Jump to content


Aluminium czy stal


117 replies to this topic

#21 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Posted 21 November 2009 - 21:37

Rur Columbusa było kilka rodzajów, z jakich dokładnie jest Twoje Bianchi? Nie bardzo chce mi się wierzyć, żeby taką rurę było łatwiej wgnieść niż cieniowane alu, a już z pewnością nie kciukiem. Pewnie masz rację, że kolarz na stalowym rowerze najczęściej ma mniej zasobny portfel niż kolarz na aluminiowym lub karbonowym ale ten argument wydaje mi się trochę dziwny.


Columbus Gara.

To nie jest argument - to jest skojarzenie - automatyczne.

Stas

#22 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 21 November 2009 - 22:01

Stas nie zgodzę się z Tobą, zasobność portfela?? Zależy jaka stal i jakie alu... Stalowa rama którą niedawno można było kupić na allegro za kilkadziesiąt złotych?? Czy najtańsza nawet rama od którejś z rodzimych manufaktur?? A odnośnie alu?? Podam na swoim przykladzie... Accent R001... Sądzę że w tym wypadku trzeba jeszcze dodać klasę sprzętu. Jeśli chodzi o najniższą półkę ja postawiłem na alu, sądzę że następna rama też będzie to aluminium. Stal chyba jest dla pasjonatów, którzy potrafią docenić jej walory.


#23 Gosc_renifer_*

Gosc_renifer_*
  • Gość

Posted 21 November 2009 - 22:32

Oczywiście stalówka to nie rower na wyścigi, tylko na czerpanie przyjemności z jazdy.


No ja raczej nie zostane zawodowym kolarzem, więc zostaje jazda dla przyjemności ;-) Choć nie wykluczam startów w jakimś maratonie szosowym (np. Tatry Tour), ale to tak raz, dwa razy w roku- czy stalowa rama też się nie sprawdzi?

Myśle również o spróbowaniu sił w triatlonie, dlatego w ramie robionej na zamówienie ustawił bym kąt rury podsiodłowej na 74-75 stopni- tu jeszcze jedno moje pytanie: jak taki kąt sprawdzi się w typowo szosowej jeździe? Na codzień biegam i słyszałem, że taki kąt jest lepszy dla biegaczy...

#24 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 21 November 2009 - 23:14

Takie małe coś ze "stali"

http://www.raydobbin...sati/index.html
http://www.flickr.co...57606377598435/
http://www.flickr.co...otos/cyclomondo
http://members.jcom....anchi/bugno.htm

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#25 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 22 November 2009 - 00:19

Najlepsze rury ze stopu Reynoldsa 531 mają grubość ścianek w cieniowanym miejscu od 0.5mm: http://www.equusbicy...ubing-sizes.jpg . W innej broszurze tegoż producenta wyczytałem, że niektóre rury mają minimalną grubość 0,3! Chodzi o torowe rury 753 Track To tutaj: http://www.equusbicy...80brochure.jpg. Swoją drogą zaskoczony jestem, że stop 531 ST znajduje się tak wysoko w rankingu. ;-)
Co do tego uginania się rur pod naciskiem bocznym, to rzeczywiście nie ma sie za bardzo czym przejmować, ale czy taka rama nie jest bardziej wiotka?

#26 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 22 November 2009 - 00:24

Coś niechętnie ładuje się ta druga broszura, więc zamieszczam poniżej oryginał:
Dołączona grafika

#27 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 22 November 2009 - 20:01

Możesz sobie takze zamówic ramke w Stanach

http://www.handmadeb...010/2010-bikes/

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#28 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 posts
  • SkądWłocławek

Posted 22 November 2009 - 22:37

Gara to najsłabsze rurki Columbusa ,podobnie jak u Reynoldsa 531 , tzn. Reynolds robi jeszcze niższe rury np. 501 ,ale od 531 zaczyna się przyzwoitośc. Dużo tu dyskusji o różnych rurach i tak sobie pomyślałem - tu temat do miłośników stalówek .
Mam piękną ramkę Fondriesta - potrójnie cieniowene rurki Dedacciai ,o usztywnianych ( nie okrągłych ) przekrojach .Trzymałem dla syna , ale nie ma ochoty i smykałki do jazdy. Żeby bajka nie była zbyt piękna górna rura jest walnięta ,do wymiany .Stery na 1 cal ,gwint mufy włoski z suportem Recorda .Na pewno wymiana rury wyjdzie taniej niż budowa nowej .Rozmiar 60cm. Oddam za friko, co się ma kurzyc.

#29 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 22 November 2009 - 22:46

http://equusbicycle....lumbuschart.htm

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#30 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 22 November 2009 - 22:51

górna rura jest walnięta ,do wymiany .

To rury w ramie można wymieniać? :shock: Zawsze myślałem, że jak rama jest draśnięta, z wyjątkiem haków, to koniec dla niej.
A syn nic a nic nie zaraził się Twoim hobby? Hm, dość dziwne. Ja przez ok. 12 lat zajmowałem się samochodami, miałem to właśnie od ojca... :-) do jakiegoś momentu. Teraz, to mnie prawie wzdryga na myśl o autach. :-P Dobra, już kończę ten wywód będący OT.

#31 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 posts
  • SkądWłocławek

Posted 22 November 2009 - 23:12

Remont ramy to Orłowski , Rychtarski ,Kondej i chyba Antkowiak. Też mają dobre rury i pomalują nienajgorzej.

#32 wjagus

wjagus
  • Użytkownik
  • 195 posts
  • SkądMysłowice

Posted 22 November 2009 - 23:50

Niedawno w jakiejś gazecie widziałem opisanie kątów ramy i wytłumaczenie dlaczego tu jest kąt taki, a tam inny i co się stanie jeśli tamten kąt zmniejszymy (coś o stabilności, komforcie itd.) Jeśli ktoś ma artykuł traktujący o tym to bardzo proszę o link lub wiadomość na PW ;)

#33 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 23 November 2009 - 12:09

Zgadza sie Orłowski bodajże wymieni każda rure zachowując geometrie roweru, tak pare lat temu słyszałem że wymieniał podsiodłową.
Także można spróbować i zapytać o cene.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#34 Gosc_renifer_*

Gosc_renifer_*
  • Gość

Posted 23 November 2009 - 14:13

Niedawno w jakiejś gazecie widziałem opisanie kątów ramy i wytłumaczenie dlaczego tu jest kąt taki, a tam inny i co się stanie jeśli tamten kąt zmniejszymy (coś o stabilności, komforcie itd.) Jeśli ktoś ma artykuł traktujący o tym to bardzo proszę o link lub wiadomość na PW ;)


Też będę wdzięczny za taki artykuł :-)

#35 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 23 November 2009 - 17:06

renifer, Myśle ze w maratonach szosowych dobra stalówka sprawdzi się bez problemu, szczegolnie jeśli chodzi o komfort jazdy. Tyle ze jesli to góry to na alu miałbyś lżej (lżejsza rama i być moze sztywniejsza rama).
Poza tym jak chcesz do triatlonu to jak najbardziej można dobrać geometrię w ręcznie robionej ramie.

Osobiście nie lubię masówek, cenię nietypowe, indywidualne podejście dlatego też wybrałem coś troche innego niż "wszystko". Nie mówiąc o tym że ta rama absolutnie spełnia moje potrzeby, jestem bardzo zadowolony, no i kupiłem ją za "pół darmo" co też miało wpływ na decyzję :mrgreen: Czyli stal to chyba jednak materiał dla pasjonatów :-o

#36 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 23 November 2009 - 17:32

Na codzien ujezdzam rowery zbudowane na Alu 7075 (Trek) oraz CrMo z rurek Reynolds (Raleigh). Co mozna napisac. Obydwa rowery maja porownywalna sztywnosc, ladniej drobne nierownosci tlumi stalowka, grubsze dziury juz w zasadzie bez roznicy miedzu alu a CrMo, jakbym mial wybierac miedzy dwoma wariantami, to wybralbym tanszy, bo zasadniczo roznice sa znikome, przeciw CrMo przemawa wieksza masa oraz rdzewnosc.

#37 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 23 November 2009 - 23:39

Rury columbusa z dodatkiem niobu sa w miare odporne na rdze. Czy aluminium czy stal jako material na rame to jest kwestia zalezna od wielu czynnikow. Wszystko zalezy od tego jak dobrze sa dobrane wszystkie rury, przekroje i odpowiednie cieniowanie. Stalowe ramy maja to "cos". Ostatnio w mojej stajni karbon poszedl wisiec na sciane bo mam wieksza frajde z jezdzenia na stalowce.

#38 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 24 November 2009 - 19:08

piękna stalówka Bianchi
http://www.allegro.p...arbon_nowa.html

Właśnie na bardzo podobnej jeżdzę od 8 lat. Sam bym ją zawinął na zapas jakby wielkość ramy była na mnie ;-)
A tu okazja, jakby ją trochę podrasować to można by stworzyć piękną maszynkę. Nie widać tego dobrze na zdjęciu ale dolna rura ramy ma zmienny przekrój, tak jak dolne rurki tylnych widełek. W sumie te ramy maja taki mankament ze są moze trochę wiotkie jak na dzisiejsze standardy ale za to uzyskuje się lepszy komfort. W sumie to chyba jedyny mankament. Do wagi nie ma co się przyczepić. Własnie w okolicach litery B w napisie na górnej rurze, rura jest tak cienka, że ugina sie pod naciskiem palców, ale działa w tym miejscu jak amortyzator-elastomer,zresztą nie tylko w tym :lol:

#39 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 24 November 2009 - 19:19

Piękna ta Bianka, ubrał bym ją w 3T i Super Recorda i nie zamieniłbym na żadne mega-hiper-super carbonowe cuda. Może kiedyś w lepszych czasach sobie na taką pozwolę. Na razie niestety to tylko marzenia...

#40 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 24 November 2009 - 19:20

Mam bardzo duże obawy co do bezpieczeństwa korzystania z takiej ramy. Zbyt mocno odchudzone siłą rzeczy prawdopodobnie nie będą bardzo trwałe, bynajmniej u nas. A Wy jakie macie zdanie na ten temat? Czy na dziurawą polską smołę takie "wylajtowane" ramy są dobre?
Bądź co bądź ramka idealna do złożenia Dura Ace na niej i powieszenia sobie zamiast obrazu na ścianie. :mrgreen: Choć i tak bardziej wolę zupełnie stare ramy z przedostatniej minionej dekady...



Reply to this topic