ZZR Jaguar
Started By
Elementary
, 24 Aug 2009 14:28
877 replies to this topic
#122
Posted 10 August 2010 - 10:20
Dobra- JakaJaKama podała mi rozmiary napisów ze swojej ramy, sam napis również był układany na zdjęciach od Niej.. Mam nadzieje, że nie będziecie zawiedzeni 8-) plik z napisami do ściągnięcia tu>> http://rapidshare.co...ls_by_selfu.zip
Może być zassany tylko 10 razy, później pisać na priv, jakby ktoś potrzebował. Pliki w paczce to PNG wysokiej rozdzielczości i PDF no i wizualka w JPG... Żeby wyciąć na ploterze szablon to polecam z tego drugiego pliku- firma poligraficzna powinna spokojnie takowy otworzyć, napisy układane były na formacie A4, także proporcje są zachowane w stosunku do orginału- mam nadzieję :roll:
A wygląda to tak:
Pozdrawiam.
Może być zassany tylko 10 razy, później pisać na priv, jakby ktoś potrzebował. Pliki w paczce to PNG wysokiej rozdzielczości i PDF no i wizualka w JPG... Żeby wyciąć na ploterze szablon to polecam z tego drugiego pliku- firma poligraficzna powinna spokojnie takowy otworzyć, napisy układane były na formacie A4, także proporcje są zachowane w stosunku do orginału- mam nadzieję :roll:
A wygląda to tak:
Pozdrawiam.
#126
Posted 10 August 2010 - 12:13
Jak masz dobre zdjęcia i rozmiar m/w jaki miały napisy w orginale, to mogę pomóc ;-)
*edit* z tego co znalazłem do tej pory to inny krój pisma Wichry miały >> http://lodzcyclechic...rowery-w-lodzi/
Tam jest takie zdjęcie z napisem (niestety poruszone :roll: )
*edit* z tego co znalazłem do tej pory to inny krój pisma Wichry miały >> http://lodzcyclechic...rowery-w-lodzi/
Tam jest takie zdjęcie z napisem (niestety poruszone :roll: )
#130
Posted 25 August 2010 - 20:28
Chyba tego nie dawałem. Inny nieco styl napisu do Jaguara - bardzo dobry do zrobienia szablonu. Dziś właśnie posłużył mi jako wzór, który nacinałem na cienkiej blasze aluminiowej nożykiem do tapet. :-) Napisy próbne sprayem wyszły ładne, ale trochę mocniej rozmyte niż oryginał - kwestia wygięcia szablonu.
Tylko trzeba w programie graficznym ustawić odpowiednią wysokość obrazka - ja mam 25mm (powinien wtedy automatycznie ustalić szerokość) i jest rozmiar oryginalny.
Tylko trzeba w programie graficznym ustawić odpowiednią wysokość obrazka - ja mam 25mm (powinien wtedy automatycznie ustalić szerokość) i jest rozmiar oryginalny.
#132
Posted 20 September 2010 - 15:36
Super! Teraz mi się podoba. No i to Jaguar Special. Widzę po haku na przerzutkę, wcześniej nie zwróciłem na niego uwagi. Dobrze były wykonane. Nie myślisz nad zamontowaniem oryginalnych szpejów do niego?
A u mnie napisy wyszły eleganckie, ale minimalnie krzywo - mimo tego jestem mega zadowolony:
Folia jest fajna, ale... jednorazowa. Za to szablon schowałem na przyszłość, być może się jeszcze przyda.
A u mnie napisy wyszły eleganckie, ale minimalnie krzywo - mimo tego jestem mega zadowolony:
Folia jest fajna, ale... jednorazowa. Za to szablon schowałem na przyszłość, być może się jeszcze przyda.
#135
Posted 23 September 2010 - 22:13
Jeszcze jedno zdjęcie moim zdaniem ciekawego Jaguara:
To Special, tylko gdzie Reynolds...?
A może radosna twórczość polskich malarzy i mechaników?
Podobnie jak i ten (wcześniej o nim pisałem)
http://www.elektroda...30.html#6774710
Gość pisał, że piasty ma Campagnolo i polskie hamulce ze środkowym naciągiem linki - cantilever a'la Mafac. Nie dowiedziałem się nic o reszcie osprzętu, miało być też parę nowych zdjęć.
Naprawdę dziwna sprawa...
Wie ktoś może, jaki był zazwyczaj osprzęt montowany do ram Jaguara bez przelotki na przednią przerzutkę i z tabliczką na główce ramy? Mam taką ramę na razie z przerzutkami Favorit Special i Romet i zastanawiam się, czy nie zmienić osprzęt na coś jeszcze lepiej pasującego.
To Special, tylko gdzie Reynolds...?
A może radosna twórczość polskich malarzy i mechaników?
Podobnie jak i ten (wcześniej o nim pisałem)
http://www.elektroda...30.html#6774710
Gość pisał, że piasty ma Campagnolo i polskie hamulce ze środkowym naciągiem linki - cantilever a'la Mafac. Nie dowiedziałem się nic o reszcie osprzętu, miało być też parę nowych zdjęć.
Naprawdę dziwna sprawa...
Wie ktoś może, jaki był zazwyczaj osprzęt montowany do ram Jaguara bez przelotki na przednią przerzutkę i z tabliczką na główce ramy? Mam taką ramę na razie z przerzutkami Favorit Special i Romet i zastanawiam się, czy nie zmienić osprzęt na coś jeszcze lepiej pasującego.
#136
Posted 24 September 2010 - 12:46
ja i tak nie mialem wlasciwie nic oryginalnego takze z gory postanowilem, ze odnowie tylko rame na nazwijmy to "oryginal"...ale nigdy nie wiadomo, moze jeszcze mi sie kiedys zachce z tego robic firmowke...tymczasem ostre kolo poszlo do zaplatania, a ja malowalem napisy:
Widac tam niedomalowane mufy, ale to dlatego, ze zdrapuje i poprawiam niektore kawalki
Pozdrawiam
Widac tam niedomalowane mufy, ale to dlatego, ze zdrapuje i poprawiam niektore kawalki
Pozdrawiam
- pwc likes this
#137 Gosc_Igor Kędzierski_*
Posted 06 October 2010 - 17:45
witajcie, jestem nowy na forum i nowy w temacie starych szos, obecnie odnawiam rekreacyjnie starą ramę, zzr jaguara, jak mniemam, choć być może jest to Huragan?
Tak czy owak, prześledziłem wątek i widzę, że znacie się na rzeczy. Mam następujący problem. Po uporaniu się z klinami i zdjęciu pedał stanąłem przed wyzwaniem suportu. Od strony prawej korby jest taka zębata nakrętka, płaska, nacinana jakby w słoneczko, jutro spróbuję ją sfototgrafować, więc na razie tylko taki opis. Czy wiecie jakim narzędziem/sposobem odkręcić to słoneczko? Chodzi mi o tę czołową zębatą nakretkę. Będę bardzo bardzo wdzięczny za radę!
Tak czy owak, prześledziłem wątek i widzę, że znacie się na rzeczy. Mam następujący problem. Po uporaniu się z klinami i zdjęciu pedał stanąłem przed wyzwaniem suportu. Od strony prawej korby jest taka zębata nakrętka, płaska, nacinana jakby w słoneczko, jutro spróbuję ją sfototgrafować, więc na razie tylko taki opis. Czy wiecie jakim narzędziem/sposobem odkręcić to słoneczko? Chodzi mi o tę czołową zębatą nakretkę. Będę bardzo bardzo wdzięczny za radę!
#138
Posted 06 October 2010 - 20:47
Chcesz wykręcić prawą miskę suportu?
Lewa jest już wykręcona, oś suportu i wianki wyjęte.
Zalewaj wd 40 albo naftą ciutkę bo stal lubi być rdzą i stuletnim smarem pokryta.
Potem za pomocą klucza rowerowego romet spróbuj przyjąć przyłożenie za jeden z ząbków. poproś kogoś żeby stabilnie trzymał wtedy ramę. Jeżeli klucz swoim zębem pasuje do miski zacznij pukać młotkiem w klucz. Po nabraniu wprawy i ostukaniu jak pokniesz mocniej - jest szansa że coś drgnie. Pamiętaj że gwint jest anty czyli pukasz odkręcając zgodnie ze wskazówkami zegara. Jeżeli mówimy o misce od strony KORBY z blatem!!! bo lewa strona odkręca się normalnie...
W serwisie rowerowym z tradycjami powinien być specjalny klucz. Taka miska może wymagać porządnego imadła i dobrego klucza z przedłużką.... Bardzo pomaga też wkraplanie nafty przez tydzień po kilka kropel, i kilka puknięć dziennie... Jak to ze starymiu śrubami gdy się nie śpieszy to czasem puszczą, jak się zaprzeć - to się ukręcają...
Lewa jest już wykręcona, oś suportu i wianki wyjęte.
Zalewaj wd 40 albo naftą ciutkę bo stal lubi być rdzą i stuletnim smarem pokryta.
Potem za pomocą klucza rowerowego romet spróbuj przyjąć przyłożenie za jeden z ząbków. poproś kogoś żeby stabilnie trzymał wtedy ramę. Jeżeli klucz swoim zębem pasuje do miski zacznij pukać młotkiem w klucz. Po nabraniu wprawy i ostukaniu jak pokniesz mocniej - jest szansa że coś drgnie. Pamiętaj że gwint jest anty czyli pukasz odkręcając zgodnie ze wskazówkami zegara. Jeżeli mówimy o misce od strony KORBY z blatem!!! bo lewa strona odkręca się normalnie...
W serwisie rowerowym z tradycjami powinien być specjalny klucz. Taka miska może wymagać porządnego imadła i dobrego klucza z przedłużką.... Bardzo pomaga też wkraplanie nafty przez tydzień po kilka kropel, i kilka puknięć dziennie... Jak to ze starymiu śrubami gdy się nie śpieszy to czasem puszczą, jak się zaprzeć - to się ukręcają...
#139 Gosc_Igor Kędzierski_*
Posted 07 October 2010 - 13:01
Marku,
dzięki za wskazówki! Pokręciłem i napisałem, że chodzi mi o prawą miską suportu, ale chodziło o lewą. Tak czy owak, dzięki Twoim radom wykręciłem już prawą, poszło gładko, dobrze że napisałeś, że kręci się zgodnie z ruchem wskazówek, nie wiedziałem Teraz została mi do zdjęcia lewa z wiankiem itd., wiem już, że tu kierunek jest przeciwny do ruchu wskazówek zegara, ale czy klucz ten sam? Sprawdzałem i ten rometowski się ślizga, ząb nie pasuje do nacięcia. Na zdjęciach mam tę nakrętkę (i całą ramę przy okazji):
http://b.imagehost.o...w/0512/DSCN9884
http://b.imagehost.o...w/0680/DSCN9885
http://b.imagehost.o...w/0260/DSCN9886
http://b.imagehost.o...w/0058/DSCN9887
a tak na marginesie - to jaguar czy huragan? da się jakoś sprawdzić??
dzięki za wskazówki! Pokręciłem i napisałem, że chodzi mi o prawą miską suportu, ale chodziło o lewą. Tak czy owak, dzięki Twoim radom wykręciłem już prawą, poszło gładko, dobrze że napisałeś, że kręci się zgodnie z ruchem wskazówek, nie wiedziałem Teraz została mi do zdjęcia lewa z wiankiem itd., wiem już, że tu kierunek jest przeciwny do ruchu wskazówek zegara, ale czy klucz ten sam? Sprawdzałem i ten rometowski się ślizga, ząb nie pasuje do nacięcia. Na zdjęciach mam tę nakrętkę (i całą ramę przy okazji):
http://b.imagehost.o...w/0512/DSCN9884
http://b.imagehost.o...w/0680/DSCN9885
http://b.imagehost.o...w/0260/DSCN9886
http://b.imagehost.o...w/0058/DSCN9887
a tak na marginesie - to jaguar czy huragan? da się jakoś sprawdzić??
#140
Posted 07 October 2010 - 16:25
Trochę opis tej gwiazdki po prawej stronie mi się kleił...
Gwiazdka jest kontrą dla lewej miski. Są do nich klucze specjalne, ale ten który znam był rękodziełem. Po kilku dniach nafty może da się odkręcić, uchwyt może być lepszy jeżeli złapie się solidną żabą. Gorzej będzie z właściwą miską bo jak widać ma tylko dołki retencyjne i do tego klucza to nigdy nie widziałem, w najgorszym razie trzeba będzie ją zharatać tak by dało się ją chwycić płaskim kluczem...
Jeżeli gwiazdka przetrwa - to stosuję ją do kontrowania chałupniczo ostrego koła. Inni stosują do tego dodatkowo distal klejąc, ale to utrudnia dokręcanie nogami zębatki i dociąganie "kontry" co robię kilka razy, po pierwszych jadach... Jednak takie OK jeździ tylko kiedy jest zabezpieczone hamulcem... Bo prawdziwa kontra musi być przeciwbieżna, i wymaga specjalnej piasty.
Rama to może być Huragan bo nie widzę przelotki dla przedniej przerzutki, w tych wersjach -Huraganach była taka starodawna z wajchą ręczną.
Gwiazdka jest kontrą dla lewej miski. Są do nich klucze specjalne, ale ten który znam był rękodziełem. Po kilku dniach nafty może da się odkręcić, uchwyt może być lepszy jeżeli złapie się solidną żabą. Gorzej będzie z właściwą miską bo jak widać ma tylko dołki retencyjne i do tego klucza to nigdy nie widziałem, w najgorszym razie trzeba będzie ją zharatać tak by dało się ją chwycić płaskim kluczem...
Jeżeli gwiazdka przetrwa - to stosuję ją do kontrowania chałupniczo ostrego koła. Inni stosują do tego dodatkowo distal klejąc, ale to utrudnia dokręcanie nogami zębatki i dociąganie "kontry" co robię kilka razy, po pierwszych jadach... Jednak takie OK jeździ tylko kiedy jest zabezpieczone hamulcem... Bo prawdziwa kontra musi być przeciwbieżna, i wymaga specjalnej piasty.
Rama to może być Huragan bo nie widzę przelotki dla przedniej przerzutki, w tych wersjach -Huraganach była taka starodawna z wajchą ręczną.