bo po prostu o każdym starasz się napisać dobrze
Coś o tym wiem
Posted 20 September 2016 - 08:19
A w rzeczywistości (w obiektywnym teście) w grupie rowerów porównawczych podobnej klasy wyszłoby, że jeden rower sam jedzie, jeden nie skręca, a trzeci w zasadzie ciągle hamuje ?
Oczywiście Wasze opinie o interesowności testów są prawdziwe, ale prawdziwe jest też to, że wyniki tych testów chcąc niechcąc przypadkiem też są dość prawdziwe. Po prostu rowery podobnej klasy są ... podobnej klasy
W dodatku większość rowerów na rynku w istocie jest dość dobrej jakości , tak gdzieś na dobry z plusem
Posted 15 February 2017 - 11:44
Odświeżam temat
W najnowszym numerze Szosy testy 3 rowerów. Ceny:
1. 40 000 zł
2. 21 000 zł
3. 12 000 zł
A więc przedział cenowy dla każdego kolarza w Polsce, od najbogatszych, do najbiedniejszych.
A tak na poważnie, to robią to, czego się obawiałem, czyli ukryty marketing Canyona, Treka, Rose, Speca...
Ile osób w Polsce kupi rower za 40 000 zł? Ba, ile kupi rower za 12 000 zł? Za tyle można już kupić całkiem niezłe miejskie autko z drugiej ręki albo topowy rower szosowy z zagranicy na full karbonie i grupie Di2.
Redakcja z Wrocławia żyje chyba w zupełnie innym wymiarze. W takiej gazecie powinna być rubryka porównująca komponenty Shimano 105, Campagnolo Centaur i Sram Force, bo 80% kolarzy użytkuje te elementy.
Posted 15 February 2017 - 11:55
Mogę się mylić, ale mam wrażenie, że (statystycznie, rzecz jasna) czasopisma za 15 zł nie kupują ludzie, których interesują rowery na poziomie Shimano 105.
To żadna nowość, że prasa hobbystyczna żyje z reklam - nakład takich pozycji jest po prostu zbyt mały, aby wyżyć tylko ze sprzedaży egzemplarzy.
Z kolei producenci wolą prezentować topowe modele w oczekiwaniu na "efekt halo" - tak samo jak Dura-Ace jest pokazem technologicznym siły Shimano i jego obecność na rowerach zawodowców napędza sprzedaż stopiątek, tak samo Tarmac czy Ultimate jest motorem sprzedaży takich modeli jak Allez.
Może się to podobać, może nie - ale gdyby inny model biznesowy się sprawdzał, już dawno znalazłby się ktoś, kto by na nim zarobił.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 15 February 2017 - 12:04
Masz rację, że popularniejszy przedział cenowy byłby pewnie 4000-8000 zł. Ale może warto, żebyś do nich napisał, jeśli uważasz, że coś robią nie tak. W końcu to jedyne czasopismo poświęcone kolarstwu szosowemu.
Ja kupuję szosę od początku. To jest takie bike-porn dla miłośników kolarstwa. Nie szukam u nich porad co kupić w swoim budżecie. Szukam relacji z tras, historii kolarstwa (to mnie u nich najbardziej kręci), wywiadów, porad zdrowotnych i felietonów. Testów rowerów raczej nie czytam, albo przeglądam pobieżnie. Czasem mnie coś zainteresuje i poczytam o nowinkach. Porównując do czasopism motoryzacyjnych (w ogóle nie interesuję się motoryzacją, ale pisma znam...): fajnie jest przecież zobaczyć, że Mercedes AMG SL 55 przyspiesza w 3,5 do setki. Nie chciałbym czytać testów moich marnych samochodów. Jeśli miałbym mieć jakąkolwiek przyjemność z czytania pism motoryzacyjnych, to na pewno nie byłby to Auto Świat, gdzie królują najbardziej popularne samochody. Raczej bym spojrzał na Top Gear-a albo Classic Auto. Podobnie jest z czasopismami rowerowymi. Wybieram raczej Szosę niż Bike Board czy Magazyn Rowerowy.
Co do reklam - żaden wydawca nie udźwignie wydawania pisma bez reklam. Czasem przybiera to w szosie postać zatajoną - np. opis trasy, a na koniec rowery, na jakich trasa została pokonana. No, ale każdy z nas ma swój rozum, żeby takie rzeczy oddzielić.
pozdrowienia
adam
Posted 15 February 2017 - 15:18
Ile osób w Polsce kupi rower za 40 000 zł? Ba, ile kupi rower za 12 000 zł? Za tyle można już kupić całkiem niezłe miejskie autko z drugiej ręki albo topowy rower szosowy z zagranicy na full karbonie i grupie Di2.
No zdziwiłbyś się ale trochę tych osób jest. Dla mnie to też nierealne pieniądze za rower, ale u nas na ustawce jest pare Madone w tym tych najnowszych a rowery za >10k nie są wcale rzadkością (uff... dobrze, że jestem ubezpieczony).
Dla mnie SZOSA jest ok. Jest stylowa, trochę luksusowa, minimalistyczna oprawa, klimatyczne zdjęcia, sporo historii kolarstwa i TYLKO szosa i przełaje czyli nie muszę kartkować numeru szukając czegoć co mnie zainteresuje jak było kiedyś, dawniej, gdy kupywałem MR.
Posted 16 February 2017 - 10:32
Też prenumeruję Szosę od początku i czytam każdy numer z zapartym tchem, piękne zdjęcia, nowoczesny wygląd, itp. Ale mogliby trochę zejść na ziemię z tymi super-maszynami.
Oczywiście, że reklamy są niezbędne, tylko niech nie będą w podprogowej formie zakamuflowane wewnątrz tekstu.
Czasopismo niewątpliwie najlepsze jakie obecnie jest. Niech żyje sto lat!
Posted 16 February 2017 - 10:49
Sam pomyśl, który produkt kupiłbyś chętniej:Oczywiście, że reklamy są niezbędne, tylko niech nie będą w podprogowej formie zakamuflowane wewnątrz tekstu.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 25 March 2017 - 20:17
Mogę się mylić, ale mam wrażenie, że (statystycznie, rzecz jasna) czasopisma za 15 zł nie kupują ludzie, których interesują rowery na poziomie Shimano 105.
Ee może coś źle zrozumialem, ale jeśli kogoś stać na 105 to chyba na czasopismo za 15 zł również, to niby tak drogo jak na gazetę?
Posted 25 March 2017 - 20:20
Stać go, ale to nie oznacza, że jest grupą docelową.
Poza tym wyrwałeś zdanie z kontekstu, a celem całej wypowiedzi nie było porównanie ceny egzemplarza czasopisma do ceny grupy osprzętu.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?