Jeśli problemem jest obróbka programowa sygnału z tensometrów i technika pedałowania zawodnika daleko odbiegająca od założonej w algorytmach normy, to niestety statyczna kalibracja nie pomoże. Niedokładność może występować np. tylko w jakimś konkretnym odcinku obrotu korbą lub być związana np. z nietypowym punktem nacisku na oś pedału (daleko od środka).
Przydałby się drugi miernik na rowerze kolegi... I najlepiej żeby był to pomiar w pająku (pomiar w ramieniu może mieć podobny problem).
Hmmm, ale wiesz co, ja na jego teraz jeżdżę i gdybym nie wiedział, że to nie mój, to bym się nie skapował wcale. On na moim to samo, cały czas te same niskie moce i tylko ta zamiana rowerami pozwoliła poważnie się zbliżyć do siebie na ok. 2% choć jest to zbyt krótki test, by od razu wyciągać wnioski, trzeba powtórzyć na dłuższych odcinkach. No ale jeśli by się potwierdziło, ze jednak dało się zniwelować różnicę do 2-4%, to w czym ona by innym leżała jeśli nie w temacie związanym z korbą/wysokością siodła/płynnością kręcenia?
Moja waga to ok 76kg i do utrzymania prędkości ok 30km/h wystarcza mi ok 150 watów. Przynajmniej takie są wskazania mojego miernika.
Ja piszę o porównywalnych warunkach prawie bezwietrznych, biorę na to poprawkę i +/- wiem na ile kto by musiał jechać skoro ja jadę na xxx wat. Obrazowo to opisuję, ale jest tak mniej więcej, że 65-70kg w normalnych warunkach by jechać ok. 28 na godzinę generuje ok. 150-170w. 25kg więcej musi bujać się w okolicy 200.
Ale te 150 to.chyba na rowerze czasowym albo z wiatrem ? 
Nie wiem jak wy to.robicie ja mam aeroad stozki 50mm nowe lozyska itp waga 78
srednia bez zer 40-50km treningu to +-200w dla 30kmh , rece na klamkach.
I to sie mniej wiecej zgadza z kalkulatorami w sieci typu speed to power gdzie sie wpisuje wage pozycje itp.
Pozdr
Tak, dokładnie tak jest właśnie, więc chłop 12kg cięższy musi generować ~220 by to uzyskać, a skoro buja tylko 170w to jest coś nie halo i na pewno nie siedzi to w oporach 4 uszczelek kół, bez przesady.
Szukałem ostatnio wiedzy na temat doboru długości korb i z badań wychodziło, ze ma ona niewielki wpływ na generowaną moc. Badano zakres bodaj od 140 do 220mm i tylko te skrajne wyraźnie odbiegały od pozostałych dając moce o ok. 4% niższe. Logiczne zatem, ze 2,5mm to marginalne wartości.