Panowie, mam pytanie do użytkowników lampek Bontragera z serii Citi - Flare R i ION 100. W opisie urządzeń podawany jest czas świecenia w trybie migania dziennego na odpowiednio 8 i 5 godzin. Zakupione w zeszłym tygodniu przeze mnie lampki w trybie AUTO BRIGHTNESS mają dużo krótszy czas działania. Przednia wytrzymuje ok. 2 h do poziomu 25% naładowania, tylna ok. 3,5-4h. Czy trafiły mi się wybrakowane egzemplarze? Czy ten typ tak ma? Nie ukrywam, że obecne wyniki są rozczarowujące, bo codzienne ładowanie przedniej lampki jest lekko frustrujące (jeżdżę na oświetleniu przez cały czas z uwagi na bezpieczeństwo w ruchu ulicznym).
Oświetlenie.Jakiego używacie?
#1522
Napisano 27 listopad 2017 - 14:19
Dla szukających dobrego oświetlenia szosowego - lampka Philipsa SafeRide 80 była wzorem wiązki światła na szosę, niestety dostępność praktycznie nie istnieje, na dodatek nie każdemu pasowała jej wielkość (zwłaszcza pojemnik na akumulatory).
ALE jest światełko w tunelu - spadkobiercą technologii Philipsa w oświetleniu rowerowym wydaje się holenderska (podobnie jak Philips) Spanninga - na szosę zwłaszcza nadaje się model AXENDO 60 USB
60 luxów, 300 lumenów (5h) - tryb boost, normalny 9h, eco 16h
Zastosowane tak diody Philipsa Rebel (2szt), jak i wydaje się, że reflektor jest bardzo zbliżony do tych stosowanych w SafeRide. Wizualnie nieco mniejsza, waga <220g. 2 wersje kolorystyczne j.w. i cała czarna.
Jest wersja nieco mocniejsza, 80 lux, ale bez wewnętrznego akumulatora, czyli do e-bików (zasilanie od 6 do 36V)
Zakup w PL to koszt ok. 2 stówe. Wrzucić w wyszukiwarkę, ale np. tu 195,97 PLN z przesyłką kurierską już podliczoną (bez: 186,07). Tu aktualnie nie dostępne, czekają na dostawę, cena poszła w górę.
Może Mirkoos będzie miał w ofercie?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1523
Napisano 27 listopad 2017 - 14:42
Fajny model! Spanninga jakiś czas temu przejęła rowerowy dział Philipsa, więc ta lampka jest w prostej linii spadkobiercą SafeRide.
Nie wiem, czy będę miał te lampki w stałej ofercie (brak dystrybutora w Polsce), ale mogę sprowadzić kilka sztuk. Cena na pewno będzie sporo lepsza niż w RS, ale żebym mógł powiedzieć coś więcej, potrzebowałbym znać liczbę chętnych.
Byłby ktoś zainteresowany?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1525
Napisano 27 listopad 2017 - 15:36
mikroos jakby co to ja jestem chętny na jedną sztukę w kolorze czarnym, wersja 60 lux.
#1527
Napisano 27 listopad 2017 - 17:46
Patrząc na rozkład światła:
Wygląda co najmniej obiecująco.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1528
Napisano 27 listopad 2017 - 18:14
Są gdzieś zdjęcia lub filmy z tego jak świeci?
Coś takiego znalazłem na szybko http://radtouren-mag...radscheinwerfer
- Prozor lubi to
#1530
Napisano 27 listopad 2017 - 18:45
Mam dwie lampki z podobną optyką. Wbrew pozorom takie rozwiązanie jest najlepsze - oświetla daleko położone przedmioty z większą siłą, więc pozwala szybciej je zauważyć. Potem, kiedy już je zauważyłeś i się ich spodziewasz, nawet minimalnie oświetlone pozostają zauważalne dla oka.
W porównaniu do lampek z równomiernym oświetleniem poziom bezpieczeństwa pozostaje taki sam, a zużycie energii jest znacznie mniejsze.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1533
Napisano 27 listopad 2017 - 20:20
#1534
Napisano 27 listopad 2017 - 20:20
#1535
Napisano 27 listopad 2017 - 21:08
Kekacz ja chce jedną sztukę nie dwie
#1536
Napisano 27 listopad 2017 - 21:47
Chętni na lampkę Spanninga:
1. pangumas - 1sz, 60 lux
2. Benedykt - 2 szt. 60 lux
3. PiKa - 1 szt. 60 lux
4. Kekacz - 1 szt. 60 lux
5. zales - 1 szt. 60 lux wstępnie - tylko chciałbym wcześniej znać koszt.
6. Prozor: 1szt + uchwyt BR500 (czarne)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Małymi krokami uparcie do celu...
Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś
#1537
Napisano 27 listopad 2017 - 22:00
Dobra, zatem zaczekajmy jeszcze 2-3 dni i wtedy wszystko ostatecznie podliczymy.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1538
Napisano 27 listopad 2017 - 22:06
@up Tak widziałem Te zdjęcia to są chyba jedyne dostępne zdjęcia Nie podoba mi się ta przerwa w świetle
Podobnie świeci Philips SafeRide:
Pierwsze zdjęcie z light-test.info (jednak jest nieco za jasne, za długi czas ekspozycji, ale tam wszystkie zdjęcia testowe są robione na tych samych parametrach, więc są porównywalne) drugie z testu z linku zamieszczonego powyżej.
Ciężko porównać 2 zdjęcia robione w różnych warunkach i przy różnej ekspozycji, ale zapewniam, że to przejście aż tak nie przeszkadza. Tu chyba nawet bardziej doświetlona jest okolica koła, czego mi chyba w SR brakuje - od koła do kilku ok. 5m jest nieco ciemniej, później jasno.
Z w/w testu wynika parę ciekawych informacji. Nie znam niemieckiego, posiłkuję się tłumaczem googla
Reflektory z serii Axendo są wyraźnie oparte na sprawdzonej technologii reflektorów firmy Philips. Uchwyt solidny, lampa nawet na wybojach nie przemieszcza się. Jednorodne oświetlenie drogi (wyjątek pierwsze metry), wyraźna linia odcięcia, duża szerokość wiązki. Czas świecenia 3,5 do 4h plus 2h światła awaryjnego (niska moc świecenia - czyli podobnie jak w SF v.2 raczej nie pozostanie się w czarnej nocy bez światła).
Pomimo tego, że mam kilka lampek, to brakuje mi dobrej lampki drogowej do użytku po wyjechaniu z terenu na drogę publiczną (SR na przełaju za wygodny nie jest, a podczas jazdy treningowej nie pieszczę się ani z rowerem, ani z sobą ), a patrząc na sposób mocowania, raczej nie należałoby się spodziewać, że lampka odleci w krzaki na byle wyboju. Tak więc dopisuję się do listy.
Przy okazji zastanawiam się nad mocowaniem do widelca:
Powyżej co prawda w trekkingu, ale bez problemu BR500 można zainstalować na śrubie hamulca szosowego, uchwyt jest stalowy (za wyjątkiem samego gniazda mocującego lampkę), dzięki czemu można być pewnym, że lampka nie urwie plastykowego uchwytu takiego jak BR130 (który ma dość grube mocowanie, czyli może nie dać się zamontować na standardową śrubę hamulca). Oczywiście ten typ mocowania raczej nie w teren, tylko do jazdy miejskiej/szosowej.
Dopisałem do listy lampkę plus mocowanie BR500
Jeszcze jedno - właśnie przeglądam tylne lampki i widzę, że również tylne lampki Philipsa trafiły do portfolio Spanningi np. Elips to dawny LumiRing (tak, wiem - do mieszczuchów, mocowanie na bagażnik ) choć wzbogacony o możliwość podłączenia pod zasilanie dynamo.
No i w katalogu na rok 2018 można przeczytać w historii firmy: 2015 - Takeover of PHILIPS bicycle lighting assets. No i wszystko jasne
Tutaj (po holendersku...) informacja
29 lipca 2017 r
Kilka lat temu Philips wprowadził na rynek wyjątkowo dobre reflektory: dużo światła i światła, które oświetlają drogę pięknie i równomiernie. Jednak nie był sukces sprzedaży i lampy zniknęły z rynku.
Ale prace rozwojowe Philipsa nie zostały utracone. Spanninga przejęła formy od Philipsa i zaprojektowała serię Axendo na podstawie bardzo dobrej optyki lamp Philipsa. Spanninga produkuje lampy o mocy 40 luksów i 60 luksów. Możesz wybrać wersję z akumulatorem lub dynamo. Lampy 60 lux mają 2 diody LED, a moc światła również jest około dwukrotnie wyższa. Lampy z podwójnymi diodami LED mają znacznie szerszą wiązkę światła. Urządzenie Axendo 40 USB kosztuje 44,90 euro i ma minimalny czas świecenia 8 godzin. USB Axendo 60 kosztuje 54,90 euro i ma czas świecenia co najmniej 5 godzin. Model Axendo 40 do alternatora kosztuje 26,95 euro (z czujnikiem światła), a model Axendo 60 kosztuje 53,90 euro (ze światłem postojowym, czujnikiem światła i specjalnymi światłami do jazdy dziennej). A przy tych cenach lampy są wyjątkowo tanie, biorąc pod uwagę strumień świetlny. Spanninga ma również Axendo 80 (52,90 euro), dedykowaną na rowery elektryczne. Jest podobna do lampy 60 lux, tylko diody LED zapalają się jaśniej. Lampę można podłączyć do dowolnego źródła napięcia od 6 V do 48 V. Tak więc na zwykłym rowerze można go również używać z oddzielną baterią zewnętrzną.
Z tego samego źródła z porównania (rankingu?) oświetlenia rowerowego. (trzeba tłumaczyć z holenderskiego googlem, plus poprawka językowa ):
Spanninga axendo 60 usb
Zwycięzca testu przy oświetleniu bateryjnym. Lampa ma bardzo dobrą wiązkę, dzięki której bardzo dobrze oświetlasz drogę. Poza tym ma dobre odcięcie, dzięki lampie wyraźnie widać. Lampa ma wbudowaną baterię Li-ion o mocy 11 Wh, którą można naładować za pomocą kabla USB. Jedynym minusem jest umiarkowana (?) osłona przełącznika i obwodu drukowanego za pomocą prostej gumki. To nie wygląda na bardzo wodoodporne i trwałe. (prawdopodobnie chodzi o zabezpieczenie gumą opasającą lampkę i gniazda ładowania USB)
Plusy:
Bardzo dobry zestaw do oświetlenia szosy, dobra widoczność, konkurencyjna cena, dobre odcięcie
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1539
Napisano 28 listopad 2017 - 11:50
Panowie, mam pytanie do użytkowników lampek Bontragera z serii Citi - Flare R i ION 100. W opisie urządzeń podawany jest czas świecenia w trybie migania dziennego na odpowiednio 8 i 5 godzin. Zakupione w zeszłym tygodniu przeze mnie lampki w trybie AUTO BRIGHTNESS mają dużo krótszy czas działania. Przednia wytrzymuje ok. 2 h do poziomu 25% naładowania, tylna ok. 3,5-4h. Czy trafiły mi się wybrakowane egzemplarze? Czy ten typ tak ma? Nie ukrywam, że obecne wyniki są rozczarowujące, bo codzienne ładowanie przedniej lampki jest lekko frustrujące (jeżdżę na oświetleniu przez cały czas z uwagi na bezpieczeństwo w ruchu ulicznym).
Mam ion 100 i wytrzymuje u mnie przy obecnej temperaturze ok 0-5 stopni C trasę ok. 2 h, ale w tym mam nocny odcinek przez las, kiedy świecę nią na full. To są komunikacyjne jazdy ok 50+ km w mieszanym terenie na rowerze dojazdowym.
Po wyjeździe z lasu przełączam na tryb migający. Nie zdarzyło mi się, żeby zabrakło prądu podczas jazdy, ale rzeczywiście czerwona lampka włącza się dość szybko. Gdybyś miał więcej pytań służę pomocą.
Co do mocnej przedniej lampki, to zdecydowałem się na Bontrager ION 800. Długo myślałem, co jest dostępne na rynku (kusiły tańsze polecane Convoy-ie), myślałem jak ja wykorzystuję lampy w rowerze, etc. Wybrałem tę i dam znać jak już dojedzie do mnie i pojeżdżę z nią chwilę. To dość drogie światło, ale też sporo obiecują. Opinie są bardzo dobre, więc zaryzykowałem.
pozdr
#1540
Napisano 28 listopad 2017 - 12:21
@Prozor - uchwyt na widelec nie jest dostępny. Zresztą szczerze mówiąc wątpię, czy przy takim kształcie ominąłby on zacisk hamulca szosowego, prawdopodobnie trzeba byłoby go dogiąć (co z kolei rodzi obawy o konflikt tyłu lampki z główką ramy).
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?