Skocz do zawartości


Oświetlenie.Jakiego używacie?


2364 odpowiedzi w tym temacie

#1181 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 listopad 2015 - 10:20

Twierdziłem, że ochnaście trybów przełączanych kilkunastoma klikami jest grubą przesadą, a przełączanie i posługiwanie się nimi na ogół przekracza możliwości i potrzeby przeciętnego Kowalskiego. Zwłaszcza jako lampka na rower!

 

Co innego ustawić/zoptymalizować sobie tryb pod własne potrzeby. W Philipsie SafeRide tryby świecenia są zoptymalizowane z punktu widzenia użytkownika, nawet tak wymagająca cholera jak ja nie ma zastrzeżeń, więc jest dobrze. Dla wymagających polecam nową lampę Garmina ;p

 

Ale jeśli chodzi o czołówkę to jest różnica ;p, bo i lampka służy do czego innego - choć szczerze mówiąc ja dodałem tylko jako pierwszy minimalny poziom z automatem do chodzenia po mieście czy oświetlonym terenie, oraz dopasowałem ilość światła do mojego wzorku - tak więc praktycznie tryb jest jeden w 3 opcjach (minimum wystarczyć powinno na całą zimową noc, optymalne do chodzenia, optymalne do biegania), no i oczywiście można przełączyć na tryby stałe (minimum/max) oraz na tryb domyślny. Tak więc dla klikaczy też jest opcja, choć ja używam na ogół tylko tego, co sobie dopasowałem.

Jednak Nao nie służy mi do jazdy szosowej i nigdy nie będzie do tego używana. Do lasu jako szperacz jest genialna. Zresztą automat dopasowujący moc świecenia mógłby sprawiać psikusy przy bezpośrednim oświetleniu światłami samochodu, czyli po prostu wyłączyć światło, bo "stwierdzi" że dodatkowe oświetlenie jest nie potrzebne. No chyba, że zmodyfikuje się poziomy oświetlenia tak, żeby tą opcję wyłączyć i żeby lampka cały czas emitowała światło.

 

 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1182 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 listopad 2015 - 22:50

Zostaw na noc. Warto zweryfikować pojemność akumulatorów, bo parę latek już mają, a to, że nie używane przez ten czas wcale na zdrowie im nie wyszło.
Inna sprawa, że przy gen1 to i tak będzie głównie wpływać na długość pracy LO po przełączeniu automatycznym z HI.


Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1183 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 12 listopad 2015 - 23:04

Ale sprzątanie idzie, gdzieś zniknęło to moje pytanie.

 

Prozor, tak właśnie miałem zrobić.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1184 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 listopad 2015 - 23:42

Mój błąd - tapatak odwinął mi numer i przypadkowo się skasowało - wybacz ;)

A przy okazji, przetestowałem wczoraj akumulatory Varta 2600 i poziomy odcięć gen2. Co prawda wyjazd miał być nieco dłuższy, to świeciłem z optymalizacją - czyli tam gdzie jasno (dobrze oświetlone wioski i miasta), przełączanie na LO, pozostały teren Hi. Za dużo tych dobrych świateł ulicznych nie było, ale z 10 minut i tak chyba zaoszczędziłem. Oczywiście akumulatory świeżo do pełna doładowane. Temperatura dość niska, bo 4 - 6*C.

W takich warunkach do pomarańczowego podświetlenia ok. 1,5h, do czerwonego (i przełączenia automatycznego na LO) ok. 2h 10 min, resztę czasu już w mieszkaniu świeciło, po przełączeniu na Hi: 1,5h do wyłączenia całkowitego, z czego w miarę mocno jeszcze pół h, ostatnia godzina coraz słabiej, ale na upartego nawet pod koniec coś było widać. Po wyłączeniu można było jeszcze włączyć na nieco ponad 10 minut (choć oświetlenie raczej pozycyjne, ale dobre i to...). Szczerze mówiąc - dość imponujące. Jadąc "inteligentnie" czyli przełączając na niski tryb w terenie oświetlonym, można dość sporo energii zaoszczędzić i wyjazdy do 3h porządnego świecenia z (ewentualnym zapasem) są możliwe. Jednak sugerowałbym przetestować na swoich lampkach, żeby się nie okazało, że macie nieco inne parametry sterownika/akumulatorów i lampka świeci krócej (lub dłużej, ale to nie problem).

Po wyczerpaniu energii z akumulatorów, napięcie na nich wynosiło ok. 1V (plus minus 0,05V w zależności od akumulatorka), jaka ilość energii była wydojona to sprawdzę po ładowaniu (aktualnie w trakcie w ładowarce, tym razem małym prądem 0,4A, bez wyładowywania do 0,9V).

Ok, po naładowaniu - ładowarka wykazała, że zdołano wcisnąć ok 2850 mAh (od 2,83 Ah do 2,88 Ah), no i to jest pojemność "robocza" - akumulator ma pojemność 2,6Ah, jak musiałby być rozładowany do 0,9V, a to już jest dla lampki niestety za mało. Ciekawe ile wtedy dałoby się wcisnąć do akumulatorków Varty? Bo teraz już jest o ok. 200 mAh więcej od nominalnej pojemności. Nieźle.

Lampa pracuje do napięcia 4V, pełne rozładowanie akumulatorów wymagałoby pracy sterownika z napięciem 3,6V - w teorii to przecież nie problem, bo większość lamp z jednym akumulatorem z takim napięciem pracować będą. No ale konstruktor przewidział taki, a nie inny zakres pracy, no i cóż...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1185 pivus

pivus
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 listopad 2015 - 21:17

Witam wszystkich, jako nowy użytkownik forum.

 

Dzisiaj stałem się szczęśliwym posiadaczem Philipsa SafeRide 80. Wersja "classic", szczotkowane aluminium.

Wyboru dokonałem między innymi po lekturze tego forum, tak że bardzo dziękuję za szczegółowe opisy tej lampki.

Swoją droga to już samo poszukiwanie odpowiedniego sprzętu jest już niezłą zabawą, a jeszcze lepiej jak ostatecznie uda się kupić coś fajnego.

Pierwsze wrażenia z użytkowania Philips są zdecydowanie pozytywne. Wreszcie wszystko widać. Tryb high jest rewelacyjny. Porównanie ilości światła do tego co dają reflektory samochodu nie jest przesadzone, choć może jest to odczucie subiektywne, 

Niższy tryb, jest również jak najbardziej użyteczny, Nawet on daje więcej światła niż lampki rowerzystów których spotkałem dzisiaj wracając do domu (różne warianty : całkowity brak oświetlenia, bardzo słabe, wściekłe błyski,. Tryb niższy spokojnie wystarcza nawet do jazdy w całkowitej ciemności (chociaż tryb wysoki jest jednak wygodniejszy).

Z kategorii lamp do miasta (nieoślepiających) rozważałem jeszcze Mactronic Tripper i B & M Ixon Premium. W Mactronicu nie podobała mi się konieczność przełączania cyklicznie pomiędzy, o ile dobrze pamiętam, sześcioma trybami (po co aż tyle ?), słabe mocowanie i jednak węższy snop światła (przynajmniej sądząc po zdjęciach), cena tez jest jednak większa. Ixon z kolei jest jeszcze droższy, nie oferując jakiś specjalnych przewag. Ma wyższy czas pracy, ale za to daje mniej światła (tak przynajmniej pisał tester które porównywał Ixona do SR80).

 

Na koniec napiszę co mi się najbardziej podoba w nowej zabawce:

 - największa zaleta, to oczywiście sposób świecenia : duża ilość równomiernie rozłożonego, nieoślepiającego światła, chyba najszersze oświetlenie z dostępnych na rynku (lampki drogowe, nie do MTB). 

- solidne wykonanie

- bardzo prosta obsługa, czyli tylko dwa tryby, przełączane jednym naciśnięciem, bardzo wygodne

- solidne mocowanie z wyraźnym klikiem

- wymienne akumulatorki, niby większa waga, ale za to większe możliwości

- świecąca obwódka i przycisk nie oślepiają (trochę się tego obawiałem, bo niektórzy na to narzekali, jak widać niepotrzebnie)

- atrakcyjna cena (jak się uda znaleźć), w porównaniu do bezpośredniej konkurencji

Jest też kilka wad, ale jak dla mnie są to drobiazgi:

- dość krótki max czas pracy w trybie high, ale z tego co widzę, to można z powodzeniem używać niższego trybu, szczególnie w mieście.

- dość duża waga (jednak jest to kawał aluminium)

- wygląd na oko średnio atrakcyjny (choć ma swój urok w przeciwieństwie do Trippera, który jest po prostu brzydki)

- mini USB, mogłoby być micro USB

 

W moim odczuciu jest to świetna opcja do jazdy drogowej i w mieście. Jest dużo fajnych lampek z nowocześniejszymi akumulatorami, lepiej wyglądających (np. Mactronic Noise 02) w dość atrakcyjnych cenach. Są to jednak lampki typowo terenowe, nie do użytku w mieście (oślepianie). Jeżeli skupimy się na segmencie typowo drogowym, to moim zdaniem Philips jest nie do pobicia. Szkoda że już nieprodukowany. Podobno im się te lampy słabo sprzedawały ze względu na wysoką cenę.

 

Dziękuję jeszcze raz za cenne wskazówki z tego forum i pozdrawiam serdecznie.

 


  • stryjek lubi to

#1186 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 13 listopad 2015 - 22:07

No, ja też już dzisiaj pojeździłem z Philipsem SafeRide 80. 

 

Praktycznie nie mam co pisać, bo ... przedmówca mnie wyręczył  :D .

 

Gdybym nie czytał posta powyżej (oczywiście jest to opisane) i miałbym napisać co mnie najbardziej zaskoczyło, to tryb Lo - jak się nie połaszczymy na maksymalny zasięg i odcięcie ustawimy na rozsądne 35-40 m (około), to na nim da się spokojnie (czyli bezstresowo, nie wolno) jechać w całkowitych ciemnościach. Tryb Hi, to już luzik zupełny.

 

Wada ? - dobrze, że po ciemku go nie widać, za dnia jego widok na kierownicy sportowego roweru ? - no nie wiem  :) .


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1187 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 14 listopad 2015 - 12:56

Lampka "srebrna" ma sterownik z automatycznym przełączaniem z Hi na Lo czy nie ma? Bo to akurat mnie ciekawi ;)

Krótki czas w Hi (ile?) może wynikać ze starych akumulatorów. Jak opisałem poprzednio, Varty 2600 po paru ładowaniach mają pojemność użyteczną nawet >2,8Ah, a w "nowych" gen2 2600 mAh Philipsa (z 2013 r.) nawet po paru próbach odświeżenia nie naładowałem bardziej niż 1,9 Ah i to po uprzednim rozładowaniu do 0,9V (lampka rozładuje do 1V). Różnica ok 1Ah to ok 1h więcej mocnego świecenia. Jest różnica, prawda?
Co ciekawe, gen 1 którą też dysponuję do testów (ale chyba będzie do odsprzedania po kosztach) ma co prawda o rok starsze i nominalnie mniejszej pojemności bo 2450, ale pojemność rzeczywista jest niezła, bo ok 2,3 Ah - choć to i tak mniej od nowych akumulatorów Varty, to jednak znacznie więcej od teoretycznie bardziej pojemnych i nowszych Philipsów.

Przy zakupie nowych akumulatorów nie ma co skąpić, nawet jeśli nowe miałyby być kupowane raz na rok, to i tak warto kupić te droższe, nowej generacji, o wyższej pojemności, wyższej odporności na straty energii w niższych temperaturach i niskim samorozładowaniu. To ostatnie dość ważne, choć zauważyłem, że i tak warto naładować przed wyjazdem, bo po naładowaniu na max akumulatory dość szybko rozładują się do pojemności nominalnej i nieco niższej. Niby nie dużo, ale czasami te 400 mAh ma znaczenie.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1188 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 postów
  • SkądSobótka

Napisano 14 listopad 2015 - 13:00

Moja biała 1 generacji przełącza się automatycznie na LO

#1189 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 listopad 2015 - 14:03

Moja czarna Gen 1 również.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1190 Benedykt

Benedykt
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądKorycin

Napisano 14 listopad 2015 - 15:16

Wszystkie się przełączają na LO.



#1191 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 postów
  • SkądSobótka

Napisano 14 listopad 2015 - 15:39

To o czym pisze pozor?

#1192 Benedykt

Benedykt
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądKorycin

Napisano 14 listopad 2015 - 16:04

Wracając do designu głównie SR 80: "Wzornictwo serii lamp Philips zostało wyróżnione międzynarodową nagrodą iF Product Design 2011, przyznawaną za najlepsze nowoczesne rozwiązania designerskie". Może dlatego te lampy są w trzech wersjach - czarnej, białej i szarej, aby przymknąć nieco oko na mydelniczkowy kształt (ja nazwałbym go kielichowym), a każdy jakoś dopasuje kolorem do swojego sprzętu. Mi tam wygląd nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Zawsze mogli zaprojektować tę lampę bardziej kanciasto i wtedy wyszedłby dopiero piekarnik, a tak obłe kształty zakończone elipsą. W sumie w ciemności to liczy się mi to jakie mam możliwości z tej lampy, a nie jak wygląda. 

 



#1193 pivus

pivus
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 listopad 2015 - 16:32

Dziwny wygląd wynika moim zdaniem z tego że SR80 jest szeroka, zwykle lampki są węższe, a przez to bardziej zgrabne. Wygląda jednak na to, że trudniej jest wtedy uzyskać szeroki strumień światła, co w Philipsie udało się znakomicie, 



#1194 Benedykt

Benedykt
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądKorycin

Napisano 14 listopad 2015 - 17:01

Zgadzam się pivus. Jeśli chce się mieć efekty to trzeba przełknąć wygląd, choć mi akurat nawet odpowiada takie quasi art deco. Niedawno używaliśmy na biwaku tej lampy jako stojącego na stole głównego oświetlenia i ludzie pytali co to za cudo?  



#1195 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 14 listopad 2015 - 17:08

Pierwsza seria, a była produkowana tylko srebrna, szczotkowane aluminium, nie miała przełączania automatycznego na LO, tylko można było świecić w mocnym trybie aż do padnięcia akumulatorów. Nieco później dla bezpieczeństwa wprowadzono zmiany, właśnie auto przełączenie na LO, żeby zapewnić minimum pół h świecenia na powrót do domu.
No i moje pytanie brzmiało: czy SREBRNE mają autoprzełączenie czy nie? To, że białe i czarne mają, to ja wiem.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1196 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 14 listopad 2015 - 17:09

Tak, moja jedna ma. Co do drugiej, to jeszcze nie sprawdzałem.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1197 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 14 listopad 2015 - 17:54

Właśnie sprawdzam działanie czarnej gen 1 z Vartą 2600 zatankowaną pod korek (czyli nieco ponad 2,8 Ah), póki co działa prawie tak samo jak z tymi o pojemności 2,3 Ah, czyli Hi przez 1h 20 min (no może 23, dokładnie nie sprawdziłem) ile później pociągnie na Lo tego jeszcze nie wiem…

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1198 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 14 listopad 2015 - 18:38

Ja mam Gen 1 szczotkowane alu. W obrazkowej instrukcji jest ikonka, że jak w trybie Hi zostało energii na 30 min., to automatycznie przełączy się no Lo i wtedy pociągniemy jeszcze 3 godz. Prawda to ? 

 

Jeszcze nie sprawdzałem doświadczalnie.

 

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1199 pivus

pivus
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 listopad 2015 - 19:01

Wygląda na to, że mam tą samą wersję co robo, czyli srebrne szczotkowane alu. oznaczenie producenta: BF48L20BALXM. I tą samą informację w instrukcji o przełączaniu auto w tryb low.



#1200 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 14 listopad 2015 - 19:17

Czy wytrzyma 3h w trybie Lo to zależy od akumulatorów. Przy Vartach póki co na razie test to łącznie 3h w tym 1h 20 minut Hi, później przełączenie na Lo i jak widać nie zależy to od tego, czy energii pozostało na 30 min w trybie Hi - ta granica 1h20min jest niestety stała, no chyba, że akumulatory są wyjątkowo słabe (<2Ah) to i będzie wtedy mniej. Tak to zaprogramowali i jedyną sensowną opcją jest dodanie przełącznika nawet bistabilnego rozłączającego na chwilę zasilanie, tak aby można było dłużej świecić w trybie Hi.

Test trwa, zobaczymy ile łącznie czasu poświeci na Vartach...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź