Jump to content


Photo

ZZR Jaguar


877 replies to this topic

#661 Janisław

Janisław
  • Użytkownik
  • 11 posts

Posted 11 September 2013 - 13:17

Zdjęcia będę mógł wrzucić koło weekendu, a osprzęt to kompletny składak - manetki shimano na obejmę, koła na obręczach rigida a piasty bez nazwy, korba jakaś ruska, przerzutka tylna niewiadoma bo ułamana plakietka, ale podejrzewam że też coś z shimano.

Klamki i hamulce jeszcze sprawdzę, bo nie jestem pewien; mostek może być oryginalny a kierownica jakaś włoska.

Tak że kompletny mix tego co kto mógł dorwać na giełdzie.



#662 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 11 September 2013 - 21:47

Jak rozszyfrować numer wybity na hakach? Wpadł mi w ręce kolejny Jaguar, wybite jest 803026 czyli z roku 1980? Napis ma na poziomej rurce co sugeruje, że rama jest nie starsza niż 71 roku.
Szukam korby do Jaga z grawerką zzr.


#663 tompajk

tompajk
  • Użytkownik
  • 69 posts
  • SkądKraków

Posted 12 September 2013 - 20:21

Mr_Woytek, na poprzedniej stronie wrzuciłem link do ogłoszenia, na sprzedaż były też takie korby jakich szukasz i to tanio.



#664 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 12 September 2013 - 22:02

Sprzedający z tablica.pl chciał 80 zł za tą korbe, to lekka przesada ^^



#665 tompajk

tompajk
  • Użytkownik
  • 69 posts
  • SkądKraków

Posted 12 September 2013 - 22:56

Jak pytałem to stery, przerzutka i korba były po 30, ale widać sprawdził na all i zmienił zdanie;-)

#666 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 15 September 2013 - 15:38

Ktoś potrafi wyczytać info z haka? 803026



#667 Baron

Baron
  • Użytkownik
  • 3 posts

Posted 18 September 2013 - 00:51

pgip.jpg[/IMG]
thxl.jpg
nar9.jpg
 
Takie coś ostatnio wpadło mi w łapska. Lakier oryginalny, rama jeździła prawdopodobnie w klubie LangRower, a przynajmniej tak głoszą naklejki. 
 
Jeśli ktoś z was ma jakieś fotki i informacje, jak były malowane torowe/szosowe Supery był bym bardzo wdzięczny za podzielenie się nimi.
 
 
Pozdrawiam
Oskar

 



#668 Mtgracz

Mtgracz
  • Użytkownik
  • 42 posts
  • SkądDolnyalask

Posted 18 September 2013 - 06:55

z tego co wiem  bylo kilka kolorów, ale najpopoularnieszymi byly taki jak ty masz limonkowy i niebieski mettalic ( http://www.gromada.w...et-super-06.jpg )

 

 

a nie chcesz sprzedac ramy? chetnie kupie,/ zamienie sie na jakas inne :) jak cos to pisz na maila : [email protected]



#669 Mtgracz

Mtgracz
  • Użytkownik
  • 42 posts
  • SkądDolnyalask

Posted 03 October 2013 - 15:09

 5.jpg 6.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg  12.jpg 13.jpg 14.jpg

 

co powiecie? taki oto projekcik :)


  • mz and Mr_Woytek like this

#670 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 03 October 2013 - 21:53

Rama ma oryginalny lakier, czy restaurowana była?



#671 mz

mz
  • Użytkownik
  • 215 posts
  • SkądMława

Posted 03 October 2013 - 22:39

Bardzo ładny  :-)

Co to za przerzutka z tyłu ?



#672 mz

mz
  • Użytkownik
  • 215 posts
  • SkądMława

Posted 05 October 2013 - 10:00

http://allegro.pl/ra...3598842476.html

 

Nie wiem jak wam, ale mnie ta rama wygląda na malowaną  :-)

na dodatek ma rozmiar 530, a na naklejce napisane 570  :-D



#673 sadfreak

sadfreak
  • Użytkownik
  • 17 posts
  • SkądKraków

Posted 05 October 2013 - 10:35

Rama ma oryginalny lakier, czy restaurowana była?

 

Ściema jak wiele innych stosowanych przez tego sprzedawcę. Obserwuję go od kilku lat i to nie pierwszy taki przypadek. Tym razem jednak faktycznie poleciał po bandzie. Ściemnianie, że to jest jaguar już samo w sobie jest mocno nieuczciwe. Ale dodawanie, że to special to już przegięcie. To jest żerowanie na niewiedzy potencjalnych klientów. Rama ewidentnie pochodzi od huragana, o czym świadczy kołek pod manetkę przerzutki tylnej, nie mówiąc o innych szczegółach. Generalnie warto mieć się na baczności przy tego typu "okazjach".



#674 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 05 October 2013 - 21:16

Według mnie to może być Jaguar Special z samego poczatku produkcji:

>taka naklejka podsiodlowa byla jeszcze w pierwszych Jaguarach (koncowka lat 60) dopiero w 70 czy 71 zyskaly takie naklejki: http://allegro.pl/ro...3600466965.html

> Taki ksztalt napisu Jaguar byl w koncu lat 60: http://touringklub.pl/?p=277, zanim stal sie taki jak w komplecie naklejek z mojego pierwszego linku.

> Standardowe modele mialy bite na hakach 6 cyfr, speciale 5.

>Wygląda jak zwykły Jaguar, ale dopiero pozniejsze speciale z lat 70 i dalej mialy takie bajery jak srubki regulujace na tylnych hakach, inna koncowke tylnych widelek na gornej mufie podsiodlowej wreszcie lepsze rurki reynoldsa.

>Co do naklejki - pewnie wesola tworczosc ktoregos z wlascicieli, co do gwintu na manetke tylnej przerzutki wlutowana w dolna rurke - pierwsze Jaguary tez ją mialy (zdjecie wczesnego Jaguara http://touringklub.p.../uploads/15.jpg)

 

Tak wiec to zadna sciema a baaardzo wczesny Jaguar

q.e.d.

 



#675 sadfreak

sadfreak
  • Użytkownik
  • 17 posts
  • SkądKraków

Posted 05 October 2013 - 23:35

Nie chcę się mądrzyć, bo oczywiście chodzi tutaj bardziej o prawdę niż o czyjeś prywatne racje. Niemniej jednak kryterium naklejek/napisów nie jest dla mnie w żadnym sposób wiążące. Oczywiście ZZR to zakłady, które wypuszczały sprzęty w konfiguracji takiej, na jaką akurat pozwalały stany magazynowe. Niemniej jednak kilka rzeczy wydaje mi się wciąż problematycznych. To co piszę, wynika z mojego doświadczenia. Kilka ram jaguarów z różnych roczników przewinęło mi się przez ręce, łącznie z modelami z samego początku produkcji. Poznać go można choćby po podwójnej przelotce tylnej przerzutki (na przerzutki z podwójnym ciągiem, które były stosowane w latach 60tych) i po blaszce z przodu na główce ramy (albo dwóch dziurkach po niej). Z mojej wiedzy wynika, że  w jaguarach a zwłaszcza specialach nie pojawiał się kołek do manetki. Z cała pewnością jednak nawet pierwsze speciale miły rurki reynoldsa, czyli średnica sztycy powinna wynosić 26,4mm. Choćby po tym można zweryfikować jaka to faktycznie jest rama. W huraganach występowały tylko 25,4mm. Poza tym pierwsze jaguary nie miały jeszcze napisu special, tylko powtórzony mały napis "jaguar" na poziomej rurze. Dopiero potem pojawiło się rozgraniczenie na zwykłe jaguary i speciale wraz z odpowiednimi napisami na konkretnych modelach. Co więcej, jaguary z samego początku produkcji, a przynajmniej te które ja spotkałem, nie były jeszcze kompletowane z czego popadło tylko były robione z wysoką dbałością o szczegóły. Dotyczy to zaślepionych rurek przy mufie sztycy, a także wspomnianego tu przez Ciebie kształtu samej mufy gdzie wchodzi sztyca. Dopiero w późniejszym okresie gospodarka niedoboru spowodowała, że zaczęły się pojawiać różnego typu mieszańce. Różnice też można poznać po dolnej mufie główki ramy, która w pierwszych jaguarach, a także w późniejszych wersjach sygnowanych jako "special"  miała trochę inny kształt tych "języków" na końcach. Można powiedzieć według dzisiejszych standardów, że była znacznie bardziej wycieniowana i filigranowa.  Moją wątpliwość (zarówno co do tego jaguara z aukcji, jak i tego z linku: http://touringklub.pl/?p=277) budzi też fakt, że obie ramy były chyba malowane powtórnie (a na pewno ta druga). A to oznacza, że tak jak kolor, tak i napis mógł równie dobrze być inwencją właściciela. Pod uwagę nie biorę osprzętu roweru z linku, bo on jest w zasadzie zbiorem różnych komponentów z kompletnie różnych rowerów.

Podsumowując, ja byłbym ostrożny w przypadku tej ramy. A już na pewno nie zaryzykowałbym 300zł.



#676 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 06 October 2013 - 11:22

Ja też bym nie ryzykował xD Chyba już prawdy się nie dowiemy,bo widzialem tez Jag Speciala na normalnych rurkach 25,4  intrygują mnie wciąż numery na hakach. Mialem ostatnio pozniejszego Jaguara Speciala z lat ok 80 (numer 06645), Jaguar z aukcji ma 95800. W standardowych numeracja byla 6-cio cyfrowa, gdzie dwie pierwsze cyfry oznaczaly rok produkcji. Nie wiem jak interpretowac te 5-cio numerowe oznaczenia. Porownujac te dwie ramy jedne co mi do glowy przychodzi, to ze pierwsza rama byla 859 sztuka a druga 5466(0)? 

 

Co więcej mam Jaguara, ktory nie wiem jak wygladal oryginalnie, ale tez ma dziury po nitach przedniego emblematu (czyli jakas z wczesnych wersji) i pojedyncza przelotke tylnej przerzutki. Niestety nie wiem tylko jaki ma numer, bo zniknąl pod lakierem.



#677 mz

mz
  • Użytkownik
  • 215 posts
  • SkądMława

Posted 06 October 2013 - 11:28

 

 

> Standardowe modele mialy bite na hakach 6 cyfr, speciale 5.

Oj, różnie to bywało, ja na przykład mam Jaga (nie speciala), którego numer seryjny składa się z 5 cyfr - jest to 60648, a rower pochodzi z 1974.  :-)



#678 jemik

jemik
  • Użytkownik
  • 12 posts
  • SkądBlachownia

Posted 06 October 2013 - 14:05

A czy Huragany bywały w wersji bez kołka manetki?

Mam takie dwie ramy i do tej pory myślałem, że to Huragany, a teraz mam mętlik w głowie.

 



#679 sadfreak

sadfreak
  • Użytkownik
  • 17 posts
  • SkądKraków

Posted 06 October 2013 - 14:06

A czy Huragany bywały w wersji bez kołka manetki?

Mam takie dwie ramy i do tej pory myślałem, że to Huragany, a teraz mam mętlik w głowie.

 

Jak najbardziej były.



#680 jemik

jemik
  • Użytkownik
  • 12 posts
  • SkądBlachownia

Posted 06 October 2013 - 15:19

Dziękuję za odpowiedź i może pociągnę mój temat dalej. Jak wspomniałem mam dwie ramy obie nabyłem za śmieszne pieniądze, pomalowane pędzlami przez "artystów malarzy" farbą do płotów.

 

Pierwsza rama była oryginalnie pomalowana na zielony metalic.

- typ 530

- pod suportem literka B

- średnica sztycy 25,4

- waga bez widelca 2350 gr.

- bez dziurek pod tabliczkę na rurze sterowej

- przelotki na przerzutki tył przód

- nr seryjny 30101

- nie zaślepione rurki widełek węzła podsiodłowego

 

Śmiem twierdzić, że to Huragan. Czy mam rację?

 

Druga rama kolor chyba czerwony lub bordo  i chyba chromowane końcówki widełek, Ciężko stwierdzić po było na niej kilka warstw lakierów. Lakier oczywiście z płotu i fachowo naniesiony pędzlem..

Piszę chyba chromowane  ponieważ jeśli ktoś to chromował to w ogóle wcześniej tego nie polerował. Na chrom wskazywał tylko brak rdzy na końcach widełek, a po piaskowaniu w tych miejscach rama miała trochę inny odcień.

 -typ 550

- pod suportem literka D lub 0, ciężko stwierdzić

- średnica sztycy 26,4

- waga bez widelca 2100 gr.

- bez dziurek pod tabliczkę na rurze sterowej

- przelotki na przerzutki tył przód

- nr seryjny 70944

- na mufie pod siodełkiem wycięcie

- nie zaślepione rurki widełek węzła podsiodłowego

 

Śmiem twierdzić, że to jakiś późny Jaguar. Czy mam rację?

 

Co do literek pod suportem, o A i B czytałem ale o D lub 0 nie słyszałem.

 

Proszę lepiej zorientowanych kolegów o pomoc w identyfikacji.

 

 

 





Reply to this topic