Skocz do zawartości


Oświetlenie.Jakiego używacie?


2374 odpowiedzi w tym temacie

#1141 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 06 listopad 2015 - 21:08

 

Na kompleksy związane z narodowością Ci nie poradzę, jestem dumny z bycia polakiem.

 

 

Po co uderzasz od razu w patriotyczne tony, naprawdę uważasz że wszystko co polskie jest naj, a każda krytyka naszych przywar to powód do wymachiwania szabelką? Chamstwo na drogach jest wszechobecne i to akurat żaden powód do dumy, natomiast onanizm sprzętowy to choroba oficjalnie zdiagnozowana, potwierdzona i dość popularna na tym forum, nie ma więc o co się obrażać :)  Jeśli już miałbym się o coś czepiać to słowo "Polak" piszemy z dużej litery..


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#1142 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 06 listopad 2015 - 21:13

A po co mnie ktoś obraża? Może warto zapytać? Ty też mi sugerujesz chamstwo na drodze?

Ja nie oślepiam kierowców, kupiłem SF80, ale widać każdy cham tylko nie ja.

 

A Ty uważasz, że jest racjonalne i sensowne nadawać pewnym cechom przymiotnik polskości?

Jeździłem po sporej części europy i widziałem ten poziom kultury.

 

Niech Wam będzie, że jestem cham i wszystkim kulturalnym oślepiaczom odwdzięczam się tym samym dlatego, że wtedy lepiej widzę drogę. I ze względu na moje bezpieczeństwo już takim chamem zostanę.r

 

P.S. W celu określenia i podzielenia się na forum informacjami jaki ze mnie cham, polak i prostak, to może uda się otworzyć nowy wątek, miast śmiecić tutaj.



#1143 Benedykt

Benedykt
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądKorycin

Napisano 06 listopad 2015 - 21:24

"Onanizm sprzętowy" to moim zdaniem niepotrzebne zmienianie na siłę tego, co już jest dobre oraz niemożność powstrzymania się od tego - to już jest chorobliwe. Jesteśmy też jednak trochę "ofiarami" manipulacji marketingu, nie ukrywajmy. Natomiast szukanie optymalnych dla siebie rozwiązań, ergonomii, bezpieczeństwa na drodze musi prowadzić czasem do tych produktów, które zapewnią pewien komfort, bezpieczeństwo własne i innych uczestników ruchu. Ktoś to może odbierać jako paranoidalne dzielenie włosa na czworo, ale wobec ilości produktów różnej jakości nawet trzeba je solidnie porównać, odrzucić szajs a zostać przy tym, co daje jakieś minimum. Jednemu będzie to lampka za dwie dychy, innemu potrzeba chociażby takich jak philips saferide 80, bo ja czuję się po prostu nieswojo, gdy oślepiam innych. Przecież w ten sposób właśnie doprowadzamy do spięć na drodze a potem niepotrzebnie przenosimy to na forum.

Zastosujmy tu "odcięcie" niepotrzebnych emocji jak odcięcie na omawianej tu gdzieś fandyfire D90 :)

 



#1144 Benedykt

Benedykt
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądKorycin

Napisano 07 listopad 2015 - 09:04

Mój zestaw to SFBL 80, drugi montowany na dłuższe nocne wypady szosowe. Do lasu mam convoya M2, którego pożyczam ciągle znajomym :). Tył to cateye z pięcioma diodami, ale po 5 latach już zaparował i stracił pierwotną dynamikę, więc kupię albo mactronic walle albo podobny SMART RL-321R 2 x 0,5W.

Chętnie przetestowałbym osobiście ten model: Busch & Muller Ixon IQ Speed Premium Lampa rowerowa Led 90 lux. Mam wrażenie, że trochę przesadzono z tym odcięciem światła po bokach i może to niektórych drażnić, męczyć oczy tak ostrymi odcięciami. SFBL 80 ma jednak bardziej rozmyte granice odcięcia pomimo braku kolimatora a granica światła i cienia jest płynna. Mimo to odcięcie jest prawidłowe.

Cena Speed Premium co prawda powoduje u mnie drętwę, ale jeśli będzie to konieczne zostanie zakupiona. Wtedy będzie szansa na jakieś porównanie speed premium z philipsem 80. Ale to nie prędko...



#1145 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 listopad 2015 - 09:21

B&M jest powszechnie krytykowany za bardzo mocne odcięcie. Z tego samego powodu ich topowy Luxos na dynamo nie cieszył się zainteresowaniem klientów pomimo niesamowitych parametrów na papierze. Axa Luxx, mimo widocznych "stref" w wiązce, jest moim zdaniem dużo przyjaźniejsza dla oka.

IQ Speed Premium miałem w rękach i testowałem "na sucho" - lampka jest potężna, aż dziwi, że można tak dużą jasność i tak precyzyjne zwierciadło zamknąć w tak małej obudowie. Tylko niestety problem z mocnym odcięciem nawet podczas testów "na sucho" wydawał się widoczny. Być może w połączeniu ze skierowaną całkowicie w dół lampką chińską spisywałby się dobrze i mniej by męczył?

Lampki Axy i Philipsa faktycznie rozpraszają światło dużo bardziej miękko - być może stąd nieco mniejsza jasność w najjaśniejszym punkcie, bo nieco większa część jest rozpraszana na boki, żeby rozmyć granice wiązki. Ciężko powiedzieć.

Tak czy inaczej, B&M w tym roku przygotowali nowy model na dynamo, który ma nawet 100 lux w najjaśniejszym punkcie, ale jeszcze nie widziałem zdjęć ani relacji z pierwszej ręki. Ciekawe, jaki będzie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1146 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 listopad 2015 - 09:35

Czytam niektóre zamieszczone tu elaboraty i tak sobie myślę - po jakich drogach wy jeździcie że potrzebujecie oświetlenia porównywalnego z ksenonowymi lampami samochodowymi wyposażeni niczym Rambo w ładownice z akumulatorami?

 

20151007_185001.jpg
 

:D

 

 

mikroos o co chodzi z odcięciem? :P



#1147 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 listopad 2015 - 09:38

Pokazałbym na Twoim zdjęciu, ale nie widać :P


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1148 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 listopad 2015 - 09:40

a tutaj? :)

 

20151014_184234.jpg
 



#1149 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 07 listopad 2015 - 09:42

Widać jak ścięło brzozę po lewej.



#1150 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 listopad 2015 - 09:52

@mess - musiałbym zobaczyć z perspektywy oświetlanego ;) Ustawienia aparatu potrafią bardzo przekłamywać. Na pierwszy rzut oka nie wygląda mi to na jakość B&M czy Philipsa, ale mogę się mylić.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1151 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 listopad 2015 - 12:11

To zwykła bocialarka jest. Ciekawi mnie po prostu o jakie zjawisko chodzi bo bym być może wziął pod uwagę przy kupnie kolejnej :)



#1152 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 listopad 2015 - 12:36

Chodzi o takie zjawisko:
30_Lux_600_px_03.jpg
Tak jak widzisz, droga jest bardzo mocno oświetlona, ale lampka nie jest oślepiająca dla innych użytkowników drogi. Z perspektywy osoby patrzącej z boku ta lampka działa jak mocne światło pozycyjne, analogicznie do świateł mijania w samochodzie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1153 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2024 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 07 listopad 2015 - 15:13

Przykład odcięcia na podstawie moich zdjęć z przed 2 lat z perspektywy osoby trzeciej: 

 

Bez odcięcia:

 

6dlugie_przod.jpg

 

 

 

Z odcięciem: 

 

5krotkie_przod.jpg

 

 


  • mikroos lubi to


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#1154 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 listopad 2015 - 16:14

Jaka to lampka, jeżeli można zapytać? Odcięcie "fabryczne" czy samoróbka?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1155 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2024 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 07 listopad 2015 - 17:54

Solarforce L2 modowana. Odcięcie samoróbka w formie daszku:
 

Tak wygląda:
https://drive.google...cGxUbjZjRUcxdzg
 
A takie daje światło:

https://drive.google...S1A1dE1pdkpiVHc

 

 

Wybaczcie linki ale komputer(?) mi ześwirował i żaden hosting zdjęć nie działa. Wkurzyłem się niesamowicie bo od kilku dni nie mogę normalnie zdjęć zamieszczać :/ 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#1156 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8624 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 listopad 2015 - 18:36

I tak trzeba prosić o dostęp do zdjęć ;), ale pamiętam ten Twój daszek z rury kanalizacyjnej?

Test zdjęciowy Twojego oświetlenia umieściłeś tu - można porównać sobie ile nawet tak proste rozwiązanie daje.

 

mess - dlatego tego typu oświetlenie nadaje się do lasu, ale nie na drogę publiczną, odcięcie światła świecącego powyżej linii oślepiania wymagałoby minimum zaklejenia co najmniej połowy kolimatora. Albo dodanie daszka ograniczającego świecenie w górę jak to zrobił Piotr. Jeszcze lepiej, żeby ten daszek odbijał światło i kierował je w dół, wykorzystałoby się połowę oświetlenia, czyli można użyć o połowę mniejszej ilości energii do wytworzenia tej samej ilości światła - a właściwie to jeszcze mniej, bo zależność nie jest wprost proporcjonalna...

 

Porównanie światła Bocialarki 4.0 (nie wiem którą masz, ale 4 to taki mały potworek z kolimatorem i 3 diodami XP-G)z SafeRide 80:

bocia_4_xpg_high.jpgphilips_saferide_80lux_high.jpg

 

A porównanie z Bocialarki 3.0 (jednen LED):

bocia_v3_xpg_high.jpgphilips_saferide_80lux_high.jpg

 

Jak widzisz, 3 LED tak na prawdę dla oka nie oznaczają 3 razy więcej światła. Prawdę mówiąc światło Boci 4.0 jest co prawda cieplejsze, latarka świeci szerzej, ale najmocniej w punkcie środkowym tworząc plamę światła powodującą, że oko jest mniej wrażliwe na ciemniejsze obszary poza tą plamą - nawet oświetlone! Porównaj teraz oba strumienie świetlne to Philipsa, który oświetla to co powinien oświetlać i to w sposób bardzo równomierny. B&M ma zdecydowanie węższy strumień światła, ale faktycznie może być to dość męczące - Philips świeci na całą szerokość jednego pasa jezdni plus trochę na pobocze, mógłby nieco mniej szeroko świecić, ale komfort jazdy jest zapewniony. 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1157 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 listopad 2015 - 18:52

Fajne porównanie. A jak mocno i jak długo świeci Philips w trybie Lo?

#1158 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8624 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 listopad 2015 - 19:22

Tak tryb LO w stosunku do trybu Hi:

philips_saferide_80lux_low.jpg

philips_saferide_80lux_high.jpg

oczywiście zdjęcia z serwisu i porównywarki www.light-test.info - warto sobie popatrzeć na różne lampki, może swoją też tam znajdziecie i porównacie...

 

Zdjęcia, zdjęciami, ale wzrok wzorkowi nie równy. Jak dla mnie te zdjęcia trzeba byłoby nieco przyciemnić. W trybie Lo da się jeździć bez problemu, właściwie niedawno nawet z awaryjną lampką jechałem i też się dało, choć w niej mocny tryb do pięt nie dorasta słabemu w saferide 80. Z drugiej strony, jak się przełączy na tryb Hi, to nie bardzo chce się zmieniać w tryb niski. No ale dla oszczędności, czyli np. przejazdu przez teren oświetlony - warto.

 

Ile świeci w trybie Lo? Producent twierdzi, że do 8h. Być może, pewno bez używania tryby Hi. Bo jak uprzednio był tryb Hi na maksa, czyli do zaświecenia czerwonego podświetlenia (gen 2), a więc przy w pełni naładowanych, nowych akumulatorach ok. 2 godziny pracy (choć zależy od egzemplarza, może być to równie dobrze i 1,5h, za to znacznie dłużej LO) to tryb LO później minimum 30 minut. Właściwie jak sprawdzałem, to po przełączeniu automatycznym na Lo i ręcznym włączeniu na Hi, lampka świeci jeszcze i parę godzin (ze 2h na pewno) stopniowo zmniejszając siłę światła... Ale bezpiecznie przyjąć, że po przełączeniu ma się minimum pół godziny jazdy w zapasie. 

Gen 1 ze swoim sterownikiem ma to sztywniej rozwiązane: 1h 20 min tryb Hi i nieco ponad pół h w trybie Lo, do określonego poziomu napięcia, bardziej pojemne akumulatory zapewnią dłuższe zasilanie w niskim trybie, ale nie zniwelują ograniczenia czasowego trybu wysokiego. Taki sterownik...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1159 wasto

wasto
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Skądwoj. Mazowieckie

Napisano 09 listopad 2015 - 17:50

Witam,
możecie napisać jaki dokładnie model Philipsa SF macie.
Mam do kupienia model BF48L20 BAL i nie wiem czy to jest z homologacją, czy nie.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka



#1160 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8624 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 09 listopad 2015 - 18:56

Każda jest, to będzie gen 1, być może srebrna, czarne mają oznaczenie BBL

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź