Skocz do zawartości


Oświetlenie.Jakiego używacie?


2364 odpowiedzi w tym temacie

#1101 Benedykt

Benedykt
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądKorycin

Napisano 06 listopad 2015 - 10:09

Dzięki Prozor za recenzje. Rzeczywiście fajna lampka. Swoim Philips SafeRide nie nacieszyłem się długo. Zaczep starszej generacji odpiął się na dziurach. Odkręciła się ta śrubka, która całość spina i dociska do kierownicy. Lampka nie odpadła ale zorientowałem, że coś jest nie tak po dłuższej chwili kiedy opadła. Śrubki niestety już nie znalazłem. Jakiś pomysł gdzie kupić uchwyt? Najlepiej starszego typu? 

http://www.pasaz.v10...,p17279004.html



#1102 Benedykt

Benedykt
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądKorycin

Napisano 06 listopad 2015 - 10:19

Niniejszym mianuje Prozora naszym naczelnym inżynierem ds. jakości produktów wszelakich. Nie rozumiem tego czepiania się tak dokładnego podejścia. Prozor potrafi rozwiać wątpliwości najbardziej wymagającego klienta. Poleca produkty naprawdę godne polecenia. Jeden się zadowoli sprzętem z marketu a drugi w nim będzie widział każdą wadę i odbierze mu to przyjemność z jazdy.

 

Sam mam od 3 lat philipsa saferide po tym jak na taktycznej latarce po oślepieniu przez pojazd z naprzeciwka miałem nieprzyjemną sytuację.

Nie oślepia też innych spełniając niemieckie standardy drogowe.

Produkt godny polecenia i można go mieć za połowę ceny jak ktoś jest cierpliwy.

Święta racja. Właśnie wczoraj poszło na allegro 5 sztuk saferide 80 po 159 złotych chyba nawet w nowszej wersji. Ja używam kilku tych lamp od ponad 3 lat i nigdy mnie nie zawiodły. Jedna przeżyła "katapultowanie" z uchwytu podczas kolizji z autem, uszkodziła babce szybę boczną, trochę się podrapała i do dzisiaj ma "blizny". Jednak to kawał aluminium.. Szerzej o moich doświadczeniach z philipsem saferidem 80 napiszę jak będzie więcej czasu.



#1103 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 06 listopad 2015 - 10:19

Na zachodzie lampki te cenią się dość wysoko, €80 - €150 (średnio ok. €100?) u nas można je faktycznie upolować znacznie taniej. Warto, nawet w celu odsprzedaży na eBay ;).

 

No i to jest krótka, rzeczowa i przydatna opinia. Nie rozumiem pisania elaboratów na kilka stron na temat jakiejś prostej lampki.

Jednak podkreślam, chwalę i podziwiam Prozora za chęci :)

 

Problem w tym, że tu nie chodzi tylko o prostą lampkę. Fakt, mam inżynierskie podejście do problemów, lubię wyjaśnić (co nie oznacza, że jestem nieomylny - oj, niestety nie....) prawie każdą wątpliwość potencjalnego użytkownika. A jeśli komuś wystarczy krótkie "to jest dobre, bo ja to używam" to ok, choć dla mnie to nie jest żadna argumentacja. Psychologia tłumu do mnie nie przemawia (np. "wszyscy tego używają, to znaczy, że to jest dobre"). Jeśli ktoś przedstawi szczegółową recenzję, to taka może już do mnie przemówić ;).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1104 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 06 listopad 2015 - 10:24

Czytam niektóre zamieszczone tu elaboraty i tak sobie myślę - po jakich drogach wy jeździcie że potrzebujecie oświetlenia porównywalnego z ksenonowymi lampami samochodowymi wyposażeni niczym Rambo w ładownice z akumulatorami? Niedługo ktoś tu wyskoczy z biksenonami bo skoro już po dwie lampy montować to racjonalnie mieć światła mijania i drogowe  :D

 Też się często zastanawiam, a zwłaszcza wtedy gdy z naprzeciwka ...palnikiem po oczach. Nie oszukujmy się, na szosę w czeluściach w zupełności wystarczy dobrze rozprowadzone 250lm. Fakt na zmierzch to nie pomoże, ale prawda jest taka, że nawet mocna lampa niewiele pomaga jak się wszystko zaczyna zlewać.


CykloOpole !!! :)


#1105 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 06 listopad 2015 - 10:36

I właśnie problem jest z rozprowadzeniem tego, co dioda wyemituje. Najłatwiej wrzucić reflektor paraboidalny do latarki z mocną diodą, nieco mniej niż połowa trafi na szosę tam gdzie powinna (i to w postaci plamy światła), reszta w kosmos. Nieco lepiej jest przy soczewkach - kolimatorach, bo rozkład światła jest zdecydowanie bardziej równomierny, ale i tak połowa (co najmniej) idzie powyżej linii odcięcia/oślepiania. Rozwiązaniem byłoby instalowanie w lampach przesłony - bo tak są skonstruowane ksenonowe lampy mijania. Albo skonstruowanie dobrego reflektora jak właśnie Philipsie SafeRide, reflektor tej lampy jest przykładem dobrej sztuki projektowej, zapewnia nie dość że dobre oświetlenie, to jeszcze należytą widoczność oświetlenia.

Niestety - większość producentów, zwłaszcza masówki z Chin, idzie "po taniości" konstrukcyjnej - efekt niestety widać na naszych szosach...

 

 

Problem większości lamp polega na słabej widoczności z boku. Stąd wymuszenia. Ja pracuję obecnie nad prostym, łatwym w obsłudze system oświetlenia bocznego, które uważam za równie istotne co oświetlenie przednie i tylne.

 

 

Używam opon z paskiem odblaskowym - co prawda nie świecą na pomarańczowo, ale zapewniają naprawdę dobrą widoczność boczną rowerzysty.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1106 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 listopad 2015 - 10:57

Ja z kolei bardzo dobre doświadczenia mam z odblaskami na szprychy. Mam wrażenie, że są jeszcze lepsze od pasków odblaskowych, bo dużo bardziej widać po nich, że się poruszają (powierzchnia odblasku nie jest ciągła, co daje efekt porównywalny do migania w przypadku tradycyjnego oświetlenia).

Mimo to muszę stwierdzić, że pasywne elementy odblaskowe są mimo wszystko znacznie mniej skuteczne. Z tego względu absolutnie każde dodatkowe oświetlenie - czy to będzie lampka przednia albo tylna z bocznymi wycięciami, czy nawet nieco kiczowate, ale niezwykle efektywne świecące wentylki - są bardzo cenne.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1107 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 06 listopad 2015 - 11:08

 

Problem w tym, że tu nie chodzi tylko o prostą lampkę. 

 

A co jest skomplikowanego w obsłudze tej lampki Philipsa? Ile tam jest możliwości konfiguracji ustawień?

Trudniejsza jest już obsługa takiego sterownika:

http://www.swiatelka...pic.php?t=15911

ale też nie jakoś bardzo, jak się często używa, da się nauczyć i zapamiętać. Ja jednak wydrukowałem sobie "instrukcję obsługi" tak na wszelki wypadek ;)



#1108 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 listopad 2015 - 11:33

Bezpieczna lampka to coś więcej niż lampka migająca na 17 sposobów. A Twoje posty - z całym szacunkiem - tylko potwierdzają, jak wiele jeszcze trzeba edukować, żeby ludzie zrozumieli, jak ważna w lampce jest optyka, a nie tylko prymitywna moc.
  • Prozor lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1109 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 06 listopad 2015 - 11:40

Twoje posty, z całym szacunkiem, pokazują jak wiele trzeba edukować, żeby zrozumieć że taki sterownik można zaadaptować do prawie dowolnej lampki. 

No ale dla firm lepiej, niech nieświadoma masa płaci krocie za proste w obsłudze i tanie w produkcji konstrukcje ;)



#1110 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 listopad 2015 - 11:42

Czy Ty naprawdę myślisz, że zbudowanie mocnego sterownika jest takie trudne?

I naprawdę sądzisz, że mocniejsza lampka to zawsze i bezwarunkowo lepsza lampka?

Muszę Cię wyprowadzić z błędu, bo w obu przypadkach koszmarnie się mylisz. Zbyt mocna lampka z wadliwą optyką jest wielokrotnie gorsza od lampki nieco słabszej, ale oferującej dobre odcięcie i efektywne wykorzystanie mocy diody (czytaj: kierującej światło nie w kosmos, tylko na drogę).


Nie dało Ci nigdy do myślenia to, że w samochodach światła mijania oraz drogowe to dwa zupełnie osobne elementy? I nie próbowałeś nigdy odnieść tego do jazdy rowerem?
  • Prozor lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1111 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 06 listopad 2015 - 11:45

A co jest skomplikowanego w obsłudze tej lampki Philipsa? Ile tam jest możliwości konfiguracji ustawień?

Trudniejsza jest już obsługa takiego sterownika:

http://www.swiatelka...pic.php?t=15911

ale też nie jakoś bardzo, jak się często używa, da się nauczyć i zapamiętać. Ja jednak wydrukowałem sobie "instrukcję obsługi" tak na wszelki wypadek ;)

 

Czytaj ze zrozumieniem - napisałem, że problem nie leży w prostej lampce Philipsa, tylko w zagadnieniu oświetlenia szosy (światła, oślepiania, i tak dalej...)

A po cholerę Ci lampka z możliwością użycia 14 trybów i koniecznością używania instrukcji obsługi oraz programowania za pomocą sekwencji niezliczonej ilości klików? Do pieszego poruszania się w terenie mam Peltz'a NAO z zaprogramowanym jednym dodatkowym ustawieniem użytkownika (z poziomu komputera PC, a i tak ograniczyłem się do 3 trybów, bo nie widzę potrzeby używania większej ilości), a w lampce na szosę wystarczą dwa tryby: miejski (czyli tam gdzie jest oświetlenie lampami ulicznymi) LO i pozamiejski Hi w Philipsie, bez wyłączania po kolejnym przyciśnięciu przełącznika, co często jest zmorą lampek: tryb LO, Mid, HI, Strobo, SOS, wyłączony i dopiero ponownie od początku... (nie piszę o sterowniku z linku, bo widzę, że wyłączenie poprzez długie naciśnięcie przycisku).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1112 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 06 listopad 2015 - 11:48

Ja odniosłem się tylko do wpisu Prozora i pisałem o tym, że lampka Philips Saferide jest bardzo prosta w obsłudze. A skomplikowany to może być wskazany sterownik. Sterowanie nie ma nic wspólnego z optyką i rozkładem światła.

Co do optyki jeszcze, to tylko lampa, a nie teleskop czy obiektyw fotograficzny. Skonstruowanie i wyprodukowanie odpowiedniej soczewki naprawdę nie wymaga dużych środków ani tajemnej wiedzy.



#1113 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 06 listopad 2015 - 11:53

Jak widać większości producentów sprawia to problem.


  • mikroos lubi to

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1114 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 06 listopad 2015 - 11:55

 

A po cholerę Ci lampka z możliwością użycia 14 trybów i koniecznością używania instrukcji obsługi oraz programowania za pomocą sekwencji niezliczonej ilości klików? 

A no po to, że jak pod domem szukam kluczy, idę ciemnym korytarzem, czy chce coś sprawdzić na mapie w ciemności, czy poświecić sobie w namiocie, to nie potrzebuję do tego 300 czy 500 lumenów.

Ustawiam sobie kilka trybów z rózną mocą, taką jaka mi akurat odpowiada. Dokładna personalizacja produktu z możliwością zmian w dowolnym momencie.

Rozumiem, że jak się jeździ wkoło bloku przez godzinę to nie ma znaczenia, ale np. przy kilkudniowym lub nawet kilkunastogodzinnym wyjeździe oszczędność energii staje się ważna.



#1115 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 listopad 2015 - 11:56

Tylko na co komu skomplikowany sterownik z tyloma trybami? Tylko (potencjalnie) podnosi koszty produkcji, a nie poprawia bezpieczeństwa ani odrobinę.

Skonstruowanie i wyprodukowanie odpowiedniej soczewki naprawdę nie wymaga dużych środków ani tajemnej wiedzy.

Skoro to takie proste, to dlaczego w chińskich lampkach jest tak żałosna optyka? Na co komu symetryczna wiązka w sytuacji, kiedy jazda po drodze aż się prosi o zastosowanie zupełnie innego kształtu wiązki, która pozwoliłaby na wydobycie większej jasności z tej samej mocy diody i zużycia energii?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1116 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 06 listopad 2015 - 12:12

Nie pisałem, że lampka Philipsa jest skomplikowana, tylko, że problem nie leży w prostej lampce (domyślnie: lampka jest prosta - w obsłudze, i taka ma być!)...

 

beskbidbike znowu się mylisz - skonstruowanie odpowiedniej optyki wymaga odpowiedniej wiedzy. Fakt, nie tajemnej, ale wiedzy. Gdyby to było takie proste, to miałbyś zalew chińskich lampek z doskonałą optyką. Zauważ, jak ewoluowały reflektory samochodowe na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Praktycznie do lat dziewięćdziesiątych dominowały reflektory ze zwierciadłem paraboidalnym, a kształt wiązki światła kształtowany był głównie przez  odpowiednio ryflowaną szybę reflektora. Nieco później zaczęto stosować kształtowanie samej powierzchni reflektora, do zaprojektowania powierzchni były już w latach 80 używane programy komputerowe do projektowania, bo ręczne wyliczenie optymalnego kształtu po prostu przekraczało możliwości normalnego człowieka. 

 

Dokładniejszy podział świateł na rodzaje dokonuje się poprzez typ odbłyśnika i zastosowane „szkło”. I tak wyróżniamy reflektory paraboliczne i całopowierzchniowe. Te pierwsze mają jedno lustro, a zadaniem szyby jest rozpraszanie światła. Dlatego jej powierzchnia jest nierównomierna i może być ona wykonana ze szkła lub tworzywa sztucznego. Przykładem takich świateł są choćby te znane z Malucha czy innych aut tego okresu - dlatego tak kiepsko świeciły... Również lampki rowerowe z tamtych czasów (głównie na dynamo dociskane do opony) miały prosty reflektor z wiązką kształtowaną plastykową, rzadziej szklaną szybką kształtującą wiązkę światła.

 

Całopowierzchniowe źródła światła to takie, w których znajduje się wiele paraboloid kształtujących światło (doskonale to widać w reflektorze lampki SafeRide!). Nie musi być już ono powtórnie rozpraszane, stąd szyba jest całkowicie gładka. To zdecydowanie nowocześniejsze rozwiązanie, dlatego wielu producentów podczas przeprowadzania liftingów modeli często wprowadzało to rozwiązanie. Widać to np. w Oplu Astrze drugiej generacji - notabene bardzo chwaliłem sobie jakość oświetlenia Astry II.

 W stosunku do starszych konstrukcji daje o około 50-60% więcej światła. Jednak w dalszym ciągu konieczna jest dość duża powierzchnia reflektora. Można to zaobserwować w wielu konstrukcjach późnych lat 90. oraz początku XXI wieku. Do dziś takie światła są z powodzeniem wykorzystywane np. w samochodach najmniejszych. Jest również wykorzystywana właśnie w reflektorach lamp rowerowych, między innymi w Philips SafeRide 80. W tych lampach jest jeszcze jeden problem - właśnie chodzi o względnie małą powierzchnię emisji światła i konieczność zapewnienia należytej widzialności również lampy emitującej światło, bez oślepiania...

Prostsze w konstrukcji są reflektory projektorowe z wiązką kształtowaną poprzez soczewkę i odcinaniem przysłoną. No ale coś za coś - zastosowanie w takim źródle światła standardowej żarówki daje słabe oświetlenie, bo wykorzystuje się co najwyżej połowę emitowanego przez żarówkę światła. Użyto więc źródeł emitujących bardzo dużą ilość światła - palników ksenonowych, jednak kosztem konieczności dokładnego wypoziomowania, czyszczenia soczewek itd. Tak naprawdę stosunek ilości światła oświetlającego drogę do wyemitowanego przez palnik jest mało imponujący, nadrabiane jest to przez sprawność palnika i dlatego można pozwolić sobie na tak duże straty. 

Zastosowanie tego typu oświetlenia w rowerze jest bez sensu - choć nie jeden próbował już w takie coś wyposażyć rower. Wypoziomowanie jest niemożliwe, w pewnych warunkach oślepia mocniej niż lampa z wieloma diodami LED o wysokiej mocy emisji. 

 

Gdyby zaprojektowanie dobrego reflektora było takie proste, to reflektory obecnie używane w samochodach pojawiłby by się już kilkadziesiąt lat temu...

 

I znowu wyszedł elaborat... Kto nie chce, niech nie czyta ;p


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1117 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 06 listopad 2015 - 13:22

Jak widać w tej dyskusji, każdy ma inne potrzeby.

Zakładając, że ma dobry rozkład światła i moc, dla mnie ta lampa Philipsa byłaby prawie idealna gdyby były:

- programowalny sterownik, ustawianie dowolnych trybów i mocy świecenia

- możliwość ładowania akumulatorów AA przez USB z zewnętrznego źródła np. podładowanie z powerbanku na dłuższym wyjeździe,  zamiennie w awaryjnej sytuacji kupno praktycznie w każdym sklepie baterii AA, bo rozkręcanie lampy i wyjmowanie za każdym razem  akumulatorów do ładowania, dla kogoś kto dużo jeździ po ciemku, to nieporozumienie

- cena, taka jak ktoś podał na Allegro (aktualnie niedostępne)



#1118 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 listopad 2015 - 13:36

Akurat z akumulatorami problemu nie ma, bo można je ładować przez USB, można też swobodnie wymieniać baterie na zwykłe AA.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1119 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 06 listopad 2015 - 14:36

  1. Programowalny sterownik w SF80 dla przeciętnego Kowalskiego jest mu potrzebny jak mucha w oku. Nie tylko zresztą dla niego - ostatnia generacja ma idealnie zrobiony sterownik: doskonale dobrany prąd zasilania dla obu trybów, automatyczne przełączenie na niższy tryb przy zejściu z napięciem akumulatora poniżej określonej (nie wiem jakiej - nie mierzyłem jeszcze) wartości, ale z możliwością przełączenia w tryb wysoki i pracę w tym trybie do końca, choć wraz ze zmniejszającą się pojemnością akumulatorów moc dostarczana do diod zmniejsza się - diody emitują coraz mniej światła, jednak świecą cały czas praktycznie prawie do kompletnego wyczerpania akumulatorów, choć pod koniec (nawet po paru h takiego świecenia!) spełniają funkcje raczej pozycyjne. Przełączanie pomiędzy trybami: 1 naciśnięcie przełącznika, bez przechodzenia przez wyłączenie. Wyłączenie: dłuższe przytrzymanie przełącznika. Nie widzę konieczności zmiany czegokolwiek w tym sterowniku (gen2), choć w teorii można zmienić parametry pracy przetwornicy i zmienić modulację PWM, ale to na prawdę nie ma sensu...
  2. Fakt, sterownik nie przewiduje podładowywania w czasie jazdy. Jednak wymiana akumulatorów jest wbrew pozorom szybka i bezproblemowa. Nawet przy świetle tylnej lampki da się to bez problemu zrobić. Po wymianie (nawet na alkaliczne AA) masz kolejne >2h świecenia w trybie Hi. Zresztą wielu z Was wielokrotnie jako atut latarek podawało możliwość wymiany akumulatorów w czasie jazdy... No właśnie, swoje źródło światła doładowujesz w czasie jazdy?
  3. Cena na allegro jest, a właściwie... była okazyjna. Przynajmniej w porównaniu do cen na Amazon.de - €119, €150, a nawet €190! Za nieprodukowaną już lampkę? Ta ostatnia €190 to za lampkę sprzedawaną na allegro za 342 PLN (z przesyłką, ale i widzę 2 komplety za 179 z przesyłką), czyli jakieś €82 (pi razy oko). Czyli okazja... Choć z drugiej strony te srebrne to prawdopodobnie pierwsza seria produkcyjna: bez automatycznego trybu ekonomicznego, za to z możliwością świecenia w trybie Hi do pełnego wyczerpania akumulatora. Bezpieczniejsza jest druga seria gen1 (białe/czarne) gdzie wprowadzono ograniczenie czasowe do 1h 20min (mniej więcej) w trybie Hi plus tryb ekonomiczny (ale też nie zapewnia świecenia do prawie kompletnego wyczerpania akumulatora jak gen2, bo po prostu po osiągnięciu zbyt niskiego napięcia lampka wyłącza się), a najlepszy sterownik jest w gen 2. Tak więc jak sądzisz dlaczego te lampki potrafią (zwłaszcza na zachodzie) być tak mocno wyceniane? Bo się Niemcom w dupach poprzewracało z nadmiaru €? Oj, chyba nie... A przy okazji - należy do tego dodać koszt nowych akumulatorów, bo nawet gen 2 mogą mieć już je do wymiany (stare i nie używane od 2012 roku, a srebrna może mieć akumulatory z 2010?)

Dla mnie małą wadą, choć pewno wynikającą z założeń konstrukcyjnych jest zastosowanie akumulatorów AA zamiast wydajniejszych litowych. W czasach gdy SafeRide była projektowana AA były podstawowymi akumulatorami do zastosowań w sprzęcie domowym, zresztą do dziś wiele się nie zmieniło (AA/AAA w zabawkach, zegarkach itd. dalej jest podstawowym zasilaniem). Zastosowanie dwóch akumulatorów 18650 zmniejszyłoby nieco wymiary i wagę, poprawiło parametry eksploatacji (wydłużenie czasu pracy lampy i pracy w niskich temperaturach, choć obecnie produkowane akumulatory tez już lepiej sobie radzą).

Kolejną wadą może być sposób mocowania. Dziś najlepszą opcją jest zaczep typu GoPro. Na szczęście obudowa jest solidnym kawałkiem aluminium, tak więc wywiercenie otworu pod tego typu zaczep jest dość proste i umożliwia przykręcenie standardowego adaptera 1/4" do kamer bez obaw o wytrzymałość konstrukcji.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1120 JxxK

JxxK
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądKatowice

Napisano 06 listopad 2015 - 14:58

Miałem okazję przetestować wczoraj lampkę z serii AXA Greenline 50 lux i muszę przyznać, że w pełni spełnia swoją rolę. Zarówno do jazdy po mieście, przy oświetleniu z latarni wtedy w trybie 15 lux i w totalnej ciemności na 50 lux. Świetne jak dla mnie rozprowadzenie światła widać wszystko i szybka jazda nie stanowi problemu. Dodam, że to pierwsza moja lampka i nie mam doświadczenia z innymi. Z dobrym oświetleniem jazda po zmierzchu ma niepowtarzalny klimat :).


  • ROZMIAR lubi to



Dodaj odpowiedź