
ciśnienie w oponach
#43
Napisano 09 lipiec 2010 - 21:36
Cytat
Oj, nie przesadzaj. Raz może Ci pacnęła. ;-)h/k ano po to żeby nie męczyć materiału, tak samo robię z linkami od przerzutek zrzucam tak aby były luźne. Jak kiedyś huknie Ci w domu guma to zobaczysz :-> a poza tym tak zostałem nauczony w klubie.
a ileż to czasu zajmuje to dopompowanie?
Nigdy nie spuszczałem powietrza, ale dodam, że dopiero od miesiąca jeżdżę z poprawnym ciśnieniem. :shock: Tak czy siak nie mam zamiaru zmniejszać ciśnienia po jeździe, bo uzasadnienie do robienia tego nie jest przekonujące, no i prawie wcale brany przeze mnie pod uwagę kłopot - co jest odpowiedzią na ostatnie pytanie - dobre pompowanie u mnie jest trochę problematyczne. Pod ręką mam tylko kompresor kolejowy na 3 fazy i nim bez problemu walę do 7 atm, ale to trwa. :mrgreen:
Za to te na stacjach jakieś dziwne są, nie nabijają solidnie i niewygodnie mi się nimi pompowało
#44
Napisano 09 lipiec 2010 - 21:42
Cytat
Cytat
Oj, nie przesadzaj. Raz może Ci pacnęła. ;-)h/k ano po to żeby nie męczyć materiału, tak samo robię z linkami od przerzutek zrzucam tak aby były luźne. Jak kiedyś huknie Ci w domu guma to zobaczysz :-> a poza tym tak zostałem nauczony w klubie.
a ileż to czasu zajmuje to dopompowanie?
nie pacnęła mi ani razu w domu :mrgreen:
#46
Gosc_karmel_*
#47
Napisano 11 lipiec 2010 - 17:56
... i troche wieksze opory toczenia, ew. ryzyko dobicia na dużych dziurach lub torach kolejowych (trzeba uważać). Za racji kiepskiej pompki przeważnie jeździłem kiedyś na 6 atmosferach na 23mm oponie i było elegancko,zero kapci,uważałem na dobicia. Ciśnienie powyżej 9atmosfer w oponie 23mm uważam za kompletną bzdurę, to niewiele daje(zysk toczenia jest miniiiiiiiiimalny), a nadwyrężasz wszystkie inne komponenty w rowerze, łacznie z tym że rower odbija się jak piłka na nierównościach tracąc, nie zyskując prędkości, nie mówiąc o kiepskiej przyczepnosci na zakretach. Ale niektórym to pomaga w szybszej jeździe...albo tak im się tylko wydaje ;-)
#50
Napisano 11 lipiec 2010 - 18:21
#51
Gosc_karmel_*
Napisano 11 lipiec 2010 - 18:50
Na oponie mam oznaczenie od 7 do 10, także już będę wiedział i trzeba pilnować żeby przynajmniej te 7,5 było wbite.
dzieki za pomoc

#53
Napisano 12 lipiec 2010 - 22:32
Jeśli przed każdym wyjazdem kasujemy liczniki, myjemy okulary, napełniamy bidony - to i podpompować można.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#55
Napisano 12 lipiec 2010 - 22:58
A nie pózniej biadolenie o opony złe, bo za wolno jadą , a bo gume złapałem , a bo w ogóle koła nie jechały itd.
Przed każdą jazdą należy skontrolować stan hamulców - klocki i linki czy to w ogóle działa, biegi, , łańcuch czy naoliwony ( powinien być dzień wcześniej ) , ciśnienie w oponach i jazda i wtedy mamy przyjemność, - zachowujcie sie jak po prostu zawodnicy - wtedy będzie mniej niespodzianek.
Jęsli takie odruchy będa od poczatku obcowania z rowerm , zawsze sprzet będzie na chodzie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#56
Napisano 04 listopad 2010 - 14:27
Cytat
Mi ostatnio nanometr w pompce siadł, więc dętki pompuję metodą: tak twarde, że jak usiądę na rower to opony nie uginają się. :-P
Witam w klubie , tez mi wlasnie niedawno padl , pojechalem dzisiaj poszukac czegos zastepczego i trafilem na taki fajny maly elektroniczny

#60
Napisano 04 listopad 2010 - 22:21
Pozdrawiam, Piotr01
Dodaj odpowiedź
