Oświetlenie.Jakiego używacie?
#301
Posted 06 September 2011 - 20:21
Jeśli ktoś dysponuje lepszymi danymi ode mnie to dokona lepszego wyboru.
Trzeba spędzić dużo czasu żeby się nauczyć, ale trzeba się tez tym interesować
Sam też nie raz bym pomógł w innych tematach, ale nie chcę mi sie pisać "dlaczego" i w końcu nie pisze nic ;-)
Tak, że taka prośba: jak by ktoś ze znających sie osób wkleił link do lampki wg. niego fajnej na szose byłbym wdzięczny.
Po prostu kupuje i nie ma dyskusji.
#302 Gosc_wojciech_bmv_*
Posted 06 September 2011 - 20:41
#303
Posted 07 September 2011 - 10:56
Jedyny minus to nieprzyjemny zapach typowy dla plastiku z chin ;-)
Na szczęście nie jest zbyt intensywny i nie pozostaje na palcach.
http://www.dealextre...-2-cr2032-44096
http://www.dealextre...-2-cr2032-44066
#304
Posted 07 September 2011 - 13:38
Swoich nie wąchałem ;-), wystarczy, że na prawdę dobrze świecą jak na tego typu lampeczki. Ale nie zmienia to faktu, że powinny być używane jako lampki pozycyjne. Choć czerwono świecącej naprawdę ciężko nie zauważyć w nocy, ba na upartego można sobie nawet drogę oświetlać (choć raczej nie na rowerze). Z białą jest podobnie. Swoje używam jako pozycyjne (czerwona jako dodatkowa na kasku, na rowerze jest b.mocno świecący klon SuperFlash'a), jako główne światło mam lampę magicshine na P7. Ostatnio bardzo się przydaje - około 20 już ciemno się robi...
Kupiłeś razem 8 lampek? Znaczy się 2x2 (4 czerwone) + 2x2(4 białe)? Bo jeden zestaw ma 2 lampki w komplecie, razem wychodzi $11,4 za komplet 2 białych + 2 czerwone. Żeby było ok. 60 zł, to musi być ze $20 teraz (w sierpniu dolec był tańszy trochę).
O ile to nie tajemnica - po co Ci tyle sztuk? Ja sam kupiłem 2 komplety, ale tych czarnych z których jedna świeci na czerwono, druga na biało (czyli razem 2 białe, 2 czerwone). Póki co, starczy.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#305
Posted 07 September 2011 - 14:19
Kupiłeś razem 8 lampek? Znaczy się 2x2 (4 czerwone) + 2x2(4 białe)? Bo jeden zestaw ma 2 lampki w komplecie, razem wychodzi $11,4 za komplet 2 białych + 2 czerwone. Żeby było ok. 60 zł, to musi być ze $20 teraz (w sierpniu dolec był tańszy trochę).
O ile to nie tajemnica - po co Ci tyle sztuk? Ja sam kupiłem 2 komplety, ale tych czarnych z których jedna świeci na czerwono, druga na biało (czyli razem 2 białe, 2 czerwone). Póki co, starczy.
Używanie skrótów na forach źle się kończy ;-) Źle się wyraziłem, miałem na myśli dwa komplety czyli jeden komplet białych i jeden czerwonych, co daje 4 sztuki ;-)
Kupiłem 2 komplety bo często gubię takie drobiazgi, a dziś doszedłem do wniosku, że w okresie jesienno zimowym obydwa zamontuje na swoich rowerach, na szosówce i przełajówce-zimówce.
#307
Posted 07 September 2011 - 20:12
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#308
Posted 07 September 2011 - 22:38
Muszę wreszice naprawić mocowanie od mojej catayi.
Lampki prezentują się tak jak na załączonym obrazku.
#309
Posted 08 September 2011 - 09:24
Zawsze twierdziłem, że lampki pozycyjne, to lampki pozycyjne i do normalnego oświetlenia drogi nie nadają się. Ktoś, kto zakłada tego typu światełka do jazdy po ciemku po drogach publicznych za dużo ryzykuje. Ok, oświecenie tyłu (czerwona lampka) jest lepsze od sporej ilości chińskich lampeczek za parę złotych, nawet z kilkoma diodami, które na dodatek mają tendencje do wyłączania się przy byle wstrząsie. Ale na przód taka lampka tylko jako lampka pozycyjna (ewentualnie jako awaryjna - w trybie migacza da się jakoś na szosie zauważyć rowerzystę), np. do jazdy w mieście, żeby nie walić po oczach diodą P7 (czy też lepszą), która nawet na średniej mocy może przechodnia nieco razić w oczy.
Ps. Te lampki to klony Knog Beetle - oryginał kosztuje od 50 zł w górę. Jedna sztuka.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#310 Gosc_TeQuila_*
#311
Posted 09 September 2011 - 12:33
Walesa sie ktos po nocy:
Project Aura
:-)
Tak dla porządku, to polskie statystyki są inne. 82 % wypadków z udziałem rowerzystów ma miejsce przy dobrej widoczności. :/
#312 Gosc_wojciech_bmv_*
Posted 09 September 2011 - 15:34
W nocy, dobrze oświetlony rowerzysta na czarnym tle jest znakomicie widoczny i zwraca uwagę. Za dnia zaś czujność kierowców jest uśpiona a rowerzysta zlewa się z otoczeniem ... :evil:Walesa sie ktos po nocy:
Project Aura
:-)
Tak dla porządku, to polskie statystyki są inne. 82 % wypadków z udziałem rowerzystów ma miejsce przy dobrej widoczności. :/
#314
Posted 09 September 2011 - 23:32
Niestety zgubiłem śrubkę od mechanizmu, który pozwalał na regulację kierunku snopa światła w poziomie i jakoś nie znalazłem czasu, żeby dopasować nową :-/ Do spotkania z sarną w lesie jakoś nie uświadamiałem sobie że już tak wcześnie robi się ciemno :-/
#315
Posted 10 September 2011 - 07:56
Skłaniam się do zakupu lamki L2P pd grega, cena 185 zł ( łącznie z dwoma aku, ładowarką oraz uchwytem zapłacę ok. 350 zł) - chyba, że ktoś zaproponuje coś lepszego - w cenie samej lampki do 200 zł.
Wolałbym dokonać zakupu w naszej polandii.
Pozdr.
R...
Merida Scultura Disc 6000 - Black Power
#316
Posted 10 September 2011 - 11:48
Aku(2400mAh) - 9,90$
Ład. - 4,70$
Przejściówka do ład. - 0,87$
Uchwyt row. - 1,80$
Razem 17,27$ czyli ok. 53zł.
Ja chyba się na coś takiego zdecyduje , lampka od grega , reszta z DXa.
#317
Posted 11 September 2011 - 16:39
Jak myślisz, gdybyśmy kupili dwa zestawy, które zostały by wysłane na nasze adresy, mieli byśmy komplety taniej?
Kiedy kupujesz swój zestaw, bo ja chciał bym kupić lampkę jak najszybciej, najlepiej na początku następnego tygodnia, czyli 12 września 2011.
Coraz szybciej się ściemnia, warto być widocznym na drodze.
#319
Posted 12 September 2011 - 02:05
Ostatnio wyjeżdżam o 16 w trasę i wracam o 22, zwykły odblask nie starcza.
Odblasku widocznie nie widać, bo ostatnio TIR, przed wyprzedzaniem, zamrugał na mnie światłami drogowymi i zatrąbił w taki sposób, że z pełną prędkością władowałem się na pobocze.
Na szczęście nic mi się nie stało, stwierdziłem, że warto być bardziej widocznym na drodze.
Postanowiłem więc, że zaopatrzę się w świetne światło z przodu i z tyłu.
Na tylne światło wybrałem Mactronic Walle, jest bardzo ładnie widoczne na drodze.
Spodobała mi się recenzja jednego z użytkowników:
"Większość ludzi po jej zakupieniu stwierdza, że to najbardziej "oczoje..na" i "wkur...jąca" lampka jaką widzieli do tej pory. Przy montażu polecam skierować lampkę pod lekkim kątem w dół aby odbite światło nie padało bezpośrednio w oczy jadących za nami kierowców (szczególnie w nocy na nieoświetlonych trasach). Używając w ciągu dnia niema przeszkód aby było skierowane na wprost."
Zresztą, można zobaczyć to samemu na youtube:
Po czym zacząłem szukać ciekawego światełka na przód, już miałem pisać do Grega, bo widziałem, że ma oświetlenie na rowery, jednak nie spodobała mi się obudowa jego oświetlenia - to wygląda jak mała latarka.
Więc zacząłem szukać dalej i natknąłem się na ten wątek, gdzie smog11 podał linka do aukcji allegro http://allegro.pl/cr...1807767344.html
Okazało się, że facet jest z Zielonej Góry, umówiłem się z nim na 21 na sprawdzenie światełka.
Przyjechałem swoją szosą, światełko zostało zamontowane...
Obudowa świetnie wygląda, gdy lampka jest wyłączona świeci się przycisk na zielono... który widać, że się świeci tylko w nocy, przy jasnym świetle prawie go nie widać.
Battery pack jest oddzielnie od światełka na kierownicy, montuje się go na ramie roweru, na rzep.
Wkurzają mnie trochę te kable do battery packa- są za długie, ale facet okręcił mi je wokół kierownicy i ramy, dzięki czemu jest to nieco bardziej komfortowe.
Jasność.
Wg mnie jest bardzo jasne.
Nie wiem ile widziałem światełek rowerowych w życiu, ale to było najjaśniejszym, jakie w życiu widziałem.
Ale mi chodzi tylko o to, żeby światło nadawało na szosę.
Spytałem się faceta, czy tak silne światło nie będzie oślepiało kierowców.
Odpowiedział, że każde światło może oślepić kierowcę jeśli jest źle nakierowane.
Jeśli jakiś kierowca zamigocze mi długimi, to znaczy, że muszę je obniżyć.
Obniżyłem je od razu, bez czekania na migotanie długimi światłami.
Wiem, że na DX światełko jest tańsze, ale mam ten plus, że sprzedawca jest z mojego miasta i mogłem je gruntownie przetestować.
Poza tym, słyszałem, że czasem na DX czeka się czasami bardzo długo na paczkę.
Wracając do sprzedawcy: mam wrażenie, że to spoko gość, rzeczowo odpowiadał na wszystkie moje pytania. Okazało się, że też jeździ na szosie, w dodatku z tym światełkiem (na Allegro jest foto jego szosy z tym światełkiem). Na pytanie czy dzisiaj może wyjechać ze mną w nocy na trasę, odpowiedział, że nie może bo.. ma zamiar zrobić zdjęcia tej lampki "dla gościa z Allegro, bo chciał, żeby zrobić zdjęcia w wybranych trybach"...
Chyba wiem o kogo chodzi
Zrobiłem kilka kilometrów do domu i stwierdzam, że do moich zastosowań światełko się nadaje.
Dobrze widać dziury na drogach i widzę co mam przed sobą, czyli spełnia swoją funkcję.
Jestem zadowolony z zakupu.
Po przyjściu do domu zacząłem się bawić tym światełkiem, oświetlałem nim budynek, który jest oddalony o 300 - 400 metrów.
Starałem się zrobić fotkę tego, jednak robiąc zdjęcia na automacie nic nie wychodziło.
No i nie radzę patrzeć się na światełko... strasznie oślepia.
Co do tego, czy widać pobocza... moim zdaniem widać pobocza.
Co prawda nie mam skali porównawczej, między innymi światełkami, bo to moje pierwsze światełko na szosę.
Co do tego, że ma 1200 lumenów... trafiłem na stronę internetową, której adresu ponownie nie udało mi się znaleźć, na której facet obliczał lumeny w tym światełku, w zależności od zużycia energii w akumulatorach.. wyszło ok. 800 - 850 w trybie ciągłym, czyli mniej niż 1200.
Jednak promień światła jest dość duży.
Co mi się jeszcze podoba... przede wszystkim ergonomiczna ładna obudowa.
Co do zestawu, była w nim też ładowarka do battery packa, instrukcja obsługi, pudełko.
Na DX przeczytałem, że ładowarka zapala zielonego leda, gdy battery pack jest naładowany, a czerwonego jeśli się ładuje.
Brak tej informacji w instrukcji obsługi światełka.
Zamierzam w dzień w mieście jeździć z światełkiem włączonym w trybie low, jako światło pozycyjne, a w nocy na high.
Co do jakości wykonania - światełko wygląda solidnie - co ciekawe - plastik nie ma żadnego zapachu - nie śmierdzi, jak to jest w innych chińskich konstrukcjach, za co światełko ma u mnie dużego plusa.
W zestawie są dwa rodzaje oringów, którymi można zamontować światełko do kierownicy.
Zdjęcia:
#320
Posted 12 September 2011 - 09:03
jeżeli podawana jasność jest podobna to lampka świeci albo dłużej albo mocniej w rzeczywistości, a troche kabla i akumulatorek na ramie mi nie przeszkadza.
Także lampka. Zostały mi 3 w sumie najtańsze:
T6 : (44,3$) ta na którą narzekał Greg, że słabo oświetla boki ( ja chce widziec co mam przed sobą, a nie pobocze oglądać) ta sama którą w poprzednim poście chwali guciogustaw
P7 : (46,3$) tą chwalił Prozor
P7 : (43,4$)i jeszcze taka na DX upatrzyłem
Która z nich powinna sie najlepiej sprawdzić? Czy to wszystko to samo? ;-)