Jump to content


Photo

Giant Tcr Advanced 1 Ltd 2015 Opinie


46 replies to this topic

#1 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 posts
  • SkądKalisz

Posted 20 January 2015 - 06:36

Witam

 

Jak w temacie, przymierzam się do zakupu tego rowerka, (zaliczkę już wpłaciłem jednak na rower przyjdzie mi czekać do 16tyg roku a więc sezon już będzie rozpoczęty) jednak chciałbym poznać Waszą opinię na temat tej maszyny. Dodam że kupuję w sklepie stacjonarnym w cenie 6600zł po rabacie, jedyna zmiana w specyfikacji to wymiana korby z 50/34 na 52/36 i odpowiednią długością ramion oczywiście bez żadnej dopłaty.

 

Przeznaczenie roweru to częsty udział w wyścigach a więc geometria również ścigancka :)

 

Jeśli macie inne propozycje w podobnej cenie to bardzo chętnie się z nimi zapoznam, dodam że Speca Tarmaca Sport jeszcze brałem pod uwagę tyle że Spec stoi na niepełnej grupie 105 i kosztuje około 6700zł po rabacie.

Wiadomo że w tych wszystkich rowerach koła nadają się jedynie do zajechania na treningach ale czy miał ktoś doświadczenia z wytrzymałością kół Gianta?

 

http://www.giant-bic...td/18823/76280/

 

 

Dzieki za wszelkie opinie i propozycje innych maszyn.

pzdr



#2 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 20 January 2015 - 09:33

Też myślałem o tym rowerze. Niestety w szosach nie zrezygnowali z Overdrive 2, także jesteś praktycznie "skazany" na ich mostki. Martwi mnie też gwarancja Gianta.

No i rozmiarówkę mają dziwną, rozmiar M 50cm, to aż 555mm długości górnej rury.

Czyli na 175cm wzrostu musiałbym chyba brać S.

Powstrzymał mnie brak możliwości przymierzenia. Bez tego nie kupię w ciemno.

Ogólnie za taką kasę bardzo fajny sprzęt, na Ultegrze 11rz. Koła, jak to bywa, słabsze, ale zawsze można włożyć swoje wedle upodobań. Chyba nawet lepsze takie rozwiązanie, masz koła treningowe, tanie, przez co cena roweru też mniejsza, a drugi komplet możesz sobie kupić jakieś "wypasy".

Można wiedzieć jaki masz wzrost i jaki rozmiar wybrałeś?

Inną propozycją, która ja rozważałem jest Wilier GTR na 105 11rz. za 6999 zł w Wertykalu. Może jeszcze dałoby się urwać coś z tej ceny. Ewentualnie pozamieniać najważniejsze komponenty, korbę, klamkomanetki na Ultegrę. Koła tak jak w Giancie, treningowe, a dokładasz swoje, "wyścigowe".

Geometria w rozmiarze S podobna, główka wyższa o 1 cm.



#3 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1,695 posts

Posted 20 January 2015 - 11:28

Kapral, na tej maszynie, nikt Cie nie doścignie! :D Ja mogę powiedzieć od siebie, że wybór Gianta, to dobry krok. Po całym ubiegłym sezonie, przejechaniu 12,5 tys. km z naddatkiem, nic nie trzeszczy, nie strzela i nie denerwuje. Tylko kąpiele, smarowanie łańcucha i lekkie regulacje naciągu linek. Można powiedzieć - wash, and go! Montaż roweru i trwałość klamotów jest pierwsza klasa. Ja mam wprawdzie Kompozyta, Ty Advanced`a, więc Twój karbon T-800 jest sztywniejszy, a na zawodach, to ma znaczenie.

Co do kółek P-R2, to nie mam dobrego zdania. Cały czas na nich jeżdżę, ale przyznaję, że nie dbam o nie jakoś szczególnie. Tylko raz je prostowałem, po 3400 tys. km, kiedy miały lekkie bicie. Dzisiaj są dużo gorsze, wyraźnie słyszę tarcie szczęk na krzywej rawce i to chyba ostatni dzwonek, żeby je wyrównać. Inna sprawa, że drogi, po których jeżdżę, nie są najlepsze i rower aż jęczy na dziurach. Jedyne, co nie wytrzymało, to oryginalny giantowski koszyk na bidon, który pękł powyżej górnej śruby mocującej. To wszystko dowodzi, że Giant robi solidne maszyny i dobre. Nie wiem, jak inne marki. Pewnie też, bo dzisiaj, wypuszczanie bubla, po prostu się nie opłaca, ale Giant, jako nieliczny, ma tę przewagę nad innymi, że sam produkuje rower od surowca, po gotowy produkt.

Na pewno będziesz zadowolony. Sukcesów! :)



#4 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 posts
  • SkądRzeszów

Posted 20 January 2015 - 12:06

Twój karbon T800 jest sztywniejszy, a na zawodach, to ma znaczenie.

 

 

A na stronie Gianta jest napisane że to T-700 tak samo jak w composite. ;) Niemniej jednak ciężko znaleźć bardziej opłacalny zakup, konkurencja każe sobie płacić przynajmniej 1000 zł więcej za rower tej klasy. 



#5 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1,695 posts

Posted 20 January 2015 - 12:32

Teraz to zauważyłem. Wygląda na to, że Gigant zrobił myk i w tym roku przemianował swoje rowery. W ubiegłym sezonie, Composite 1 (T-700 i Ultegra) kosztował 7500, a Advanced (T-800 i 105) 8500 zł.. Teraz są same Advanced`y i to mnie zmyliło.



#6 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 posts
  • SkądKalisz

Posted 20 January 2015 - 18:51

beskidbike mam 180cm wzrostu i 86cm noga, wybrałem rozmiar M, dotychczas jeździłem na Treku rozmiar 54 gdzie górna rura efektywnie miała 539mm i 15cm główkę ramy a więc tyle samo co w tcr.

 

Z tego co wyczytałem to rower ten posiada główkę Overdrive 1 a nie 2 i jest ona hybrydowa nie wiem co to znaczy ale podejrzewam że ma elemnty alu albo całą sterówka jest alu. Karbon w tej ramie to T700, T800 wystepuje tylko w Advanced SL ale rowery na tych ramach są dwukrotnie droższe więc bez sensu wydatek, w modelach Composit na ten rok Giant stosuje włókno T600. Ogólnie trafiłem gdzies na plik pdf z 2012r gdzie porównywano ramy pod względem wagi i sztywności i co mile mnie zaskoczyło to fakt że Giant trzymał się mocno w czołówce w kategorii sztywności i wagi zarówno Advanced SL jak i Advanced.

 

Nasuwa sie pytanie o korelację między lab testami a realną jazdą ale to i tak bez znaczenia bo budżet jaki jest taki jest i nic się z tym nie zrobi a takie wyniki można potraktować w formie ciekawostki bez większego znaczenia :)

http://www.bournemou...-frame-testing/

 

Co do gwarancji to wysłałem maila do Gianta odnośnie zapytania o ten kontrowersyjny podpunkt dotyczący modyfikacji roweru i gwarancji dożywotniej na ramę, co bardzo mnie ucieszyło skontaktowano się ze mną telefonicznie i miałem przyjemność rozmawiać z osobą odpowiedzialną za dział reklamacji, więc jeśli chodzi o wszelkie zmiany w osprzęcie to nie ma problemu i nikt z tego powodu nie będzie robić problemu, ogólnie moje wątpliwości zostały rozwiane jeśli chodzi o ta kwestię.

 

Co do kół to właśnie planuje używać ich jako treningówki a z czasem sprawić sobie coś lepszego. Zresztą miałem Mavici Aksiumy i mogę powiedzieć że te jak to niektórzy mówią pancerne koła wytrzymały raptem sezon treningów, zaczęły pękać przy oczkach nypli, łożyska poszły w mak, rawki się mocno powydzierały no i bębenek zaczął zaciągać na szczęście koła były kupione nowe i miały jeszcze gwarancję.

 

Wcześniej mysłałem żeby kupić TCRa Advanced 2 2015r ale niepełna grupa 105 i do tego perspektywa sprzedawania osprzętu by potem kupić pełną Ultegrę 6800 jakoś skłoniła mnie do wydania realnie 900zł więcej w imię świętego spokoju. 

 

Ogólnie zastanawia mnie ten widelec w tym TCRze czy jest z rurą weglową czy alu no i ogólnie waga całego roweru bo na stronach różnych krajów można spotkać sięraz z wagą 8kg a raz z 7,4kg w rozmiarze M. Jeszcze z pytań które się pojawiają to szerokość kierownicy i długość mostka standardowo montowanych w eMce. 



#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 20 January 2015 - 19:47

Overdrive 1 1/8 - 1 1/4 cala
Overdrive 2 1 1/4 - 1 1/2 cala

#8 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 20 January 2015 - 19:54

Ja też jeżdżę na Treku 1.9 rozmiar 54 i mi pasuje :-) Ale on ma realną długość górnej rury 537mm, Giant M 555mm czyli sporo więcej. Jeśli chcesz dłuższy rower od obecnego to ok, odpowiednikiem Treka byłby S Gianta.

W opisie wyraźnie jest Overdrive 2,mnie to zniechęciło i to główny minus.

Być może to błąd,oby tak było.

Jeśli sterówka jest carbonowa to super przy cenie całości,jeśli alu,to tak średnio.

Carbon T-700 to chyba jeden z podstawowych i "budżetowych".

W tej cenie można jeszcze rozważyć Canyona Ultimate SL na 105 i ramie full carbon.

To bardzo dobrze oceniana rama i carbonowa sterówka widelca.

Co do gwarancji,to mają tak "ustawionego" rzeczoznawcę,że niestety odrzuca 99,9% reklamacji :-( Chyba że coś się zmieniło w tej kwestii ale nie słyszałem.



#9 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 posts
  • SkądKalisz

Posted 20 January 2015 - 20:18

karbony w Giancie są trzy T600, T700 i T800 w ramach SL które są poza moim zasięgiem, właśnie wybrałem M myślę że bez problemu znajdę odpowiednią pozycję bo 555mm to jeszcze nie tak dużo i nawet mostek 110mm byłby odpowiedni. Canyon bardzo ładny ale 7300zł z przesyłką i do tego na 105tce tak średnio mi się widzi różnica wagowa między Ultegrą to ponad 300g co nawet w przypadku cięższej ramy jest z korzyścią dla Gianta, no i rower mam z pobliskiego sklepu więc w razie problemów zawsze jest się z kim skonsultować ;) Dotychczas ścigałem się na alu Treku (góry, płaskie, czasówki górskie i nizinne) i jakoś specjalnie nie czułem się poszkodowany w konfrontacji z rowerami z najwyższej półki więc myślę że nawet taki karbon od Gianta będzie w zupełności wystarczający a kolejne złotówki będę odkładał na jakieś przyzwoite kółka. 

 

W tej kwocie można myśleć o niezłej używce ale jednak jestem realistą i raczej mało jest osób kupujących rowery za kilkanaście tys, żeby nie ścigać się na nich, a jeśli już znajdzie się nie zajechany egzemplarz to trzeba się liczyć ze stosownie wyższą ceną dlatego wybór padł na nowy sprzęt. 

 

Może jestem przeczulony ale ostatnio kupiłem używaną karbonową ramę tylko z normalnymi rysami a otrzymałem popękaną ramę kwalifikującą się na szrot lub do naprawy, na szczęście udało mi się odzyskać pieniądze.

 

Jeśli chodzi o reklamacje to jak znam życie każdy będzie się bronił jak tylko może żeby nie uznać gwarancji bo powiedzmy sobie szczerze jaka jest szansa że dana reklamacja w przypadku innej firmy zostanie korzystniej rozpatrzona biorąc pod uwagę konkretny przypadek?



#10 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 posts
  • Skądśląsk

Posted 20 January 2015 - 20:21

....

W opisie wyraźnie jest Overdrive 2,mnie to zniechęciło i to główny minus.

....

W tej cenie można jeszcze rozważyć Canyona Ultimate SL na 105 i ramie full carbon.

To bardzo dobrze oceniana rama i carbonowa sterówka widelca.

 

 

Tak się składa, że w tym Canyonie też jest średnica 1 i 1/4" pod mostek, czyli chyba odpowiednik Overdrive 2.
 



#11 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 posts
  • SkądKalisz

Posted 20 January 2015 - 20:28

Tak się składa, że w tym Canyonie też jest średnica 1 i 1/4" pod mostek, czyli chyba odpowiednik Overdrive 2.
 

 

w zakładce specyfikacja jest napisane Kompozyt węglowy - ADVANCED, rura sterowa OverDrive



#12 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 20 January 2015 - 21:01

Ja jednak widzę że jest napisane tak (zakładka "opis" i "technologia"):

"Główka ramy Overdrive 2 zwiększająca sztywność i precyzję sterowania"

czyli mega nietypowy rozmiar i problemy z wymianą mostka.

Ale jak jest w rzeczywistości,nie wiem.

W rowerach MTB  od tego roku zmienili w końcu na zwykłe tapered.

@gucio, w Canyonie jest też typowe tapered 1 1/4-1 1/8

Widzę teraz że Canyony podrożały o 300-400 zł :-(

Ten na 105-tce kosztował 6700 zł jeszcze niedawno.



#13 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 posts
  • SkądKalisz

Posted 20 January 2015 - 21:23

http://www.giant-bic...76877/#overviewmoże Giant Overdrive i Overdrive 2 jako jedna technologia wykonania główki ramy, tylko w najwyższym modelu jest Overdrive 2

 

tutaj jest inny model i w specyfikacji napisane jest OD 2 

http://www.giant-bic...#specifications

 

tu również 

http://www.giant-bic...#specifications

 

model który mnie interesuje ma OD1 

http://www.giant-bic...#specifications

 

 

najprościej sprawdzić w porównywarce modeli i wyraźnie jest napisane który ma jaką średnicę rury sterowej

 



#14 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 20 January 2015 - 21:29

Jeśli tak,to tylko się cieszyć :-)

Co do gwarancji,to bezproblemową i wzorową masz w Treku.

20% rabatu spokojnie dostaniesz i Emonda S 5 na 105 masz za 6400 zł,a Emonda S 6 na Ultegrze za 7600 zł :-) Koła w tych modelach też niezłe ok.1,7 kg



#15 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 posts
  • SkądKalisz

Posted 21 January 2015 - 13:13

Emonda S5 i S6 najniższy carbon oclv300 do tego 105 i jak znam Treka to pewnie alu rura sterowa widelca jak w Domane 4.3 kolegi który jest z lepszego carbonu bo oclv400, żeby mieć ultegrę to dopłacam 1000zł, koła w tych rowerach to nie oszukujmy się ale takie samo badziewie do zarżnięcia jak w Giancie i raczej nie nadają się jako docelowe koła na wyścig a na treningi spokojnie można założyć każde wytrzymałe koła z którymi nie będzie problemów serwisowych w razie wymiany łożysk czy szprych.  

Co do bezproblemowej gwarancji to dopiero okaże się w praniu chcoiaż faktycznie słyszałem wiele pozytywnych opinii jeśli chodzi o Treka. W każdym razie po kraksie raczej nikt nie uzna mi gwary ;)

 

Na ten moment nie widzę alternatywy dla tcra, jeśli ktoś wypatrzy coś ciekawego w podobnym budżecie to będę wdzięczny za wrzucenie linka



#16 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 21 January 2015 - 21:59

Sterówka w S5 jest aluminiowa. 

Rama w najniższej wersji ma suport typu press fit, domane serii 4 ma suport zintegrowany.

Koła mają kiepskie piasty i są ciężkie. 



#17 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 posts
  • SkądRzeszów

Posted 22 January 2015 - 07:37

Kapral: a co powiesz na Lapierre. 

http://www.porebarow...-CP-2015,page:1

Myśle że po rabacie cena byłaby zbliżona do Gianta, wizualnie moim zdaniem ładniejszy, minimalnie lepsze podzespoły, geometria wydaje mi się minimalnie mniej ścigancka. 



#18 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 posts
  • SkądKalisz

Posted 22 January 2015 - 08:27

Ogólnie nie mam uprzedzeń do żadnej marki a Giant w moim obszarze zainteresowań pojawił się jak królik z kapelusza :) Jeśli chcodzi o Lapierra na pewno takie komponenty jak mostek, kiera Dedy czy siodło selle italia i Aksiumy są lepsze jeśli uznamy że rower w całości ma być tym docelowym w jak najlepszej konfiguracji. W moim przypadku wygląda to tak że koła na wyścigi i tak będe musiał kupić i tu albo jakieś sztywne i lekkie alu 1300-1400g albo pójdę w kierunku karbonu o 38mm profilu na szytki. Siodełko mam SLRa Carbonio i jest mega wygodne więc oryginalne wylatuje, mostek i kiera mam nadzieję że przypasują fabryczne ale jednak traktuje je jako elementy wymienne zwłaszcza że nie wiem jaka długość będzie mi potrzebna na nowej ramie.

 

Wcześniej może Aksiumy byłyby faktycznie dobrym argumentem ale u mnie od nowości wytrzymały rok i tylne koło posypało się całe mimo iż uważam że są to mocne kółka, może i bym jako treningówki zostawił ale uzależnienie od części zamiennych Mavica jakoś mnie zniechęca.

Geometria jednak mimo wszystko zależy mi aby była bardziej agresywna. Wertując oferty różnych firm zauważyłem że większość rowerów tak naprawdę ma geometrię typowo wytrzymałościową zaś najbardziej agresywnie przedstawiają się ramy Authora i Tarmac Speca



#19 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 22 January 2015 - 08:52

Tarmac jest mocno wyścigową ramą, sztywny długi, bardzo niska główka. Mierzyłem, lubię taką geometrię, ale tu chyba jest aż za bardzo "pro".

Widać, że jesteś już mocno zdecydowany na tego TCRa i chyba żadne argumenty Cię nie przekonają do innego rowera ;)

Zły nie jest, także kupuj i walcz :)

Powodzenia.



#20 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 posts
  • SkądRzeszów

Posted 22 January 2015 - 09:12

Pomyślałbym też o Ridleyu. W tej cenie powinno sie wyrwać Fenixa na Ultegrze, albo Helium na 105. Bardzo fajne rowerki i mniej opatrzone jak Giant. 





Reply to this topic