Skocz do zawartości


Oświetlenie.Jakiego używacie?


2339 odpowiedzi w tym temacie

#2301 Radko

Radko
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 20 marzec 2023 - 08:56

Kolega 4gotten wyprzedził mnie w odpowiedzi, o zmianie jasności po liftingu nie wiedziałem. Dzięki za info.
Kształt plamy świetlnej i odcięcie to dwa różne tematy! W lampkach rowerowych wysokość to raczej kąt świecenia ustawiany na mocowaniu. Nomen omen podobnie jak w autach.
Są oczywiście jeszcze normy np. niemiecka STVZO.

 

 


Użytkownik Prozor edytował ten post 20 marzec 2023 - 10:31
NIE umieszczaj zdublowanych postów!


#2302 Mr. M

Mr. M
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 20 marzec 2023 - 11:06

A co sądzicie o Prox Castor I / Prox Castor X? Mają też USB-C, czasy pracy wydają się normalne, można jeździć też na samych światłach mijania. 



#2303 Dziaku

Dziaku
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 20 marzec 2023 - 20:58

W lumintopie to usb-c niekoniecznie jest super potrzebne bo można po prostu zmienić ogniowo (a w domu ładowarka do ogniw). Bardzo przydatne na ultra :) (chociaż ostatnio całą noc przejechałem na jednym ogniwie 21700 przy temp ok 2-6 stC)

 

Z minusów to mocowanie do kierownicy jest takie se i nie ma za bardzo jakiś akcesoryjnych (jest większa niż convoy) mocowań, więc jak mamy już coś na kierownicy (lemondke na przykład) to trzeba kombinować.



#2304 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • SkądStargard

Napisano 20 marzec 2023 - 21:28

Lampkę można zamontować pod kierownicą. Fabryczny uchwyt bardzo dobrze trzyma lampkę od góry. Kiedy jeżdżę z lemondką to lampkę mocuję właśnie do niej. Muszę jednak przyznać, że z Lumintop B01 nie robiłem tego jeszcze, za świeży temat.

#2305 Charvel

Charvel
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 23 marzec 2023 - 18:17

A co sądzicie o Prox Castor I / Prox Castor X? Mają też USB-C, czasy pracy wydają się normalne, można jeździć też na samych światłach mijania. 

 

Daruj sobie lampki prox'a - a na pewno te dwie. Mam Castor X'a jako drugą lampkę na zadupia i bezdroża - te ich tryby światła długiego i mijania nie mają nic wspólnego z rzeczywistością - zmienia się jedynie barwa oświetlenia - na obu trybach wali od podłoża po czubki 15 metrowych drzew. Oślepiają wszystkich przed Tobą.


  • Radko lubi to

#2306 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 postów
  • SkądSobótka

Napisano 24 marzec 2023 - 08:34

Testujemy z synem od jakiegoś czasu lamki rockbros 400 i 1000, mocowane pod uchwytem do garmina.
Jak na razie sprawdzają się super, zależało nam na mocowaniu pod licznikiem żeby nic nie zaśmiecało kierownicy.
Moc tej większej jest na tyle duża że młody spokojnie trenował przełaje w nocy i światła nie brakowało. Mniejsza tylko na szosę, ale jak dla mnie jest wystarczająca. Mniejszą mamy druga zimę, większą jedną. Na razie wszystko działa i baterie fajnie trzymają.
Odcięcie światła całkiem fajnie, dobrze widoczne wiec myślę że nie oślepiają kierowców. Jak na razie jesteśmy mega zadowoleni.
Obie lampki mamy zamocowane w ten sposób.
45e7150d2e0d329506842204074be31a.jpg
  • Prozor lubi to

#2307 Sławek

Sławek
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądŁęg T.

Napisano 24 marzec 2023 - 08:47

Do lumintop jest mały patent na uchwyt drukowany pod gopro na alledrogo kupiłem dwa po 25zl rozmiar 25.9mm dowijamy 1.5 obwodu izolacją  i jest super. Jak znajdę zdjęcia jak to u mnie wygląda.

https://allegro.pl/o...pro-11086136382

Załączone pliki


  • Kekacz i 4gotten lubią to

Aspre one - raz szosa - raz gravel


#2308 Mr. M

Mr. M
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 24 marzec 2023 - 09:07

Dzięki za odpowiedzi, wstępnie wybrałem więc:
- Enfitnix Navi800 (800 lm – 1:30h., 572 lm – 2:12h., 374lm – 3:42), wymienne akumulatory
- Rockbros 1000 (1000lm - 2:12h, 600lm - 3h, 400lm - 4,5h)
- Ravemen 1200 (1200 lm 2:00h, 600 lm 3,5h, 400 lm 5h)

W zasadzie miałem zamawiać już Fenix bc30 v2, bo miał długie czasy świecenia i wymienne akumulatory (1600 lm 2:20h, 600 lm 6h, 200 lm 16h), ale ponoć odcięcie nie działa, chociaż producent podaje takie informacje. W opisie jest uwaga producenta:

"Specjalnie skonstruowany system Dual Distance Beam ma innowacyjny dyfuzor, który mocniej doświetla drogę przed kołem i rozprasza górną część wiązki światła. W rezultacie strumień wydajnie oświetla nam drogę do wysokości kierownicy, nie oślepiając jednocześnie kierowców i przechodniów."
Ktoś miał i potwierdzi czy to prawda czy ściema? 


#2309 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1110 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 24 marzec 2023 - 09:14

@Sławek Dzięki za info, kupione. Po tym jak info o Lumintopie wpadło do tego tematu kliknąłem go na Aliexpressie, ze zniżkami za 147,56 zł z dostawą do paczkomatu.

 

 


  • Sławek lubi to

Trzepak 

"MAMIL"


#2310 Sławek

Sławek
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądŁęg T.

Napisano 24 marzec 2023 - 09:16

Lumintop działa też bez ogniwa wystarczy podpiąć powerbank i ogranicza nas pojemność powerbanku. Mi udało się w tamtym roku kupić za 140zl lumintopa


  • 4gotten lubi to

Aspre one - raz szosa - raz gravel


#2311 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • SkądStargard

Napisano 24 marzec 2023 - 09:49

Z tym powerbankiem to dobra opcja na ultra.

#2312 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 postów

Napisano 04 październik 2023 - 18:53

Hej. Kupił ktoś, bądź używa o to takiego radaru od majnfrendów? Ciekawe czy się sprawdza w stosunku do Magene i Brytona.

Właśnie udało mi się znaleźć ten świetny produkt na platformie AliExpress, zobacz! 379,85zł 29% zniżki | Radar rowerowy światło tylne w rowerze ostrzeżenie z czujnikiem cofania lampa rowerowa alarmami wizualnymi i dźwiękowymi zbliżającym się pojazdem
https://a.aliexpress.com/_EJ8W89z
Using Tapatalk

#2313 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 postów

Napisano 05 październik 2023 - 19:21

Nie próbowałem i nie zaryzykowałbym swojego zdrowia dla 300 złotych.
Jeżdżę z radarem od 4? lat i niegdy mnie nie zawiódł, skutecznie oduczył patrzenia za siebie w 99% przypadków. Varia to sprawdzony sprzęt. Reszta ma mniejsze lub większe wady, a ten jest zupełnie znikąd. Szkoda zdrowia

#2314 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2019 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 05 październik 2023 - 19:52

^Bez przesady. Ja mam od roku Magene i też mnie nie zawiódł ani razu. Parametry w Garminie, Magene i tym powyżej dokładnie takie same, więc pewnie je klepią w jednej fabryce... O jakich mniejszych lub większych wadach mówisz? 

 

Nawiasem mówiąc jeśli radar oduczył Cię patrzenia za siebie w 99% przypadków to bardzo niedobrze i radzę to natychmiast zmienić dla własnego bezpieczeństwa. Ufanie i powierzanie zdrowia (życia) w 99% elektronice za parę stówek to średni pomysł. Niezależnie czy jest tam napisane Garmin czy firmakrzak. 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#2315 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 postów

Napisano 05 październik 2023 - 20:55

Porównań Garmina, Magene i Brytona jest pełno i wszystkie wypadają porównywalnie, nawet w niektórych aspektach konkurencja do Garmina wypada lepiej, wiec wywyższanie Garmina jest nieco nadwyraz. Co do radaru z powyższego linku, opinie od kupujących są pochlebne. Ma mniej trybów pracy, no i te uchwyty montażowe są takie trochę przekombinowane. Cena kusi, ale za 50zl więcej można kupić Magene.
Using Tapatalk

#2316 Radko

Radko
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 06 październik 2023 - 03:49

Garmin jest najbardziej powszechny dzięki czemu np. jest aplikacja bikeradartraffic. Dla pozostałych producentów ze wsparciem trochę gorzej.
No i najważniejsza rzecz bateria.



#2317 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 06 październik 2023 - 07:18

Porównań Garmina, Magene i Brytona jest pełno i wszystkie wypadają porównywalnie,

 

Nieprawda. Akurat patrząc na tych "pełno" porównań radar Varia na ogół jednak wychodzi lepiej. Chodzi tu dokładnie o część radarową, detekcję pojazdów i eliminację fałszywych alarmów. Oprogramowanie tu jednak ma znaczenie i akurat tu Magene i Bryton po wypuszczeniu pierwszych modeli najbardziej odstawały od Varii. Garmin dość długo poprawiał i optymalizował oprogramowanie, a w/w firmy nie mogły po prostu zainstalować firmware graminowskiego do swoich urządzeń.

 

 

 w niektórych aspektach konkurencja do Garmina wypada lepiej

 

Serio? W których? Chodzi mi radar, nie o światło. Tu faktycznie np. Magane po aktualizacji z chyba wiosny 2023 można w aplikacji konfigurować oświetlenie np. wyłączyć niepotrzebne tryby czy regulować siłę świecenia. Tego w apce garminowskiej nie ma.

Za to radar Bryton'a (już pomijając nieco mniejszy zasięg) chyba ciągle informuje, że każdy pojazd zbliża się z wielką prędkością. Ponoć nawet babcia na rowerze mknie z prędkością światła - oczywiście wg radaru Bryton'a. 

 

 

wiec wywyższanie Garmina jest nieco nadwyraz. 

 

Pomijając nawet to, że poprawnie to "nad wyraz", sam uważam, że sprzęt garminowski jest zbyt wysoko wyceniony, jednak jeśli chodzi o technologiczną stronę, to nie mam tu Varii nic do zarzucenia. Patenty wygasły i dzięki temu pojawia się na rynku sprzęt innych producentów, być może sprzętowo niemalże, bądź nawet i identyczny. Dochodzi oprogramowanie, które pewno również jest wzorowane na garminowskim, przynajmniej funkcjonalnie - z drugiej strony oprogramowanie czujnika radarowego technologią kosmiczną nie jest (a nawet gdyby, to i Indie są w stanie na Księżycu wylądować...), wręcz jest dość proste.  

 

 

Co do radaru z powyższego linku, opinie od kupujących są pochlebne. Ma mniej trybów pracy, no i te uchwyty montażowe są takie trochę przekombinowane. Cena kusi, ale za 50zl więcej można kupić Magene.

 

IMHO te urządzenia powinny kosztować góra do $100 - jak Garmin miał monopol z uwagi na patenty, to mógł zbierać żniwo, jednak aktualnie jak widać pojawiają się produkty poniżej tej ceny. I bardzo dobrze - większa konkurencja, na ogół niższe ceny i większa popularność...

 

 

Ma mniej trybów pracy

 

Może, ale patrząc na to co jest, nie jest źle - akumulator pojemny, albo pobór mocy niewielki. Tryb "sam radar" obsługuje "z pudełka" to co muszę uzyskiwać w Variach aplikacją IQ - czyli światło włącza się dopiero po wykryciu radaru. Lata mijają, a programiści garminowscy tak prostej funkcji zaimplementować nie potrafią (nie chcą?), dobrze, że można użyć pola IQ. 

No właśnie - pytanie, czy ten radar obsługuje profil światła ANT+. Radar może i tak - niby na zdjęciach jakieś komputerki rowerowe są, ale może to łączy się tylko po BT i ze specyficznymi urządzeniami (wątpliwe, ale...), choć w tabelce widnieje BT i ANT+ (co sugeruje profil radaru), ale czy światło też? Jeśli nie, to byłby brak możliwości personalizacji.

 

 

 te uchwyty montażowe są takie trochę przekombinowane. 

 

Wręcz przeciwnie - są do przesady uproszczone, bo to przecież wystający gwint z tyłu urządzenia i przykręcenie śruby (z jakąś obejmą). O ile zadbali o odpowiednie wzmocnienie plastyku w części obejmującej insert gwintowany, to raczej może nie urwie się. Jak nie do końca, to prędzej czy później naprężenia wokół powstaną i uszkodzą obudowę w okolicy wystającego insertu gwintu. Nawet używając insertu gwintowanego należało przewidzieć siły działające na tył obudowy i to w dłuższym okresie czasu oraz efekt ich działania osłabiający strukturę tworzywa sztucznego. No chyba, że jest tam kawał metalu połączony z gwintowaną tuleją, a siły przenoszą się na większą powierzchnię obudowy. Wątpliwe. W efekcie należy spodziewać się, że prędzej czy później tył obudowy będzie pękać, a mocowanie będzie się urywać, a radar będzie leciał w krzaki. Albo gdzie indziej...

 

 

Garmin jest najbardziej powszechny dzięki czemu np. jest aplikacja bikeradartraffic. Dla pozostałych producentów ze wsparciem trochę gorzej.
No i najważniejsza rzecz bateria.

 

O ile radar obsługuje profil radaru ANT+ to o aplikacje/pola IQ można się nie martwić. Będzie tak samo obsługiwany, jak i Varia czy inne. O baterii już wspomniałem - deklarowana długość pracy jest bardzo dobra: niby > 24h w trybie bez światła (choć światło świeci po wykryciu pojazdu), 14h ze stałym oświetleniem i radarem, >18h migającym światłem, radarem i GŁOŚNIKIEM (wykrycie pojazdu). 

To ostatnie tu jest dość specyficzne i unikalne. Głośnik można włączyć/wyłączyć! Wydaje sygnały dźwiękowe po wykryciu pojazdów, pewno w większości przypadków będzie to po jakimś czasie wkurzające, ale mogę sobie wyobrazić przypadki w których miałoby to sens. 

 

Reasumując - kupuj i przetestuj, najlepiej porównując do garminowskich czy innych obecnych na rynku.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2318 Mando

Mando
  • Użytkownik
  • 21 postów

Napisano 06 październik 2023 - 20:46

Nawiasem mówiąc jeśli radar oduczył Cię patrzenia za siebie w 99% przypadków to bardzo niedobrze i radzę to natychmiast zmienić dla własnego bezpieczeństwa. Ufanie i powierzanie zdrowia (życia) w 99% elektronice za parę stówek to średni pomysł. Niezależnie czy jest tam napisane Garmin czy firmakrzak. 

No dokładnie tak jest.

99% że nie trzeba się oglądać za siebie, bo elektronika mnie przez 4 lata nie zawiodła....Zawsze może być ten jeden raz który wystarczy  ;)



#2319 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 październik 2023 - 21:02

+ 1 nigdy nie zaufam radarowi. Nie mówiąc o tym, że auto jadące za nami przez dłuższą chwilę znika z radaru i już sto razy się zdziwiłem, że ono ciągle jest z tyłu, gdy myślałem, że gdzieś odbiło.


  • lupus lubi to

#2320 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 postów

Napisano 06 październik 2023 - 21:15

Widze, że drapnąłem w czuły punkt. Ja właśnie doskonale wiem, że tak się dzieje i wtedy właśnie się upewniam odwracając głowę. Myślę, że próbka około 30 kkm z radarem jest wystarczająca, by nauczyć się jego zachowania w każdych warunkach i wiedzieć jak z tego bezpiecznie korzystać.

Wracają jednak do porównania z chińczykami - oglądałem kilka testów i ciągle są to urządzenia działające gorzej, ale przynajmniej protestowane i pewnie też dałoby się ogarnąć ich wady.

Kolega rzucił tu jednak jakiegoś nowego chinola, bez żadnych określających jego zachowanie i wartość alarmów testów, zatem dla mnie 300 złotych oszczędności za zakup czegoś co niby działa jak radar, ale nie ma póki co potwierdzenia jak i w jakich warunkach jest jednak oszczędnością bez sensu. Możliwość takiego czy innego konfigurowania działania lampki to w przypadku tego typu urządzeń to zbędny bajer. Na pewno nie byłaby to dla mnie cecha decydująca.



Dodaj odpowiedź