No i ja właśnie tak zrobiłem, że kupiłem dwa komplety schwalbe lugano w różnych rozmiarach. Na jednych i drugich oponach zrobiłem po około 150 km, po mniej więcej tych samych trasach. Dlatego rozwiązanie nie jest najtańsze, bo łącznie wyszło 200 zł za opony, czyli cena jednego Conti GP 4000S II. A spróbowałem, bo mi w jednym sklepie stacjonarnym w Toruniu sprzedawca powiedział, że chyba tylko w Toruniu ludzie jeżdżą jeszcze na 23c, bo reszta świata śmiga na 25 :-D . No to kupiłem dwa komplety tanich opon i spróbowałem. Mieszanka gumy, oplot itp. w oponach był identyczny a różniły się szerokością i ja jakiś znaczących różnic nie odczułem. Jak rzeczywiście odczułbym różnicę in plus dla 25-tek, to następne jakieś dobre opony kupiłbym w tym rozmiarze. A tak mam w piwnicy dwa komplety lipnych opon, ale chociaż spróbowałem.

Jaka Szerokość Opony Najlepsza?
#23
Gosc_tobo_*
Napisano 18 czerwiec 2015 - 09:56
Użuwałem/uzywam tych samych opon w rozmiarze 23 i 25. Ja żadnej różnicy nie czuję. Używałem różnych produktów w tych romiarach - różne firmy - to samo.
25 i 23 to teoretyczna różnica - opony dwóch producentów mogą być takie same co do wysokości i ojętości.
- RAFA.S lubi to
#26
Gosc_gocu_*
Napisano 30 marzec 2016 - 17:54
Oczywiście że jest różnica w komforcie, ale śmieszą mnie te wszystkie lansowane ostatnio "eksperymenty" mające udowodnić że opona o szerokości 25mm ma mniejsze opory toczenia niż 23mm... Bo każde z tych pseudobadań zaczyna się założeniem że badamy opory przy takim samym ciśnieniu - a przecież węższą oponę można (a nawet trzeba!) nabić do wyższego ciśnienia i całe wyniki "badań" można sobie przez to wsadzić w zadek.
Redaktorzyny z czasopism rowerowych i internetowi kseroboye powtarzający jak papugi każdą głupotę nie mają pojęcia o metodologii pomiarów... bo do tego trzeba zaliczyć przynajmniej jeden semestr laborek na studiach technicznych.
#28
Napisano 30 marzec 2016 - 20:50
Arni, dnia 30 Marz 2016 - 19:39, napisał:
Dla mnie to jest argument na pozostanie przy 23mm
Koledze @Akwafan się tylko wydaje, że ta opona jest "szybsza", więc to nie jest żaden argument.
Tak w ogóle co oznacza pojęcie "szybsza opona"? Rozumiem, iż gdy się ją puści z górki, to na dole będzie szybciej niż opona 25? ;-)
#30
Napisano 30 marzec 2016 - 21:15
"Szybkość" to nie jest jedyny istotny czynnik.
Zresztą tak czy siak nie przeprowadzi się rzetelnych badań, bo każdy sobie napompuje inaczej, każdy waży inaczej i o cztery litery to wszystko rozbić
#31
Napisano 30 marzec 2016 - 21:52
Używam 25 bo są modne, popularne, łatwo dostępne i wygrywają w testach. Czasem wchodzę na aluminiowy rower z oponami 23 i w sumie w wygodzie nie czuję żadnej różnicy. Jednym słowem w moim przypadku producenci wymyślili produkt, który muszę mieć mimo że wcale go nie potrzebuję Może dla ciężkich kolarzy różnica jest wyczuwalna/kolosalna/opłacalna ale ja jej nie odnotowałem.
#36
Gosc_adazz_*
Napisano 31 marzec 2016 - 14:18
Panowie, a to nie jest czasami tak, jak zdaje się kilka lat temu na tym forum pisał Spike, że tu chodzi o szerokość obręczy a nie szerokość opony?
Bo dysputy 23c vs. 25c vs. 27c to tak średnio są sensowne i zasadne, jedyny mianownik wspólny to kwestia osobistych preferencji np. "wkoło mam porozwalane drogi, bruki, płyty, a trenować trzeba to zakładam 27c".
#37
Napisano 31 marzec 2016 - 14:47
Obręcze są szykowane pod różne szerokości. I stosowanie szerokich opon na wąską obręcz nie jest najlepszym pomysłem. To powinno wspólgrać. A jak ktoś szuka komfortu to na szytki może się przenieść

#38
Napisano 31 marzec 2016 - 16:39
Akwafan, dnia 30 Marz 2016 - 21:15, napisał:
Szkoda że tak małą różnicę w ciśnieniu zrobiłeś. Wg producenta wynosi ona 1 bar więc 23 trzeba było dopompować do 8 albo nawet do 9, bo to nadal mieści się w widełkach producenta.W święta przejechałem stosunkowo słabej jakości drogami 60 km na oponach Schwalbe Lugano 25 mm, a następnego dnia tą samą trasą na Schwalbe Lugano 23 mm (ciśnienie odpowiednio: 7,0/7,5 bar). Gdybym mógł pozostać na oponach 25 mm, to nawet bym się nie zastanawiał, ale 25 mm wchodzi na styk, więc jestem zmuszony jeździć na 23 mm. Tragedii oczywiście nie ma, ale różnica moim zdaniem jest.
Problem polega na tym, że szersza jest szybsza, ale warunkiem jest te samo ciśnienie. Nic dziwnego zatem, że pompując obie jednakowo, ta szersza wydaje się szybsza.
A komfort? Sprawa indywidualna, ja osobiście nie mam szosy dla komfortu, mam od tego inny rower

#39
Gosc_solid_crank_*
Napisano 31 marzec 2016 - 16:54
Chętnie się ciągle uczę. Nawet gdy dyskusja wygląda na taką "o wyższości Świąt Wielkanocy nad Świętami Bożego Narodzenia".
Całe lata jeździłem na 23, aż raz zdzrzyło mi się kupić 23 Conti. Były tak twarde, że Conti znielubiłem okrutnie.
Wszakże od dwóch sezonów jeżdże na Conti 24 i jestem poza dyskusją 23 czy 25 :-)
Ale gdyby mnie przyparto do muru, powiedziałbym 25. I wiem dlaczego, bo ważę jednak ciut ponad 80 kg ;-)
#40
Gosc_marvelo_*
Napisano 31 marzec 2016 - 20:05
Wiele (jak nie większość) z obecnych opon 23 to realnie 24-26 mm. Przynajmniej takie szerokości mierzę w oponach Michelin, Vittoria czy Rubena. Najwęższe z 23-ek miałem Atomy Hutchinsona, realnie 22-22,5 mm.
Więc tak naprawdę chcąc mieć realne 25 mm w wielu przypadkach wystarczy kupić nominalne 23.
A tak swoją drogą, rozmawiając o komforcie, to ostatnio, po dłuższym okresie jazdy (także szosowe trasy po 20-30 km) góralem na balonach 26x2.4 (1,6-2 bar) przesiadkę na crossa na Schwalbe Fast Fred 28x1.5 (ciśnienie 4 bar) odczułem dość boleśnie. Rower wydał mi się bardzo nerwowy, twardy i niekomfortowy. Prędkości średnie też jakieś niskie (wcale nie większe od górala). A jak wsiadałem na crossa w lecie po szosówce wydawał mi się miękką kanapą. Jakie to wszystko względne.
- Greek lubi to
Dodaj odpowiedź
