Jaki mostek wybrać?
#202
Napisano 07 marzec 2011 - 11:02
Bikemaster to są stopy aluminium, musisz się zagłębić w tajniki metalurgii, wtedy zrozumiesz, że dziesiąte procenta domieszki jakiegoś innego pierwiastka potrafią diametralnie zmienić jego parametry. Na początek poczytaj o zawartości węgla w stopach żelaza :-P
#203
Napisano 07 marzec 2011 - 22:27
Co do pękalności skandu... We wszelakich częściach które ponoć są ze skandium w 90% dominuje aluminium a 10% to czysty skand, którego nawiasem mówiąc roczne światowe wydobycie to 1 tona. :-?
Muszę Cię jeszcze bardziej zmartwić. Zawartość skandu w częściach Scandium wynosi ok. 0,5%, a nie 10%. Ceny skandu jakie znalazłem to: 1000zł/g, 40zł/g, 200zł/g itp. Tak więc nawet przy najniższej cenie, sam skand do produkcji ramy z zawartością skandu 10% kosztowałby jakieś 5000zł :D
#204 Gosc_Zawisza_*
Napisano 08 marzec 2011 - 09:03
http://caletticycles...-stiffness.html
http://www.biketechr...-test?showall=1
#205
Napisano 08 marzec 2011 - 12:27
No i oczywiście potwierdza się to co mówiłem, że carbon to jedna wielka głupota w przypadku mostków, byłem ciekaw właśnie sztywności, ale sztywnośc carbonowego wcs-a okazała się nawet gorsza od alu, waga podobna, albo także gorsza (zależnie od modelu). Pomyśleć że ludzie ładują w to kupę kasy, a efekt jest gorszy niż w przypadku alu. To jest dopiero magiczna moc karbonu Ciekaw jestem jak wypadam tu k-force, choć przy takiej wadze nie trudno o sztywny mostek. Myślę że w przypadku alu, jak by zrobić mostek ważący jak k-force ponad 200g, to także był by mega sztywny, za pewne na podobnym poziomie jak k-force. Tylko wtedy każdy łapał by się za głowę co to za pancerny i ciężki mostek i że nie nadaje się na szose, ale jak jest z magicznego karbonu to można mu to wybaczyć, bo jest super sztywny
#206
Napisano 08 marzec 2011 - 12:33
Bartosz napisał/a:
Może masz na myśli ritcheya pro i wcs, gdzie ten tanszy jest sztywniejszy?
Noo nie prawda. Mam i ten i ten i wiem ;-) Chociaż może to zależy od modelu.
No może i tak, ale patrząc na testy wcs-ów, widzisz że są to kiepskie produkty, mało sztywne. 4axcis troche sztywniejszy, ale kosztem wagi. Może wydaje ci się że są sztywne, bo nie próbowałeś czegoś na prawdę sztywnego Też tak wcześniej miałem, zwalałem na kiery, a tu po wymianie wcsa odczułem mega zmianę
#207 Gosc_Zawisza_*
Napisano 08 marzec 2011 - 13:29
ale sztywnośc carbonowego wcs-a okazała się nawet gorsza od alu,
zapomnailes napsiac carbonowo-aluminiowego. nie ma mostkow wcs carbonowych.
No fajne testy. Trzeba tylko brać poprawkę na to kto je zlecał, chociaż w tym przypadku nie wyglądają na jakieś sponsorowane.
No i oczywiście potwierdza się to co mówiłem, że carbon to jedna wielka głupota w przypadku mostków, byłem ciekaw właśnie sztywności, ale sztywnośc carbonowego wcs-a okazała się nawet gorsza od alu, waga podobna, albo także gorsza (zależnie od modelu). Pomyśleć że ludzie ładują w to kupę kasy, a efekt jest gorszy niż w przypadku alu. To jest dopiero magiczna moc karbonu Ciekaw jestem jak wypadam tu k-force, choć przy takiej wadze nie trudno o sztywny mostek. Myślę że w przypadku alu, jak by zrobić mostek ważący jak k-force ponad 200g, to także był by mega sztywny, za pewne na podobnym poziomie jak k-force. Tylko wtedy każdy łapał by się za głowę co to za pancerny i ciężki mostek i że nie nadaje się na szose, ale jak jest z magicznego karbonu to można mu to wybaczyć, bo jest super sztywny
Bartosz kazdy Twoj post mnie rozbawia do granic, nie wiem juz co o tobie myslec. Piszesz ze mostek carbon to totalny badziew i porownujesz to do testu WCS Carbon Matrix a zauwazyles moze ze mostek carbon matrix wcs to alu powlekane carbonem co jest totalna porażką? Nie jest to FULL CARBON , NIE JEST !!! a wlasciwosci full mostkow carbonowych sa lepsze znacznie od alu nie ejst to uwzglednione w tych testach. Ja psize o mostkach wpelni karbonowych a nie jakis hybrydach. Wiec efekt nie jest gorszy jak alu
Eehh problemy z zrozumieniem widzę
#208
Napisano 08 marzec 2011 - 17:56
A jak już mamy byc tacy dokładnie, to zauważ że zarówno ritchety jak i fsa opisują swoje mostki nie jako alu powlwekane carbonem, tylko jako nową super technologię zawierającą właściwości obu materiałów. I okazuje się że gówno prawda, bo w obu przypadkach te technologie to pic na wodę.
I jak piszesz że właściwości fullcarbonowych nie są uwględniane w testach, masz rację, ale czemu oznajmiasz, odnosząc się do testu, że mostki fullcarbon są mega lepsze? Masz na to jakiś dowód? Niby w czym lepsze, bo w wadze na pewno nie, a znam mostki alu które sa mega sztywne i większej sztywności nie potrzeba, chyba że ktoś waży 150kg i ma rękę jak moje udo. Tak więc w czym niby sa lepsze te fullcarbony?? I co uzasadnia ich 3krotnie wyższą cenę. proszę odpowiedz rzeczowo, skoro taki z ciebie mądrala! (tylko nie pisz juz po raz setny o tym tłumieniu drgań, bo tym razem to ty okażesz się śmieszny!)
Acha, i dodam tylko że nigdzie nie pisałem że to badziew, tylko że GŁUPOTĄ JEST INWESTOWANIE W NIE!. Tak więc to tobie radzę czytać ze zrozumieniem na przyszłośc, bo widzę że kiepsko ci to idzie...
ot: A odpowiadając na pytanie co masz o mnie myśleć: NIE MYŚL NIC
Pozdr i na przyszłość życzę więcej wyrozumienia i czytania ze zrozumieniem. Swoją samoocenę podnieś sobie lepiej na szosie, a nie na forum, może na szosie lepiej ci to wyjdzie! Ale skoro poczułeś się lepiej oczerniając mnie, to na zdrowie.
#209
Napisano 16 marzec 2011 - 19:30
Jeśli tak to jakie wrażenia i jak ze sztywnością ? Podobno nie są bardzo sztywne, ale zastanawiam się czy w ogóle bym to odczuł jeśli mam małą wagę i mostek będzie krótki ?
Dzięki za wszelkie opinie.
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#212
Napisano 16 marzec 2011 - 22:06
ostatnie 1,5 sezonu używałem wcs-a 4 axis razem z kierą wcs i nie narzekałem teraz mam PRO vibe-a 7 i chyba jest jakoś subiektywnie sztywniejszy przy mojej wadze ok 80kg, ale w zestawie jest też inna kiera więc ogólnie cały zestaw może być sztywniejszy.Czy używa ktoś z Was aluminiowego mostka Ritchey WCS 4-AXIS ?
Mostki mam o długości 100mm więc sztywniejsze od dłuższych.
Jedno raczej jest pewne w relacji sztywność / waga, raczej trudno znaleźć konkurencję dla WCS-a
#213
Napisano 16 marzec 2011 - 22:12
Obecnie mam Easton EA50.
Przyznam, że bardzo mi się ten Ritchey podoba i dlatego się zastanawiam
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#214
Napisano 17 marzec 2011 - 00:02
:mrgreen:
#215
Napisano 17 marzec 2011 - 00:10
No ale ja używam 120mm i ważę 75kg, a wcs-a miałem nawet 110, tak więc podejrzewam że aż tak dużej różnicy między 100 a 110 nie ma i raczej będzie to odczuwalne (brak sztywności). No chyba że na prawdę jesteś lekki i jeździsz łagodnie (w sensie mało na stojaka, bez zrywów itd.).
#216
Napisano 17 marzec 2011 - 09:05
Sprecyzujmy - wydłużenie powoduje taki spadek. Co chyba jest logiczne ...Za każdym razem, długość mostka powoduje dodatkowy spadek sztywnosci
Przyznaj, że to raczej subiektywne odczucie. No, chyba że poparte jakimiś testami, o link do których od razu poprosimy.- tu dla purystów polecam firme thomson, mostek 110 - 120mm jest sztywny
Litości! Wziąć....
Warto [b]wziaść[/b] pod uwage mostki pro.
:mrgreen:
Szanujmy nasz język ...
#217
Napisano 17 marzec 2011 - 09:51
ps: test na rowerze look 595 ultra, rozmiar L, dł. mostków od 110 do 130mm, kierownica easton EC 70, 44 cm, moja waga to 84 kg, wzrost 188 cm, test odbył się w terenie płaskim oraz pagórkowatym - podjazdy do 24% - kryteria oraz treningi w okolicach doliny Kent, GB.
Co do literówki... dziękuje za porady dotyczące pisowni.
#219
Napisano 17 marzec 2011 - 13:06
Test porównawczy z innymi modelami mostków. Taki jak pod linkiem z wcześniejszych stron. Obiektywnie ;-)
No bez przesady, testy testami, ale opinie użytkowników też są cenne Nie ma co wszystkiego testami mierzyć. No ale porównanie danego mostka z innymi też by się przydało. Ja np. porównywałem tak wcs, no i wypadł kiepsko
#220
Napisano 17 marzec 2011 - 14:28
Test porównawczy z innymi modelami mostków. Taki jak pod linkiem z wcześniejszych stron. Obiektywnie ;-)jeśli pragniesz dokładnej odpowiedzi, podaj proszę jakiej?
Co rozumiesz pod pojęciem ''obiektywizm'' mając na uwadze test z gazety polskiej, niemieckiej, angielskiej czy amerykańskiej?
Staram się być obiektywny, jeśli wg. mnie coś jest słabe to o tym piszę, jeśli dobre to nie omieszkam nadmienić że zachwycony jestem a opinie swoje na forum tym zamieszczę by inni skorzystali. Reasumując, wcs rewelacja jeśli chodzi o wagę, sztywność do przyjecia ale w rozmiarach do 100mm, należy zwrócić uwagę na wiek takich części, lekkie, używane mocno i przy agresywnej jezdzie powinno się wymieniać co dwa lata - kierownica, mostek - spotkałem sie z trzeszczeniem wcs'a po takim okresie jazdy, wtedy kupuje sie nowy mostek.
Tani ritchey będzie sztywny bo to ''klocek'' jest po prostu ciezki i tam nikt nie zwraca aż tak dużej uwagi na wagę, wtedy liczy sie cena, jesli ma byc lekki i mocny, wtedy szukasz w innej półce towarowej i jak wyżej napisane, zależy do czego ma być rower