Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trenażery - Ogólnie (Zwłaszcza Nieinteraktywne)


2448 odpowiedzi w tym temacie

#1641 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 10 październik 2016 - 21:08

Wszyskie elementy mocowania do ramy są plastikowe (poza śrubami/podkładkami/nakrętkami oczywiście).
Po dzwięku wnioskuję żę sam mechanizm obciążenia jest na ślimaku (może z silnikiem krokowym) a nie elektromagnesie.


Niestety u Elite z "plastikiem" trochę przesadzili. Hamulec jest również zamocowany na plastiku.
Koło nie jest idealnie centralnie nad środkiem ciężkości, co przy dynamiczniejszych depnięciach powoduje skręcanie całości, uślizgi koła i piszczenie opony o rolkę.

 

Napęd sterowania jest na silniku krokowym. Elite nie stosuje sterowania mikro-krokowego.. co powoduje, że buczenie tego silniczka na "rolling hills" może doprowadzić do jakiejś nerwicy (słychać w którą stronę idzie.. znaczy spodziewasz się określonej zmiany).



#1642 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 10 październik 2016 - 21:24

U mnie w rampie koło jest na środku. Nic się nie uślizguje tylko trzeb mieć równą oponę.
Wystarczy lekkie bicie i na każdym będzie się ślizgało.
Co do hałasu to też byłem w lekkim szoku, ale jak się jedzie to prawie tego nie słychać.

Rama jest kiepsko wykonana/przemyślana ale tak samo ma zrobione to tacx.
W Minoura są sztywne grube rury które nie rezonują a tu jednak będzie trzeba coś podkładać pod trenażer.
Może uda mi się to przełożyć do ramy minoura i będzie git.

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1643 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 11 październik 2016 - 06:27

Co do ram Tacx'a (obecne modele) mam odmienne zdanie - genialne w swojej prostocie i użytkowaniu: szybko się je składa/rozkłada, stoi pewnie, podstawka pod przednie koło pasuje do zacisku i po złożeniu nie pałęta się, zapewnia stabilne i pewne mocowanie roweru, jedyne do czego mam obiekcje to do dużych, gumowych stopek, które na panelach podłogowych piszczą/skrzypią podczas uginania się paneli przy jeździe. Co prawda wystarczy podłożenie maty (i tak być powinna, żeby nie zabrudzić paneli smarem z łańcucha, no chyba, że ktoś na sucho kręci ;)) żeby to wyeliminować, ale coś musiałem jakiś minus wskazać :P


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1644 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 11 październik 2016 - 11:46

Prozor na Rampie jest tak kiepskie tłumienie które przenosi się na cały rower. Mam wrażenie że jadę po kostce brukowej i czuje przesunięcie każdej kulki łożyska w kole ;)

Nie chodzi o głośność tylko wibracje.

Co ciekawe na ramie minoura nic takiego nie występuje. Na tacxie raz siedziałem i było podobnie jak na elite.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1645 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 708 postów

Napisano 11 październik 2016 - 12:18

Posiadałem Tacx I-vortex i obecnie posiadam Rampe i różnicy w drganiach nie odczuwam - są niewielkie w obu przypadkach. Vortex na wysokich obrotach miał głośność silnika odrzutowego a Elite jest wielokrotnie cichszy. Większe drgania niż w przypadku Tacxa i Elite odczuwałem na Kinetic Rock and Roll z dodatkowym kołem zamachowym.



#1646 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 11 październik 2016 - 12:36

No masz, a Tacx w Neo wprowadził symulację jazdy po bruku i reklamuje to jako nowość :)


  • pajak lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1647 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 11 październik 2016 - 14:11

No masz, a Tack w Neo wprowadził symulację jazdy po bruku i reklamuje to jako nowość :)

Też mi przyszło to do głowy ;)

 

W Minoura jest gruba gumowa podkładka i chyba ją przełoże do rampy

Tu na zjęciu widać rubber shim.

 

Minoura%2BSmall%2BWheel%2BAdaptor.JPG


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1648 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 11 październik 2016 - 17:34

to nikt nie miał do czynienia z trenażerami rolkowymi?

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#1649 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 11 październik 2016 - 19:25

No masz, a Tacx w Neo wprowadził symulację jazdy po bruku i reklamuje to jako nowość :)


Jakby LG wiedziało, jak można wykorzystać to co pakują do swoich pralek (jako pierwsi zastosowali mikrowstrząsy) Trenażer gratis przy zakupie telewizora :D
 
W sumie nie wiem, na paru Elite jeździłem.. I żaden nie dostarcza takich wrażeń. Real Turbo Muin tylko ciągle "symuluje" samochód elektryczny za plecami na holenderskiej ścieżce rowerowej (brrrrrr...rrrr...vvvrrrr przeplatane efektami pogodowymi) Stary inOut hałasował jak większość z rolką (w sumie nie mierzyłem o ile ciszej/głośniej, ale żona wywaliła mnie ze strychu do piwnicy). Najbardziej zawiódł mnie hyrdrulik z RitmoFeet (nie pamiętam nazwy). Wydawało się super, ale podobno w hotelu powinno zachowywać się ciszę..

A ja jestem frajerem, i w dodatku myślę za takie patenty jak ten bruk zapłacić :P
Jednak mam nadzieję, że Mikołaj przywiezie mi prosto do domu (mam tylko nadzieję, że nie będzie próbował przez komin..).
W razie czego przygarnie ktoś trenażerem ze mną? Podobno jest bezgłośny :D

Co ciekawsze.. w Polsce trenażery TacX są praktycznie w identycznej cenie jak w Holandii. Wypożyczenie jest koszmarnie drogie (Neo ok 100e/mc, chociaż w Polsce 150e/mc). Elite.. są znacznie droższe, ale wypożyczenie jest taniutkie (36e/mc za Real Turbo Muin!)



#1650 Drake29a

Drake29a
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 13 październik 2016 - 07:57

Takie pytanko, jaką oponę mogę zamontować do roweru crossowego? Opona 29" nada się? Celuje w Vittoria Home Trainer z Decathlonu za 69zł.



#1651 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 13 październik 2016 - 09:10

Taką oponę, jakie masz koło. Rower crosowy to pewnikiem koło 28" (zresztą mtb 29, to tez obręcz o średnicy takiej samej, tylko balon opony większy i felga szersza ot i wyjaśnienie tajemnicy 29"), czyli raczej opona 700, ale faktycznie być może ta do rowerów MTB będzie bardziej pasować na szeroką felgę.

 

Na stronie producenta masz tabelkę doboru opony do szerokości felgi.

Podział jest dość jasny: 35-622 29x1.35, 30-599 26x1.1 oraz 23-622 700x23c. Ta pierwsza to MTB 29" (jak widać różni się od ostatniej szerokością, a nie średnicą), druga do MTB 26", a ostatnia typowa szosowa. Spostrzegawczy zauważą brak popularnego rozmiaru pośredniego MTB 27,5" ;)

 

Vittoria HT ma jedną zaletę - tania, ale moja była strasznie kiepskiej jakości, po jednym sezonie (i to niezbyt intensywnym), no może trochę więcej popękała i do wyrzucenia bo się rozlazła. Drugi raz bym tego dziadostwa nie kupił, wyrzucanie pieniędzy w błoto. Teraz mam Conti trenażerową i nawet śladu używania brak, co dopiero pęknięć.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1652 Drake29a

Drake29a
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 13 październik 2016 - 09:16

I o to mi chodziło, czyli do 28" wsadzę oponę trenażerową 29" i będzie ok.

 

Co do jakości na razie przejechałem na niej kilkanaście kilometrów więc się nie wypowiem, może miałeś zbyt mocno przyciśniętą do rolki trenażera czy coś... po sezonie zimowym zwrócę uwagę czy nic z nią się nie dzieje.



#1653 Skokol

Skokol
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • SkądMiędzychód, Polska

Napisano 14 październik 2016 - 09:01

Mam kilka pytań i proszę sie nei denerwować :)

Od niedawna używam TrainerRoad...gdzie znaleźć opcję regulacji opisaną jako (i czy to działa?):

PowerMatch (sync power meter with electronic trainer) – A discrepancy in power readings from power meters to electronictrainers is a common issue, and this resolves that. PowerMatch allows you to use the power data from your power meter to control the resistance of your electronic trainer. It also allows you to manually offset the power readings from your electronic trainer so that they are in line with your true power.

 

Będę wdzięczny za pomoc.



#1654 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 październik 2016 - 09:21

Wchodzisz do Devices, wybierasz swoj sparowany miernik mocy, i masz opcje Power Match. Miernik musi byc odpalony i wykryty przez TR.
Tak, dziala, ja mam akurat interaktywny i uzywam opcji Auto. Trenazer sam dopasowuje sie do wskazan z miernika, przy wlaczonej opcji ERG.

  • Prozor lubi to

#1655 Jarek.b

Jarek.b
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądTrójmiasto

Napisano 14 październik 2016 - 12:13

Witam

Czy ktoś z doświadczonych kolegów doradzi/potwierdzi słuszność wyboru ?

Zdecydowałem się (prawie) na tacx vortex smart. Planuję 3 miesiące przejeździć na Trainerroad, potem Zwift. Czy w kwocie około 1700 PLN to rozsądny wybór czy jest coś lepszego na rynku ? Kwestii hałasu nie biorę pod uwagę (piwnica). Zależy mi na urządzeniu, które samo będzie regulować obciążenie. Wiem, że jest na rynku jeszcze Rampa ale mało opinii i z dostępnością też kiepsko.



#1656 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 14 październik 2016 - 12:30

Ale co chcesz wiedzieć? Miałem Vortexa - tak, reguluje obciążenie, aczkolwiek jak dla mnie miało dwie wady: mała średnica rolki przez co niezbędna jest opona trenażerowa, żeby się nie ślizgała podczas mocniejszego depnięcia, no i największa wada (skrzywienie po trenażerze hydraulicznym) mała bezwładność (inercja) trenażera przez co w całym zakresie ruchu korby siła hamowania jest niemalże taka sama. Ta wada jest niestety powszechnie spotykana w trenażerach "z niższej" półki i również Rampa to pewno będzie dzielić (tam koło zamachowe ma 2,4kg jeśli się nie mylę?), plusem Vortexa jest szybkość i powtarzalność siły oporu, oczywiście w ramach jednej sesji treningowej, z niewielkim rozjazdem w czasie treningu (po rozgrzaniu trenażera). Później trzeba zadbać o w miarę stałe ciśnienie w oponie. Nie ma śruby dociskającej (właściwie jest, ale służy do kalibracji), jest dźwignia dociskająca, czyli plus bo przy stałym ciśnieniu docisk jest jednakowy i opór będzie również taki sam. Moc - przynajmniej w moim byłym egzemplarzu - była nieco zawyżana w stosunku do tego co miałem na mierniku mocy, choć jeśli porównamy cenę miernika mocy i szacowania mocy w trenażerze, to dokładność nawet 10% jest akceptowalna.

No i niestety hałas jest dość spory, ale to też przypadłość trenażerów (elektro)magnetycznych, choć tu również przyczyna leżeć może w rolce o niewielkiej średnicy i pewno małych łożyskach. W teorii niższa prędkość to niższy hałas, ale znowu mała inercja (bezwładność) przy niskiej prędkości obrotowej koła daje się we znaki. Plusem będzie poprawa pracy mięśni mniej wykorzystywanych w normalnej jeździe ;).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1657 Jarek.b

Jarek.b
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądTrójmiasto

Napisano 14 październik 2016 - 13:18

Dzięki za szczegóły. :-) Nie miałem do czynienia z trenażerami samoczynnie regulującymi opór. Dotychczas był to klasyczny "manetkowy".

Zdaję sobie sprawę, że w tym budżecie nie wyszarpię raczej nic lepszego, myślałem jeszcze nad nieco droższym elte turbo młynkiem ale chyba jednak zdecyduję się na smart'a.



#1658 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 14 październik 2016 - 13:31

No to to w działaniu będzie odczuwalny jak klasyczny manetkowy, jeśli chodzi o sam ruch korby. Dochodzi przy tym możliwość ustawienia treningu na podstawie tętna (dobre przy regeneracji - np. tętno ma być nie wyższe niż 1 strefa i tak będzie), określonej mocy (pod warunkiem dobrego manometra pompki stacjonarnej - zakup obowiązkowy o ile jeszcze nie masz), albo też wirtualnego nachylenia, czy sterowania oprogramowaniem od jazd wirtualnych. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1659 Skokol

Skokol
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • SkądMiędzychód, Polska

Napisano 14 październik 2016 - 15:52

Wchodzisz do Devices, wybierasz swoj sparowany miernik mocy, i masz opcje Power Match. Miernik musi byc odpalony i wykryty przez TR.
Tak, dziala, ja mam akurat interaktywny i uzywam opcji Auto. Trenazer sam dopasowuje sie do wskazan z miernika, przy wlaczonej opcji ERG.

BArdzo dziękuję za pomoc. :)

Pozdrawiam



#1660 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 14 październik 2016 - 17:38

Dzięki za szczegóły. :-) Nie miałem do czynienia z trenażerami samoczynnie regulującymi opór. Dotychczas był to klasyczny "manetkowy".

Zdaję sobie sprawę, że w tym budżecie nie wyszarpię raczej nic lepszego, myślałem jeszcze nad nieco droższym elte turbo młynkiem ale chyba jednak zdecyduję się na smart'a.

 

Vortex Smart to bardzo dobry (prawdopodobnie najlepszy) wybór w tym przedziale cenowym. Nie ma się nad czym zbędnie zastanawiać tylko trenować.





Dodaj odpowiedź