Skocz do zawartości


Zdjęcie

ZZR Jaguar


877 odpowiedzi w tym temacie

#101 JakaJaKama

JakaJaKama
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądLublin

Napisano 04 sierpień 2010 - 19:58

Nie masz stałego haka w ramie na przerzutkę tylną? A wlutowane oryginalnie oczko na przednią jest?


Nie ma nic! Żadnych haków ani oczek. Goła rama. Na 100% to rama czysto torowa!

Jednakże napis na górnej rurze jest nienaturalnie mały, więc czy to aby faktycznie nie malowanka Wichra...?


Od nowości tak wyglądał. Mój tata dostał ramę nową, niejeżdżoną, więc jest mało prawdopodobne, by była to malowanka ;-) A tak by the way, to o jakiego Wichra Ci chodzi?

Aaa.. zapomniałam napisać - średnica sztycy 26mm :-) To chyba dobrze, nie? :-P :mrgreen:

#102 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 06 sierpień 2010 - 20:57

Z magazynu ekipy jest ta rama? Mnie bardzo zastanawia dlaczego górny napis jest tak krótki. Jednak zaczynam wątpić, iż to Jaguar...
ZZR (później Romet) Wicher to rower torowy produkowany na potrzeby klubów. Ostre koło, rama dokładnie jak piszesz - bez żadnego przystosowania do osprzętu. Wygląda na to, że ktoś sobie go ozdobił nazwą Jaguar uprzednio zmywając poprzedni (żaden problem) i dał osprzęt nieco późniejszego Jaguara.
Twojemu Jaguarowi brakuje jednej kultowej rzeczy nawet jeśli ma zostać Wichrem - skórzanego siodła ZZR czy Brooks'a. To obecne moim zdaniem psuje wizerunek i klimat.

#103 JakaJaKama

JakaJaKama
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 sierpień 2010 - 21:15

Tak, z magazynu klubu była ta rama. Sama rama, bo osprzęt był dopasowywany na własną rękę ;-) Jestem pewna, że jest to oryginalne malowanie, gdyż jest on już dobrze poobdzierany i nigdzie pod spodem nie ma innego lakieru. Widziałam zresztą Huragana z identyczną grafiką na drugim końcu Polski, więc wątpię, żeby był to zbieg okoliczności. A czy ten cały Wicher to nie był po prostu torowy typ Jaguara i Huragana, tak jak w tym artykule co wcześniej zamieściłam jest napisane? Wydaje mi się, że właśnie Wicher, czyli Jaguar torowy mógł mieć nieco mniejsze napisy ;-) ale z pewnością.. to jest Jaguar i to nawet w tej lepszej wersji :-P :mrgreen:

#104 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 06 sierpień 2010 - 21:21

Widziałam zresztą Huragana z identyczną grafiką na drugim końcu Polski, więc wątpię, żeby był to zbieg okoliczności.

Chodzi o te haki w ramie. W żadnym Jaguarze nie widziałem jeszcze poziomych i otwartych od tyłu. One były rezerwowane tylko dla Wichra, widocznie jednak czasem ta reguła nie działa.

A czy ten cały Wicher to nie był po prostu torowy typ Jaguara i Huragana, tak jak w tym artykule co wcześniej zamieściłam jest napisane?

Wygląda na to, że tylko Jaguara. Myślę, ze poza hakami niczym się oba nie różniły, gdyż należy pamiętać, że to były ciężkie czasy i na zmiany geometrii w ZZR nie było za bardzo miejsca.
Artykuł nie jest wartościowy jeśli chodzi o szosówki ZZR i Rometu. Banialuków multum.

#105 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądTM//ŁDZ

Napisano 07 sierpień 2010 - 06:30

JakaJaKama - bardzo fajny Jaguar, h/k dobrze radzi, zeby wstawic siodlo brooks'a... sa drogawe, ale pieknie stroja z takimi okazami, jak Twoj... albo jakies inne, mniej rzucajace sie kolorem w oko :) mysle, ze jakies biale by fajnie spasowalo+biala owijka :-P dobra juz sie nie wtracam ;)

p.s. h/k - czytałem ten artykul tez, ale nie znam sie za dobrze- jakie zrodla bys polecal na temat historii tych rowerow?

pozdrawiam

#106 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 07 sierpień 2010 - 07:04

Mylicie się towarzyszu h/k. Wicher miał inną geometrię od Jaguara. Przede wszystkim inny był widelec ale teś inny kąt podsiodłowej i długość tyłu. Wicher był torową wersją Jaga, ale zmienioną. W grę wszakże wchodziła sława państwa komunistycznego, sprzęt musiał być na poziomie.

#107 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 07 sierpień 2010 - 07:59

Daki - więc dzięki za sprostowanie. Inna geometria zupełnie nie upoważnia do nazywania go wersją Jaguara, wychodzi na to, że tylko stery, kierownica, mostek, obręcze, szprychy i jedna piasta są dla obu bicykli wspólne (to już wczesny Sport miał więcej szpejów z późnego Jaguara). Traktuję to jako kolejny błąd artykułu.

sprzęt musiał być na poziomie.

Czasem niezły, czasem kiepski. Zależy kiedy go robili i komu.
selfu, dobrych źródeł takich informacji brakuje, o czym była mowa w innym temacie o Jaguarach. Pozostaje nam tylko szukać po różnych miejscach, samemu dedukować. Ale zauważam, iż im bardziej zagłębiam się w ten temat, tym więcej widzę wyjątków odbiegających od jakichś zasad. Miałem założyć WWW, ale stwierdziłem, że ciężko pisać coś czego na 100% nie jest się pewnym.
Brooks'a z epoki tanio można kupić. Rodzimego jeszcze taniej. :-> A jazda ponoć zupełnie inna niż nawet na żelowym ustrojstwie.

#108 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądTM//ŁDZ

Napisano 07 sierpień 2010 - 09:47

Jestem posiadaczem Brooks'a B66, jeździłem na nim wcześniej na rowerze trekkingowo/miejskim - naprawdę mega wygodne, dopasowuje się samo..., ale ten model chyba średnio pasuje do szosy.

edit.: czy to przypadkiem nie jest jakaś rama Jaguara? >> http://allegro.pl/it...ko_12_5_kg.html

#109 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 07 sierpień 2010 - 10:10

Bawię się w kolarstwo jakieś 40 lat , w Romecie (Bydgoszcz) bywałem dość często . Czasem było tak , że robili nawet pojedyńcze egzemplarze , a nie tylko krótkie serie , to i taki mógł się trafić.
Brooks Swallow - następnego już nie mam , to nie pomogę , ale zostały jeszcze klamki shimano 600 takie 20-30 letnie i jeszcze jakieś drobiazgi . Może komuś podpasuje. Jak zwykle za friko.

#110 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądTM//ŁDZ

Napisano 07 sierpień 2010 - 10:14

Na prawdę za friko? Ja byłbym chętny... Może chociaż za przesyłkę bym pokrył...

Brooks Swallow swoją drogą siodło mistrz! Do tego torowego >>
Dołączona grafika

#111 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 07 sierpień 2010 - 13:26

Brooks B66 pasuje do szosówki turystycznej w sam raz. Ale do rasowej to jakieś nieporozumienie. Swallow, Professional Team, B17, Swift - to są typowo sportowe siodła od Brooks'a, ponoć brak resorowania wcale nie umniejsza im wygody w znacznym stopniu.

edit.: czy to przypadkiem nie jest jakaś rama Jaguara? >> http://allegro.pl/it...ko_12_5_kg.html

To nie Jaguar, bez przesady. Nie każda rama ze ściętymi rurkami przy siodle i mufami to ZZR czy dobry Romet...
Ja mam Brooks Team Professional chyba, a od kogo? Tego już nie napiszę z wiadomych względów, wypada tu dodać, że bardzo tej osobie dziękuję i wiszę ogromną przysługę. Leży na razie zapakowane i czeka na Jaguara. ;-) Bo do Peugeot'a pomimo pokusy szkoda go zakładać i datą kompletnie nie pasuje.

#112 JakaJaKama

JakaJaKama
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądLublin

Napisano 07 sierpień 2010 - 15:07

Ojej.. mam siodełko Brooks'a skórzane.. było w komplecie z rowerem :-P Nie można było tego nawet odkrtęcić - śróby jakieś nietypowe angielskie :-P Ale szczerze mówiąc, to do mojego damskiego tyłka zupełnie nie pasowało :lol: :lol:

#113 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądTM//ŁDZ

Napisano 07 sierpień 2010 - 18:45

a jakie to siodło, że tak nieśmiale spytam? :)

#114 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 sierpień 2010 - 19:01

...śróby....




#115 JakaJaKama

JakaJaKama
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądLublin

Napisano 07 sierpień 2010 - 19:10

Z ortografii dwója :-P :lol: A siodełko dokładnie nie wiem jaki model, gdyż zostało u koleżanki w garażu. Jak tylko będę miała z powrotem to napiszę ;-) W każdym razie ciemnobrązowe, skórzane ;-)

#116 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 postów
  • SkądW-wa

Napisano 07 sierpień 2010 - 21:15

Dopiszę tylko tyle: chociaż Jaguar brzmi lepiej niż Wicher to ta konfiguracja czyli Wicher w "skurze Jagóara" ;) jest bardzo szczęśliwa. Różnica w prowadzeniu tych rowerów jest kolosalna, dla mnie z przewagą dla torowego Wichra. Wiele km treningów zrobiłem właśnie na wierconym Wichrze. Jaguar - prawdziwy - prowadzi się ... dostojnie, komfortowo, ale to krążownik szos. Uważaj tylko na czubek buta, być może damska stópka (mój rozmiar to w shimano-46) nie haczy o koło, ale jest taka możliwość, dla mnie po latach na ostrym ten problem praktycznie nie istnieje, ale polecam ostrożność przy prędkościach 5- 10 km i lawirowaniu między autami.

#117 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 08 sierpień 2010 - 01:28

JakaJaKama, pewnie Team Professional. Pozornie jest to niewygodny diabeł, ale wystarczy trochę na nim pojeździć, by się ułożyło to powinno być dobrze. ;-) tylko trzeba dbać o niemal zupełny brak wilgoci i dobry naciąg skóry. Chyba, że chodzi o nieco inne względy komfortowe. Cóż, jest B17 z wcięciem, ale czy używane dostaniesz...
Śruby jarzma pewnie standardu "części cala". W byle warsztacie, gdzie robią auta amerykańskie takie klucze zazwyczaj mają na miejscu.
tr, to mogłoby tłumaczyć dlaczego ktoś "zjaguaryzował" Wichra. Krążownik nie jest zrywny, a ktoś wymagał narowistej szosy.

#118 dawid_a3

dawid_a3
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Skądpoznań

Napisano 08 sierpień 2010 - 15:58

witam wszystkich serdecznie. jestem szczęśliwym posiadaczem zzr jaguar. brakują mi jeszcze tylko opony co nie jest problemem. większy problem to naklejki, które będą mibrakowały do kompletnego oryginału. moje pytanie gdzie można takie zdobyć?

#119 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądTM//ŁDZ

Napisano 08 sierpień 2010 - 17:29

dawid_a3 - oryginalnie napisy "Jaguar" były malowane od szablonu, o ile się nie mylę, patrząc na zdjęcia innych posiadaczy - niedługo kończę opracowywać ten napis dla siebie na krzywych, więc będzie się nadawał do wycięcia na ploterze pod szablon czy do czegokolwiek.. Wiadomo, że to nie będzie full oryginał, ale będzie 8-) Wstawię pliki w tym temacie- jak ktoś będzie chciał, to niech bierze.

#120 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 08 sierpień 2010 - 22:06

Wszystkie prawdziwe rowery szosowe ZZR i Rometu poza Sportem i Special'em (nie mylić z Jaguarem Special) miały napisy wykonane lakierem przez szablon.



Dodaj odpowiedź