Jump to content


Photo

ZZR Jaguar


877 replies to this topic

#121 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • SkądTM//ŁDZ

Posted 09 August 2010 - 08:08

Czyli tak jak myślałem 8-) Czy mógłby ktoś z łaski swojej zmierzyć wysokości i szerokości (najbardziej odległe punkty w pionie i w poziomie) napisów (mniejszego i większego) na swojej ramie? Byłbym wdzięczny :-)

#122 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • SkądTM//ŁDZ

Posted 10 August 2010 - 10:20

Dobra- JakaJaKama podała mi rozmiary napisów ze swojej ramy, sam napis również był układany na zdjęciach od Niej.. Mam nadzieje, że nie będziecie zawiedzeni 8-) plik z napisami do ściągnięcia tu>> http://rapidshare.co...ls_by_selfu.zip
Może być zassany tylko 10 razy, później pisać na priv, jakby ktoś potrzebował. Pliki w paczce to PNG wysokiej rozdzielczości i PDF no i wizualka w JPG... Żeby wyciąć na ploterze szablon to polecam z tego drugiego pliku- firma poligraficzna powinna spokojnie takowy otworzyć, napisy układane były na formacie A4, także proporcje są zachowane w stosunku do orginału- mam nadzieję :roll:
A wygląda to tak:
Dołączona grafika
Pozdrawiam.

#123 JakaJaKama

JakaJaKama
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądLublin

Posted 10 August 2010 - 10:28

Napisy są super :!: Jakość wykonania pierwsza klasa :!: Myślę, że społeczeństwo może być Ci dozgonnie wdzięczne. I następne pokolenia także

#124 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • SkądTM//ŁDZ

Posted 10 August 2010 - 10:34

:-) dzięki Ci - w kwestii sprostowania dodam jeszcze tylko, że widoczne ostre kąty przy wycinaniu ulegną lekkiemu zaokrągleniu, dlatego nie zaokrąglałem ich w programie

Pozdrawiam

#125 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 10 August 2010 - 11:33

selfu, a byłbyś w stanie zrobić takie napisiki ale dla mojego Wichra? ;)

#126 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • SkądTM//ŁDZ

Posted 10 August 2010 - 12:13

Jak masz dobre zdjęcia i rozmiar m/w jaki miały napisy w orginale, to mogę pomóc ;-)

*edit* z tego co znalazłem do tej pory to inny krój pisma Wichry miały >> http://lodzcyclechic...rowery-w-lodzi/

Tam jest takie zdjęcie z napisem (niestety poruszone :roll: )

#127 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 10 August 2010 - 16:35

Chodzi o ZZR/Romet Wicher, a nie jakiegoś staruszka z przedwojnia.
Niestety, Wichra nigdy w oryginalnej szacie nie widziałem, ale mogę gdybać, że czcionka i ogólny styl pisma miały jak Jaguar.

#128 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • SkądTM//ŁDZ

Posted 10 August 2010 - 17:58

Też tak zacząłem gdybać, bo Huragany też miały taką czcionkę bodajże.. Jak się nie zdobędzie nigdzie zdjęcia, na którym jakkolwiek widać napis (chociaż same kształty) to trza by było pomagikować..

#129 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 posts
  • SkądW-wa

Posted 10 August 2010 - 20:13

Mam napis Wicher, ale stoi daleko ode mnie, jak będę miał okazję to mogę go podać w szczegółach, ale na razie nie jeżdżę na tor...

#130 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 25 August 2010 - 20:28

Chyba tego nie dawałem. Inny nieco styl napisu do Jaguara - bardzo dobry do zrobienia szablonu. Dziś właśnie posłużył mi jako wzór, który nacinałem na cienkiej blasze aluminiowej nożykiem do tapet. :-) Napisy próbne sprayem wyszły ładne, ale trochę mocniej rozmyte niż oryginał - kwestia wygięcia szablonu.
Dołączona grafika
Tylko trzeba w programie graficznym ustawić odpowiednią wysokość obrazka - ja mam 25mm (powinien wtedy automatycznie ustalić szerokość) i jest rozmiar oryginalny.

#131 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • SkądTM//ŁDZ

Posted 20 September 2010 - 10:27

h/k - trzeba bylo na folii oracal wycinac, by sie ladnie przykleilo do ramy i napis bylby mniej rozmyty

u mnie przed malowaniem napisu, bo nie chce mi sie jeszcze tego wycinac :) ale moze dzis juz zrobie szablony...trzymajcie kciuki

ps. co sadzicie?:
Dołączona grafika

#132 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 20 September 2010 - 15:36

Super! Teraz mi się podoba. No i to Jaguar Special. Widzę po haku na przerzutkę, wcześniej nie zwróciłem na niego uwagi. Dobrze były wykonane. Nie myślisz nad zamontowaniem oryginalnych szpejów do niego?
A u mnie napisy wyszły eleganckie, ale minimalnie krzywo - mimo tego jestem mega zadowolony:
Dołączona grafika
Folia jest fajna, ale... jednorazowa. Za to szablon schowałem na przyszłość, być może się jeszcze przyda.

#133 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • SkądTM//ŁDZ

Posted 23 September 2010 - 05:37

nie mam wlasnie oryginalnych gratow, a i tak nie wiem, czy chcialbym oryginala...- zamowilem ten czarny widelec, co polecales i tym samym wpadlem na pomysl, zeby zrobic z niego ostre...

#134 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 23 September 2010 - 18:54

Jak uważasz. Mi osobiście szkoda na przeróbkę tak poczciwej maszyny jak Jaguar i to w dodatku Special. Swojego starałem się mieć w oryginale, jednak przez jeden szczegół cały osprzęt rocznikowo zupełnie nie pasuje do mojej ramy.

#135 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 23 September 2010 - 22:13

Jeszcze jedno zdjęcie moim zdaniem ciekawego Jaguara:
Dołączona grafika
To Special, tylko gdzie Reynolds...?
A może radosna twórczość polskich malarzy i mechaników?

Podobnie jak i ten (wcześniej o nim pisałem)
http://www.elektroda...30.html#6774710
Gość pisał, że piasty ma Campagnolo i polskie hamulce ze środkowym naciągiem linki - cantilever a'la Mafac. Nie dowiedziałem się nic o reszcie osprzętu, miało być też parę nowych zdjęć.
Naprawdę dziwna sprawa...

Wie ktoś może, jaki był zazwyczaj osprzęt montowany do ram Jaguara bez przelotki na przednią przerzutkę i z tabliczką na główce ramy? Mam taką ramę na razie z przerzutkami Favorit Special i Romet i zastanawiam się, czy nie zmienić osprzęt na coś jeszcze lepiej pasującego.

#136 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • SkądTM//ŁDZ

Posted 24 September 2010 - 12:46

ja i tak nie mialem wlasciwie nic oryginalnego takze z gory postanowilem, ze odnowie tylko rame na nazwijmy to "oryginal"...ale nigdy nie wiadomo, moze jeszcze mi sie kiedys zachce z tego robic firmowke...tymczasem ostre kolo poszlo do zaplatania, a ja malowalem napisy:

Dołączona grafika

Widac tam niedomalowane mufy, ale to dlatego, ze zdrapuje i poprawiam niektore kawalki
Pozdrawiam
  • pwc likes this

#137 Gosc_Igor Kędzierski_*

Gosc_Igor Kędzierski_*
  • Gość

Posted 06 October 2010 - 17:45

witajcie, jestem nowy na forum i nowy w temacie starych szos, obecnie odnawiam rekreacyjnie starą ramę, zzr jaguara, jak mniemam, choć być może jest to Huragan?
Tak czy owak, prześledziłem wątek i widzę, że znacie się na rzeczy. Mam następujący problem. Po uporaniu się z klinami i zdjęciu pedał stanąłem przed wyzwaniem suportu. Od strony prawej korby jest taka zębata nakrętka, płaska, nacinana jakby w słoneczko, jutro spróbuję ją sfototgrafować, więc na razie tylko taki opis. Czy wiecie jakim narzędziem/sposobem odkręcić to słoneczko? Chodzi mi o tę czołową zębatą nakretkę. Będę bardzo bardzo wdzięczny za radę!

#138 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 posts
  • SkądW-wa

Posted 06 October 2010 - 20:47

Chcesz wykręcić prawą miskę suportu?
Lewa jest już wykręcona, oś suportu i wianki wyjęte.

Zalewaj wd 40 albo naftą ciutkę bo stal lubi być rdzą i stuletnim smarem pokryta.

Potem za pomocą klucza rowerowego romet spróbuj przyjąć przyłożenie za jeden z ząbków. poproś kogoś żeby stabilnie trzymał wtedy ramę. Jeżeli klucz swoim zębem pasuje do miski zacznij pukać młotkiem w klucz. Po nabraniu wprawy i ostukaniu jak pokniesz mocniej - jest szansa że coś drgnie. Pamiętaj że gwint jest anty czyli pukasz odkręcając zgodnie ze wskazówkami zegara. Jeżeli mówimy o misce od strony KORBY z blatem!!! bo lewa strona odkręca się normalnie...

W serwisie rowerowym z tradycjami powinien być specjalny klucz. Taka miska może wymagać porządnego imadła i dobrego klucza z przedłużką.... Bardzo pomaga też wkraplanie nafty przez tydzień po kilka kropel, i kilka puknięć dziennie... Jak to ze starymiu śrubami gdy się nie śpieszy to czasem puszczą, jak się zaprzeć - to się ukręcają...

#139 Gosc_Igor Kędzierski_*

Gosc_Igor Kędzierski_*
  • Gość

Posted 07 October 2010 - 13:01

Marku,

dzięki za wskazówki! Pokręciłem i napisałem, że chodzi mi o prawą miską suportu, ale chodziło o lewą. Tak czy owak, dzięki Twoim radom wykręciłem już prawą, poszło gładko, dobrze że napisałeś, że kręci się zgodnie z ruchem wskazówek, nie wiedziałem ;) Teraz została mi do zdjęcia lewa z wiankiem itd., wiem już, że tu kierunek jest przeciwny do ruchu wskazówek zegara, ale czy klucz ten sam? Sprawdzałem i ten rometowski się ślizga, ząb nie pasuje do nacięcia. Na zdjęciach mam tę nakrętkę (i całą ramę przy okazji):
http://b.imagehost.o...w/0512/DSCN9884
http://b.imagehost.o...w/0680/DSCN9885
http://b.imagehost.o...w/0260/DSCN9886
http://b.imagehost.o...w/0058/DSCN9887

a tak na marginesie - to jaguar czy huragan? da się jakoś sprawdzić??

#140 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 posts
  • SkądW-wa

Posted 07 October 2010 - 16:25

Trochę opis tej gwiazdki po prawej stronie mi się kleił... :)

Gwiazdka jest kontrą dla lewej miski. Są do nich klucze specjalne, ale ten który znam był rękodziełem. Po kilku dniach nafty może da się odkręcić, uchwyt może być lepszy jeżeli złapie się solidną żabą. Gorzej będzie z właściwą miską bo jak widać ma tylko dołki retencyjne i do tego klucza to nigdy nie widziałem, w najgorszym razie trzeba będzie ją zharatać tak by dało się ją chwycić płaskim kluczem...

Jeżeli gwiazdka przetrwa - to stosuję ją do kontrowania chałupniczo ostrego koła. Inni stosują do tego dodatkowo distal klejąc, ale to utrudnia dokręcanie nogami zębatki i dociąganie "kontry" co robię kilka razy, po pierwszych jadach... Jednak takie OK jeździ tylko kiedy jest zabezpieczone hamulcem... Bo prawdziwa kontra musi być przeciwbieżna, i wymaga specjalnej piasty.

Rama to może być Huragan bo nie widzę przelotki dla przedniej przerzutki, w tych wersjach -Huraganach była taka starodawna z wajchą ręczną.



Reply to this topic