Skocz do zawartości


Zdjęcie

ZZR Jaguar


877 odpowiedzi w tym temacie

#701 JaronC

JaronC
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 listopad 2013 - 19:55

Witam,,,

 

Cześć,

ja swego czasu obdzwoniłem i odwiedziłem w sumie z 10 różnych zakładów i niestety nigdzie nie chcieli mi odnowić chromów na moim jaguarze. Wszędzie mi tłumaczono, że nie jest możliwe pochromowanie jedynie fragmentu ramy. To jest o tyle dziwne, że właśnie tak miały fabrycznie Jaguary nałożony chrom. W grę wchodziło jedynie chromowanie całości, co miałoby kosztować ok 450-500zł. Jak dla mnie za dużo, więc zrezygnowałem. Koszt po części spowodowany tym, że przed nowym chromowaniem całą powłokę trzeba usunąć Poza tym przed chromowaniem miało być zrobione miedziowanie, żeby wszystko się dobrze trzymało.

Jeżeli udałoby Ci się znaleźć jakiś zakład, który stwierdzi że chromowanie fragmentów jest możliwe to daj znać. Myślę, że sporo ludzi chętnie zamówiłoby taką usługę.

 

Pozdrowienia

 

 

Nigdy nie oddawałem do chromowania najmniejszej choćby śrubki. Jedynie chcąc zorientować się w kosztach całego procesu i warunkach, jakie musi spełnić przedmiot do pokrycia, miałem okazję odbyć kilka rozmów. I tak: 

1. Jest możliwe pokrycie fragmentu ramy. O ile nie zaszło jakieś nieporozumienie (do czego nawiąże za chwilę), to wyglądać to może na próbę naciągania na koszty, chyba, że zakłady wspomniane są w pełni zautomatyzowane i nie jest opłacalne bawienie się w takie szczegóły (takie tylko moje przypuszczenie);

2. Faktycznie nie jest możliwe częściowe pokrycie elementu, który już jest pokryty starą powłoką chromową w całości! Starą powłokę niestety trzeba usunąć. Jeżeli to majster miał na myśli, to należy doprecyzować pytanie.

3. Tylko podkład z miedzi gwarantuje szczelne pokrycie stali powłoką chromową.

 

pzdr

 

P.s. Osobiście widziałem w jednym z zakładów ramki Panów Rychtarskiego i Orłowskiego, które były klasycznie pokryte chromem, czyli tylne trójkąty i same mufy



#702 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 22 listopad 2013 - 12:42

...Tylko podkład z miedzi gwarantuje szczelne pokrycie stali powłoką chromową...

Miedź zapewnia też mikrowygładzenie powierzchni oraz ochronę antykorozyjną. Zapomniałeś jeszcze o ważnej powłoce niklu.

Powłoka miedzi charakteryzuje się dobrą przyczepnością do stali i niklu. Dopiero na nikiel nakłada się warstwę chromu.

 

Dobry i trwały chrom można uzyskać tylko i wyłącznie na warstwach miedzi i niklu. Nie ma innej możliwości.



#703 JaronC

JaronC
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 listopad 2013 - 20:27

Witaj Danielu,,,

 

Masz oczywiście całkowitą rację.

Moje wtrącenie dotyczyło raczej samej kwestii stosowania powłoki miedzianej w całym procesie chromowania w ogóle!

Najpierw polerka, odtłuszczanie itd. Następnie miedziowanie, niklowanie i chromowanie.

 

Dodam od siebie tylko jeszcze, że relacja z renowacji twojego Huraganka jest dla mnie i dla innych powinna być INSPIRACJĄ !!! 

 

pozdrawiam



#704 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 25 listopad 2013 - 10:41

chromoliłem w warszawie na ulicy Cukrowniczej tylne widły, znajomek tylne widły i glówke ramy etc...
za tylny wideł dałem z 250 kolega za glowke i tylny wideł ze 350
oczywiscie na miedz i nikiel....
IMG_1150.JPG

 

tak to wyszło :)
IMG_1194.JPG



#705 JaronC

JaronC
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 listopad 2013 - 13:49

chromoliłem w warszawie na ulicy Cukrowniczej tylne widły, znajomek tylne widły i glówke ramy etc...
za tylny wideł dałem z 250 kolega za glowke i tylny wideł ze 350
oczywiscie na miedz i nikiel....
IMG_1150.JPG

 

tak to wyszło :)
IMG_1194.JPG

 Ha!!! A w Szczecinie jeden z zakładów akurat mieści się przy... Cukrowej !!! :-P  :-)

 

Kiedyś pytając w innym zakładzie o cenę, usłyszałem, że za 1 cm2 powierzchni jest 2,50 PLN. Gościu tam jednak nie daje miedzi, tylko nikiel i chrom. Należy tu zauważyć, że jakość powierzchni pokrytej zależy od jakości materiału wyjściowego. Każdy zadzior, wżer, czy rysa będą widoczne po chromie, jeśli nie usunie się tego wcześniej, przez choćby polerowanie.
Mocno skorodowane elementy trzeba specjalnie nadlewać mosiądzem lub nawet chyba też miedzią, by odtworzyć właściwą linię. Po wypolerowaniu dopiero idą wszystkie powłoki galwaniczne.
 Tak więc dobry jakościowo efekt kosztuje dużo zabawy!

 

Od czego ta rama?



#706 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 25 listopad 2013 - 18:40

palnik maestro Osvaldo Casanigi , lepione zdajesie w wawie 
rury reynolds 501 wideł od gazelle reynolds 7-set-ktoryś-tam
reszta  bedzie kiedyś w blizej niekreślonej przyszłosci



#707 fenek-14

fenek-14
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądLublin

Napisano 08 grudzień 2013 - 01:23

Jest aktualnie na aukcji taki "Jaguar" http://allegro.pl/st...3772220250.html , który wygląda (na moje oko) jak ogniwo pośrednie w ewolucji Jaguara do Sporta. Chodzi mi o mufy. Przednie mają krój typowy dla Jaguara/Huragana a tylne wyglądają jak u Sporta (no i przy suporcie).

Co o tym sądzicie? Może to przeróbka? Czy fabryka robiła taką przejściową wersję ?

Może Zweitakter się wypowie.

Ach, jeszcze na haku nie widać numeru. Może jest w innym miejscu. Chyba zadzwonię do sprzedającego.



#708 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 08 grudzień 2013 - 16:55

Wszytko możliwe. Ostatnio rozmawiałem z właścicielem Huragana, którego ojciec pracował w "dziale badawczym" rometu. Na życzenie fabryka wyprodukowała Huragana, fabrycznie pomalowanego i obnaklejkowanego jak Romet Sport, żeby wyglądał na nowszy model



#709 JaronC

JaronC
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 grudzień 2013 - 19:46

Analizując niektóre z wypowiedzi na temat oryginalności Jaguara i jego składu materiałowego, czyli użytych rur do budowy ramy, nasuwają mi się następujące stwierdzenia:

 

1. Huragan i "zwykły" Jaguar, to ten sam materiał, czyli ta sama rama, jedynie w celach marketingowych stosowano dualizm nazewniczy.

 

2. Materiały za "dewizy", tym samym o wiele droższe od krajowych, stosowano w rowerach z wyższej półki, gdzie zaszczytne miejsce zarezerwowane było dla Jaguara Speciala. Rower droższy i dostępny tylko dla klubów i kadry "zawodowej".

 

3. Tylko dla "wybrańców" dostępne były indywidualne rozwiązania, jak zastosowanie konkretnej rury, mufy, haków, malowania czy geometrii ramy. A jak to w praktyce bywało, kto był przy.., ten "rządził".

 

Nie zauważyłem, by powszechną praktyką na Forum, było ważenie "gołej" ramy w celu zidentyfikowania czy dany egzemplarz to ten "lepszy" Jaguar .



#710 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 10 grudzień 2013 - 21:58

Jakby ktoś szukał pedałów do Jaga: http://allegro.pl/pe...3770983113.html Sprzedawca słabo otagował, mało wyświetleń, połowa średniej ceny z allegro. piona



#711 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 11 styczeń 2014 - 02:13

Czy ktoś spotkał się może ze średnicą wpustu sztycy 25.0 w Jaguarze (stara rama, krój muf w pełni szlachetny, 2 rury 531 butted, numer seryjny bity pod suportem)? 

 

tak miałem hura lub b wczesnego jaga mix reynoldsa i własnie CZEGO? rur z ruskowo wojennowo zawoda-dość prawdopodobne... podsiodłówka 25,0  numer bity na haku i dośc niski, rama była PANCERNA nie miekła podczas wyjatkowo agresywnej jazdy z niewywazonymi sakwami itp pogoniłem bo wyrosłem
stoi odrestaurowany w garazu kolegi i sie swieci :)



#712 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 styczeń 2014 - 16:33

... ważenie "gołej" ramy w celu zidentyfikowania czy dany egzemplarz to ten "lepszy" Jaguar

Ja ważyłem wszystko podczas składania:
- rama - 2445 g (bez podkładów i lakieru 2404 g)
- widelec - 802 g (bez podkładów i lakieru 793 g)

- suport - 248 g

- korba z zębatkami i klinami - 878 g

 itd.



#713 tompajk

tompajk
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 styczeń 2014 - 20:58

jako ciekawostka, z racji gigantycznego rozmiaru ramy:

http://allegro.pl/ko...3933774867.html



#714 sadfreak

sadfreak
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 styczeń 2014 - 21:06

jako ciekawostka, z racji gigantycznego rozmiaru ramy:

http://allegro.pl/ko...3933774867.html

 

Faktycznie fajna opcja. To zdaje się nie jest Jaguar tylko pierwsza seria Rometa Speciala, ale rama jak najbardziej klimatyczna. Szkoda, że ten rozmiar (i że brak oryginalnego widelca). No ale gdyby ktoś wysoki szukał ciekawego roweru to na pewno warto się zastanowić.



#715 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 22 luty 2014 - 17:10

http://allegro.pl/si...3993640679.html



#716 aple_1

aple_1
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 02 marzec 2014 - 21:52

Mam pytanie odnośnie kół, chce do swojego jaguara włożyć nowe, ale  jestem totalnym laikiem w tych sprawach. Czy do Jaguara który ma 27mm można włożyć 30mm? 



#717 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 03 marzec 2014 - 00:00

Tak, sam używałem 32-630. Jak masz koła 622 to nawet możesz wrzucić 35-622.

 

A ta damka to jakaś dziwna przeróbka. Ciekawe, czy te dwie cieniutkie rurki dobrze trzymają się na mufie sterowej.


  • Zweitakter lubi to

#718 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 23 marzec 2014 - 13:55

Panie Zwajtakter panie Zwajtakter...jestes Pan na Starychrowerach.org i nie wiesz Pan co to jest...a feee :oops:

 

byłem po Bałtyckiej

@Fenek mam rame /spec!?/ gdzie puszka jest od jaga a mufki od romka przejściówka ?
wypadek przy pracy lub 

@Jaron dodac by mozna działalność naszych budowniczych ram działąjących poza bydgoszczą

wicher przespawany na szose, szosa zrobiona z wichra, przełaj ogolony na szose albo szosa dozbrojona na przełaj
 



#719 pejteresku

pejteresku
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 23 marzec 2014 - 17:25

Zdjęcia pod adresem:

https://plus.google....59886528/albums

 

Ramy są już pomalowane, tą od Huragana chcę sprzedać na allegro.

 

Witam
ma Pan może numer lakieru z tego zielonego Huragana? musze swojego pomalować a nie wiem jaki to lakier:( pozdrawiam



#720 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 24 marzec 2014 - 20:30

jeśli masz orginał złajdaczony  idziesz do mieszalni i masz :)


 





Dodaj odpowiedź