Witam pięknie
#127
Posted 14 July 2008 - 10:45
Mam 28lat, jeżdzę trzeci sezon (żaden nie pełny), dzielnie trenuję, i wspieram kolarstwo w zakresie jaki mogę.
wielkie cześć!
#130
Posted 21 July 2008 - 08:28
Do tej pory jeździłem na MTB ale teraz głownie jeźdże po szosie i ciężko idzie. Z zazdrościa patrzyłem jak mkną szosowcy lekko mnie wyprzedzając. No i ten odgłos - wspaniały.
Stąd moja decyzja.
Za kilka dni odbieram zamówiony rower Merida ROAD 904. Jest to moja pierwsza szosówka. Udało mi się ją dostać w promocji po dobrej cenie 30% taniej.
Mam kilka pytań w związku z tym:
1. Zamówiony rozmiar M a ja mam 181 cm wzrostu. Jak stanąłem nad ramą to przerwa jakieś 7 cm. Długośc górnej rury wydaje sie własciwa robiłem pomiary i dla mnie powinna oscylowac w granicach 54-56 cm. Czy dokonałem własciwego wyboru?
2. Czy taki rowerek jest dobrym wyborem na początek przygody? W planach mam okazjonalne starty w Masters.
3. Czy osprzęt Shimano 105 wystarczy na okazjonalne wyścigi? Wiem, że w moim modelu korba nie jest z grupy 105 (jest gorsza), czy w związku z tym warto ją wymienić?
Mam nadzieję że ilość pytań was nie przeraziła.
pozdrawiam
#131
Posted 22 July 2008 - 06:21
Korby R600 raczej nie odstają od poziomu 105.
Sprzęt pod względem jakości z pewnością wystarczy Ci na "okazjonalne wyścigi", i wymieniać nowego nie ma sensu. Jeśli już, to np. elementy napędu, bo może nie spasować Ci taka duża rozpietość kasety, albo kompaktowa korba do tego.
#132
Posted 22 July 2008 - 08:25
Witam wszystkich serdecznie!
Do tej pory jeździłem na MTB ale teraz głownie jeźdże po szosie i ciężko idzie. Z zazdrościa patrzyłem jak mkną szosowcy lekko mnie wyprzedzając. No i ten odgłos - wspaniały.
Stąd moja decyzja.
Za kilka dni odbieram zamówiony rower Merida ROAD 904. Jest to moja pierwsza szosówka. Udało mi się ją dostać w promocji po dobrej cenie 30% taniej.
Mam kilka pytań w związku z tym:
1. Zamówiony rozmiar M a ja mam 181 cm wzrostu. Jak stanąłem nad ramą to przerwa jakieś 7 cm. Długośc górnej rury wydaje sie własciwa robiłem pomiary i dla mnie powinna oscylowac w granicach 54-56 cm. Czy dokonałem własciwego wyboru?
2. Czy taki rowerek jest dobrym wyborem na początek przygody? W planach mam okazjonalne starty w Masters.
3. Czy osprzęt Shimano 105 wystarczy na okazjonalne wyścigi? Wiem, że w moim modelu korba nie jest z grupy 105 (jest gorsza), czy w związku z tym warto ją wymienić?
Mam nadzieję że ilość pytań was nie przeraziła.
pozdrawiam
Hej,
No przyznam się ze ja za nic nie zamieniłbym szosy na mtb. Powiem wiecej ze nie cierpiałem przez długi czas rowerów bo wszystko co było pod ręką to było góralskopodobne. Nie wiem... po szosie to się tym ciężko jeździ a z kolei nie lubię jeździć po lasach a gór u mnie nie ma. Nie widziałem nic przyjemnego w jechaniu po sypkim piachu, oganianu sie od komarów, muszek, meszek i całego tego dziadostwa. W dodatku mizerne prędkości i brak wiatru który chłodziłby tak jak to dzieje się na szosie. Szosa jest po prostu przyjemniejsza dla mnie. Moze gdybym mieszkał gdzieś koło karpacza to mtb byłoby dla mnie fascynujące bo to musi być frajda jeździc po takich górach ale tak to wole sobie pojeździc po okolicznych miejscowościach, nad morzem a nie tłuc sie po wertepach nie wiadomo po co.
No i zgadzam się co do dźwięku - oponki po asfalcie graja niesamowicie
Jak chcesz dobrać rame to najlepiej przymierz ją na siebiei będie problem z głowy. każda firma ma inną rozmiarówkę. Ja kupiłem rower na oko i żałuję choć wizualnie podoba mi się ale wsiadłem na rower wuja który ma wheelera w tym samym rozmiarze i to były dwa różne rowery. Na jego lepiej mi się jeździło - nie wiem . może to kwestia łap shimano które bardziej mi podchodzą od Campy która mam
A czemu cieżko ci idzie po szosie? Wiadomo - inne prędkości, pozycja i rower nie wybacza tylu błędów - można łatwo glebę zaliczyć ale spoko - przyjdzie z czasem
#134
Posted 22 July 2008 - 13:06
studiusJeśli już, to np. elementy napędu, bo może nie spasować Ci taka duża rozpietość kasety, albo kompaktowa korba do tego.
A dlaczego?
Sądzę, że jest to odpowiednie dla "górala" i amatora szosowego. U mnie płasko więc tym bardziej.
#136
Posted 22 July 2008 - 23:27
skoro płasko to po co Ci duża rozpiętość kasety?! koledze chodzi o to że na płaskim kaseta jak najciaśniej i korba 52/42 na przykład, korby kompakt i szerokie kasety są na góry
No może i trochę racji masz ale z drugiej strony mam w okolicy jedną taką dość sporą górkę więc będę mógł się z nią spróbować
#137
Posted 26 July 2008 - 19:31