Skocz do zawartości


Zdjęcie

Łańcuchy - Dyskusja Ogólna (Wybór, Wymiana, Modele, Itp.)


1880 odpowiedzi w tym temacie

#1781 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 728 postów

Napisano 08 maj 2021 - 16:31

Nowa Madonka do reklamacji.

#1782 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1144 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 08 maj 2021 - 16:34

Akurat łańcuch i przerzutka Di2 są ze starej 😂


Ogarnalem, za dlugi lancuch o dwa ogniwa :-o Jest juz git ^.^
  • lukaszzsch lubi to

#1783 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 08 maj 2021 - 19:48

Podpytam tutaj, bo nie wiem czy bawić się łańcuchem, czy regulować tylną przerzutkę.

Przy przełożeniu 52-11 - i tylko przy tym, kręcąc do tyłu korbą, co 5-7 ogniwo delikatnie zahacza o 10 koronkę kasety i potem wraca na 11stą.

Przy pozostałych przełożeniach problem nie występuje. Kręcąc do przodu również nie zauważam problemu.

Jakiś pomysł? :)


Sprawdz dolny zakres przerzutki bo wydaje mi sie ze jest ciut za maly, do tego dlugosc lancucha, jest na pewno dobra?

#1784 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 09 maj 2021 - 07:20

Podpytam tutaj, bo nie wiem czy bawić się łańcuchem, czy regulować tylną przerzutkę.

Przy przełożeniu 52-11 - i tylko przy tym, kręcąc do tyłu korbą, co 5-7 ogniwo delikatnie zahacza o 10 koronkę kasety i potem wraca na 11stą.

Przy pozostałych przełożeniach problem nie występuje. Kręcąc do przodu również nie zauważam problemu.

Jakiś pomysł? :)

Sprawdź czy któreś zęby 10tki nie są wygięte. Poza tym zrób regulację tylnej przerzutki, jedno kliknięcie na zewnątrz.

#1785 Froshen

Froshen
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 10 maj 2021 - 10:44

cześć, 

Zbieram sobie powoli części na wymianę grupy.

Ze starej Campy 9s lecę w Shimano 11s.


Mam już korbę (Ultegra FC 6600)53/39. tylną przerzutkę GS (medium length) która ma obsłużyć kasetę do 34T 

Czy będzie jakiś problem z łańcuchem przy takich dużych zębatkach? 
Niektóre mają 116 a inne 118 ogniw. Czy możliwe że mi nie starczy łańcucha jak kupię 116tke?



#1786 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 maj 2021 - 10:56

Tego nikt nie powie Tobie na 100%, bo wpływ na ostateczny wynik ma długość widełek ramy. Natomiast w ogromnej większości przypadków 116 ogniw powinno w zupełności wystarczyć.


  • Froshen lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1787 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 10 maj 2021 - 11:33

Przy 52-30 mam 110, przy 52-25 108. Chainstay 408mm. Ciężko mi sobie wyobrazić konfigurację 11s, gdzie 116 ogniw braknie. Przynajmniej w tych standardowych do 53-32/34.
  • Froshen lubi to

#1788 Mr. M

Mr. M
  • Użytkownik
  • 41 postów

Napisano 12 maj 2021 - 20:34

Mam pytanie do wtajemniczonych. Kupiłem nowy łańcuch Campagnolo do napędów 11rzędowych. Z tego co pisze producent łańcuchy Campagnolo są pokryte Ni-PTFE dla zminimalizowania tarcia. Czy mimo tego powinienem przed założeniem tego łańcucha wrzucić go na noc do benzyny ekstrakcyjnej/degreasera jak łańcuchy Shimano/SRAM? Wiem, że producenci pokrywają łańcuchy smarem (antykorozyjnym?) do przechowywania łańcucha, co potem przyciąga brud. A Campagnolo?  

Bo jak go wrzucę do benzyny to pewnie zmyję tę pokrywę, ale jakoś mi na niej szczególnie nie zależy. No chyba, że łańcuchy Campy są gotowe do założenia na napęd :)



#1789 Froshen

Froshen
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 12 maj 2021 - 20:38

Mam pytanie do wtajemniczonych. Kupiłem nowy łańcuch Campagnolo do napędów 11rzędowych. Z tego co pisze producent łańcuchy Campagnolo są pokryte Ni-PTFE dla zminimalizowanie tarcia. Czy mimo tego powinienem przed założeniem tego łańcucha wrzucić go na noc do benzyny ekstrakcyjnej/degreasera jak łańcuchy Shimano/SRAM? Wiem, że producenci pokrywają łańcuchy smarem (antykorozyjnym?) do przechowywania łańcucha, co potem przyciąga brud. A Campagnolo?  

Bo jak go wrzucę do benzyny to pewnie zmyję tę pokrywę, ale jakoś mi na niej szczególnie nie zależy. No chyba, że łańcuchy Campy są gotowe do założenia na napęd :)

Jakiś czas temu (jakieś 3 lata) kupowałem Campagnolo C9 i zdecydowałem się zostawić fabryczny smar. 
Nie zauważyłem aby jakkolwiek bardziej się lepił czy też przyciągał brud. 

Jak już się zabrudzi, to wtedy może będzie dobrym pomysłem dopiero zrobić kąpiel, i nałożyć smar którego używasz normalnie. 



#1790 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 12 maj 2021 - 21:03

Przy 52-30 mam 110, przy 52-25 108. Chainstay 408mm. Ciężko mi sobie wyobrazić konfigurację 11s, gdzie 116 ogniw braknie. Przynajmniej w tych standardowych do 53-32/34.


Mam teraz 52-32, cs 417 mm, założone 114. W ogóle to pożenione z ultegrą ss, która teoretycznie nie powinna przy tym działać (i generalnie na 36-11,36-12 i 36-13 nie daje rady napinać łańcucha) i ta długość jest "na styk". Gdyby wrzucić gs tak jak powinno być juz wskoczyłbym na 115, przy 53-34 już 116 by było na bank za mało

#1791 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 maj 2021 - 08:24

Wczoraj w trakcie wyścigu złapałem lekkiego technicala. W połowie dystansu łańcuch zaczął mi skakać na kasecie i korbie. Przebieg 5 tys. km. W sobotę przed wyścigiem wyczyściłem dokładnie cały napęd i łańcuch i rozpinałem spinkę, więc myślałem, że coś źle poskładałem. KMC X11SL

Po powrocie do domu zauważyłem to:

051e0d5d120cfa9dece6853d4716ca14.jpg

416db1a8e824873cbb25162f2bb54cc5.jpg


Zastanawiam się co musiało się stać, żeby łańcuch mi się tak skręcił. Jakieś pomysły?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Bzyk lubi to

#1792 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 17 maj 2021 - 08:27

Zmiana biegu pod dużym obciążeniem.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

#1793 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 17 maj 2021 - 08:35

Za duża moc. Dlatego torowcy mają grubsze łańcuchy.  :D



#1794 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 maj 2021 - 08:43

No może faktycznie akurat niefortunnie zmieniłem bieg, a że sztajfy były po 13%, a konie bezlitośnie zaciągały, to faktycznie nie było czasu na płynne zmiany biegów z lekkim odpuszczaniem napięcia. 



#1795 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 17 maj 2021 - 09:02

Do tego 5kkm więc luzy i zmęczenie materiału nie pomogło

#1796 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 17 maj 2021 - 09:07

Czasem tak bywa. Ja wczoraj na rozgrzewce przed wyścigiem urwałem łańcuch. Też nie puściłem korby i skończyło się w namiocie serwisowym ale druga spinka na łańcuch i poszło

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

#1797 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 maj 2021 - 09:25

Do tego 5kkm więc luzy i zmęczenie materiału nie pomogło

 

O dziwo - wyciągnięcie jest identyczne jak w nówce KMC - dziwne są te łańcuchy. Nowy i stary na pomiarze pokazuje ciut poniżej 0,5%.

 

Czasem tak bywa. Ja wczoraj na rozgrzewce przed wyścigiem urwałem łańcuch. Też nie puściłem korby i skończyło się w namiocie serwisowym ale druga spinka na łańcuch i poszło

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

 

A co w takiej sytuacji? Udało się założyć nowy łańcuch i wystartować? Na czym polega pomoc serwisu w takim przypadku? Tak w ogóle lepiej, żeby strzelił na rozgrzewce, niż w sprincie do kreski, bo tam trochę karbonu mogłoby się połamać ;) 



#1798 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 17 maj 2021 - 21:26

Przecież napisał, że mu drugą spinkę założyli

#1799 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 maj 2021 - 07:12

Przecież napisał, że mu drugą spinkę założyli

 

Dobra, sorry, za szybko czytałem i nie doczytałem. Spoko, że coś zaradzili na gorąco. 



#1800 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 20 maj 2021 - 05:50

Może teraz spróbuję SRAMa. Jaki model jest odpowiednikiem Ultegry czy KMC X.11 EL?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Dodaj odpowiedź