Skocz do zawartości


Szosa Z Bagażnikiem I Wyprawa ?

rower crossowy szosowy przełajowy speeder wyprawa szosowa obciążenie otwory na bagażnik

34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_Krzysztof122_*

Gosc_Krzysztof122_*
  • Gość

Napisano 18 maj 2015 - 19:51

Witam. Jako, że jestem przyzwyczajony do roweru szosowego, a wybieram się na miesięczną wyprawę rowerową, szukam najbardziej pasującego mi rozwiązania. 
Więc ważę 63 kg, a spakować myślę, że uda mi się w 15 kg.
Chciałbym kupić rower szosowy, który posiada ramę aluminium, koła 36 szprych oraz otwory na bagażnik. Przykład to seria Alpha z Treka , Defy z Gianta oraz B'Twin.
W takich rowerach korba jest 3 blatowa, a kasetę można zmienić na górską, do tego opony na 25C.
Czy warto robić takie rozwiązanie jak do takiego roweru bagażnik Crosso i sakwy czy mam sobie odpuścić i w cięższym crossie bądź trekkingu zamontować baranka i nie bać się, że rower się połamie ? 

Druga sprawa to czy rowery typu Trek 7.3 FX ( ogólnie speedery ) są tak samo delikatne jak szosy , czy w nich już z pewnością można kłaść ciężar jak w crossie i się nie przejmować oraz czy można do nich dać szerszą oponę niż w szosówce  ? 

Dzięki, pozdro icon_smile.gif



#2 Gosc_byu43785_*

Gosc_byu43785_*
  • Gość

Napisano 18 maj 2015 - 21:08

decathlon spokojnie da rade z sakwami, w tym nowym tribanie nawet z przodu masz mocowanie na bagażnik. Dodatkowo koła w tribanie powinny dać radę bo obręcze tam są bardziej trekingowe niż szosowe. Opony możesz wsadzić nawet 28c - będzie wygodniej.



#3 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 18 maj 2015 - 21:34

Z tribanem mam pewne wątpliwości. Co innego wyprawa na 2-3 dni, a co innego na miesiąc.  Stawiał bym na rower bardziej uniwersalny do wypraw, nie szedł bym w szosówkę. Chyba że zamierzasz jeździć tylko po drogach asfaltowych i z "kartą płatniczą" w kieszeni.

 

 

 



#4 Gosc_Krzysztof122_*

Gosc_Krzysztof122_*
  • Gość

Napisano 18 maj 2015 - 21:50

No to panowie , jeden poleca, drugi nie :( Czekam dalej, pomocy :)

#5 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 18 maj 2015 - 22:02

A może coś takiego:

http://allegro.pl/ja...html?source=mlt ?

Stalowa rama to w tym przypadku zaleta,  bo komfort w długiej trasie powinien być lepszy niż w aluminiowej z niższej półki, a i wytrzymałość stali cr-mo jest niepodważalna.

W ramie są otwory do montażu bagażnika i pełnych błotników i zwiększony prześwit dla opon (podają chyba max. 32 mm). 



#6 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 18 maj 2015 - 23:53

No to panowie , jeden poleca, drugi nie :( Czekam dalej, pomocy :)

Poza krótka informacją, że wybierasz się na wyprawę na miesiąc niestety ni podałeś niczego więcej. Ciężko na tej podstawie cokolwiek doradzić.

 

Jak wybierasz się do pólnocnej Norwegii lub Islandi, twoj rower szosowo-wyprawowiec tam polegnie. Jesli się nie wybierasz, to zakładaj że możesz w przyszłości się wybrać.

 

Niski profil opony jak w szosówce odpada ba ma niskie tłumienie drgań. To muszą być opony jak w trekkingu inaczej twoje nadgarstki po miesiącu będziesz miał do wymiany. Zakładaj że droga może cię zaskoczyć nawierzchnią i nie zawszę masz możliwość wyboru.  W rowerze wyprawowym bardzo pożyteczną rzeczą są błotniki i to jak najbardziej pełne. Przy tak długim wyjeździe, na pewno spotkasz się z deszczem.  Błotniki zapobiegną, że nie uświnisz się cały błotem. Brud na wyprawie jest jednym z największych wyzwań. 

 

Rower powinien wytrzymać znacznie więcej ładunku, niż to co zakładasz. Jak coś ci pęknie będziesz miał problem. 



#7 litespeed

litespeed
  • Użytkownik
  • 60 postów

Napisano 19 maj 2015 - 08:29

Może lepszym wyborem będzie przełajówka?



#8 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 19 maj 2015 - 08:42

jaka szose masz teraz? jakie najszersze opony do niej zmiescisz?

przelaj to niezly pomysl... jaka nawierzchnie planujesz?



#9 Gosc_Krzysztof122_*

Gosc_Krzysztof122_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2015 - 08:44

No wiec stali nie chce. Moja szosa jest na tamie Bmc Sr 02 i kola mam Whr 500 treningowe ;)
Planuje wyprawe do Rzymu po szosach :)

#10 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 19 maj 2015 - 10:16

Dlaczego nie chcesz stali? Stal jest bardzo chętnie wybierana na rower wyprawowy. Powód jest prosty. Widziałeś kiedyś połamaną ramę stalową?

 

Przełaj jest dobrym pomysłem tylko tyle że to rowery drogie. Wybierając rower na wyprawę, powinien być tak wyposażony aby dało się go naprawić w najpospolitszym sklepie rowerowym. Więc kieruj się  bardziej ku shimano deore niż shimano ultegra.

 

Zakładasz że cała trasę przejedziesz pod drogach asfaltowych. Moim zdaniem tak dobrze nie będzie. Zawsze się trafi ta gorsza droga. ponieważ nie wszędzie będziesz mógł wjechać rowerem i musisz zdecydować się na alternatywną drogę. Przykładowo w Niemczech niechętnie widzą jak będziesz śmigał poza ścieżką rowerową. Wszelkie ciekawe rzeczy, bardzo często znajdują się na peryferiach, tam też nie znajdziesz dobrej drogi. Zabytkowe części miast bardzo często mają wybrukowane drogii. Szukając miejsca na nocleg też musisz gdzieś zjechać itp, itd 

 

Dlatego uważam że szosówka będzie bardzo ograniczać. 

 


  • Grzesiekkry lubi to

#11 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 maj 2015 - 12:02

Dać się da, mam znajomego, który na dozbrojonej szosówce zrobił wyścig przez całą europę i kawałek dalej

https://www.facebook.com/ChrisWhiteTCR

 

10352264_712527592129562_146922081865479

 

 

Jednak, taki sprzęt ma ograniczenia - tylko asfalty i musisz mieć trochę doświadczenia i wprawy, bo za dużo na niego nie zabierzesz. Musisz dobrze opracować noclegi, wyżywienie, trasę itp. Wydaję się to łatwe, ale to tylko pozory :)

 

Jeżeli to tylko jednorazowy wypad i potem będziesz używał szosy jako szosy, to może i ma to sens. Jeżeli planujesz kolejne wyprawy, to osobiście kupiłbym/złożyłbym sobie stalowego wyprawowca z krwi i kości (salsa, genesis itp). Wydasz $$ raz a dobrze. Nie ma sensu wydawać kasy w "pół środki" bo to pieniądze wyrzucone w błoto.


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#12 Gosc_Krzysztof122_*

Gosc_Krzysztof122_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2015 - 12:03

Pomogles, dzieki :) Czyli rower crossowy i baranek czy speeder i baranek ?

#13 Gosc_Krzysztof122_*

Gosc_Krzysztof122_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2015 - 12:10

Narazie nie zarabiam wiec musze wybrac miedzy crossem, a speederem z barankami . Hmm, na ta wypraw idzie moja szosa BMC , musze ja sprzedac, dlatego chce kupowac tak wszystko, by nie ucierpiec, bo nie zarabiam.

#14 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 19 maj 2015 - 17:18

Moim zdaniem źle zaczynasz. Najpierw ustal jak rozwiążesz problem wyżywienia i noclegu, o czym wspominał thomasz to nie jest wcale łatwe. Napisz jakie masz pomysły na nocleg i wyżywienie. Dopiero wtedy można cokolwiek doradzać.

 

 

 

 

 

 

 



#15 Gosc_Krzysztof122_*

Gosc_Krzysztof122_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2015 - 20:18

Przemyslalem i znalazlem fundusze na wyprawe, wiec nie musze sprzedawac szosy, co wiele zmienia. Wyzywienie i spanie w plebaniach za pismem od ksiedza z parafii oraz na gospodarza. Druga sprawa to tylko doradzcie mi rower. Cube Cross SL na osprzecie Deore i widelcu sztywnym juz mam. Tylko moze poszukam cos crossowego , a lzejszego i dam tam baranka ze zwyklymi hamulcami , cos proponujecie, jakies sugestie ? ;)

#16 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 19 maj 2015 - 20:51

Daj baranka do cuba. Po testuj.  Pamiętaj że ramy crossowe są dłuższe od szosowych. Niekoniecznie może to być wygodna konfiguracja. 

P.S

Spotkałem twojego cuba na olx. Co jest nie tak z nim, że nie zdecydowałeś się na niego? Czy nie warto go podrasować pod wyprawe? Ludzie na gorszych rowerach przejeżdżają obie ameryki :D.

 

 



#17 Gosc_Krzysztof122_*

Gosc_Krzysztof122_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2015 - 21:32

Hehe no to jak go spotkałeś to już Ci odpowiadam :) To rozmiar 56 i baranek faktycznie nie wejdzie, ale to nie główny powód sprzedaży. Głównym powodem jest znalezienie czegoś geometrycznie bliższego szosy, choć Cube ogólnie jest rewelką ;)



#18 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 20 maj 2015 - 07:01

Rozumiem ze nie bierzesz bmc bo nie ma możliwości zamontowania bagażnika i blotnikow?

I tak jeszcze z innej beczki, jak juz podmienisz kierę w crossie i założysz baranka, to jak planujesz ogarnąć temat klamkomanetek?

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#19 Gosc_Krzysztof122_*

Gosc_Krzysztof122_*
  • Gość

Napisano 20 maj 2015 - 08:49

Nie bedzie ich. Na baranka normalnie zaloze klamki i manetki na tym plaskim prostym chwycie jak to na zwyklej kierze ;)

#20 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 20 maj 2015 - 09:24

Zamiast kombinować z barankiem dołóż do prostej kierownicy rogi i lemondkę. Dla dłoni i nadgarstków możliwości chwytania będzie aż nadto. 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rower, crossowy, szosowy, przełajowy, speeder, wyprawa, szosowa, obciążenie, otwory, na bagażnik