Trening z pomiarem mocy
#2102
Posted 14 May 2021 - 20:21
Co prawda w mierniku 1 stronnym ale.zasada ta sama dla kazdej nogi- zauwazam ze sporo latwiej generuje wyzsza moc jak mocno podciagam pedaly.
Moze jeden z was ma technike mocnego.podciagania a drugi nie ....
A moze po prostu nie ma co wnikac w bezwzgledne waty i niech kazdy sie trzyma swoich
Tak czy siak jakies wytlumaczenie napewno jest
#2103
Posted 14 May 2021 - 20:52
Maciek, tylko po zamianie rowerami nadal na tym jednym idą niższe waty, one nie przeniosły się na drugi rower wraz z rowerzystą, sprawdzaliśmy tę opcję. Sprawdzaliśmy nawet liczniki zamieniając się wzajemnie, a teraz podmieniliśmy się samymi miernikami i nadal nie widać zmian niestety. Mi jest wszystko jedno na którym PM jadę, jak jest na moim rowerze, to kręcę dokładnie swoje waty, jak tylko sądzie się na drugi, to wszystko się sypie.
#2105
Posted 14 May 2021 - 21:11
Jedziesz na rowerze A 40kmh i masz 350W a na rowerze B 400W ? I jedyna roznica to 2.5mm korby ? Eee.
Cos musi je roznic. takiej roznicy to nie ma nawet na rowerze Aero za 20 tys vs triban 10kg za 1500...
Dziwna sprawa.
Trzeba sie pobawic i dojsc gdzie wlasciwie szukac. Bo to nieoczywiste.
Wezcie 2 inne rowery i sprawdzcie z ciekawosci, pedaly przelozyc to 3 minuty.
moze ktos kupil uzywany i nie wie ze ma silnik
#2106
Posted 14 May 2021 - 21:12
#2107
Posted 14 May 2021 - 21:13
O ile technika pedałowania teoretycznie nie powinna mieć wpływu na dokładność pomiaru to zawsze miałem co do tego wątpliwości. Szczególnie w pomiarach w ramionach korb i pedałach, gdzie sygnał z tensometrów podlega silnej obróbce programowej.
Właśnie ta ''obróbka programowa''....ja mam wrażenie, że kiedy np. ta sama prędkość jazdy , większa kadencja = większa moc we wskazaniach na liczniku, przynajmniej na krótkim odcinku, tak samo z tą płynnością pedałowania .....tak na moich miernikach 4iii, Asioma Uno.
Może na dokładniejszym SRM nie ma tego ''problemu'' bo obróbka nie wystęuje albo jest minimalna. (Z drugiej strony nie wszyscy zawodowcy jeźdżą na SRM...to może te odchylenia nie są na tyle istotne )
( łatwo to sprawdzić na BigringVr...dowolna krótka trasa, byle by doszła do końca wtedy włącza się tryb ca. Symulacji....tj stałe obciążenia ale nie trzeba wcale kręcić jak królik żeby jechać > 300 watt, jakieś 90 obr/min starczy. W tym trybie dużo łatwiej utrzymać Target niż na normalnej wirtualnej trasie czy w trybie Erg. ......nawet jeśli jest się zmęczony godzinnym treningiem....w sensie łatwiej jechać 2 min 300 watt w trybie symulacji po 1 h treningu niż 300 w na początku czy w środku trasy .....ja tam jeżdżę tylko podjazdy)
#2108
Posted 14 May 2021 - 21:18
#2109
Posted 14 May 2021 - 21:37
Tak, dokładnie tak. Co wiecej, jadąc na tamtym np. na 200w czuję się tak jak na moim na 230. Tam jest coś, co nie pozwala generować wyzszej mocy mimo tej samej prędkości jazdy. Dlactego obstawiam korbę gdzie siły i inne ramiona może nie dają tych samych wat, ale dają tę samą prędkość. Tylko nie wiem czy jest to możliwe w ogóle, nie miało tak być.
Czyli coś jakby pomiar w tym „ekonomiczniejszym” rowerze nie rejestrował jakiejś składowej mocy. Mimo że odczuwasz że jednak ją generujesz, co potwierdza też równa prędkość 2 kolarzy jadących obok siebie
I nie jest to kwestia samego egzemplarza pomiaru bo go też zamienialiście. No panie - i jak tu wierzyć miernikowi
A jak wygląda kwestia ustawień roweru: siodło i jego ustawienie względem suportu?
#2111
Posted 14 May 2021 - 22:07
Niby oczywiste, ale czy na pewno długość korb jest wprowadzona poprawnie do komputerków treningowych? Bo to jednak ma znaczenie. Może sprawdźcie równolegle z jakimś garminem (z prawidłowo wpisaną długością) i porównajcie ile rejestrowały urządzenia. Może tu jest błąd, że obojętnie co się wpisze, komputerek to ignoruje?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2112
Posted 15 May 2021 - 05:50
Może spróbujcie wprowadzić jakąś wartość z czapy typu 160 czy 180mm i zobaczyć czy się znacząco zmieniły pokazywane moce?
Będzie można przynajmniej odhaczyć, że reaguje.
#2113
Posted 15 May 2021 - 05:58
- JHartman, Marcin321, alterego and 2 others like this
#2116
Posted 15 May 2021 - 10:35
Jeszcze mi przyszla do glowy kwestia usredniania mocy - w garminie mozna ustawic zeby bral 0 do sredniej lub nie i na sredniej ( ale tylko na sredniej ) roznica jest wlasnie taka jak sie czasem na sekunde przestanie krecic..
Ale to kolega by raczej zauwazyl
#2118
Posted 15 May 2021 - 11:51
To jakie wartości długości korby masz ustawione w Wahoo? Oby na pewno takie, jakie odpowiadają rzeczywistej długości korby w danym rowerze?Nie no. Sprawa jest oczywista. Jeden miernik nie pokazuje prawidłowo mocy (lub oba - tylko że jeden za dużo, drugi za mało). Teraz pytanie czy da się to naprawić czy nie
Bez poprawnej wartości długości moc będzie przekłamywana, Wahoo co prawda wprowadziło w Companion ustawienie długości korby, ale najpierw to było dostępne tylko dla iOS, a i tak nie dla wszystkich mierników, skutecznie ignorowali Vectory garminowskie, na skutek czego po żerowaniu Bolt wysyłał do pedałów dziwne długości np. 220mm, co oczywiście przekłamywało znacznie moc.
Elemnt na pewno wysyła długości korby do pedałów i musi mieć ustawioną poprawną długość, żeby był poprawny pomiar mocy.
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2120
Posted 15 May 2021 - 12:51
O ile technika pedałowania teoretycznie nie powinna mieć wpływu na dokładność pomiaru to zawsze miałem co do tego wątpliwości. Szczególnie w pomiarach w ramionach korb i pedałach, gdzie sygnał z tensometrów podlega silnej obróbce programowej.
Dziś króciutki test, zamiana miernikami i rowerami jednocześnie i... Mamy tylko 2% rozbieżności z 4 minut jazdy. Powrót do swoich rowerów i... 20% rozbieżności. Coś wydaje mi się, że jeden rowerzysta nie kręci na okrągło właśnie. Wyobrażam sobie to tak, że pomiar pobierany jest tylko z zakresu od godziny 12 do 6, a od 6 do 9 już kompletnie nic i tam będzie gubione tych jak widzicie kilkanaście % mocy. W tym art jeden fiter przedstawia bardzo fajną technikę ustawienia poprawnie wysokości siodełka, żadne wzory, żadne kąty, a maksymalna wysokość, w której nie następuje rozluźnienie mięśni podkolanowych czyli ostatnie miejsce kiedy kręcimy mimowolnie na okrągło z mocą dla pełnego okręgu:
https://neillsbikefi...u/?page_id=364
Ja się tak ustawiłem, on nie i być może tu jest ten problem potocznie zwany techniką pedałowania i tak to się rysuje na wykresach mocy właśnie. Pewny nie jestem, zgaduję, ale nie widzę nic innego jak coś w korbie.
Zrobiliśmy też test swobodnego zjazdu z górki, jego rower minimalnie szybciej zjeżdża, ale tak minimalnie, ze na 100m nadrobi ok. 2m raptem. To nie jest 20% różnicy mocy, to jest pojedynczy wat gubiony może na uszczelkach koła lub ciśnieniu powietrza w gumach, marginalne waty z którymi można się pogodzić.