Oświetlenie.Jakiego używacie?
#441
Posted 19 September 2012 - 17:08
Z lepszych to tylko chyba prosto z Chin. Raz widziałem taką, ale nie mogę sobie przypomnieć - chyba była jeszcze lepsza od tego, co opisuje wyżej i na pewno miała właśnie opcję z bateriami AAA zamiast 18650.
Mam nadzieję, że jesteś świadom, iż zakładając zwykłe baterie do lampki z PowerLED będziesz je dość często zmieniać? Koszt bez sensu, jeśli dużo będziesz jeździć - już lepiej akumulatorki za 15 zł kupić i porządniejszą ładowarkę, np. Sanyo - ja posiadam, jest w porządku, choć dołączone do niej akumulatorki tej firmy szybko padły.
#442
Posted 21 September 2012 - 20:57
-tak jak sie spodziewalem, oswietlenie jest super. przejechalem cala trase (razem 60 km, w tym 40 km w egipskich ciemnosciach) na 65% (czyli 300lm, i oswietlenie bylo w zupelnosci wystarczajace). przy 100% jest po prostu juz za jasno - jedzie sie tak samo jak na 65%. zjezdzalem w zupelnej ciemnosci 50 km/h (wiecej nie chcialem, bo nie mam zaufania do zwierzyny z lasu po obu stronach drogi ). akumulatorek dalej sprawny (na 65% to 3 godziny siwecenia wg Bociana).
plusy:
- w zupelnosci wystarczajace swiatlo przy predkosciach przeltowych 30-35 km/h, a nawet przy zjazdach >50 km/h
- dobry uchwyt w zestawie na kierownice,
- z tego co zauwazylem to akumulator wyladowujac sie (po 2 godzinach swiecenia), nie powoduje spadku swiecenia nawet o 1 lm - takie mam odczucia, moze w rzczywistosci jest zupelnie inaczej,
- wąska wiazka swiatla (idealna na szose, nie razimy zbytnio innych uzytkownikow dookola)
minusy:
- ......... nooo..... zimno dzis bylo podczas jazdy wieczorem (5 stopni)
#443
Posted 24 September 2012 - 12:53
-Światło jak światło, świeci, dość mocno. O ile jadąc na MTB praktycznie nigdy nie włączam trybu 100% (jeżdżę na 30%), o tyle na nierównej szosie przydaje się. Zasięg jest naprawdę niezły, pobocze też jako tako oświetla. Płoszy sarny i zajączki, które wylatują na drogę, z kolei lisy chowają się na poboczu i głupieją. Dziki chrumkają tak samo jak bez niej gdzieś w zaroślach ukryte
-Mnóstwo światła idzie w kosmos, ale to nie jest duży reflektor samochodowy tylko dioda świecąca na wprost. Mocno razi się tym kierowców (nawet na 30%), w mieście trzeba kierować strumień światła krótko przed rower, żeby dać pieszym żyć.
-Lampka używana w nocy, najczęściej jesienią i zimą, na rowerze, jest chłodna. Używając jej do doświetlania domowego stanowiska układania puzzli robi się tak gorąca, że ciężko ją złapać, ale nie przygasa.
-Dobre wykonanie, metalowy korpus, kable, które bardzo ciężko byłoby wyrwać, a ze względu na dość kłopotliwy montaż trzeba nimi trochę ciągnąć i mocno je zaginać.
-Beznadziejne (albo wspaniałe) mocowanie na kierownicę, zależy jak na to patrzeć. Ot, gumeczka. Beznadziejne, bo jakkolwiek ciasno tego nie montować i nie kombinować z podkładkami i tak co jakiś czas na dziurach powoli zjeżdża i świeci mocniej przed rower. Zaletą jest to, że można ulżyć tym z naprzeciwka/pieszym za pomocą prostego ruchu ręki.
-Plątanina kabli, dałoby się to zrobić znacznie prościej. Dołączone kable są bardzo długie, ja zawijam je wokół sztycy, prętów siodła. Montaż chwilę trwa, całość brzydko wygląda.
-Absolutnie idiotyczny i bezużyteczny tryb stroboskopowy 100%. Nie można przez to zmieniać jasności bez przejścia przez ten tryb i wyłączenia lampki, a naciskanie gumowego guziora jest trudne w grubych, zimowych rękawicach.
-Całość świeci z maksymalną mocą (przód + mrugająca tylna) jakieś 2h z okładem (pakiet 4400mAh, nie mierzyłem czasu ani nie miałem okazji rozładować lampki po drodze, taki kamikadze nie jestem), na 30% pewnie z 6h.
-Tylna lampka tak oczojebna i wnerwiająca, że kierowcy mijają mnie jak bym kombajnem jechał, Walle to przy tym czerwona kropka Tylna lampka ma też tę cechę, że żeby zmienić tryb albo ją wyłączyć trzeba nią kręcić. W połączeniu ze znajdującym się u mnie pod siodłem akumulatorem i plątaniną kabli jest to dość wkurzające.
-Zestaw ulewoodporny, co zostało gruntownie przetestowane.
Miałem napisać 2 zdania i test z tego wyszedł
#444
Posted 16 October 2012 - 08:23
http://allegro.pl/ma...2687992526.html
Planuje zakup jako, że się ciemno zaczyna robić dość wcześnie. W totalnych ciemnościach raczej nie jeżdżę ale może się zdarzyć.
Za bateriami przemawia fakt, że mogę na każdej stacji kupić w razie czego, a akumulator jednak mogę zgubić lub zapomnieć naładować. Może są inne propozycji dobrego oświetlenia na baterię??
#445
Posted 16 October 2012 - 08:54
Używał ktoś może:
http://allegro.pl/ma...2687992526.html
??
Używam WALLE tylnej. Nawet kilka razy kierowcy mnie zaczepili, że wreszcie widzą dobrze oświetlonego rowerzystę. Przód mam inny więc na temat tego się nie wypowiadam.
Tył zdecydowanie polecam :-D
#447
Posted 16 October 2012 - 11:46
To zdanie zawiera sprzeczność wewnęrzną. Jak lampka na trzy bateryjki AAA (a tak zasilany jest właśnie Mactronic Scream) ma oświetlić drogę w ciemności? Dodatkowo: na pełnej mocy świeci przez 1,5 godziny. Nie będziesz przecież wagonów bateryjek kupował?Potrzebuje czegoś na baterię i żebym w razie czego w dziurę nie wpadł
Jeżeli nie chcesz mieć w przyszłłości kilku niepotrzebnych lampek, to jedynym słusznym rozwiązaniem jest kupno od razu porządnej latarki zasilanej akumulatorem 16850 lub zewnętrznym akumulatorem. Poczytaj kilka ostatnich stron w tym wątku.
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#448
Posted 16 October 2012 - 12:44
#449
Posted 16 October 2012 - 17:11
To zdanie zawiera sprzeczność wewnęrzną. Jak lampka na trzy bateryjki AAA (a tak zasilany jest właśnie Mactronic Scream) ma oświetlić drogę w ciemności? Dodatkowo: na pełnej mocy świeci przez 1,5 godziny. Nie będziesz przecież wagonów bateryjek kupował?Potrzebuje czegoś na baterię i żebym w razie czego w dziurę nie wpadł
Jeżeli nie chcesz mieć w przyszłłości kilku niepotrzebnych lampek, to jedynym słusznym rozwiązaniem jest kupno od razu porządnej latarki zasilanej akumulatorem 16850 lub zewnętrznym akumulatorem. Poczytaj kilka ostatnich stron w tym wątku.
Ja mam chinola na 3 AAA i spokojnie daje rade oswietlic drogę, nawet na trybie 70%.
Ba, jak swieci księzyc to spokojnie mozna pocinac bez lampki z przodu i wlączac tylko jak jedzie auto :mrgreen:
#450
Posted 16 October 2012 - 17:28
No i taka odpowiedź mi pasuje. Ja rozumiem, że ktoś jak codziennie używa jakiejś wypasionej lampki to mu nie pasuje na baterię, ale może taka wystarczy.Ja mam chinola na 3 AAA i spokojnie daje rade oswietlic drogę, nawet na trybie 70%.
Ba, jak swieci księzyc to spokojnie mozna pocinac bez lampki z przodu i wlączac tylko jak jedzie auto :mrgreen:
Zamówiłem na razie tą na 3 AAA - jeśli się nie sprawdzi to wtedy wezmę jakąś Bocialarkę. Pożyjemy zobaczymy Nie zamierzam jeździć w nocy, ew. te 1,5-3 godzin więc może się nada.
#454
Posted 16 October 2012 - 19:30
Świeci super, duży plus za możliwość stosowania akumulatorków.
#457
Posted 17 October 2012 - 08:03
Ja mam MJ-808E i lampka mi nigdzie nie zjeżdża na dziurach. Mocuję zawsze na tej najmniejszej grubej gumce do moich "grubych" kierownic szosowych. Przy czym przy przestawianiu położenia lampki trzeba zwracać uwagę aby gumka przesunęła się na całym obwodzie. Jeśli lampkę przestawi się tylko troszkę, to ona wraca powoli do swojego pierwotnego położenia (przydatne przy chwilowej zmianie ustawienia lampki podczas mijania aut).-Beznadziejne (albo wspaniałe) mocowanie na kierownicę, zależy jak na to patrzeć. Ot, gumeczka. Beznadziejne, bo jakkolwiek ciasno tego nie montować i nie kombinować z podkładkami i tak co jakiś czas na dziurach powoli zjeżdża i świeci mocniej przed rower.
-Absolutnie idiotyczny i bezużyteczny tryb stroboskopowy 100%. Nie można przez to zmieniać jasności bez przejścia przez ten tryb i wyłączenia lampki, a naciskanie gumowego guziora jest trudne w grubych, zimowych rękawicach.
-Tylna lampka tak oczojebna i wnerwiająca, że kierowcy mijają mnie jak bym kombajnem jechał, Walle to przy tym czerwona kropka
Zjeżdża jedynie na cienkiej kierownicy na moim turystycznym rowerze.
Ten tryb przełączania jest rzeczywiście irytujący. Stroboskop (o ile w ogóle ktoś to potrzebuje) powinno się włączać po przytrzymaniu przycisku przez kilka sekund. Wyłączanie powinno być też tylko w ten sposób (zresztą taka opcja już tam jest, tylko niepotrzebne wyłączanie przy zwykłym przechodzeniu pomiędzy trybami świecenia).
Mogli za to dodać tryb z 50-70 % mocy.
Snop światła mógłby być w tych lampkach ograniczony od góry i bardziej skierowany na dół (chyba że ktoś jeździ po lasach, to może pomaga to w oświetleniu gałęzi na wysokości głowy), ale to wymagałoby innego kształtu lustra i zapewne miałoby wpływ na ceną.
Jeśli twoja tylna lampka jest mocniejsza od Walle, to nieźle dajesz ludziom po oczach. Nie trąbią na ciebie? Mi się zdarza, że trąbią nawet na Walle.
#458
Posted 17 October 2012 - 20:35
Nawiasem mówiąc owa tylna lampka właśnie dziś umarła, na śmierć. Ten patent z obracaniem korpusem jest niespecjalny, coś przestało łączyć i zaczęło zgrzytać, jak gdyby coś się w środku połamało. Trza podrzucić na gwarancję...
A przednia zawsze mi zawsze trochę na dziurach zjedzie co jakiś czas. Na najmniejszej gumce i kierownicy 25.4, przyzwyczaiłem się do tego, że co jakiś czas trzeba ją poprawić. Na szczęście coraz mniej tych dziur w okolicy
#459
Posted 18 October 2012 - 12:19
Na tyle mam cateye TL LD 170R i... po co komu mocniejsza lampka na tył? I tak świeci na tyle mocno, że mam ją ustawioną w trybie ciągłym żeby nie wkurzać kierowców (choć by było miło jakby mijali jak kombajn ).
U mnie kostka to luksus, zrobili szutrową śmieszkę (za niecałe 7km gmina podała, że wydano 3,5mln zł ), której chyba nigdy w życiu nie zamiatali (cały ten sypki syf jest na górze, teraz nawet jej nie widać pod liśćmi...), Widok pieszych, albo rowerzystów tempem pieszego rozwalonych po całej szerokości to norma, ale kierowcy oczywiście lubią potrąbić, myślenie boli. Sporo ludzi się boi i jeździ tym syfem (ja też czasami jeżdżę, tzn jak już nie mam siły kręcić ), ale czasami widuję też miły widok jak cała rodzinka pomykajaca po asfalcie . Na szczęście przynajmniej policja nie robi problemów z tego powodu.
#460
Posted 18 October 2012 - 14:54
z tyłu pojedynczy led zasilany z 2 baterii AAA. jak narazie nie mampomysłu jeszcze na nowo budowany projekt. waham się między podobnym zestawem (skuteczne oświetlenie) a czymś typu mini lampka jak tu: http://www.ebay.de/i...#ht_1453wt_1010 małe lekkie ale jak sądzę w stylu mnie widzą ale ja nic.