Łańcuchy - Dyskusja Ogólna (Wybór, Wymiana, Modele, Itp.)
#1783
Posted 08 May 2021 - 19:48
Podpytam tutaj, bo nie wiem czy bawić się łańcuchem, czy regulować tylną przerzutkę.
Przy przełożeniu 52-11 - i tylko przy tym, kręcąc do tyłu korbą, co 5-7 ogniwo delikatnie zahacza o 10 koronkę kasety i potem wraca na 11stą.
Przy pozostałych przełożeniach problem nie występuje. Kręcąc do przodu również nie zauważam problemu.
Jakiś pomysł?
Sprawdz dolny zakres przerzutki bo wydaje mi sie ze jest ciut za maly, do tego dlugosc lancucha, jest na pewno dobra?
#1784
Posted 09 May 2021 - 07:20
Sprawdź czy któreś zęby 10tki nie są wygięte. Poza tym zrób regulację tylnej przerzutki, jedno kliknięcie na zewnątrz.Podpytam tutaj, bo nie wiem czy bawić się łańcuchem, czy regulować tylną przerzutkę.
Przy przełożeniu 52-11 - i tylko przy tym, kręcąc do tyłu korbą, co 5-7 ogniwo delikatnie zahacza o 10 koronkę kasety i potem wraca na 11stą.
Przy pozostałych przełożeniach problem nie występuje. Kręcąc do przodu również nie zauważam problemu.
Jakiś pomysł?
#1785
Posted 10 May 2021 - 10:44
cześć,
Zbieram sobie powoli części na wymianę grupy.
Ze starej Campy 9s lecę w Shimano 11s.
Mam już korbę (Ultegra FC 6600)53/39. tylną przerzutkę GS (medium length) która ma obsłużyć kasetę do 34T
Czy będzie jakiś problem z łańcuchem przy takich dużych zębatkach?
Niektóre mają 116 a inne 118 ogniw. Czy możliwe że mi nie starczy łańcucha jak kupię 116tke?
#1786
Posted 10 May 2021 - 10:56
Tego nikt nie powie Tobie na 100%, bo wpływ na ostateczny wynik ma długość widełek ramy. Natomiast w ogromnej większości przypadków 116 ogniw powinno w zupełności wystarczyć.
- Froshen likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1788
Posted 12 May 2021 - 20:34
Mam pytanie do wtajemniczonych. Kupiłem nowy łańcuch Campagnolo do napędów 11rzędowych. Z tego co pisze producent łańcuchy Campagnolo są pokryte Ni-PTFE dla zminimalizowania tarcia. Czy mimo tego powinienem przed założeniem tego łańcucha wrzucić go na noc do benzyny ekstrakcyjnej/degreasera jak łańcuchy Shimano/SRAM? Wiem, że producenci pokrywają łańcuchy smarem (antykorozyjnym?) do przechowywania łańcucha, co potem przyciąga brud. A Campagnolo?
Bo jak go wrzucę do benzyny to pewnie zmyję tę pokrywę, ale jakoś mi na niej szczególnie nie zależy. No chyba, że łańcuchy Campy są gotowe do założenia na napęd
#1789
Posted 12 May 2021 - 20:38
Mam pytanie do wtajemniczonych. Kupiłem nowy łańcuch Campagnolo do napędów 11rzędowych. Z tego co pisze producent łańcuchy Campagnolo są pokryte Ni-PTFE dla zminimalizowanie tarcia. Czy mimo tego powinienem przed założeniem tego łańcucha wrzucić go na noc do benzyny ekstrakcyjnej/degreasera jak łańcuchy Shimano/SRAM? Wiem, że producenci pokrywają łańcuchy smarem (antykorozyjnym?) do przechowywania łańcucha, co potem przyciąga brud. A Campagnolo?
Bo jak go wrzucę do benzyny to pewnie zmyję tę pokrywę, ale jakoś mi na niej szczególnie nie zależy. No chyba, że łańcuchy Campy są gotowe do założenia na napęd
Jakiś czas temu (jakieś 3 lata) kupowałem Campagnolo C9 i zdecydowałem się zostawić fabryczny smar.
Nie zauważyłem aby jakkolwiek bardziej się lepił czy też przyciągał brud.
Jak już się zabrudzi, to wtedy może będzie dobrym pomysłem dopiero zrobić kąpiel, i nałożyć smar którego używasz normalnie.
#1790
Posted 12 May 2021 - 21:03
Przy 52-30 mam 110, przy 52-25 108. Chainstay 408mm. Ciężko mi sobie wyobrazić konfigurację 11s, gdzie 116 ogniw braknie. Przynajmniej w tych standardowych do 53-32/34.
Mam teraz 52-32, cs 417 mm, założone 114. W ogóle to pożenione z ultegrą ss, która teoretycznie nie powinna przy tym działać (i generalnie na 36-11,36-12 i 36-13 nie daje rady napinać łańcucha) i ta długość jest "na styk". Gdyby wrzucić gs tak jak powinno być juz wskoczyłbym na 115, przy 53-34 już 116 by było na bank za mało
#1791
Posted 17 May 2021 - 08:24
Po powrocie do domu zauważyłem to:
Zastanawiam się co musiało się stać, żeby łańcuch mi się tak skręcił. Jakieś pomysły?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Bzyk likes this
#1797
Posted 17 May 2021 - 09:25
Do tego 5kkm więc luzy i zmęczenie materiału nie pomogło
O dziwo - wyciągnięcie jest identyczne jak w nówce KMC - dziwne są te łańcuchy. Nowy i stary na pomiarze pokazuje ciut poniżej 0,5%.
Czasem tak bywa. Ja wczoraj na rozgrzewce przed wyścigiem urwałem łańcuch. Też nie puściłem korby i skończyło się w namiocie serwisowym ale druga spinka na łańcuch i poszło
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
A co w takiej sytuacji? Udało się założyć nowy łańcuch i wystartować? Na czym polega pomoc serwisu w takim przypadku? Tak w ogóle lepiej, żeby strzelił na rozgrzewce, niż w sprincie do kreski, bo tam trochę karbonu mogłoby się połamać