Skocz do zawartości


ciśnienie w oponach


67 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 08 lipiec 2007 - 19:28

Hey. mam takie pytanko odnosnie cisnienia w oponkach. jezdze na zestawie koła bontrager select+ detki panaceracer+ oponki maxxis detonator kevlar 23. problem polega na tym ze jak jednego dnia nadymam je na 7-8 atmosfer to juz po 1-2 dniach mam okolo 5 atmosfer;/ czy to normalne ze tak cisnienie spada? z góry dzieki za pomoc;]

#2 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 08 lipiec 2007 - 19:33

Cytat

Hey. mam takie pytanko odnosnie cisnienia w oponkach. jezdze na zestawie koła bontrager select+ detki panaceracer+ oponki maxxis detonator kevlar 23. problem polega na tym ze jak jednego dnia nadymam je na 7-8 atmosfer to juz po 1-2 dniach mam okolo 5 atmosfer;/ czy to normalne ze tak cisnienie spada? z góry dzieki za pomoc;]


witaj..
po 2 dniach az tak bardzo cisnienie spasc nie powinno, a na pewno nie az o 3 atm.
ja dopompowuje raz w tygodniu.

#3 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 08 lipiec 2007 - 19:38

w sumie to nie wiem z czego to wynika, jak jezdzilem na druciakach i porzednich kolach to tez mialem takie jajca:] moze detki z dupy sa, ale sugerowalem sie opinia kumpla ktory mowil ze ich nie musi pomopowac wogole:P

#4 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 11 lipiec 2007 - 14:52

przy tak dużym ciśnieniu nie ma możliwości by powietrze nie uchodziło, ale jak Malik powiedział zbyt szybko Ci uchodzi powietrze, albo zostaje Ci sprawdzenie pod wodą czy dętki nie są nieszczelne, albo zakup nowych dętek. Zanim założysz nowe dętki to sprawdź oponę od wewnątrz czy przypadkiem coś nie jest wbite w oponę.

#5 wist

wist
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Skądzachodniopomorskie

Napisano 11 lipiec 2007 - 17:49

Witam.
polecam po każdej wycieczce spuszczać powietrze, tak duże ciśnienie powoduje rozciąganie opon, robią sie takie "balony".
pozdrawiam Wojtek

#6 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 11 lipiec 2007 - 18:22

Cytat

po każdej wycieczce spuszczać powietrze

Zdaję się, że już chyba kiedyś to omawialiśmy, bo właśnie tutaj na forum dowiedziałem sie, że po kazdym treningu należy obniżać ciśnienie w oponach. . Nawet przypominam sobie, jak jarek pisał, że nie od razu, tylko około pół godziny po jeździe.
Teraz tak czynię ;-)

pozdro horny

#7 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • SkądGliwice

Napisano 12 lipiec 2007 - 11:05

matko to jakie wy macie ciśnienie w tych oponach, że je spuszczacie :-/ ja upuszczam powietrze tylko z kół wyścigowych, gdzie mam w szytkach 12 atmosfer... w treningowych kołach 8 i nic z nimi nie robie, czasem dopompuje (ale na pewno nie przed każdym treningiem).

#8 asterx

asterx
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądMińsk Mazowiecki

Napisano 12 lipiec 2007 - 17:18

No właśnie.
U mnie 8 atm cały czas - lekko dopompuje raz w tygodniu i jakoś nie zauważyłem abym miał "balony" (michelin Pro Race2).
Upuszczam powietrze tylko w przypadku naprawde dłuższych przerw.

#9 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 12 lipiec 2007 - 17:40

Do tej pory użytkowałem kendy kontender i powietrza nie upuszczałem - nie stwierdziłem żadnych skutków ubocznych nie mniej jednak teraz upuszczam (wymieniłem tył na michelin carbon).

#10 Mediana

Mediana
  • Użytkownik
  • 429 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 lipiec 2010 - 20:00

Jakie minimalne ciśnienie w oponach o szerokości 23 przy mojej wadze 87kg, żeby osiągnąć kompromis pomiędzy komfortem a oporami toczenia ?
Wyczytałem gdzieś z jakiejś tabeli w necie, iż przy podanych wyżej parametrach minimalne ciśnienie to praktycznie aż 10 atm (moje opony mogą być pompowane do takich ciśnień), ale czy to nie przesada zważywszy na stan naszych dróg.

Pozdr.

R...

Merida Scultura Disc 6000 - Black  Power :)


#11 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3237 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 lipiec 2010 - 20:07

175-200 lbs
(79.5-91 kg) 118 (8.14) 122 (8.41)
Rider Weight Front psi (bar) Rear psi (bar)

I tu mowa o zalecanym nie minimalnym
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#12 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 06 lipiec 2010 - 20:09

Daje się tyle ile jest na oponie. Jak dasz 10 to continetala co ma 8,5 napisane na boku opony (przynajmniej u mnie) to może ci rosadzić oponę. Ja mam 80kg i jakoś śmigam na 8,5. Prawda jest taka że na pewnym poziomie ciśnienia opory toczenia już nie maleją ale są stałe a dotego bardziej rzuca. Więc po co tak katować koła.
PS. Z tego co wiem kolega miał Vittorie i było na nich 10atm. Poprostu daj tyle ile pisze, pamiętaj co 2-4dni dopompować bo ucieka powietrze. Ja to ostanio olałem i dobiłem w ciągu dwóch dni obydwie opony.

#13 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 06 lipiec 2010 - 20:24

Zmien detki. Ja kiedys tez mialem panaracery i byly fatalne. Powietrze strasznie szybko uchodzilo, trzeba bylo codziennie je pompowac. Teraz jezdze na continentalach i jest o wiele lepiej. Po 3-4 dniach z 10 spadlo do 7,5.

#14 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 06 lipiec 2010 - 20:29

Cytat

Jakie minimalne ciśnienie w oponach o szerokości 23 przy mojej wadze 87kg, żeby osiągnąć kompromis pomiędzy komfortem a oporami toczenia ?
Wyczytałem gdzieś z jakiejś tabeli w necie, iż przy podanych wyżej parametrach minimalne ciśnienie to praktycznie aż 10 atm (moje opony mogą być pompowane do takich ciśnień), ale czy to nie przesada zważywszy na stan naszych dróg.

Pozdr.

R...


Wbij 7 atm i będzie git.

#15 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 06 lipiec 2010 - 22:46

Cytat

Zmien detki. Ja kiedys tez mialem panaracery i byly fatalne. Powietrze strasznie szybko uchodzilo, trzeba bylo codziennie je pompowac. Teraz jezdze na continentalach i jest o wiele lepiej. Po 3-4 dniach z 10 spadlo do 7,5.


Z lateksowych potrafi ulecieć w kilka(nascie?) godzin. Ze standardowych Kenda tube jakie mam tydzień trzyma zalecane ciśnienie 8.5 bar.

Nie jestem za tym aby bić maksymalne ciśnienie jakie jest możliwe. Słyszałem o wypadkach że dętka pękła przy maksymalnie nabitej oponie jak rower stał na słońcu itp.. a za 3 dni ma być 40 st. upału ;)

#16 Gosc_Fan Treka_*

Gosc_Fan Treka_*
  • Gość

Napisano 07 lipiec 2010 - 10:25

40 stopni?? :shock: to chyba o 5 rano pojade aby upal mnie niedorwal

a co do opon to uwazam ze nawet jesli mozna 10 atm to 8 wystarczy spokojnie

#17 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3237 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 lipiec 2010 - 10:29

W gorące dni lub długim hamowaniu ciśnienie w oponie może wzrosnąć o około 25psi około 2bary, czyli lepiej zawsze zostawiać sobie margines bezpieczeństwa.
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#18 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 lipiec 2010 - 11:46

zakladajac ze przy 8 barach opona/szytka ma juz max objetosc to wzrost cisnienia jest proporcjonalny do wzrostu temp w skali Kelvina. czyli jezeli na dworze jest 30 stopni (przy tej temp ompujemy kolo) a opona sie nagrzeje do 50 (nie wiem czy sie tyle czy wiecej nagrzewaja) to cisnienie wzrosnie o ~7% czyli z 8 barów do 8.5 bara. Zeby cisnienie wzroslo z 8bar do 10bar to temp musialaby wzrosnac z 30st C do 105st C, raczej malo prawdopodobne. No chyba ze pozostawimy rower w bezruchu na sloncu to wtedy moze sie to zdarzyc. W gorace, bezwietrzne dni asfalt nagrzewa sie do 50-70 stopni.

#19 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 07 lipiec 2010 - 12:26

A optymalna temperatura pracy opony na asfalcie to 36,6 st C. :mrgreen:

#20 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3237 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 lipiec 2010 - 13:42

yasiu, to są dane firmy Zipp, myślisz że ja to sam liczyłem :?:
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>



Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy