Porównań Garmina, Magene i Brytona jest pełno i wszystkie wypadają porównywalnie,
Nieprawda. Akurat patrząc na tych "pełno" porównań radar Varia na ogół jednak wychodzi lepiej. Chodzi tu dokładnie o część radarową, detekcję pojazdów i eliminację fałszywych alarmów. Oprogramowanie tu jednak ma znaczenie i akurat tu Magene i Bryton po wypuszczeniu pierwszych modeli najbardziej odstawały od Varii. Garmin dość długo poprawiał i optymalizował oprogramowanie, a w/w firmy nie mogły po prostu zainstalować firmware graminowskiego do swoich urządzeń.
w niektórych aspektach konkurencja do Garmina wypada lepiej
Serio? W których? Chodzi mi radar, nie o światło. Tu faktycznie np. Magane po aktualizacji z chyba wiosny 2023 można w aplikacji konfigurować oświetlenie np. wyłączyć niepotrzebne tryby czy regulować siłę świecenia. Tego w apce garminowskiej nie ma.
Za to radar Bryton'a (już pomijając nieco mniejszy zasięg) chyba ciągle informuje, że każdy pojazd zbliża się z wielką prędkością. Ponoć nawet babcia na rowerze mknie z prędkością światła - oczywiście wg radaru Bryton'a.
wiec wywyższanie Garmina jest nieco nadwyraz.
Pomijając nawet to, że poprawnie to "nad wyraz", sam uważam, że sprzęt garminowski jest zbyt wysoko wyceniony, jednak jeśli chodzi o technologiczną stronę, to nie mam tu Varii nic do zarzucenia. Patenty wygasły i dzięki temu pojawia się na rynku sprzęt innych producentów, być może sprzętowo niemalże, bądź nawet i identyczny. Dochodzi oprogramowanie, które pewno również jest wzorowane na garminowskim, przynajmniej funkcjonalnie - z drugiej strony oprogramowanie czujnika radarowego technologią kosmiczną nie jest (a nawet gdyby, to i Indie są w stanie na Księżycu wylądować...), wręcz jest dość proste.
Co do radaru z powyższego linku, opinie od kupujących są pochlebne. Ma mniej trybów pracy, no i te uchwyty montażowe są takie trochę przekombinowane. Cena kusi, ale za 50zl więcej można kupić Magene.
IMHO te urządzenia powinny kosztować góra do $100 - jak Garmin miał monopol z uwagi na patenty, to mógł zbierać żniwo, jednak aktualnie jak widać pojawiają się produkty poniżej tej ceny. I bardzo dobrze - większa konkurencja, na ogół niższe ceny i większa popularność...
Może, ale patrząc na to co jest, nie jest źle - akumulator pojemny, albo pobór mocy niewielki. Tryb "sam radar" obsługuje "z pudełka" to co muszę uzyskiwać w Variach aplikacją IQ - czyli światło włącza się dopiero po wykryciu radaru. Lata mijają, a programiści garminowscy tak prostej funkcji zaimplementować nie potrafią (nie chcą?), dobrze, że można użyć pola IQ.
No właśnie - pytanie, czy ten radar obsługuje profil światła ANT+. Radar może i tak - niby na zdjęciach jakieś komputerki rowerowe są, ale może to łączy się tylko po BT i ze specyficznymi urządzeniami (wątpliwe, ale...), choć w tabelce widnieje BT i ANT+ (co sugeruje profil radaru), ale czy światło też? Jeśli nie, to byłby brak możliwości personalizacji.
te uchwyty montażowe są takie trochę przekombinowane.
Wręcz przeciwnie - są do przesady uproszczone, bo to przecież wystający gwint z tyłu urządzenia i przykręcenie śruby (z jakąś obejmą). O ile zadbali o odpowiednie wzmocnienie plastyku w części obejmującej insert gwintowany, to raczej może nie urwie się. Jak nie do końca, to prędzej czy później naprężenia wokół powstaną i uszkodzą obudowę w okolicy wystającego insertu gwintu. Nawet używając insertu gwintowanego należało przewidzieć siły działające na tył obudowy i to w dłuższym okresie czasu oraz efekt ich działania osłabiający strukturę tworzywa sztucznego. No chyba, że jest tam kawał metalu połączony z gwintowaną tuleją, a siły przenoszą się na większą powierzchnię obudowy. Wątpliwe. W efekcie należy spodziewać się, że prędzej czy później tył obudowy będzie pękać, a mocowanie będzie się urywać, a radar będzie leciał w krzaki. Albo gdzie indziej...
Garmin jest najbardziej powszechny dzięki czemu np. jest aplikacja bikeradartraffic. Dla pozostałych producentów ze wsparciem trochę gorzej.
No i najważniejsza rzecz bateria.
O ile radar obsługuje profil radaru ANT+ to o aplikacje/pola IQ można się nie martwić. Będzie tak samo obsługiwany, jak i Varia czy inne. O baterii już wspomniałem - deklarowana długość pracy jest bardzo dobra: niby > 24h w trybie bez światła (choć światło świeci po wykryciu pojazdu), 14h ze stałym oświetleniem i radarem, >18h migającym światłem, radarem i GŁOŚNIKIEM (wykrycie pojazdu).
To ostatnie tu jest dość specyficzne i unikalne. Głośnik można włączyć/wyłączyć! Wydaje sygnały dźwiękowe po wykryciu pojazdów, pewno w większości przypadków będzie to po jakimś czasie wkurzające, ale mogę sobie wyobrazić przypadki w których miałoby to sens.
Reasumując - kupuj i przetestuj, najlepiej porównując do garminowskich czy innych obecnych na rynku.