Skocz do zawartości


ciśnienie w oponach


67 odpowiedzi w tym temacie

#41 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 lipiec 2010 - 20:32

Jak ktoś lubi spuszczać (powietrze oczywiście ;-) ) to tylko i wyłącznie jego decyzja. Podzielił się swoim doświadczeniem i chwała mu za to a nie słowa krytyki.

GreQ, - jedziemy w niedzielę z komorowa - dołączysz?

#42 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 lipiec 2010 - 21:23

Cytat

GreQ, - jedziemy w niedzielę z komorowa - dołączysz?



PW poszło ;-)

#43 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 09 lipiec 2010 - 21:36

Cytat

h/k ano po to żeby nie męczyć materiału, tak samo robię z linkami od przerzutek zrzucam tak aby były luźne. Jak kiedyś huknie Ci w domu guma to zobaczysz :-> a poza tym tak zostałem nauczony w klubie.

a ileż to czasu zajmuje to dopompowanie?

Oj, nie przesadzaj. Raz może Ci pacnęła. ;-)
Nigdy nie spuszczałem powietrza, ale dodam, że dopiero od miesiąca jeżdżę z poprawnym ciśnieniem. :shock: Tak czy siak nie mam zamiaru zmniejszać ciśnienia po jeździe, bo uzasadnienie do robienia tego nie jest przekonujące, no i prawie wcale brany przeze mnie pod uwagę kłopot - co jest odpowiedzią na ostatnie pytanie - dobre pompowanie u mnie jest trochę problematyczne. Pod ręką mam tylko kompresor kolejowy na 3 fazy i nim bez problemu walę do 7 atm, ale to trwa. :mrgreen:
Za to te na stacjach jakieś dziwne są, nie nabijają solidnie i niewygodnie mi się nimi pompowało

#44 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 lipiec 2010 - 21:42

Cytat

Cytat

h/k ano po to żeby nie męczyć materiału, tak samo robię z linkami od przerzutek zrzucam tak aby były luźne. Jak kiedyś huknie Ci w domu guma to zobaczysz :-> a poza tym tak zostałem nauczony w klubie.

a ileż to czasu zajmuje to dopompowanie?

Oj, nie przesadzaj. Raz może Ci pacnęła. ;-)


nie pacnęła mi ani razu w domu :mrgreen:

#45 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 lipiec 2010 - 17:10

Ciekawe, a jak potem oplot w oponie pęknie, to się pisze że opona do dupy.


#46 Gosc_karmel_*

Gosc_karmel_*
  • Gość

Napisano 11 lipiec 2010 - 17:20

Witam wszystkich, mam pytanie dotyczące tematu. Co się stanie jeśli np będę gdzieś daleko i okaże się że mam dajmy na to mam 5-6 atm. wbitych? Jak to się będzie przekładało na jazdę i wytrzymałość dętki? Możliwe, że szybciej pęknie? Proszę o odp.

#47 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 11 lipiec 2010 - 17:56

Bedzie sie przekładało na super komfort :-D
... i troche wieksze opory toczenia, ew. ryzyko dobicia na dużych dziurach lub torach kolejowych (trzeba uważać). Za racji kiepskiej pompki przeważnie jeździłem kiedyś na 6 atmosferach na 23mm oponie i było elegancko,zero kapci,uważałem na dobicia. Ciśnienie powyżej 9atmosfer w oponie 23mm uważam za kompletną bzdurę, to niewiele daje(zysk toczenia jest miniiiiiiiiimalny), a nadwyrężasz wszystkie inne komponenty w rowerze, łacznie z tym że rower odbija się jak piłka na nierównościach tracąc, nie zyskując prędkości, nie mówiąc o kiepskiej przyczepnosci na zakretach. Ale niektórym to pomaga w szybszej jeździe...albo tak im się tylko wydaje ;-)

#48 Gosc_karmel_*

Gosc_karmel_*
  • Gość

Napisano 11 lipiec 2010 - 18:07

No właśnie, wyjechałem wczoraj w trasę i przebiłem sobie dętkę na tak zwane "snake bite" czyli była przebita w 2 miejscach blisko siebie.. i zastanawiałem się co mogło być tego powodem. Może własnie za mało powietrza?

#49 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 11 lipiec 2010 - 18:14

Tak właśnie było,mało powietrza grozi dobiciem dętki. Kataj trochę więcej.

#50 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 lipiec 2010 - 18:21

Jeśli, jak to się pr0fesjonalnie 8-) mówi, "złapałeś snejka" (ja tam osobiście nie lubię wszelkich slangowych określeń ;-)), to właśnie dlatego, że było za mało powietrza - ta podwójna dziura bierze się stąd, że przy uderzeniu w przeszkodę krawędzie obręczy przecinają dętkę. Wg mnie 6 bar to trochę za mało (dla moich Schwalbe Stelvio 6 bar podają jako minimum). Jeśli nie chcesz wbijać tych 9, czy nawet 10, to może coś pośredniego? 8? Przejedź się z różnie napompowanymi kołami, zobacz, jakie ciśnienie Ci najbardziej odpowiada.

fs-userbar-blog-white.png


#51 Gosc_karmel_*

Gosc_karmel_*
  • Gość

Napisano 11 lipiec 2010 - 18:50

Jestem początkujący i po prostu nie dopilnowałem ciśnienia. Wbite miałem 2 tygodnie temu 8 bar, jeździło się idealnie, musiało zejść i na pewno to dlatego.

Na oponie mam oznaczenie od 7 do 10, także już będę wiedział i trzeba pilnować żeby przynajmniej te 7,5 było wbite.

dzieki za pomoc :)

#52 wjagus

wjagus
  • Użytkownik
  • 195 postów
  • SkądMysłowice

Napisano 11 lipiec 2010 - 19:02

Pewnie dla tego nigdy nie miałem takiej dziury. Zawsze ładuję 10 - 10,5 bar :D Guma przy uszkodzeniu raczej się rozrywa niż pęka.

#53 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 12 lipiec 2010 - 22:32

Jeśli ktoś myśli, że ciśnienie w oponach o takiej objętości będzie się utrzymywało tygodniami, to może się zdziwić (albo ma grubaśne, albo bdb dętki). Nie rozumiem dlaczego przed KAŻDYM wyjazdem nie skontrolować ciśnienia w ogumieniu. Bo może być tak. że cały sezon nic się nie dzieje, a nagle zaczyna puszczać. Po co dowiadywać się o tym dopiero na trasie. Co za problem podpiąć pompkę i dmuchnąć kilka razy. A żeby się chciało (i musiało) przed wyjazdem pompować, to po przyjeździe dobrze przez dwie sekundy ponaciskać zaworki w dętkach i obniżyć ciśnienie, niech nie wypycha niepotrzebnie opon.
Jeśli przed każdym wyjazdem kasujemy liczniki, myjemy okulary, napełniamy bidony - to i podpompować można.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#54 radek_3131

radek_3131
  • Użytkownik
  • 453 postów
  • SkądPabianice

Napisano 12 lipiec 2010 - 22:56

Mi ostatnio nanometr w pompce siadł, więc dętki pompuję metodą: tak twarde, że jak usiądę na rower to opony nie uginają się. :-P

#55 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 lipiec 2010 - 22:58

Zgadza sie Robo, to powinien być odruch bezwarunkowy jak kibelek z rana.
A nie pózniej biadolenie o opony złe, bo za wolno jadą , a bo gume złapałem , a bo w ogóle koła nie jechały itd.

Przed każdą jazdą należy skontrolować stan hamulców - klocki i linki czy to w ogóle działa, biegi, , łańcuch czy naoliwony ( powinien być dzień wcześniej ) , ciśnienie w oponach i jazda i wtedy mamy przyjemność, - zachowujcie sie jak po prostu zawodnicy - wtedy będzie mniej niespodzianek.

Jęsli takie odruchy będa od poczatku obcowania z rowerm , zawsze sprzet będzie na chodzie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#56 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 04 listopad 2010 - 14:27

Cytat

Mi ostatnio nanometr w pompce siadł, więc dętki pompuję metodą: tak twarde, że jak usiądę na rower to opony nie uginają się. :-P


Witam w klubie , tez mi wlasnie niedawno padl , pojechalem dzisiaj poszukac czegos zastepczego i trafilem na taki fajny maly elektroniczny :lol:

Dołączona grafika

#57 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 04 listopad 2010 - 14:48

Manometr

#58 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 listopad 2010 - 15:10

robo, SPIKE zgodza się, choć już raz o tym wspomniałem podpisuje się raz jeszcze ;-)

#59 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 04 listopad 2010 - 19:38

Ja pompuję w granicach 7,5-9. Mam manometr w pompce, ale prócz tego mam taki przenośny którym sprawdzam ciśnienie w przypadku gdy nie mam przy sobie stacjonarnej pompki z manometrem.

#60 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 listopad 2010 - 22:21

Po niedawnych testach z różnymi dętkami, korzystam z Miśków A1 Airstop w moich dwóch kompletach kółek. Pierwszy DA22 z opaską Conti do 15[atm] i Vitkami Rubino Pro dopompowuję do 10[atm] co 12 dni (po 12 dniach jest już 7[atm]. Drugi DA28 z opaską Conti do 15[atm] i Miśkami Pro3 Grip dopompowuję do 8[atm] co 4 dni (po 4 dniach jest już 6[atm]. Wszystko zgodnie ze specyfikacjami opon. Ciekawostka, zakładając że wszystkie elementy praktycznie są oprócz opon identyczne, to przez te oponki Miśki powietrze ucieka/przenika wyraźnie szybciej. Kapcia, nie pamiętam kiedy złapałem ostatniego. Jest minimum, to dociągam na maksa i tak "w kółko". Żadnego spuszczania powietrza i podobnych, żadnego kombinowania etc.. Wszystko raczej w zakresach i z normami.
Pozdrawiam, Piotr01



Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy