Skocz do zawartości


Zdjęcie

Giant Tcr Advanced 1 Ltd 2015 Opinie


46 odpowiedzi w tym temacie

#21 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 22 styczeń 2015 - 13:43

Dostałem odpowiedź od sklepu handlującego Ridleyem i jedyne na co mogę liczyć to Fenix na sh105 za 7000zł po uwzględnieniu 20% rabatu. Nie szukam żadnego szosowego rodzynka którym będę się wyróżniał na drodze tylko solidnego roweru do ścigania  :->

 

treść maila

Wszystkie ceny na całą kolekcję mamy na start obniżone od katalogowych średnio o ok. 20% i są obowiązujące - w tym wypadku cena katalogowa roweru to 11 700 zł, a więc obniżka wynosi 25% - nasza cena 8739 zł. W cenie z rowerem możemy zaproponować odpowiednie pedały gratis - np. do kompletu z grupą Shimano 105 5800 lub inne wybrane.
Kwocie 6700 zł bliższy jest model Fenix Carbon http://www.bike4race...imano-105-.html


#22 grzes85

grzes85
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 22 styczeń 2015 - 15:38

Jakoś dużo.

#23 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 24 styczeń 2015 - 19:00

@kapral_szef, kwestię Overdrive chyba mamy wyjaśnioną.

A czy ustaliłeś jaka tam jest rura sterowa,carbon czy alu?

Jak wcześniej wspomniałem,również interesowałem się tym rowerem, a te dwa "szczegóły" są kluczowe dla mnie i decydujące o tym, czy brać pod uwagę zakup.



#24 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 24 styczeń 2015 - 22:25

to co się dowiedziałem:

TCR Advanced 1 LTD rozm. M:
-rura sterowa widelca aluminiowa;
-stery Overdrive;
-mostek 100mm (przy rozmiarze M);
-nie ma problemu z montażem siodeł na carbonowych prętach;

 

Spory minus za alu sterówkę ale z drugiej strony czy jest to aż tak wielki minus na pewno na sztywności nie straci a waga specjalnie mocno nie wzrośnie, wideł na pełnym węglu i rower na nowej ultegrze to już spokojnie trzeba dołożyć co najmniej 1000-2000zł i w przeciwieństwie do sterówki której nawet nie poczuje że jest alu lub carbon to nowa ultegra pewnie pokaże swoją klasę. Z drugiej strony panuje opinia że lepiej mieć dobrą ramę niż osprzęt który z czasem można wymienić tylko że w moim przypadku wolę mieć od razu dobry szpej a rama znowu nikt mi nie powie że jest zła, wiadomo są lepsze i droższe, jednak zaoszczędzone pieniądze wolę przeznaczyć na koła, druga rzecz w tym rowerze to podoba mi się jego malowanie. Raczej jestem zdecydowany bo bez dwóch zdań w cenie 6,6tys zł nie dostanę niczego lepszego a jest to na granicy mojego budżetu więc każde kilkaset zł robi mi ogromną różnicę.

 

jak znajdziesz coś w tej kwocie na full sh 6800 to wrzucaj no i wiadomo nie żadne turystyczne maszyny :) 



#25 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 24 styczeń 2015 - 23:02

To ja w Composite 1 2013 mam karbonową sterówkę a w Advanced jest alu ? Trochę to dziwne szczególnie że na stronie Gianta przy moim modelu jest napisane Alloy Steerer Tube... a jest karbonowa..



#26 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 25 styczeń 2015 - 05:52

info dostałem od dealera Gianta który napisał mi że ma ten rower dostępny u siebie w salonie więc chyba gość się nie myli.

 

Z chęcią kupiłbym coś innego co mógłbym mieć w ciągu 2-3 tyg bo czekanie do połowy kwietnia to jakaś masakra, będę dzwonił w pn do mojego sprzedawcy i dowiem się czy ma coś innego dostępnego od ręki, wspominał coś o Propelu, zobaczymy



#27 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 25 styczeń 2015 - 11:19

severall, dnia 24 Sty 2015 - 22:02, napisał:

To ja w Composite 1 2013 mam karbonową sterówkę a w Advanced jest alu ? Trochę to dziwne szczególnie że na stronie Gianta przy moim modelu jest napisane Alloy Steerer Tube... a jest karbonowa..

 

W Composite z 2012 r. też jest karbonowa sterówka, a w opisie na stronie podali, że alu. W tym modelu jedynie korona widelca jest aluminiowa (w miejscu nakładania dolnego łożyska sterów). Wydaje mi się, że w opisie chodzi właśnie o ten element. Podobnie może być w tegorocznym Advanced.

 

Warto też zwrócić uwagę, że od tego roku Advanced jest w dwóch wersjach. Jedna, niedostępna w Polsce, czyli Advanced Pro to jest dotychczasowy model (m.in. z overdrive 2), a druga, ta dostępna w Polsce, w nazwie bez "Pro" (samo "Advanced"), ma drobne modyfikacje, moim zdaniem dla zmniejszenia kosztów - m.in. stare rozmiary sterówki (overdrive 1 1/4 i 1 1/8). Nie wiem, czy nie wiąże się z tym przejęcie widelca od Composite i co się z tym wiąże wzrost jego wagi.



#28 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 25 styczeń 2015 - 17:52

A który to dealer ma tego Advanced na stanie,bo chętnie bym się przymierzył,najlepiej S i M ;-)



#29 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 25 styczeń 2015 - 20:33

Giant

00-446 Warszawa

ul. Fabryczna 2



#30 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 26 styczeń 2015 - 07:37

Też się dziwię, że w najnowszym Advanced włożyli aluminium. Specyfikacja wskazuje, że to Composite z ub. roku, tylko w innym malowaniu, ale one mają karbonowe sterówki. Zdjęcia w opisie skracania rury: http://szosa.org/top...-rury-sterowej/

Najlepiej, odkręcić kapę i zobaczyć na własne oczy. Wydaje mi się, że diler miał słabszy dzień i pomylił rowery, albo opis był mylący.



#31 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 26 styczeń 2015 - 08:36

Z tymi aluminiowymi sterówkami to jest grubsza sprawa. 

Po moim dochodzeniu wygląda na to że TCR Composite na rynek amerykański miał aluminiowa sterówke: http://www.giant-bic...#specifications

 

Natomiast w Europie karbonową: https://www.giant-bi...#specifications

 

Natomiast Polski opis do TCRa podaje aluminiową rurę sterową co jest błędem: http://www.giant-bic...#specifications

Podejrzewam że może tłumaczyli z amerykańskiej strony :)



#32 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 26 styczeń 2015 - 10:15

Już chyba bardziej pokręcić się tego nie dało ;)

Gdyby był carbon, to pomijając mniejszą wagę, bo zawodnikiem nie jestem, liczyłbym na większą sztywność, a przede wszystkim na lepsze tłumienie drgań. I w sumie to ostatnie, dla mnie jako amatora jest najważniejsze.

Dzięki za namiar na dealera, szkoda że nie gdzieś na Ślasku, ewentualnie Kraków, bo do Warszawy trochę mam daleko.



#33 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 26 styczeń 2015 - 13:59

Autorze tematu, jesli szukasz Gianta od reki, nowego, odezwij sie na priv. Polecam zakup za zachodnia granica, wysla kurierem do domu, za pobraniem, zlozony na gratach jakie sobie wybierzesz, z mostkiem odpowiedniej dlugosci itp. Co do wyboru ramy to bym sie nie martwil na Twoim miejscu. To solidny sprzet o potwierdzonej opinii. Nie wiem dlaczego ludzie tak placza nad mostkami, jakby je zmieniali co najmniej jak szytki.


Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#34 SebSeb

SebSeb
  • Użytkownik
  • 40 postów

Napisano 11 kwiecień 2015 - 08:21

Witam

 

Temat związany z rowerami Giant więc może ktoś będzie zorientowany. 

 

Czy ktoś z Was miał okazje osobiście  jeździć na rowerach serii TCR i porównać zachowanie dwóch różnych ram? Chodzi mi o wrażenia z jazdy na rowerze wyposażonym w ramę AluxX SLR oraz w ramę Advanced T-700.  

Różnica w cenie przy tym samym osprzęcie około 1200 zł, czyli nowe koła Fulcrum Racing Quattro.

 

Pozdrawiam



#35 SebSeb

SebSeb
  • Użytkownik
  • 40 postów

Napisano 11 kwiecień 2015 - 19:09

Coś znalazłem .....

 

http://bicyclingaust...slr-1?page=show

 

zaciekawiło mnie szczególnie to stwierdzenie:

 

Giant have published the results of their in-house testing, which includes frames from their competitors – to find this, just search 'win with giant tcr'. They include weight, and stiffness of steering and pedalling.  Giant claims the SLR is stiffer around the bottom bracket than the TCR Advanced and even Advanced SL, and is only just behind the pro-issue TCR Advanced SL with integrated seatpost. Giant ranks it third out of the 20 frames tested! 

 

Czyli jak karbon to raczej rowery za ponad 10 tys. złotych ?

 

Może ktoś ma jakieś doświadczenia?

 

Pozdrawiam



#36 Gosc_kiban_*

Gosc_kiban_*
  • Gość

Napisano 03 czerwiec 2015 - 14:22

kapral_szef, dnia 25 Sty 2015 - 19:33, napisał:

Giant

00-446 Warszawa

ul. Fabryczna 2

 

miałem do czynienia z tym sklepem... i powiem tak. Zdecydowanie polecam się tam wybrac. Zrobiłem tam bike fitting i dobrałem odpowiedni rozmiar ramy dla siebie (ostatni z półki poszedł - propel adv 2) ... i szczerze uważam że są bardzo kompetentni. Niedługo idę na pierwsze serwisowanko/przegląd po pierwszych kilometrach w siodle :) mam nadzieję że wszystko będzie ok! Niby gwarka jest na dobrych warunkach ale wiadomo – nie chcę mieć roweru w serwisie przez tydzień hehe zwłaszca że się dobra pogoda zrobiła na rower :D



#37 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 11 czerwiec 2015 - 11:08

kiban, od kiedy i ile jeździsz na rowerze?


Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#38 SebSeb

SebSeb
  • Użytkownik
  • 40 postów

Napisano 11 czerwiec 2015 - 12:07

Witam

 

Na jakie koła wyśmieliście firmowe Gianty z TCR, jakieś opinie wrażenia ?

 

Pozdrawiam



#39 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 11 czerwiec 2015 - 13:12

Moje Gianty P-R2 zrobiły już ponad szesnaście i pół tysiąca km. Łapią bicie, bo każde kółko złapie, ale po małych korektach, znów są równe i okrągłe. Podobają mi się, a jakże, wysokie stożki, lecz dla samego wyglądu, szkoda mi wybulić trzy, do pięciu tysięcy. Jeżdżę z grupą, gdzie koledzy mają takie kółka, ale wcale nie daje im to przewagi. Przemyśl to.

Oczywiście, jeśli masz kasę, to kupuj, ale jeśli trzeba się wyrzec czegoś, ciułać i dziadować, to nie wiem czy warto.



#40 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 11 czerwiec 2015 - 13:42

Moje P-R2 po 8000km nie wymagały żadnego centrowania :)

 





Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy