Z wielką przyjemnością zakładam temat o mojej nowej szosie Marzyłem o niej dobre 2 lata, stąd dość duże emocje
Wybór padł na Canyona. Obecnie nie jest to może zbyt oryginalny pomysł bo widzę, że Canyony przeżywają chwilę popularności, ale gdy zakochiwałem się w tym rowerze to popularnością nie grzeszyły.
W moje ręce po wielu dziesiątkach godzin spędzonych na przemyśleniach wpadł Canyon Ultimate CF SL 9.0 w malowaniu "Deep black - grey".
Dla mnie był to maks na jaki mogłem sobie pozwolić cenowo.
2015 vs 2023
bike-compariosn-bridge1a by Piotr K, on Flickr
Specyfikacja (25.03.2018), w nawiasach waga realna części:
Rama: Canyon Ultimate CF SL F10 rozmiar M
Widelec: Canyon One One Four SLX (306g)
Stery: Acros Ai-70 Fiber (17g bez łożysk)
Tylna przerzutka: Shimano Ultegra 6800 11s (198g)
Hak Przerzutki: DERAILLEUR HANGER NO. 25 (13g)
Przednia przerzutka: Shimano Ultegra 6800 11s (86g)
Klamkomanetki: Shimano Ultegra 6800 11s (418g)
Hamulce: Shimano Ultegra 6800 (342g)
Koła: Vision Metron 40 (bez zacisków) (777 + 618 = 1395g)
Szytki: Continental Sprinter 25mm (290g, 289g)
Korba: Shimano Ultegra, 11s 52-36 (698g)
Koronki: 52 (118g) / 36 (34g)
Kaseta: Ultegra 6800 11-28 (246g)
Łańcuch: Shimano CN-HG700-11 (240g)
Wkład suportu: Shimano Pressfit
Mostek: Canyon V13 100mm (162g)
Kierownica: Canyon H28 Road AL (348g)
Owijka: Canyon Gel (90g)
Zatyczki owijki: Canyon (14g)
Siodło: Fizik Antares R5 (210g)
Sztyca: Canyon S13 VCLS CF (15 - 35mm Setback) (224g)
Zacisk sztycy: Canyon (19g)
Pedały: Look Keo 2 Max (266g)
Koszyki: Elite Custom RacePlus (84g)
Topcap: Canyon (5g)
Linki i pancerze: Jagwire (162g)
Licznik: Sigma Rox 6.0 (37g)
Waga według producenta: 6,95kg
Waga realna z pedałami, koszykami, uchwytem licznika oraz czujnikami (prędkość + kadencja): 7354g
Specyfikacja w dniu otrzymania:
Rama: Canyon Ultimate CF SL rozmiar M
Widelec: Canyon One One Four SLX
Stery: Acros Ai-70 Fiber
Tylna przerzutka: Shimano Ultegra, 11s
Hak Przerzutki: DERAILLEUR HANGER NO. 25
Przednia przerzutka: Shimano Ultegra,11s
Manetki: Shimano Ultegra, 11s
Dźwignie hamulców: Shimano Ultegra
Hamulce: Shimano Ultegra
Kaseta: Shimano Ultegra, 11s
Koła: Mavic Ksyrium Elite S WTS
Opony: Mavic Yksion Pro GripLink, Mavic PowerLink
Korba: Shimano Ultegra, 11s
Koronki: 52/36
Łańcuch: Shimano CN-HG700-11
Wkład suportu: Shimano Pressfit
Mostek: Canyon V13
Kierownica: Canyon H28 Road AL
Owijka: Canyon Ergospeed Gel
Siodło: Fizik Antares
Sztyca: Canyon S13 VCLS CF (15 - 35mm Setback)
Pedały: Look Keo Classic
Koszyki: Elite Meijo Race
Waga fabryczna: 6,95kg
Waga realna z pedałami oraz koszykami: 7,53kg
Zdjęcia (od góry najnowsze, im niżej tym starsze)
Album ze wszystkimi: https://flic.kr/s/aHskG6h8iU
IMG_3267-Edit-2Small by Piotr K, on Flickr
Na razie miałem okazję zrobić jedynie 40km. Mimo to odczułem gigantyczną wprost przepaść w porównaniu do mojej poprzedniej szosy (Giant Cadex z 1994 roku na starej 105'tce...). Ciężko opisywać, sztywność straszna, precyzja napędu doskonała, tłumienie drgań świetne, nie spodziewałem się, że aż tak może karbon wytłumić dziury. Lekkość roweru potrafi doprowadzić do stanu przedzawałowego, strasznie dziwnie się przystosować.
Generalnie jestem zachwycony i tylko czekam aż minie atak zimowy
Cóż więcej? Patrząc po forum rower może nie jest wyjątkowy. Bo ani bardzo lekki, ani nie składany samodzielnie, i tak dalej. Dla mnie jednak jest spełnieniem marzeń i jest zupełnie wyjątkowy
A co do zmian. Na pierwszy rzut od razu muszę kupić licznik. Bezprzewodowy bo według mnie prowadzić kabel po takim rowerze to zbrodnia
Potem nowe pedały Looka, pewnie Look Keo 2 Max, wtedy obecne trafią z powrotem do starej szosy i będą dwa rowery 'na chodzie'. Dalsze plany to jakieś przyjemne kółeczka karbonowe z wysokim stożkiem.
Na razie to tyle. Dzięki za uwagę
Canyon Ultimate Cf Sl 9.0 (2015)
#1
Napisano 18 kwiecień 2015 - 22:32
- Julkos, impa, marcin. i 2 innych osób lubią to
#2
Napisano 18 kwiecień 2015 - 22:41
#3
Napisano 18 kwiecień 2015 - 23:15
Bardzo ładny rowerek. Czekam na mój w takim samym malowaniu tylko, że troszkę biedniejszy bo 7.0:) Mogę podpytać jakie masz wymiary bo rozmiar zamówiłem ten sam, ale byłem na granicy S/M.
#4
Napisano 19 kwiecień 2015 - 00:31
A jak ty żeś go tak postawił, że rower tak ładnie pozuje i się nie przewraca ? :shock:
#5
Napisano 19 kwiecień 2015 - 07:45
Fajny sprzęt, bardzo mi się podoba.
Dobrze, że wybrałeś to malowanie. W tym drugim dostępnym kolorze nie wygląda już tak fajnie.
#6
Napisano 19 kwiecień 2015 - 07:46
Elegancko wygląda - taki stonowany. Bez agresywnego malowania i podkreślania formy jakimiś kreskami.
#7
Napisano 19 kwiecień 2015 - 08:08
Bardzo fajna maszyna , kilometrów!
#8
Napisano 19 kwiecień 2015 - 09:23
Rower świetnie wygląda i zapewne tak samo jeździ :-D tylko śmigać.
#9
Napisano 19 kwiecień 2015 - 11:48
Ja różnicę w komforcie poczułem na carbonowych kołach aż takiej się nie spodziewałem więc miłe zaskoczenie,
Ta tańszą poprawę komfortu doskonale się nadają szersze opony + niższe ciśnienie.
#10
Napisano 19 kwiecień 2015 - 15:42
Świetny, sam na takiego odkładam.
Jak z rozmiarem? Z opisu widzę, że wziąłeś M-kę. Ile masz wzrostu?
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#11
Napisano 19 kwiecień 2015 - 16:19
Dziękuje wszystkim za miłe słowa
Rozmiar M, mam 184cm wzrostu. Po wpisaniu wartości w ten ich kalkulator wychodziła L'ka ale miałem okazję zrobić kilka kilometrów na M'ce znajomego i to było zdecydowanie to. Rozmiar - przynajmniej narazie - wydaje się być idealny. L'ka byłaby na pewno za duża.
Wymiary mógłbym podać, gdybym je pamiętał, niestety nie zapisałem sobie tego, a poza tym wcale nie byłem ich pewny - niby pokazywali jak się mierzyć ale mi za każdym razem wychodziły inne wartości, także potraktowałem to z przymrużeniem oka.
Malowanie tylko to wchodziło w grę, srebrne mi się nie spodobało. Lubię minimalizm, ciemne kolory więc to było dla mnie w sam raz. Jest fajnie dopracowane, nie ma tu krzykliwych detali, ale nie jest też nudno. Biała owijka da w kość już to widzę, a na macie widać wszystko, no ale za piękne rzeczy płaci się cenę
Obecnie za oknem +5 i deszcz, a czasem nawet coś w rodzaju śniegu, więc rower stoi w pokoju i cieszy oko. Mam nadzieję, że kilometry jednak wpadną po weekendzie
#12
Napisano 19 kwiecień 2015 - 16:37
M-ka przy 184cm?
Mam również 184cm, obecnie śmigam na coticu który ma 561cm górnej rury, 100cm mostek i jest w sam raz.
Patrząc na wymiary tego canyona to M-ka ma 549cm a L-ka 566cm.
Jaki długi masz mostek? Nie jesteś zbyt zgarbiony? Ciekaw jestem twoich spostrzeżeń jak już oblecisz kilka tyś km.
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#14
Napisano 19 kwiecień 2015 - 17:22
Do kompletu nowe ciuchy Santini i jest pięknie :-)
#16
Napisano 19 kwiecień 2015 - 18:17
Jak będzie następna wspólna akcja szycia strojów, to się piszę. Fajnie się prezentują, lepiej niż rok wcześniej.
#17
Napisano 20 kwiecień 2015 - 11:34
#18
Napisano 30 kwiecień 2015 - 08:32
W jaki sposób robisz takie zdjęcia jak w pierwszym poście?
Dlaczego rower się nie przewraca?
#19
Napisano 30 kwiecień 2015 - 09:07
Myślę, że Piotr podparł go o Photoshopa.
#20
Napisano 30 kwiecień 2015 - 09:38
Piękny rower. Mam taki sam wzrost i planuję na następny sezon ten sam model. Rozmiar L wydaje się za długi a M ma mostek tylko 100. Można fabrycznie zamówić M z mostkiem 110 ile został zapasu sztycy?
Też mnie to ciekawi czy można zamówić z inną długością mostka