Oświetlenie.Jakiego używacie?
#322
Posted 12 September 2011 - 21:07
No i światło jest dość silne, gdy miałem ją wyżej ustawioną, tak, żeby widzieć więcej drogi, widziałem, że jeden z przechodniów zasłaniał oczy.
#323
Posted 13 September 2011 - 06:55
Zamierzam w dzień w mieście jeździć z światełkiem włączonym w trybie low, jako światło pozycyjne, a w nocy na high.
Tryb high tylko gdy nic nie jedzie z przodu, w przeciwnym razie będziesz oślepiał kierowców. Nawet obniżenie niewiele daje, wada reflektora, jeśli lampa świeci bardziej w dół niż w dal - reflektor typowo latarkowy, bez kształtowania strumienia światła. Można się zastanowić nad zamocowaniem jakiegoś "daszka" odbijającego część snopu światła skierowanego w górę, tak aby po odbiciu doświetlało szosę, a nie świeciło w kosmos...
Po mieście (oświetlonym) nie radzę jeździć z tym nawet w trybie mid (trybu low nie ma!), no chyba, że nie będziesz świecił przechodniom po oczach. Nawet w tym trybie może oślepiać. Lepiej mieć drugą lampkę pozycyjną (np. w/w froga), używanie w dzień też raczej mija się z celem.
To jest lampka z DX, chyba nawet dokładnie ta. - jak widać, obecnie kosztuje $44,30 tj ok. 130 złociszy. Stówka zarobku, niezły zysk (dolar podrożał ciutkę)...
Co do lampki, czepiałbym się do reflektora, ma kiepski rozkład światła sugerowałbym wymienić na teksturowany. No i na wszelki wypadek rozkręcić lampkę i sprawdzić, czy przypadkiem po chińczykach nie trzeba poprawić, zwłaszcza odprowadzania ciepła z diody, nawet w pierwszych MagicShine nie wyglądało to dobrze.
Jeśli chodzi o mocowanie - masz większy i mniejszy oring. Użyj mniejszego, u mnie nawet w rowerze terenowym na dziurach, wybojach itd nie ma problemu z mocowaniem. No chyba, że w stopce lampki nie ma gumy (w mojej jest), tylko goły plastyk, to wtedy może się ślizgać.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#324
Posted 13 September 2011 - 16:42
To jest lampka z DX, chyba nawet dokładnie ta. - jak widać, obecnie kosztuje $44,30 tj ok. 130 złociszy. Stówka zarobku, niezły zysk (dolar podrożał ciutkę)...
Zgadza się, to ta lampka.
Pozor, posiadasz ją też?
Co do lampki, czepiałbym się do reflektora, ma kiepski rozkład światła sugerowałbym wymienić na teksturowany.
Gdzie mogę go kupić?
No i na wszelki wypadek rozkręcić lampkę i sprawdzić, czy przypadkiem po chińczykach nie trzeba poprawić, zwłaszcza odprowadzania ciepła z diody, nawet w pierwszych MagicShine nie wyglądało to dobrze.
Po czym będę widział, że trzeba coś poprawić po chińczykach?
Jak mogę najlepiej odprowadzić ciepło?
Jeśli chodzi o mocowanie - masz większy i mniejszy oring. Użyj mniejszego, u mnie nawet w rowerze terenowym na dziurach, wybojach itd nie ma problemu z mocowaniem. No chyba, że w stopce lampki nie ma gumy (w mojej jest), tylko goły plastyk, to wtedy może się ślizgać.
Fakt, w stopce nie ma gumy.
Nadaje się do tego część zużytej dętki?
#325
Posted 14 September 2011 - 09:35
Z tego co widzę na zdjęciach w DX, montaż raczej jest zrobiony dość dobrze, spora ilość pasty termo jest dana, więc chyba raczej problemów z przegrzewaniem być nie powinno.
Co do reflektora, to zakup też na DX, trzeba tylko dobrać odpowiedni, ale należy dobrać wymiarowo (średnica, wysokość). Koszt ok. $4 - $5.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#326
Posted 14 September 2011 - 11:38
#327
Posted 14 September 2011 - 12:22
Tutaj link do lampki.
Wygląda mi na identyczną jak powyżej, tylko głowica nie ma korony militarnej ;-)
Poczytaj sobie komentarze na dole.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#329
Posted 14 September 2011 - 12:37
To są te same lampki. W życiu żadna z nich nie będzie emitować nawet 1,2 tys. lumenów. Dobrze, gdyby wyemitowały z 900. Ale z tego co w komentarzach napisali, to "Draws 1.0A high and 0.4A low at 7.5V. So if the reg is 80% efficient (optimistic?) that is 6W and 2.4W at the emitter" w "oryginalnych" MagicShine na P7 można było uzyskać efektywność rzędu 90%. Przypomnę, że tamte lampki (pomimo swoich reklamowanych 900 lumenów) emitowały ok. 500. Tu nie należy spodziewać się więcej, chyba, że nieco przerobi się driver, tak aby dawał więcej prądu. No i ten reflektor z dość wąskim snopem światła... Ludziska narzekają, spodziewali się szerszego strumienia - ktoś nawet stwierdził, że nadają się na szperacz na kask.
Jeśli chodzi o czas świecenia, to sprzedawca z eBay pisze o 180 minutach, DX o 3 - 4 godzinach (czyli 180 - 240 minut - fantaści!), a realnie należy spodziewać się faktycznie do 3h. Choć też bateria akumulatorów w życiu nie ma pojemności 6400mAh!!! Na 4400 mogę się zgodzić, o ile zastosowali (i tu duża wątpliwość) porządne ogniwa. Raczej jednak w tych tanich lampach tego nie znajdziemy.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#330
Posted 16 September 2011 - 22:12
Pozdr.
R...
[ Dodano: 16 Wrzesień 2011, 23:03 ]
zakupy u grega.
Lampka L2P z dioda XM L T5 4B (moc na wyjściu ok. 750 lumenów !!! )
uchwyt Led Sensor
2 szt. aku Panasonic 3100 mAh
I po testach.
Nieźle świeci, szczerze mówąc myślałem, że będzie jeszcze lepiej swiecić ) , brakuje mi odcięcia swiatła takie, jak ma Sigma Pava, jadąc w nocy po ścieżce rowerowej podejrzewam, iż mając nawet świecącą lampkę prawie pod koła to oślepiałem jadących z przeciwka (widziałem ich twarze). Ale Sigma Pava to zupełnie inny poziom mocy i chyba jedna z nielicznych lampek z odcięciem światla.
L2p ścieżkę rowerową na pełnej mocy oświetla aż za nadto.
Nadmienie, iż jadąc teraz nocą czuję się pełnoprawnym użytkownikiem drogi. - i o to mi chodziło !
Lampka nieźle oświetla drogę, którą dobrze widzimy nawet, jak auto z przeciwka nas oślepia !
Od wiekszości samochódów, które mnie mijały miałem lepsze światlo (przy założeniu jeden reflektor na jeden ).
Latarka jest bardzo dobrze wykonana, tryby pracy: 5%, 30%,60%, 100% uważam, że są dobrze dobrane, praktycznie można jedzić już bez problemu na 30 % mocy - czyli ok. 200 lumenów.
Uchwyt Led Senor V2 - bardzo dobry.
Pozdr.
R...
Merida Scultura Disc 6000 - Black Power
#331 Gosc_kobrys_*
Posted 17 September 2011 - 23:37
Latarka jest bardzo dobrze wykonana, tryby pracy: 5%, 30%,60%, 100% uważam, że są dobrze dobrane, praktycznie można jedzić już bez problemu na 30 % mocy - czyli ok. 200 lumenów.
Przepraszam, ale pozwolę sobie czepić się szczegółu bo po prostu nie rozumiem:
to po co latarka z mocą 800lm kiedy stwierdzasz że 200 już jest ok?
A teraz wyjaśnienie dlaczego pytam:
rozpoczął się wrzesień - początek miałem niezwykle pracowity, ale teraz przysiągłem sobie, że do śniegow będę jeździł na MTB (po asfaltach) 2h od 22 do 24 - 4 razy w tygodniu. Szukam więc oświetlenia ponieważ to czym dysponuję obecnie pozwala mi co najwyżej oświetlić człowieka, w którego już wpadam i to dosyć słabo.
Przejrzałem allegro i nie wiem co zrobić... generalnie interesuje mnie przednia lampka - na 100% nie chcę normalnych baterii używać - wolę aku, ale i je można kupić na miarę.
Czy możecie drodzy koledzy polecić coś, co nie będzie chore cenowo - myślę, że max 130zł jestem w stanie zapłacić. Coś co ma regulację siły światła i coś co w terenie (leśnym) pozwoli mi przemieszczać się min 2h bez potrzeby zmiany zasilania.
Gdyby jescze to coś dało radę się montować do mostka (jestem uzależniony od symetrii) to byłbym w 7 niebie.
#332
Posted 18 September 2011 - 10:51
#333
Posted 20 September 2011 - 06:52
MAGICSHINE MJ-836
czy
bardziej klasyczna MAGICSHINE MJ-808
Osobiście ładniejsza i funkcjonalniejsza (płynna zmiana mocy) wydaje mi się opcja pierwsza ale mocowanie nie budzi mojego zaufania (czytaj dziura i lampka dynda se przy kole)
z góry dzięki za sugestie.
pozdr.
#335
Posted 26 September 2011 - 07:37
Zacznijmy od mocowania, wygląda solidnie, nie luzuje się, lampka siedzi stabilnie. Plusy(o ile to plus) umożliwia zamocowanie lampki centralnie nad mostkiem. Minusy: obsługa włącznika jest utrudniona z uwagi na wysokość mocowania w praktyce wymaga oderwania dłoni od kierownicy, no chyba ze ktoś ma dłonie jak bochny chleba ;-). Lampka na nierównościach wpada w drgania, aczkolwiek nie odbija się to w widoczny sposób na snopie światła. Tak czy owak moim zdaniem to mocowanie nie pożyje dostatecznie długo a na mtb zupełnie się nie nada. Na szczęście można dokupić mocowanie "na gumkę" jak w modelu 808, albo tez spróbować wykonać własnoręcznie, co tez uczynię w wolnym czasie.
Światło, lampka oferuje dwa tryby high i low, przejście z High do Low wymaga pojedynczego kliknięcia i światełko płynnie słabnie aż osiągnie low. Bajer ten nie działa jednak w druga stronę, tj jeśli chcemy znów włączyć tryb High to... musimy wyłączyć i włączyć lampkę. Nie jest to w praktyce aż takie uciążliwe (zwłaszcza gdyby nie mocowanie), na pewno nie bardziej niż skakanie po x trybach by wrócić do poprzedniego.
High daje naprawdę sporo światła, ja tak ustawiłem lampkę ze oświetla mi drogę w dobry sposób na ok 35m w dostateczny na ponad 50m swobodnie można lecieć 40 km/h w zupełnych ciemnościach. Sylwetkę człowieka, widać dużo dalej niż z 50 m o odblaskowych znakach nie wspomnę. Low tez daje rade, choć wymaga już dłuższej adaptacji wzroku. Na low (w ramach testów ;-)) jeździłem mtb w terenie i było ok jak dla mnie, warunkiem był jednak brak latarni. Na szosie trybu Low używałem w terenie oświetlonym. Po minięciu ostatniej latarni wrzucam High, inaczej „oślepł” bym do momentu adaptacji wzroku do słabszego światła.
Sam włącznik (przełącznik) podświetlają diody w bardzo solidny sposób, których barwa zmienia się w zależności od stanu naładowania akumulatorów od zieleni po czerwień. Dodatkowa zaleta rozwiązania jest fakt, że owe diody całkiem ładnie oświetlają licznik/pulsometr ( u mnie Ciclosport 4 „coś tam”). Nie może jednak być zbyt pięknie, samo podłączenie zasilania powoduje ze licznik ślepnie i głuchnie. Lampka generuje bardzo silne pole elektromagnetyczne
Sama lampka całkiem ładna, dobrze wykonana.
To chyba tyle. pozdr.
#336
Posted 26 September 2011 - 16:46
ktoś może coś powiedzieć na temat tych latarek?
http://allegro.pl/la...1838867592.html
http://allegro.pl/la...1836426978.html
Sporo luda to sprzedaje na allegro a każdy z gustownym pudełkiem prezentowym
I pytanko o ogniwa 18650 - czy wszystkie sprzedawane w PL są z obwodami zabezpieczającymi? Ew. jak sprawdzić czy obwód jest? Głupio by było jakby toto eksplodowało gdy pomykamy w chwycie dolnym.
Pozdrawiam!
#337
Posted 26 September 2011 - 19:50
Waham sie pomiedzy tymi dwoma, ma to byc lampka na szose, jak rowniez jako swiatlo na kask w mtb.
Uzywam six packa ale to jest za ciezkie i za mocne na droge, z drugiej strony jak wspomnialem potrzebuje w mtb swiatla doswietlajacego zakrety.
#338
Posted 07 October 2011 - 16:40
Te najtansze za ~30 zł będą dużo gorsze od tych po ~60 zł?
Używana będzie do jazdy po nieoświetlonych asfaltach.
Moje typy:
http://allegro.pl/la...1843552763.html
http://allegro.pl/la...1853305628.html
http://allegro.pl/la...1846941146.html
http://allegro.pl/la...1855092315.html
Lepiej kupić taką z ognowem czy na zwykłe akumulatorki? Lub może samą i kupić we własnym zakresie ogniwo lub akumulatorki?
#339
Posted 07 October 2011 - 23:45
Co masz na myśli pisząc "ogniwo" tudzież "ognowo"? Bo jest to układ złożony z dwóch elektrod zanurzonych w elektrolicie, może dwie elektrody w ziemniaku też tworzą ogniwo... Zwykła bateria to też ogniwo.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750