Maraz inaczej czarna maź to potoczna stamtąd skąd pochodzę, nazwa syfu.
Tylko dziwnie to zapisałeś. Powinno być "maras" - przecież mówisz "zmarasić" a nie "zmarazić"
Posted 11 May 2016 - 11:16
SilTec jest na zewnętrznych w HG600 i na wszystkich w HG701.
IMHO zdecydowanie warto dopłacić do HG701.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 11 May 2016 - 12:17
I tu byś się zdziwił
Ostatnio zajechałem bębenek Novateca luźnymi koronkami dosłownie w 200km. Może jeszcze wypustów nie przeciąłem, ale nacięcia były głębokie nawet na 1,5mm.
Wyglądał +/- tak:
http://images.single...uminum-body.jpg
i miał nawet cudowny system ABG
To spowodowało, iż trochę musiałem się natrudzić przy zdejmowaniu koronek. W efekcie wypiłowałem wypusty bębenka po ok. 1mm, wsadziłem wsuwki do włosów (twarda i sprężysta stal ok. 1mm) i dopiero było OK.
Przy takich nacięciach może dojść do jeszcze jednego, niekorzystnego zjawiska. Otóż jeśli jeździmy tylko na kilku koronkach kasety i te wetną się bardziej od sąsiednich, to pogorszeniu ulegnie zmiana biegów, bo wcięte głęboko koronki okręcą się po okręgu względem pozostałych i zęby przestaną się ze sobą zgrywać.
Ale żeby z tak podłego amelinium robić bębenki, jednak skoro łańcuchy robi się z bele.... to zrozumiałe i wszystko po to, bo w obecnych czasach to też musi się psuć W mojej starej Tiagrze, czy 105-ce delikatne ślady są, ale nie takie.
Tylko dziwnie to zapisałeś. Powinno być "maras" - przecież mówisz "zmarasić" a nie "zmarazić"
Napisałem tak jak w naszym okręgu się to pisze i wymawia, choć można spotkać opcje przez s. nie wnikałem , czy to jest akurat poprawnie , czy nie.
CykloOpole !!!
Posted 27 May 2016 - 21:21
bo w obecnych czasach to też musi się psuć
W mojej starej Tiagrze, czy 105-ce delikatne ślady są, ale nie takie.
Ale też i dzisiejsze można znaleźć dobre, no i też wiekowe często znaczy przyzwoite albo bardzo dobre. Dlatego po to mamy fora i internet, żeby się dzielić doświadczeniami, wiedzieć gdzie i co odchudzać (no to już zależy, czy ktoś chce zrzucić nieco z wagi roweru), jak kupować, by nie naciąć się na bubel. Najgorsze jest jednak to, że te gorsze rzeczy czasem ludzie kupują i to z przekonaniem, ze zrobili najlepiej i jeszcze narzucając innym jakieś wyimaginowane zalety nie mające pokrycia w rzeczywistości.
Nie mam pojęcia, po co ta "moda" na aluminiowe bębenki, skoro stalowe są w 100% wystarczające. Dobrze, że jak na razie aluminiowe kasety spaliły na panewce. Na razie...
Z łańcuchami nie jest tak źle chyba, że przez te 6 lat coś się zmieniło. Właśnie taki czas wstecz kupiłem CN-HG50 pod 6/7/8 biegów i byłem miło zaskoczony jego działaniem. Za te 40-45 zł to rewelacja.
Przepraszam, lekki offtop zrobiłem.
Posted 30 May 2016 - 13:42
Nie mam pojęcia, po co ta "moda" na aluminiowe bębenki, skoro stalowe są w 100% wystarczające. Dobrze, że jak na razie aluminiowe kasety spaliły na panewce. Na razie...
Ale to jest właśnie ta magia internetu. Zbierze się 10 panów z brzuszkiem i nie mogąc schudnąć samemu myślą, że jak za 300zł kupią piastę na alu bębnie, lżejszą o 60g, to zaczną nagle jeździć jak Armstrong. I koło się zamyka, ta teza wędruje w świat, rozpowszechnia się i trafia pod strzechy. Młode i głupie to czyta, a potem próbuje naśladować.
Z tego wszystkiego najlepsze jest to, że mimo ewidentnych wad alu bębenków, mało kto przyznaje się do nich. Jak zapytasz, to każdy powie, że nie ma problemu, że nic się nie nacina, a kasety/koronki lekko schodzą.
Posted 08 June 2016 - 18:50
Posted 08 June 2016 - 20:26
Posted 09 June 2016 - 09:24
to kolejny mit że jedynie wyciągnięty łańcuch zużywa kasetę
Już o tym dyskutowaliśmy, też uważam, że to mit. Materiał zębatek zużywa się nie tylko poprzez ścieranie (to robi zużyty łańcuch), ale także przez odkształcenia plastyczne/walcowanie. Choćby nie wiem jak twarda była stal, to ten proces musi istnieć, bo to tak jakbyśmy młotkiem uderzali w kowadło i nigdy na nim nie powstało odkształcenie. Powstanie, prędzej czy później ale powstanie. Świetnie ukazują to te wszystkie zadziory przy zębach. Gdyby zęby się tylko szlifowały, to zadziorów by nie było, więc muszą one powstać w wyniku innego procesu.
Posted 09 June 2016 - 09:28
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 09 June 2016 - 10:39
Przecież niezależnie nowy czy zużyty łańcuch, oba opierają się na takiej samej ilości zębów. Ogniwa łańcucha zużywają się tak samo. Tyle że słabszy łańcuch, szybciej traci wymiar i zaczyna szybciej drążyć kasetę, a mocniejszy później.
Drugi przypadek to słaba kaseta, a mocny łańcuch, łańcuch nie traci wymiaru, ale kaseta jest z jakiegoś próchna i zęby się ścierają. nie ma to wpływu na łańcuch, ale mimo to w końcu zacznie skakać.
Posted 09 June 2016 - 11:37
Posted 09 June 2016 - 12:54
Otóż nie. Jeżeli łańcuch ma podziałkę dokładnie 0,5 cala, a kaseta ma np. 0,505 cala, bo została starta przez poprzedni łańcuch, to łańcuch nie będzie się opierał równomiernie na np. 5 zębach, a tylko na jednym (a przynajmniej na jednym spocznie zdecydowanie większy nacisk niż na pozostałych). I taki stan rzeczy utrzyma się, dopóki koronka nie zużyje się na tyle, że dopasuje się do łańcucha lub vice versa.Przecież niezależnie nowy czy zużyty łańcuch, oba opierają się na takiej samej ilości zębów.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 09 June 2016 - 14:12
A może rozwiązanie to symetryczne koronki? Koronkę obracamy i mamy nówkę sztukę