
Jaka Szerokość Opony Najlepsza?
#1
Posted 04 May 2015 - 22:14
- tomeeek07 likes this
#2
Posted 04 May 2015 - 22:54
google - całe elaboraty o wyższości 25 nad 23 znajdziesz.
- Ciachoorsky likes this
#3
Posted 05 May 2015 - 06:29
jak ważysz więcej niz 90kg i masz kiepskie szosy to 25/28 bez dwóch zdan
#4
Posted 05 May 2015 - 13:55
wiktor24, on 05 May 2015 - 05:29, said:
jak ważysz więcej niz 90kg i masz kiepskie szosy to 25/28 bez dwóch zdan
Nie i nie. ;-)
Słyszałem też o oponach 700x20, więc jest spory wybór tychże.
Powiem szczerze, że 23 wydają mi się szerokie i nawet myślałem o węższych, ale wtedy nie dałbym rady wystarczająco napomować.
#5
Gosc_kobrys_*
Posted 05 May 2015 - 14:21
Węższa opona od 23 wcale nie oznacza mniejszych oporów toczenia.
Zapewnia także mniejszą stabilność całego roweru poprzez wymuszenie większego ciśnienia w oponach, które będzie musiało być wystarczające by przeciwstawić się dobiciom na różnego rodzaju niedoskonałościach jezdni.
5 lat temu sam bym nie uwierzył w to co teraz piszę... wtedy myślałem, że im twardsza opona tym szybciej... dziś już wiem, że nie zawsze to prawda.
#6
Posted 05 May 2015 - 14:39
Ja się zdecydowanie przekonalem do 25mm. Jak wiem, że będzie gorsza droga, to zakładam kółka z oponami 28mm. pozdr
#7
Posted 05 May 2015 - 16:16
Jak masz mocno dobitą oponę ( a tak pompuje się 700x20) to będzie podskakiwać na mikronierównościach i w tym ułamku sekundy będzie się kręcić w powietrzu. Wydaje się, że niewielka strata, ale jak asfalt jest mocno porowaty to da się tak stracić sporo mocy. Słabiej napompowana szersza opona ugnie się i zostanie na asfalcie, a siła z nóg nie pójdzie na marne.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#8
Posted 16 May 2015 - 21:37
- B25CX likes this
#9
Posted 16 May 2015 - 22:21
ja mam 25 w specu roubaix i jestem bardzo zadowolony. Jeździłem przez chwilę na scott speedster z 23, różnica wyczuwalna i to bardzo, mimo że doświadczenie z szosą mam mizerne
- wiktor24 likes this
#10
Posted 17 May 2015 - 16:08
- B25CX likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#11
Posted 17 May 2015 - 17:15


#12
Posted 18 May 2015 - 21:55
A skąd my to mamy niby wiedzieć?? Wrzuć zdjęcie to ocenimy.
#13
Posted 19 May 2015 - 05:42
wilku, on 17 May 2015 - 16:15, said:
Mam takie pytanie, może nie do konca w temacie, ale co tam, liczę na wyrozumiałość
Jak mam oponki 23 to 25 na pewno się zmieści? Odległość między oponą a widelcem wydaje mi się niewielka, te włoski z gumy po bokach opony obcierały lakier dopóki ich nie pourywałem, wiec pewności czy wejdzie nie mam
Przy wymianie z 23 Lugano na 25 Pro4 zmierzyłem suwmiarką o ile zwiększył się promień koła. U mnie wyszło 4 mm więcej. Teraz sprawdź ile masz zapasu. Na boki dodaj te 2 mm wynikajace z rozmiarówki opon.
"MAMIL"
#14
#15
Posted 19 May 2015 - 10:48
Tutaj ma jeszcze znaczenie szerokość obręczy, inna średnica będzie przy 622x13c a inna przy 622x17c czy 19c. Teraz moda jest na szerokie obręcze, ponoć jeszcze lepszy komfort jazdy
#17
Gosc_marvelo_*
Posted 19 May 2015 - 11:17
Kekacz, on 19 May 2015 - 04:42, said:
Przy wymianie z 23 Lugano na 25 Pro4 zmierzyłem suwmiarką o ile zwiększył się promień koła. U mnie wyszło 4 mm więcej. Teraz sprawdź ile masz zapasu. Na boki dodaj te 2 mm wynikajace z rozmiarówki opon.
Praktycznie wszystkie szosowe opony Michelin jakie miałem miały większą realną szerokość niż deklarowana na boku opony. Michelinowskie 23 mm często jest szersze od 25 mm od innych firm.
U mnie Lithion 2 był szerszy i wyższy od Hutchinsona Atom o około 2.5 mm (przy nominalnych 23 mm) na tej samej (13 mm) obręczy.
#18
Posted 20 May 2015 - 10:22
polecam bardzo ciekawy artykuł w ostatnim wydaniu "szosy": http://magazynszosa.pl
gdzieś po koniec pisma - daje do myślenia - podsumowanie: zależy gdzie chcesz jeździć / startować
ja osobiście jestem przekonany do opon, które uwzględniają naszą polską zmienną aurę -lubi popadać- i mają jakieś "wzorki" celem wzrostu przyczepności ;-)
- kaloo likes this
#19
Posted 17 June 2015 - 21:29
Jeżdżę na 23 c pompowane do 8.5 bar (troszku masy mam) i to często po kiepskich asfaltach (ten kto był na Velo Toruń, to wie o czym piszę) i niedawno spróbowałem 25 mm nadmuchane do 7.5 (miało być komfortowo). Jakiejś różnicy nie odczułem poza wrażeniem, że mimo wszystko są wolniejsze. Stary może już jestem i ciężko się przestawić ale wróciłem do 23c i ulubionych Continetal GP4000S II. Faktem jest natomiast, że dobre opony takie jak wspomniane wyżej, czy Schwalbe Ultremo ZX czy inne topowe a opony budżetowe, czy zakładane do rowerów przez producentów (np. Giant PSL1), to znaczna różnica wyczuwalna nawet dla osoby zaczynającej dopiero przygodę z szosówką. Koniec końców trzeba kupić dwa komplety tej samej marki w dwóch rozmiarach, choćby byle jaki drutówki i sprawdzić empirycznie, a potem kupić już porządne oponki w rozmiarze, który przypasował lepiej. Rozwiązanie nie najtańsze, ale jak nie spróbujesz sam to się nie przekonasz. Każdy jest inny i ma inne odczucia. Aha, ja test przeprowadziłem na Schwalbe Lugano, bo są tanie i w obydwu rozmiarach.
#20
Posted 18 June 2015 - 08:50
No tak, tylko jeszcze jak się ma opona "drutówka" do np. oplotu 320 TPI ?
Bo moim zdaniem różnice w komforcie, wadze, toczeniu są znaczne w różnych wersjach tej samej opony.
Dlatego trzeba by kupić dwie opony w różnych rozmiarach i takich samych wersjach, oplocie,mieszance itp. bo mając jedną zwijaną i kupić drugą "na próbę" w wersji "budżetowej" czyli np. drutówkę, to nie ma sensu.
Reply to this topic
