ponownie rozmiar ramy
#481
Posted 25 December 2010 - 16:13
Długie nogi, jak na kobietę tego wzrostu ;>
#482
Posted 26 December 2010 - 16:49
Jeśli idzie o krótki mostek, to wolę się w to nie pakować - rower stanie się wtedy zbyt nerwowy, a to fajne nie jest.
Jak do tego wszystkiego ma się wymiar rury górnej z mojego górala? Czy idzie to jakoś sensownie przełożyć na szosę?
#483
Posted 26 December 2010 - 18:43
Gdybyś wspomniała coś jeszcze o ewentualnych wyścigach mogła by być rozpatrywana rama 510mm -- ale tak nie jest.
PS. O ile dobrze pamiętam, robiłem dziewczynie ramę / 500mm na wzrost chyba 164cm ale pod wyścigi i treningi.
Jarek-LT ;-)
#484
Posted 27 December 2010 - 20:47
Rozmawiałam z sympatycznym panem ze sklepu Wertykal. Dowiedziałam się od niego, że najlepsza dla mnie będzie rama w rozmiarze 48s. Od razu wykluczył 45s, uważając, że będzie ona za mała. Brał pod uwagę 50s, ale po zastanowieniu się, doszedł do wniosku, że 48s będzie jednak lepsza.
Jako, że staram się rozeznać tematykę rozmiaru ram dla dziewczyn dogłębnie, trafiłam na różne strony, w tym na stronę Cervelo. Mają oni (chyba jako nieliczni) szosowy team kobiecy. Na www są podane informacje o dziewczynach - mi.in. ich wzrost. Okazuje się, że dziewczyny mojego wzrostu (168cm) oraz o wzroście zbliżonym, tj. wyższe i co ciekawe - trochę niższe również (!) jeżdżą na rowerach Cervelo o rozmiarze 51. Weszłam na geometrię, z której wynika, że rozmiar 51 ma górną rurę długą horyzontalnie na 530mm.
Bardzo to wszystko ciekawe, najciekawsze jednak jest to, że nadal nie wiem jaka rama będzie dla mnie lepsza :-(. Colnago CLX 45s, czy 48s?
#485
Posted 28 December 2010 - 13:36
Pozdrawiam, Piotr01
#486
Posted 28 December 2010 - 21:56
Tak tylko kierownicę szosową trzyma się raczej za klamkomanetki. I to daje kolejne centymetry.Ja stawiam na 48S plus 11cm mostek. Wychodzi jak w Twoim góralu (a to jednak nie to samo) - 565 +75 = 640.
Rama krótsza pozwoli uzyskać bardziej wyprostowaną pozycje bez stosowania podkładek i podniesionych mostków, lub bardziej zwartą sylwetkę , będzie lepsza dla osób mniej rozciągniętych i chyba tych co większy ciężar ciała wożą na nogach i tyłku niż rękach (choć tu wiele zależy od położenia siodła i kierownicy).
Dłuższa rama, w przypadku 45 i 48 ma znacząco większy rozstaw osi, co poprawi stabilność jazdy (50 w porównaniu z 48 ma mniejszą różnice o połowę).
Kalkulator wyliczył Ci jednak najwyżej 52,2 horyzontalnie. Proponuje bardzo dokładne pomiary. U mnie w zależności od pomiarów rama rosła i malała o dwa centymetry.
#488
Posted 04 January 2011 - 13:36
Ja mam tez pytanie czy ktoś mógłby mi wyjaśnić rozmiarówkę Treka 1500 slr..bo nigdzie nie mogę dokładnie znaleźć a może ktoś akurat taką ma?
Szukam na 175 cm wzrostu i 54 najbardziej by mi podeszła z tego co się orientuje bo to klasyczna geometria ale z opisów niektórych sprzedawców mam mieszane odczucia co do faktycznych długości jakie ma w tym rozmiarze. Powinno być podobno 54-54 (góra i podsiodłowa) ale znalazłem jedną co ma podobno 565/540 c-c (góra/podsiodłowa) i ciężko mi to ogarnąć.
pozdr
#490
Posted 04 January 2011 - 14:51
Pozdr i dzięki
chociaż jak widzę na bikestats u kogoś tę ramę w rozmiarze 54 z wysuniętym sztycą i mostkiem do góry aż tak dużo na wzrost 178 to wydaje mi się że ta 54 znowu jakby przymała była na moje 175
#492
Posted 04 January 2011 - 22:42
Kross Street Scraper 16
Specyfikacja techniczna:
Rama: 28'' aluminium 6061
Widelec: sztywny aluminiowy
Ilość biegów: 16
Przerzutka przód: Shimano Sora
Hamulec przód: Shimano Alfine S501
Hamulec tył: Shimano Alfine S501
Manetki: Shimano Alfine S500
Korba: Shimano FC-4550-S
Łańcuch: Shimano CN-HG53
Piasty: Przód Shimano HB-M495A-S;tył Shimano Alfine SG-501
Opony: Ralf Bohle 28'x1.35'Marathon Racer
Obręcze: Alexrim DF23
Kierownica: HL Corp aluminium
Wspornik kierownicy: HL Corp aluminium
Wspornik siodła: HL Corp aluminium
Stery: VP-A41AC
Siodło: Selle San Marco CUDA
Pedały: VP-199
Waga: 12kg
Biegi: 16
Suport: Shimano FC-4550-S
Gwarancja: 2 lata
Jaki rozmiar naprawdę ma ta rama (bo ja przy wzroście 180 cm potrzebuje ramy 19')? Bo jakoś nie mogę dojrzeć tutaj bo raczej nie 28'.
Poza tym, co sądzicie o tym rowerku?
Dziękuję za uwagę.
#493
Posted 04 January 2011 - 22:44
#494
Posted 04 January 2011 - 23:50
http://allegro.pl/bi...1392266290.html
#496
Posted 05 January 2011 - 20:00
Co do samego roweru, to zależy czego potrzebujesz, bo nie jest to typowy rower szosowy.
BUBUs, tak jak Deadhorse skłaniałbym się ku czemuś, powiedzmy o rozmiar, większemu. Mam 181 cm, jeżdżę na slopingu 56 i mi jak najbardziej odpowiada (przesiadłem się z za dużej ramy). Chociaż niektórzy lubią mniejsze ramy, pomijając to, że dopasowanie rozmiaru ramy zależy nie tylko od wzrostu.
#498
Posted 05 January 2011 - 20:18
#499
Posted 05 January 2011 - 20:50
#500
Posted 06 January 2011 - 15:17
The Competitive Fit
Seat tube range c-c52.4 - 52.9
Seat tube range c-t 54.1 - 54.6
Top tube length 53.2 - 53.6
Stem Length 10.6 - 11.2
BB-Saddle Position 75.3 - 77.3
Saddle-Handlebar 50.2 - 50.8
Saddle Setback 3.3 - 3.7
The Eddy Fit
Seat tube range c-c 53.6 - 54.1
Seat tube range c-t 55.3 - 55.8
Top tube length 53.2 - 53.6
Stem Length 9.5 - 10.1
BB-Saddle Position 74.5 - 76.5
Saddle-Handlebar 51.0 - 51.6
Saddle Setback 4.5 - 4.9
The French Fit
Seat tube range c-c 55.3 - 55.8
Seat tube range c-t 57.0 - 57.5
Top tube length 54.4 - 54.8
Stem Length 9.7 - 10.3
BB-Saddle Position 72.8 - 74.8
Saddle-Handlebar 52.7 - 53.3
Saddle Setback 4.0 - 4.4
Co te liczby mówią?
Czy rama 54 będzie na mnie dobra? (Wydaje mi się, że tak, ale wolę się upewnić ;-) )