Łał, to się nazywa wyczerpująca odpowiedź, dzięki wielkie.
Wczoraj już zdążyłem zamówić nowe akumulatorki, akurat te Eneloop pro.
Ze specyfikacji mają do -20 wytrzymać, zobaczymy.
Napisano 17 listopad 2015 - 18:10
Napisano 17 listopad 2015 - 21:53
Philipsa SafeRide 80 posiada mocowanie, które mi nigdy nie wytrzymało 4 - 5 tys. km na szosówce - zawsze pękało.
Lampka, która ma bardzo dobre odcięcie, paradoksalnie nie nadaje się do jazdy w mieście w nocy, gdzie jest dużo światła rozproszonego i rowerzysta nie jest dobrze widoczny - dużo km przejeżdżam na treningu nocą i wiem co mówię i zrezygnowałem z lampek z odcięciem - za dużo miałem wymuszeń z dróg podporządkowanych - brutalna prawda.
Warto mieć bardzo dobrego mrugacza lub lampkę latarkową, która lekko oślepia, jeżeli dużo jeździmy nocą po mieście - niestety nasze bezpieczeństwo, albo innych...
Napisano 18 listopad 2015 - 08:44
Philipsa SafeRide 80 posiada mocowanie, które mi nigdy nie wytrzymało 4 - 5 tys. km na szosówce - zawsze pękało.
Lampka, która ma bardzo dobre odcięcie, paradoksalnie nie nadaje się do jazdy w mieście w nocy, gdzie jest dużo światła rozproszonego i rowerzysta nie jest dobrze widoczny - dużo km przejeżdżam na treningu nocą i wiem co mówię i zrezygnowałem z lampek z odcięciem - za dużo miałem wymuszeń z dróg podporządkowanych - brutalna prawda.
Warto mieć bardzo dobrego mrugacza lub lampkę latarkową, która lekko oślepia, jeżeli dużo jeździmy nocą po mieście - niestety nasze bezpieczeństwo, albo innych...
Akurat jeśli chodzi o SR80 (i chyba inne z podobnym reflektorem), to polemizowałbym - robiłem eksperymenty widoczności i problemu być nie powinno. No chyba, że jakieś chamstwo wymusza pierwszeństwo, ale obojętnie czym będziesz świecił, to i tak wymusi. Buraków od cholery no i co im zrobisz? Oślepisz? A co to da? Tylko inni będą się wkurzać na buraka, który oślepia...
Mi takie coś się nie zdarzyło, może znaczenie ma również prawidłowe wypoziomowanie? Przy ustawieniu do świecenia na te 60m odbłyśnik po bokach dość mocno zaznacza obecność rowerzysty na drodze.
Ale na miasto można (choć nie do końca trzeba) wyposażyć się w lampę, którą używam do DRL np:
Oczywiście ta biała - używam klona, w nocy na niskich ustawieniach, bo wysokie za bardzo oślepiają i nadają się raczej na dzień.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 18 listopad 2015 - 11:22
W 90% procentach kierowcy mnie nie widzieli w gąszczu różnych świateł w mieście.
Zresztą ponad 70% procent to wymuszenia pierwszeństwa na rowerzystach.
Ja nie piszę o "laserze" w oczy, ale minimalnym oślepianiu (to słowo trochę na wyrost).
Zecto front zaciekawiło mnie - bo nie mam z przodu porządnego mrugacza, jako uzupełnienie dobrej lampki rowerowej na duży ruch miejski (klona gdzie kupiłeś ?.
Napisano 18 listopad 2015 - 11:59
Kupiłem na eBay: http://www.ebay.com/...var=&hash=item0
albo: http://www.ebay.com/...=item3ab59631ff
albo: http://www.ebay.com/...=item3d039f1503
Wysyła szybko (kupowałem od pierwszego), tyle tylko, że jak zwykle przesyłki listowe z Chin/Tajwanu/Hong Kongu idą do miesiąca...
Jak za niecałe $7 (amerykańskich, choć wycenione w $ AU) z wysyłką to nawet przy obecnym kursie $ to taniocha. A jakość wykonania i świecenia naprawdę bez zarzutów. Przede wszystkim jest na prawdę widoczne, na dzień na ogół używam migacza w serii trzech szybkich błysków, o sile i widoczności może świadczyć, że nawet w dzień mnie burek z ciężarówki opierniczał, że mu po oczach świecę jak stał w korku. Akurat w dzień to gapić się na świecącą lampkę nie musi, no i tu burakiem nie byłem . W nocy nawet jako awaryjną używałem, choć ze swojej natury rozpraszający strumień światła, a więc musiała być skierowana pod koło, żeby widzieć i nie oślepiać. Na normalnej drodze publicznej w nocy po ciemku stały strumień światła o dużej mocy (lub migacz czy pulsujące) jest jak dla mnie za mocne - praktycznie niewiele odbiega od normalnych DRL samochodowych (nie mówię tu o popierdółkach montowanych czasami przeznaczonych jako pozycyjne tylko, a używanych jako DRL). Tak więc w nocy na mocnym trybie światło tej lampki jest tak samo widoczne i tak samo upierdliwe jak DRL samochodu.
Być może w dobrze oświetlonym mieście tryb migający będzie do zaakceptowania, ja jej używam jako backupu i na zmierzch, bo wtedy faktycznie nie bardzo jest sens używać SR80 (widoczność mniejsza, oświetlenie szosy i tak znikome).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 18 listopad 2015 - 15:41
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 18 listopad 2015 - 15:47
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 18 listopad 2015 - 18:39
Napisano 18 listopad 2015 - 19:25
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 19 listopad 2015 - 12:27
Tak, z pełną mocą. SOS też
Oryginalny Zecto ma chyba jakiś tryb overdrive - ale nie porównywałem "wizualnie". W każdym razie jak za te niecałe $7 to jest co najmniej ok.
Sprawdziłem ładowanie - ładowarka dostarczyła 720mAh energii, tak więc akumulator ma co najmniej pojemność nominalną.
A wracając do oryginalnych Lezyne Zecto, ciekawe parametry ma wersja Pro, jest 2x mocniejsza, tryb ekonomiczny to 40 lumenów (3:10h świecenia), "blast" (ciągły mocny) 80 lumenów (2h), no i 3 błyskające od 40 lumenów i 5h, przez 40 lumenów i 3:45 do 80 lumenów i 4:30 - jak się można domyślać ten ostatni pewno ma najdłuższe przerwy pomiędzy błyskami, a pierwszy świecenie jednocześnie 2 diod. No i na koniec jest jeszcze tryb DayTime o mocy 160 lumenów i 5h świecenia. Gdyby nie ta cena: $49...
Patrząc na aktualny manual Zecto, to niby teraz wersja standardowa ma 60 lumenów (3h ciągłego świecenia), a dayflash 120 (7h).
Wczoraj zrobiłem test migania "dwa błyski, krótka przerwa", czyli tego co ma wystarczać na 5h. Póki co świeciła 6h, dzisiaj z rana 1h, czyli na razie 7h, ale to jeszcze nie koniec, no ale do pracy musiałem iść... Po powrocie jeszcze włączę, zobaczymy ile jeszcze poświeci. Następny test to świecenie ciągłe na maksymalnej mocy.
A wracając do Garmin Virb Light Front, to nie wiem czy do tej lampki bym się przyzwyczaił, jednak światło ma dziwne:
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 20 listopad 2015 - 19:07
Hej, wiecie gdzie można kupić w PL Philips SafeRide 80 drugiej generacji? Na allegro widzę tylko gen 1.
W październiku i listopadzie było kilka sztuk gen. 1 w wersji srebrnej i białej, ale poszły oczywiście w ludzi. Trzeba regularnie pilnować i polować. Nie ma innego wyjścia. W tej chwili nawet na ebayu pustki, ale na pewno coś powinno się pojawić. Ja polowałem pół roku
Napisano 20 listopad 2015 - 22:47
Z przodu używam lampki B-Force Pax-200, w związku jednak z tym że pojemność akumulatora w najmocniejszym trybie świecenia nie przekracza 1,5h rozwiązałem to przez power bank umieszczony w uchwycie do pompki przy koszyku bidonu, co pozwala na wydłużenie czasu pracy w maksymalnym trybie do kilku godzin - nie sprawdzałem jeszcze do ilu bo od pełanego ładowania lampki i akumulatora przejechałem już kilka godzin a lampka nadal sygnalizuje pełne naładowanie. Wygląda to tak:
Podłączenie do lampki kablem USB
Sama lampka działa tak
Jeszcze tył - używam Moon Comet 30 led
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3