech kupuje trenażer o niskim poziomie hałasu, ewentualnie niech jeździ na niskich prędkościach i dużych oporach trenażera. Przede wszystkim szybkość obracania się koła wpływa na generowany hałas - jeśli "jedzie się" na 50km/h to hałas będzie znacznie większy niż przy "prędkościach" 20km/h. 

 

Elite Rampa już stoi u mnie :) , sprawdziłem i fajnie działa z e820 , tylko teraz się zastanawiam czy moja rama karbonowa da rade

czy lepiej kupić alu

 

O ile nie będziesz całego treningu przeprowadzał z mocnym deptaniem na stojąco (zwłaszcza sprinty) testując wytrzymałość skrętną tylnego widelca i mocowania suportu, to najmniejszych problemów mieć nie będziesz. No chyba, że masz jakąś treningówkę do eksploatacji, to faktycznie można jej używać. Bardziej bym się martwił o zużycie łożyska tylnego koła, w trenażerach z dociskiem rolki do opony łożysko koła nie ma lekkiego żywota, no i tu zdecydowanie warto kupić jakieś nie drogie koło treningowe obute w treningową oponę trenażerową. Raz, że nie będzie problemów ze zmianą koła/opony do jazdy na zewnątrz i na trenażerze, dwa oszczędzasz drogie koło. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1630 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 30 wrzesień 2016 - 08:21

Mata bardzo przydaje się do tłumienia wibracji, które są głównym problemem w budynkach piętrowych (nie bezpośredni dźwięk hamulca, rolki czy koła). Trenażer będzie więc znacznie bardziej cichy ale nie dla nas tylko dla sąsiadów/innych domowników piętro niżej gdzie wibracje mogą wywołać trzęsienie ziemi.

 

Jeśli zaś chodzi o specjalną oponę Tacxa to nie zauważyłem żadnej różnicy. Cichsza to ona na pewno nie jest. Nie wiem jak z oponami innych firm. Trenażerowe opony są przede wszystkim twardsze, żeby mniej się zużywały. Nie wydaje mi się żeby taka opona mogła mniej hałasować.


  • Prozor lubi to

#1631 Kamil Wójcik

Kamil Wójcik
  • Użytkownik
  • 129 postów

Napisano 30 wrzesień 2016 - 08:28

Opona do trenażerów jest:
1. Cichsza od opon bieżnikowanych
2. Trwalsza od normalnych opon szosowych.

#1632 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 30 wrzesień 2016 - 08:36

Opon bieżnikowanych to w ogóle nie powinno używać na trenażerze. Chyba nawet widziałem takie zalecenia w instrukcji.



#1633 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 wrzesień 2016 - 09:54

Opona do trenażerów jest:
1. Cichsza od opon bieżnikowanych
2. Trwalsza od normalnych opon szosowych.

 

1. Nie prawda - no chyba, że masz na poparcie twierdzenia jakieś konkretne pomiary.

2. Prawda.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1634 Kamil Wójcik

Kamil Wójcik
  • Użytkownik
  • 129 postów

Napisano 30 wrzesień 2016 - 10:56

Moje opony Maxxis ze sporym jak na opony szosowe bieżnikiem na trenażerze generują wyraźnie większe buczenie niż gładka opona do trenażerów Victorio(?) z Decathlona. Chodzi tu o to, że generowane są chyba mniejsze wibracje. Sąsiedzi mniej się skarżą na hałas.
Drugą zaletą takiej opony jest to, że się niszczy tak jak normalna. Przy jeździe na zwykłych oponach na trenażerze w pokoju na podłodze pojawiały się drobinki czarnej gumy.

#1635 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 wrzesień 2016 - 11:52

Oj, to zależy jaki ten bieżnik jest, jakoś przyzwyczaiłem się do moich ze śladowym bieżnikiem, nic wystającego, a raczej rowki odprowadzające wodę, to i u mnie nie ma różnicy. Jednak faktycznie jeśli opona ma jakieś wystające ząbki/bieżnik, to będzie głośniejsza.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1636 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 30 wrzesień 2016 - 15:21

Dzisiaj dotarła Rampa.

Przyznam że na początek (takie pierwsze wrażenie) trochę plastikowo to wygląda w porównaniu do mojego poprzedniego japońskiego Minoura które było wykonane z metali.

No i jednak Minoura ma bardzo dokładne wykonane i spasowanie.

 

Wszyskie elementy mocowania do ramy są plastikowe (poza śrubami/podkładkami/nakrętkami oczywiście).

Po dzwięku wnioskuję żę sam mechanizm obciążenia jest na ślimaku (może z silnikiem krokowym) a nie elektromagnesie.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1637 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 postów

Napisano 30 wrzesień 2016 - 17:53

shmoo koniecznie napisz jak już przetestujesz Rampe jak wypada głośność przy obciążeniu i ogółem wrażenia.



#1638 Drake29a

Drake29a
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 05 październik 2016 - 06:59

Głośnoś trzeba rozpatrywać w dwóch grupach.

Tam gdzie trenażer generuje dużą moc, a prędkość ogólnie jest niska czyli podjazdy, jest cicho, na spokojnie można oglądać filmy, słuchać muzyki etc.

W momencie przekroczenia 30km/h trenażer zaczyna hałasować, ale nie ma tutaj tragedii, głośniej chyba potrafi strzelić łańcuch przy zmianie biegów.



#1639 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 05 październik 2016 - 13:36

witajcie,

ma ktoś z Was doświadczenia z trenażerami rolkowymi? A konkretnie z takimi z wbudowanym oporem sterowanym alektronicznie. A konkretnie:

1. Jak to jest z nauką jazdy na rolkach, czy rzeczywiście jest to takie trudne zagadnienie?
2. Jak wygląda kwestia oporu w rzeczywistości - klasyczne trenażery symulują nachylenie około 20%, a rolkowe 5-8%, przy czym Elite się chwali aż 1100W oporem. Czy rzeczywiście ten opór w rolkach potrafi oddać w jakiś sposób realia podjazdu?

Wszelkie opinie mile widziane. Z oferty dostępnej na rynku, to mamy tylko Elite i z tych interaktywnych, które można podłączyć do symulatora jest flagowiec Real E-Motion, który jest mimo wszystko dla mnie za drogi i Arion Digital, którego mógłbym kupić, ale być może lepszy byłby klasyczny w podobnej cenie...

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#1640 stilon

stilon
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 07 październik 2016 - 19:58

Witam wszystkich. Pytanie mam do Was. Czym się różni trenażer z Deca ten: http://www.decathlon...id_8369374.htmlod tradycyjnego Turbo Muin ?

 





Dodaj odpowiedź