
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Napisano 14 maj 2021 - 20:21
Napisano 14 maj 2021 - 20:52
Napisano 14 maj 2021 - 21:11
Napisano 14 maj 2021 - 21:12
Napisano 14 maj 2021 - 21:13
O ile technika pedałowania teoretycznie nie powinna mieć wpływu na dokładność pomiaru to zawsze miałem co do tego wątpliwości. Szczególnie w pomiarach w ramionach korb i pedałach, gdzie sygnał z tensometrów podlega silnej obróbce programowej.
Właśnie ta ''obróbka programowa''....ja mam wrażenie, że kiedy np. ta sama prędkość jazdy , większa kadencja = większa moc we wskazaniach na liczniku, przynajmniej na krótkim odcinku, tak samo z tą płynnością pedałowania .....tak na moich miernikach 4iii, Asioma Uno.
Może na dokładniejszym SRM nie ma tego ''problemu'' bo obróbka nie wystęuje albo jest minimalna. (Z drugiej strony nie wszyscy zawodowcy jeźdżą na SRM...to może te odchylenia nie są na tyle istotne )
( łatwo to sprawdzić na BigringVr...dowolna krótka trasa, byle by doszła do końca wtedy włącza się tryb ca. Symulacji....tj stałe obciążenia ale nie trzeba wcale kręcić jak królik żeby jechać > 300 watt, jakieś 90 obr/min starczy. W tym trybie dużo łatwiej utrzymać Target niż na normalnej wirtualnej trasie czy w trybie Erg. ......nawet jeśli jest się zmęczony godzinnym treningiem....w sensie łatwiej jechać 2 min 300 watt w trybie symulacji po 1 h treningu niż 300 w na początku czy w środku trasy .....ja tam jeżdżę tylko podjazdy)
Napisano 14 maj 2021 - 21:18
Napisano 14 maj 2021 - 21:37
Tak, dokładnie tak. Co wiecej, jadąc na tamtym np. na 200w czuję się tak jak na moim na 230. Tam jest coś, co nie pozwala generować wyzszej mocy mimo tej samej prędkości jazdy. Dlactego obstawiam korbę gdzie siły i inne ramiona może nie dają tych samych wat, ale dają tę samą prędkość. Tylko nie wiem czy jest to możliwe w ogóle, nie miało tak być.
Napisano 14 maj 2021 - 22:07
Niby oczywiste, ale czy na pewno długość korb jest wprowadzona poprawnie do komputerków treningowych? Bo to jednak ma znaczenie. Może sprawdźcie równolegle z jakimś garminem (z prawidłowo wpisaną długością) i porównajcie ile rejestrowały urządzenia. Może tu jest błąd, że obojętnie co się wpisze, komputerek to ignoruje?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 15 maj 2021 - 05:50
Napisano 15 maj 2021 - 05:58
Napisano 15 maj 2021 - 10:35
Napisano 15 maj 2021 - 11:51
To jakie wartości długości korby masz ustawione w Wahoo? Oby na pewno takie, jakie odpowiadają rzeczywistej długości korby w danym rowerze?Nie no. Sprawa jest oczywista. Jeden miernik nie pokazuje prawidłowo mocy (lub oba - tylko że jeden za dużo, drugi za mało). Teraz pytanie czy da się to naprawić czy nie
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 15 maj 2021 - 12:51
O ile technika pedałowania teoretycznie nie powinna mieć wpływu na dokładność pomiaru to zawsze miałem co do tego wątpliwości. Szczególnie w pomiarach w ramionach korb i pedałach, gdzie sygnał z tensometrów podlega silnej obróbce programowej.
Dziś króciutki test, zamiana miernikami i rowerami jednocześnie i... Mamy tylko 2% rozbieżności z 4 minut jazdy. Powrót do swoich rowerów i... 20% rozbieżności. Coś wydaje mi się, że jeden rowerzysta nie kręci na okrągło właśnie. Wyobrażam sobie to tak, że pomiar pobierany jest tylko z zakresu od godziny 12 do 6, a od 6 do 9 już kompletnie nic i tam będzie gubione tych jak widzicie kilkanaście % mocy. W tym art jeden fiter przedstawia bardzo fajną technikę ustawienia poprawnie wysokości siodełka, żadne wzory, żadne kąty, a maksymalna wysokość, w której nie następuje rozluźnienie mięśni podkolanowych czyli ostatnie miejsce kiedy kręcimy mimowolnie na okrągło z mocą dla pełnego okręgu:
https://neillsbikefi...u/?page_id=364
Ja się tak ustawiłem, on nie i być może tu jest ten problem potocznie zwany techniką pedałowania i tak to się rysuje na wykresach mocy właśnie. Pewny nie jestem, zgaduję, ale nie widzę nic innego jak coś w korbie.
Zrobiliśmy też test swobodnego zjazdu z górki, jego rower minimalnie szybciej zjeżdża, ale tak minimalnie, ze na 100m nadrobi ok. 2m raptem. To nie jest 20% różnicy mocy, to jest pojedynczy wat gubiony może na uszczelkach koła lub ciśnieniu powietrza w gumach, marginalne waty z którymi można się pogodzić.